| Forfatter |
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Ja, min 301'er spller fint. Havde den faktisk med i Københavns hifi-klub (nu i Hvidovre/Avedøre bibliotek) her i fredags, hvor jeg også fortalte om Garrard og deres historie. 301'eren kører nu med en Pro-Ject 10cc kulfiberarm og Benz Ebony H pickup.

Eneste mindre problem er at den store motor udstråler en masse brum i såvel nærtstående MC/RIAA forstærkere og til dels også i selve pickuppen. Efter sigende skulle dette problem være mindre på 401'eren?
Mht. til min Garrard 401 så står den stadig og venter. Jeg har en 2-3 andre projekter der lige skal klares først.
Er der nogen som har erfaring mht. anvendelse af en vario trafo på en Garrard? Efter sigende skulle de være en fordel at skrue lidt ned for spændingen. Endnu bedre er det med en PS Audio forsyning så man også kan ændre netfrekvensen og efterfølgende kompensere på pladespilleres hastighedskontrol.
|
|
|
Er chassispladen ikke af støbt letmetal ? i så fald er der jo kun en ringe afskærmning mellem motor og arm/pick-up, i dit tilfælde vel heller ikke skærm om ledningerne i selve armen.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også oplevet brum i mine trafoer som står mellem min garrard 301 og min luxman l58a
begge synes at have indflydelse på trafoerne som nu er pakket ind i mange lag metal og derefter flyttet til en position så de ike længere synes at være påvirket
Pickuppen som sidder på en sme 3012 synes ikke at være påvirket - men der skræme metal røret måske bedre end kulfiber?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forslag til fødder under Garrard plint? Helst ikke noget sindssygt dyrt eller eksotisk.  Hvad bruger du janils?
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger de svenske Feet of Silence. 4 stk. under min Garrard og 6 stk. under min Platine Verdier kopi. Men de ER dyre - ca. 2.500,- for et sæt med 4 (Hos Medlyd, så vidt jeg ved ellers direkte fra Sverige).

http://www.solid-tech.net/products/feet.htm
Ellers har de også nogle billigere typer som hedder Disc of Silence. Dem har jeg ikke prøvet, men de skulle også være effektive.
Ellers er der SD fødder eller HOLFI fødder - som begge er noget billigere.
Et meget billigt alternativ er korkpropper! Skær dem igenem på langs. De dæmper dog ikke så meget. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej janils.
Selv Discs of Silence er nok lidt for eksotiske for mig - omkring 1.000,- for 3 stk.
SD fødder bruger jeg under mine 2-vejs men jeg er lidt skeptisk overfor at bruge disse under en pladespiller.
Kork er selvfølgelig altid en mulig brugbar løsning.
Hmm... Måske Soundcare spikes eller RDC cones? De er ikke specielt dyre.
Men afkobling (isolation) eller tilkobling (energi-ledende)?
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg selv bruger magneter fra yamamoto,men lige nu bruger 4 stk 30mm birkeX-finer klodser-det virker fint
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en klassekammarat i starten af 80'erne (ikke hans alder men årstal) han havde en lang hylde på væggen - den var vel 170 bred, 60 cm dyb og 15 cm høj - det var en kasse fyldt med sand og oven på sandet lå en plade der var ca 1 cm mindre end kassens indermål på alle sider - der havde hans sit grej stående - han havde ingen problemer med tilbagekobling eller hopende pickupper - jeg kan ikke huske hvordan han forhindrede sandet i at blive presset ud af kassen og hvad han brugte til at få kassen (den må have været tung ) til at hænge på vægen __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg havde en klassekammarat i starten af 80'erne (ikke hans alder men årstal) han havde en lang hylde på væggen - den var vel 170 bred, 60 cm dyb og 15 cm høj - det var en kasse fyldt med sand og oven på sandet lå en plade der var ca 1 cm mindre end kassens indermål på alle sider - der havde hans sit grej stående - han havde ingen problemer med tilbagekobling eller hopende pickupper - jeg kan ikke huske hvordan han forhindrede sandet i at blive presset ud af kassen og hvad han brugte til at få kassen (den må have været tung ) til at hænge på vægen
|
|
|
Fikst. Jeg går og pønser på noget 2 hylders flexirack med sanddæmpede hylder. Men det skal placeres "indvendigt" i en Ivar reol og erstattes et par hylder der. De skulle gerne kunne hænge i et sæt hyldeknægte, de burde kunne holde omkring 170 kg. Men jeg skal lige have den store Lenco ombygning klar først. Sandet bliver ikke presset ud, hvis trædeflade af vægten ovenpå er stor nok. Bare studer kamel fødder...........
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 396
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej'
For nu at svare på mit eget spørgsmål fra side 10 :
strobo-pære til Garrard 401 kan fåes hos Marc på www.audiomuseum.com
mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
r-l-b skrev:
Jeg havde en klassekammarat i starten af 80'erne (ikke hans alder men årstal) han havde en lang hylde på væggen - den var vel 170 bred, 60 cm dyb og 15 cm høj - det var en kasse fyldt med sand og oven på sandet lå en plade der var ca 1 cm mindre end kassens indermål på alle sider - der havde hans sit grej stående - han havde ingen problemer med tilbagekobling eller hopende pickupper - jeg kan ikke huske hvordan han forhindrede sandet i at blive presset ud af kassen og hvad han brugte til at få kassen (den må have været tung ) til at hænge på vægen
|
|
|
Fikst. Jeg går og pønser på noget 2 hylders flexirack med sanddæmpede hylder. Men det skal placeres "indvendigt" i en Ivar reol og erstattes et par hylder der. De skulle gerne kunne hænge i et sæt hyldeknægte, de burde kunne holde omkring 170 kg.
Men jeg skal lige have den store Lenco ombygning klar først.
Sandet bliver ikke presset ud, hvis trædeflade af vægten ovenpå er stor nok. Bare studer kamel fødder...........
|
|
|
fik en L75 mere i dag - den første i fancy plastkabinet i teacpalisandervinyl -endnu værre end deres spånpladekasser - __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
doxa300 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende diskussion mht afkobling, og der er masser af muligheder. Jeg kan ikke lade være med at grine af de mange eksotiske løsninger der er på markedet, med kun det ene formål at tømme folks pengepunge. Det sjoveste jeg har set er rav i forskellige farver lagt i en cirkel. Nej jeg vil holde med RLB og stemme for det foreslåede sand, men det er nu lidt tungt og besværligt. En lidt syret løsning som faktisk virker på mit gamle løse trægulv er en dobbeltplade med en cykelslange imellem!!!.
Billigt og effektivt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart at vide - tak for det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
fik en L75 mere i dag - den første i fancy plastkabinet i teacpalisandervinyl -endnu værre end deres spånpladekasser -
|
|
|
Ok, jeg har vist kun fundet to L75 i spånplade. Men plastikkasserne er noget af en vittighed, men man have vel en ide dengang om at forstærke resonanserne i kassen, så det kunne overdøve pladestøjen eller sådan noget... Som ejer af både Garrard 301 og Lenco L75 har du vel været over at stemme i afstemningstråden
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
Som ejer af både Garrard 301 og Lenco L75 har du vel været over at stemme i afstemningstråden 
|
|
|
den har jeg slet ikke set __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Mellemhjulet skrev:
Som ejer af b�de Garrard 301 og Lenco L75 har du vel v�ret over at stemme i afstemningstr�den 
|
|
|
den har jeg slet ikke set
|
|
|
Næh, den står vel på en afslappet sjus og en 78'er på Garrarden med sangene fra 1955 filmen "Det var paa Rundetaarn", så er man jo helt væk http://www.youtube.com/watch?v=3Ng6IidGrQM
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
herligt klip mellemhjul  jeg har ikke nogen 78ére - den jazz jeg kan lide kom på LP, og klassisk musik kan være fremført bedre på 78 udgaver men tilgengæld er lyden tit grusom så jeg holder meg til LP Ville gerne have nydt en dejlig single malt her til aften, men for det første arbejder jeg og for det andet skal jeg hente min teenagedatter kl. l... ved en fest (jeg arme mand har to skønne døtre som jeg nødig ser tage sene natbusser etc.) Jeg har stemt - forløbig på 301eren - den har mere torque end lencoen, om det så berør på mellemhjulets dimensioner og måde at trække på ved jeg ikke Den Lenco i den viderstyggelige plastikkasse jeg beskrev som sløv i optrækket er efter at have spille hele aftene kommet godt efter det. Den er med sort top alle mine andre L75 har være med blågrå top og selvfølgelig den grimmer skurede alu stribe i front. Jeg synes stadig at din cigarkasse lenco er den flotteste også i forhold til de gejlede sager på lencolovers - så hold godt fast i den
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
herligt klip mellemhjul 
Jeg synes stadig at din cigarkasse lenco er den flotteste også i forhold til de gejlede sager på lencolovers - så hold godt fast i den
|
|
|
Jo, tak skal du have. Den bliver også holdt som den er. Der er iøvrigt flere på Lenco-lovers som er blevet overrasket over hvor godt en standard L70 lød i forhold til en ombygget L75. Men jeg har en reserve L70, som ikke er så pæn, som måske bliver brugt i den store ombygning. Den største forskel er umiddelbart pladetallerkenen, men om det kan give så meget ved jeg ikke. Skal man sammenligne, kan man jo dreje en L75 en kvart omgang, og så bruge samme 3012 arm som på din Garrard. Så har du også et sted til SMEen når du engang får din Mørch 12" 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lige præcis hvad jeg vil - altså dreje værket en kvart omgang - så kommer tænd sluk knappen også væk fra PU så man slipper for risikoen med knækket når - og der bliver mulighed for at lave en pæn armboar løsning hvor man ikke skal skære i metalpladen Er det en gyroskopisk byggekran der bliver brugt som tonearm ?  Der er stor forskel på Mørchs forædlede design og til sådan en monster arm
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er spændt på hvad denne ubrugte 301 i original-indpakning ender på.
|
| Til top |
|
| |