Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 11:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Garrard (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 15 April 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:
....Lige en link til de, der endnu ikke er helt up to date mht. forskellene på de 6 versioner 301'ere:
http://www.slatedeck.com/turntables/which%20301.html
Formoder det er muligt i en blindtest at høre forskel på de forskellige malingstyper, samt de 3 skift i leverandør af netledninger der har været.................................... (Hammerlak modellerne er kendt for en mere hårdtslående lyd...................)




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
HansRoskam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Februar 2008
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 15 April 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Ja det er svært at diskutere relgion, fordi diskussionen kan ende lige så brat som den startede, når modparten udbryder, jeg tror

Spøg til side, er årsagen til at mellemhjulspladespillere ifølge mange af indlæggene lyder bedre simpelthen, bedre trækkraft? Det er enkel fysik, der her gør sig gældende, pick-up'en yder en modstand mod enertien når nålen tvinges igennem pladerillerne, jo kraftigere passager jo mere modstand og dermed en hastighedsreduktion, nok til at lægge en dæmper på de kraftigst modulerede passager af musikken, hvis det er rigtigt burde de bedst lydende, være de direkte drevne med automatisk hastighedskorrektion, de bedste af den skole kan faktisk nå at holde hastigheden så konstant at man kan støve pladen af mens den spiller uden man kan høre det!! Så bliver man også fri for et rumlende mellemhjul

 

 

 

Til top Vis HansRoskam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansRoskam
 
Group 4
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 15 April 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

(1) Linco/Garrard. Hvornår ophørte man med at fremstille disse kæmper.

(2) Loricraft 501. Er det en ny ny maskine.

VH. Larsen.

 

Til top Vis Group 4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Group 4 Besøg Group 4's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 15 April 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

HansRoskam skrev:

Ja det er svært at diskutere relgion, fordi diskussionen kan ende lige så brat som den startede, når modparten udbryder, jeg tror

Spøg til side, er årsagen til at mellemhjulspladespillere ifølge mange af indlæggene lyder bedre simpelthen, bedre trækkraft? Det er enkel fysik, der her gør sig gældende, pick-up'en yder en modstand mod enertien når nålen tvinges igennem pladerillerne, jo kraftigere passager jo mere modstand og dermed en hastighedsreduktion, nok til at lægge en dæmper på de kraftigst modulerede passager af musikken, hvis det er rigtigt burde de bedst lydende, være de direkte drevne med automatisk hastighedskorrektion, de bedste af den skole kan faktisk nå at holde hastigheden så konstant at man kan støve pladen af mens den spiller uden man kan høre det!! Så bliver man også fri for et rumlende mellemhjul

 

min 301'er  har både en rensearm og kan klare en tur med carbonbørsten uden det kan høres - men Ja dyre  - DYRE - direkte drevne pladespillere kan nok gør det bedre - dog kan man komme meget støj i mellemhjulsværket til livs med masser af masse i plinten.



__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Group 4
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 15 April 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Ja det er ikke til at holde styr på de indlæg.

Du skriver bedre trækkraft. er det et system der stadig bliver brugt??

VH. Larsen

Til top Vis Group 4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Group 4 Besøg Group 4's Websted
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1322
Sendt: 15 April 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

loricraft er en ny super pladespiller til €15.000 uden arm
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 15 April 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Group 4 skrev:

(1) Linco/Garrard. Hvornår ophørte man med at fremstille disse kæmper.

(2) Loricraft 501. Er det en ny ny maskine.

VH. Larsen.

 



nu det er en Garrard tråd:
DateActivity
1721Garrard and Company appointed Crown Jewellers of London. One of their duties being the care and maintainance of the British Crown Jewels and the Royal Crown. They had an international reputation for craftsmanship in the design and manufacture of jewellery, gold and silverware. In 1952 they amalgamated with the Goldsmiths and Silversmiths Company of Regent Street, London.
1914Garrard and Company were asked to manufacture precision range finders for the British Artillery because they had both the craftsmen and special machinery needed.
1915They formed "The Garrard Engineering and Manufacturing Company Ltd" with Major S.H.Garrard as Chairman, and Mr C.E.Newbegin as Managing Director, to run a factory set up in the premises the White Heather Laundry in Willesden, London.
1918At the end of the war, the workers returned to their previous jobs, and Garrard decided to continue to operate the company and they looked for consumer products to manufacture. They hired a young engineer, Mr. H.V.Slade, who became General Manager, who started the production of small lathes and boring tools. He had also seen a need for quality spring wound motors for the fast developing gramaphone manufacturing industry. The first model, The Garrard Number 1 Spring Wound Gramaphone Motor was produced and sales quickly followed.
1919The White Heather Laundry had requested its premises back, and so the company looked for a new location. They moved to Swindon where there were plenty of skilled engineering apprentices from the Great Western Railway Company, the largest employer in the town.
1920The development of the spring wound motor continued and as a result of its quality, silent running and price, it was used by the major gramophone companies, Columbia, Decca and His Masters Voice, and others such as Lugton, Selecta, Coppock, Itonia and Thompson, and Diamond and Butcher. The company had a policy that one model of every range should be the best obtainable. The "Super" Gramophone motor was the first of these prestige products - probably the best spring motor ever produced.
1920 - 1928Other products produced at this time included motors for construction kits (Primus), a cine-camera/projector (Campro), and a device for playing records at a constant linear speed which almost doubled the playing time (The World Record Controller).
1926Garrard became a public company to finance the expansion needed to meet the demand for spring motors.
1928Development started on electrical motors for gramophones, which resulted in a belt drive motor called the Model E. Because there were few electrical supply standards at that time, it could be used with AC and DC, 25 to 100 Hz, and 50 to 250 Volts. Improvements led to the Model ED. As AC current became more common, the Models AC4 and AC6, the most popular electric gramophone motors of the time, were developed.
1930The motor development programme led to the first Garrard gramophone. Previously it had only produced motors for its customers. They decided to make a super quality alternating current gramophone motor as a prestige model, just as they had done with the Super spring motor. This direct drive motor became known as the Garrard Model 201. It was taken up by the BBC and other broadcasters, cinemas, and it became very popular with HiFi enthusiasts. It was originally just for 78rpm records, but was later modified to play the 331/3rpm, 16 inch records used in cinemas. It was the first of what were later to be called transcription turntables.
1931A subsidiary company, Garrard Clock Ltd was set up to manufacture and sell clocks using spring motors produced by the parent company.
1932The first Garrard record changer, the RC1, was developed for shellac 78 rpm records by Mr E.W.Mortimer. These used AC current, but the RC2 series could use AC and DC. Subsequently a new dropping technique was obtained and the RC3 and the very popular RC4 was developed. About 4,500 were produced during the next 5 years. The development of radio tuners and amplifiers meant that electronic pickups could replace the old accoustic horn systems. This led to a big increase in the sales of radiograms, and record players. Garrard produced some arms and pickups for its turtables.
1938The RC100 record changer, which could play both sides of each record, and also mixtures of 10 and 12 inch records, was produced for sale in the USA
1939 - 1945Production ceased and large numbers of clock based mechanisms were made for mines, and other military equipment.
1945Following the death of Major S.H.Garrard, all the links with Garrard and Company the Crown Jewellers were severed and The Garrard Engineering and Manufacturing Company Ltd. became a separate entity with Mr H.V.Slade as managing Director. Competition was fierce and a new record changer had to be rapidly developed - the Model TC30 (1946). It and similar models were produced around the clock as demand escalated. It was the last model to play only 78rpm records.
1948The Model RC70 record changer was introduced to play the new 10 and 12 inch, 331/3rpm and 7 inch 45rpm vinyl records, as well as the older 78rpm records. It was the forerunner of the RC80 in 1950, which sold for many years. Large numbers were sold in the USA. New lightweight pickups and arms were developed for these records, and the RC80 was the first with a magnetic cartridge.
1954Garrard 301 turntable launched for the serious HiFi market. It has become one of the icons of design and performance. When fully restored mechanically they are again in great demand. They had grease bearings which were later changed to oil bearings. The enamel colour was changed from grey to white. Clockmaking was stopped due to cut price competition.
1957Garrard released one of the first stereo pickups, the Model GCS10, when stereophonic records were introduced. The Model 4HF was in production until 1965, by which time about 100,000 units had been produced. The TPA 12 inch transcrition pickup arm was launched in 1958 for use transcription units for playing stereo and mono recordings. It had height and stylus pressure adjustment, and a plug-in pick-up head.
1958A serious factory fire occurred, but production was restored with help from a local company, the Plessey Company Ltd., which loaned factory space. A further small factory in Blunsdon was aquired to produce component parts.
1959The new Autoslim series was launched with help from Plessey. The SP25 was probably the most popular model Garrard ever produced.
1960Garrard became part of the Plessey Group of Companies with the name Garrard Engineering Ltd., and another factory was aquired in Swindon. There was also a factory in Wigan which exported to the USA via Liverpool. Mr. H.V.Slade died a year later and in 1962 Garrard, as part of the Plessey Components Group, came under the direction of Mr T.H.Pritchard.
1961Garrard developed a novel Magazine Tape Deck, but it failed as it was more cumbersome than the Philips Compact Cassette launched in 1963.
1964The Model Lab 80 was launched as the first record changer which had the performance of a transcription turntable. It had many unique adjustment features including a wooden arm.
1965The Garrard 401 was launched to replace the 301. It was produced until 1977 when over 50,000 units had been sold, and it is still treasured by enthusiasts around the world. The Model SP25 was launched with the Mark I version. I was so popular it continued for many years up to the Mark IV version. A disco version, the Disco 80 was also produced.
1971The Zero 100 automatic transcription table was introduced with its revolutionary tangential tracking arm. Garrard received a series of awards for its development - The Queens Award, The Italian Mercurio d'Oro Award, and the USA's Emile berliner Award.
1975 - 1976Garrard's first direct drive player, the DD75 began production. The GT 20/25 and 35 were introduced and they stayed in production with design changes until 1979.
1978The DD range of products, DD1 30, DD1 31, and DD1 32 were introduced in the autumn using the garrard designed and produced direct drive motor. Improved versions of the GT seies were introduced - the GT 250 and 350.


1979Garrard sold to Gradiente Electronica of Brazil.
1992The small development team led by the Managing director, which had remained at Swindon, was partly closed down.
1992Terry O'Sullivan had been involved with turntables since he got his first Bush Record Player in 1958. After lusting after a 301 in the 60's, he started building plinths in 1979 and bought his first 401 from the factory in nearby Swindon. He began to collect and restore 301s and 401s and in 1990 he set up Loricraft Audio, encouraged by his friends Julian and Nigel, who owned the HiFi shop in Oxford, "Westwood and Mason". Terry visited the Garrard development team at Swindon up till 1995, when it was finally closed down completely, and he still remains in contact with some of the owners and employees.
1997Following the closure, Terry opened discussions with Gradiente and in 1997 he obtained the licence to use the Garrard brand name. Gradiente had always wanted development to continue and the later that year the award winning Garrard 501 was launched at the London Audio Show.
200...The small team of Terry, Nigel (yes, the innovative electronic engineer from the Oxford HiFi shop) amd Martina (who has worked with Thorens and Ortophon) can be seen at the London, Frankfurt and Las Vegas HiFi shows, where their turntables are in great demand to drive high end amplification systems, and satisfied owners take their chance to talk about the history and engineering of these renowned turntables. You may even see me, Roger, the webmaster and unofficial progress chaser.




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 16 April 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Lenco findes stadig og laver noget værre l**t - rebadged beltedrevne USB pladespillere og dårligt souruond - Deres tid forsvandt da de gik væk fra Mellemhjulspladespillerene - på lenco lovers kan du læse deres historie

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Group 4
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 16 April 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Tak. Så blev der lidt læsning til i nat.

VH. larsen.

 

Til top Vis Group 4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Group 4 Besøg Group 4's Websted
 
Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 226
Sendt: 16 April 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Hmm, je der er altid lidt stof til eftetanke på disse sider.

Har nu, siden jeg røg på vinyl (lyder som et slags narkotika) haft 5 forsk. REMDREVNE maskiner og lyttet til en del flere.
Det startede med en Clearaudio Champion med deres uni pivot arm. Den var en tynd kop the.
Pink Triangel kom til med stor batteri forsyning og Helius Orion arm. Det gav gang i både gården og gaden, men også den karakteristiske farvning i mellembassen. Samme historie med Maplenoll - først Athena (kom aldrig rigtig til hægterne) og så en Ariadne. Nu var der musik med fussen helt fremme i dansskoen. Men altså stadig noget uldent i den berygtede mellembas.
Den sidst tilkomne er en Townsend Elite Rock med dedikeret Exkalibur arm.
Intet er mere overladt til til fældighederne, lyden er glat,´glat, ultra dynamisk med enorm udtstrækning op i det hemmelblå og med en bas helt ned til kinaserne.
Glem alt snak om at en remdreven ikke kan klare de store dynamiske udladninger. Samtidig tåger den ikke kvindestemmer til, som jeg har oplevet de direkte drevne har en kedelig tendens til for ikke at tale om den afrullede top, som også karakteriserer denne type. Syns det er kedeligt og kantløst.

3 rigtige vinyl ingredienser:
# - fast ophæng
# - død plint, talerken og afkobling i rette materialevalg
# - REMDREV!!!

For KLANGENS skyld


G´NAT !



__________________
Stilhed er mere end fraværet af lyd.
Til top Vis Dolce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dolce Besøg Dolce's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 16 April 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Dolce

Er det rem/snor eller elastik/gummibånd på din Townsend - som jeg ikke kender og hvor kraftig motor er der på sådan en fætter ?

Mellembas problemer ? - hvilke instrumenter/stemmer ligger der i denberygtede mellembas - Jeg tror ikke jeg er så avanceret i min lytning endnu til jeg har oplevet tågede kvindestemmer

Jeg kan følge dig fint i dine to første teser - jeg tror det sidste er et spørgsmål om kvaliteten af rem/mellemhjule/DD-værket

Men længe leve musikke inkl. Klangen



__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 660
Sendt: 16 April 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
Nightpuma skrev:

Hei


Efter å ha fået æren at lytte til diamondduck sit ypperlige oppsett har jeg været interesseret i Garrard. Det hadde været sjovt om nogle af jer der
kender spillerene kan sige noget om forskællene på 401 og 301 i praktisk brug og lydmessige.


Asbjørn



jeg tror ikke der er nogle af loricraft 501 i dk endnu,men terry fra loricraft har sagt til mig at den er væsentligt mere dynamisk og fuldstændig
lydløs.Den er også lavet med de fineste tolerance man kan tænke sig.Det er mere ro i lydbilled.Den er bare for lækker,lækker


Hei og tak for svar.

Jeg tenkte igrunden på den lydmessige forskæl på 301 og 401. 501 er som du sier utrolig lækker, men også utrolig dyr

Asbjørn
Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted
 
Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 793
Sendt: 17 April 2008 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

HansRoskam skrev:

Ja det er svært at diskutere relgion, fordi diskussionen kan ende lige så brat som den startede, når modparten udbryder, jeg tror

Spøg til side, er årsagen til at mellemhjulspladespillere ifølge mange af indlæggene lyder bedre simpelthen, bedre trækkraft? Det er enkel fysik, der her gør sig gældende, pick-up'en yder en modstand mod enertien når nålen tvinges igennem pladerillerne, jo kraftigere passager jo mere modstand og dermed en hastighedsreduktion, nok til at lægge en dæmper på de kraftigst modulerede passager af musikken, hvis det er rigtigt burde de bedst lydende, være de direkte drevne med automatisk hastighedskorrektion, de bedste af den skole kan faktisk nå at holde hastigheden så konstant at man kan støve pladen af mens den spiller uden man kan høre det!! Så bliver man også fri for et rumlende mellemhjul

 


Jeg fik vist formuleret mig lidt for uklart. En Garrard lyder som standard ganske glimrende, det gør en Lenco ikke. En Lenco med en anden arm og i et bedre kabinet spiller nogenlunde i samme område som en Garrard, men der skal altså knofedt til. Så skal man bare have noget der skal spille med almindelig vedligeholdels for sådan nogle gamle sager, er en Garrard nok det oplagte valg.

Grunden til jeg solgte Garrarden var så fordi jeg synes knofedt udgaven med Lenco var sjov, og fordi jeg ikke nænnede at "ødelægge" en Garrard, som jo er det man gør når man laver et ikke reversibel indgreb i sådan en.
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 17 April 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

jeg overvejer lidt at lave en Lenco baseret pladespiller med to Lenco motorer/melemhjul - Den ultimativ trækkraft - jeg har bare ikke helt regnet ud og der kan blive plads til dem begge.
Jeg arbejder også på at lave den tredelt så motordelen - tallerken delen med centerleje - og resten er i hver sin plint - det må da også kunne slå noget støj ihjel


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1322
Sendt: 17 April 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

er der ikke noget med at man skal syncroniserer motorene?
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
Group 4
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 17 April 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

For lige at bryde tråden. Jeg har hørt et der skulle være lavet et kit, Shandu??

Til opgradering af 301. Ved i noget om det.

VH. Larsen

Til top Vis Group 4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Group 4 Besøg Group 4's Websted
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1322
Sendt: 17 April 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

jeg ved at man kan få et bedre bronzeleje til begge værker,som giver en mere opløst diskant og strammer mås -nårh naj strammer BAS
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
Group 4
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 17 April 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Mås!!! hmmmm.

Valg af arm og pu, bør det være noget vintage, ortofon/SME

VH. Larsen

Til top Vis Group 4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Group 4 Besøg Group 4's Websted
 
HansRoskam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Februar 2008
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 17 April 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Det eneste måde et tallerkenleje kan have indflydelse på lyden er hvis det gamle er slidt og forudsager støj der forplanter sig op i pick-upen, ellers er det aldeles ligegyldigt for lyden!!!

 

Til top Vis HansRoskam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansRoskam
 
HansRoskam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Februar 2008
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 17 April 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Valg af pick-up og arm er en smagssag og selvfølgelig et spørgsmål om pengepungens formåen.

90 % af den endelige lyd fra en pladespiller er pick-up'ens fortjeneste og det har, som alt andet hi-fi, intet med vintage at gøre, det er efterhånden et begreb der bliver misbrugt på linie med begreber som professionel eller high-end.

 

Til top Vis HansRoskam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansRoskam
 

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes