| Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Jakobsen skrev:
jensen skrev:
|
Prøv at leg med 4 eller 8 ohms.
SEB 6550 ville jeg også vælge.
Men de mangler ikke strøm til at styret bund.
Eller prøv at sæt Bias op til 45 eller 50, men husk nu højer, nu hurtiger skal du skifte rør.
Jeg har lige målet et sæt og de afgiver ca 174w ved en bias på 50.
Jeg synes de spiller bedst i 8ohms udtag.
|
|
|
betyder det ikke noget HT er 4ohm ??? også smide dem på 8ohm's udgangen ???????????????
|
|
|
Nej
|
|
|
ja tak for kaffe de spiller bedst på 8ohms udgangen er du da vild for en forskel
det hele er klasser bedre ...... tak for tippet
upgrade uden det kostede en krone
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
| har læst testen,men det bliver altså lidt dyrt med 8 rør |
|
|
ja 
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Enig med René - de lyder bedst på 8 ohm - det gælder nu alle de rørforstærkere, jeg har prøvet....
Udgangstransformerne er dimensioneret til en vis strøm, og det samme er kernen, så jeg vil være påpasselig med at skrue bias op - den bliver i hvert fald tynd, hvis du skruer for højt op, og udynamisk, hvis du skruer for langt ned...
Indtil videre, har jeg syntes, at Valve Art 6550 og KT88, har været de rør, som fungerer bedst i M150.
SED-rørene bliver nemt for lyse eller massive på M150, men det er generelt et mere dynamisk og stramt rør.
|
|
|
Hej David
Jeg kan læse i tråden at du har prøvet lidt af hvert, har du selv M-150'ere? Har du prøvet SED 6550?
hilsen...
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv og smid GE 6550 NOS rør i. Så sker der endnu mere.... en upgrade til 3-4k som forbedre lyden markant. Meget tight og oceaner af luft.
__________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
@bimx: Du har jo spurgt til dette emne tidligere, men det skal nu ikke afholde mig fra at svare endnu engang  Som tidligere nævnt om dine forstærkere (og som Jakobsen også nævner), så får du den største lydmæssige forskel ved at skifte indgangsrørene. Der er lang større lydmæssig forskel på forskellige indgangsrør, end på forskellige varianter af 6550 og KT88, og det er hamrende meget billigere at skifte to indgangsrør, end en flok udgangsrør..! Sådan er det i alle røreffektforstærkere, og det hænger sammen med, at der er størst lydmæssig forskel dér hvor rørene har størst forstærkning i kredsløbet og det har de i sagens natur i indgangstrinnet. Men OK, hvis du kun gider forholde dig til udgangsrørene så ''be my guest'', men du skal ikke forvente store lydmæssige forskelle... PS; hvis dine udgangsrør er færdige (kørt for mange timer), så giver det naturligvis en stor lydmæssig forbedring at skifte udgangsflaskerne.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
@bimx: Du har jo spurgt til dette emne tidligere, men det skal nu ikke afholde mig fra at svare endnu engang 
Som tidligere nævnt om dine forstærkere (og som Jakobsen også nævner), så får du den største lydmæssige forskel ved at skifte indgangsrørene. Der er lang større lydmæssig forskel på forskellige indgangsrør, end på forskellige varianter af 6550 og KT88, og det er hamrende meget billigere at skifte to indgangsrør, end en flok udgangsrør..!
Sådan er det i alle røreffektforstærkere, og det hænger sammen med, at der er størst lydmæssig forskel dér hvor rørene har størst forstærkning i kredsløbet og det har de i sagens natur i indgangstrinnet. Men OK, hvis du kun gider forholde dig til udgangsrørene så ''be my guest'', men du skal ikke forvente store lydmæssige forskelle...
PS; hvis dine udgangsrør er færdige (kørt for mange timer), så giver det naturligvis en stor lydmæssig forbedring at skifte udgangsflaskerne.
|
|
|
Det lyder meget fornuftigt det du skriver. Det er lidt samme erfaring jeg har med henholdsvis indgangsrør og driver-rør, her er det også klart på indgangs-røret at jeg oplever den største ændring, det er faktisk helt vildt hvor meget man kan ændre lyden.
Mine SED 6550C lyder forrygende, men man er jo altid lidt søgende Det kunne jo være at det blev endnu bedre 
Men jeg tøver nok lidt med at investere i 8 nye rør, hvis det holder det med at lydændringen bliver mindre jo længere væk man kommer fra indgangsrøret.
Men kunne nu godt tænke mig at prøve KT88 fra SED eller de NOS 6550 fra GE som der bliver nævnt 
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det osse korrekt ar M150 spiller bedst i RCA udgangen?
Bruger selv Bal.
MVH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et spørgsmål til dem af jer som har Rogue Audio M-150'ere (eller har haft);
Hvor meget sus (jeg ved godt at det er svært, når vi ikke måler) har I i højttalerene?
Jeg har en del mere sus i højttalerene end med min tidligere røreffekt EAR-Yoshino 861'ere...
Jeg tror ikke at det skyldes rørene, men jeg har ikke prøvet at skifte udgangsrør, de skulle kun have gået ca. 100 timer, og de spiller kanon. Der er ingen mislyde eller nogen unormale ting - kun lidt for meget sus synes jeg. Det kan tydeligt høres fra lytteposition 
Jeg kører balanceret input, har ikke prøvet singleended for evt. at tjekke om den er mere støjsvag, nogen som har erfaringe med det?
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg ingen problem med sus eller brum.Kore du med jord i dine stik? Kan maaske vare pre amp'en der driller lidt.
MVH
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Bruger selv Bal.
MVH |
|
|
Jeg tror du må mene ''indgangen''?  Grunden til, at dine M-150 lyder bedst på den balancerede indgang er, at du bruger mine Audio Metallurgy kabler  Ej... Rogue Audios effektforstærkere er ikke ''ægte balancerede'', de bruger en indgangstransformer, som reelt er et ekstra led i signalvejen på den balancerede indgang. Sådan var det på min Zeus, og jeg går ud fra at M150 er lavet tilsvarende. Hvis du kører fuldt balanceret i hele kæden; cd afspiller og gennem forforstærkeren ville jeg da helt sikkert bruge den balancerede indgang, det gjorde jeg også selv, da jeg havde Zeus, men ellers RCA indgangen at foretrække.
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Troede du havde glemt dem .. Jeg bruger dem ikke P.T de er jo stive som bare F.....!
Jeg har endnu ikke modtaget mine 1027be.
Har du stadig dine NOS Blokke?
H
|
| Til top |
|
| |
Thomas P Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bimx
Jeg har JJ/Tesla KT88 i mine sammen med Amperex Bougle Boy 12AU7/12AX7. Forrygende godt !
Opløsning, detaljer, rum perspektiv og stramhed. Absolut ingen tendens til fedladen slap rør bund.
Hilsen
Thomas P
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Lige et spørgsmål til dem af jer som har Rogue Audio M-150'ere (eller har haft);
Hvor meget sus (jeg ved godt at det er svært, når vi ikke måler) har I i højttalerene?
Jeg har en del mere sus i højttalerene end med min tidligere røreffekt EAR-Yoshino 861'ere...
Jeg tror ikke at det skyldes rørene, men jeg har ikke prøvet at skifte udgangsrør, de skulle kun have gået ca. 100 timer, og de spiller kanon. Der er ingen mislyde eller nogen unormale ting - kun lidt for meget sus synes jeg. Det kan tydeligt høres fra lytteposition 
Jeg kører balanceret input, har ikke prøvet singleended for evt. at tjekke om den er mere støjsvag, nogen som har erfaringe med det? |
|
|
Jeg havde ikke støj af nogen art fra min Zeus. Igen, som nævnt ovenfor: Det sidste sted man skal lede efter lydmæssige forskelle er altså udgangsrørene, og det gælder også støj. Jeg ved ikke, hvorfor det er så svært at ''kapere'', at den priære forskel i den lydmæssige signatur er dér, hvor signalforstærkningen er i forstærkeren, og det er altså på indgangstrinnet (indgangsrøret). Lad os for eksemplet sige, at indgangsrøret forstærker signalet 20 gange, så forstærkes rørets lydmæssige signatur tilsvarende. Det samme gælder støj; hvis du har noget ballade med støj, microfoni eller lignende fra dine indgangsrør, så bliver det jo forstærket 20 gange (fra eksemplet ovenfor) af indgangsrørene. Udgangsrørene forstærker ikke signalet, så de gengiver bare det de får ind 1:1. Deres opgave er ikke at forstærke signalspændingen, de skal derimod levere den støm, der skal til at drive højttalerne.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Hejsa!
Troede du havde glemt dem .. Jeg bruger da ikke dem P.T de er jo stive som bare F.....!
Jeg har endnu ikke modtaget mine 1027be.
Har du stadig dine NOS Blokke?
H |
|
|
Hvad faaan er der nu pludselig galt med de stive?  Yep, jeg har stadig Audio Mirror forstærkerne... http://www.hifi-musik.dk/?page=visgalleri&id=588
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha Ha!
Jeg mener dem du selv byggede! Dem maa jeg da prove! Jeg skal osse snart se dine 1037be'er!

|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Ha Ha!
Jeg mener dem du selv byggede! Dem maa jeg da prove! Jeg skal osse snart se dine 1037be'er!

|
|
|
Det er nu ikke selvbyg forstærkere. Det er Audio Mirror..! Men det er korrekt, at jeg selv har arbejdet en del med mine. De har fået en ''cost no object'' opgradering udført af mig, men i samarbejde med konstruktøren i USA...
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snakker vi om de samme! Det er class d'erne jeg snakker om!
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
| Snakker vi om de samme! Det er class d'erne jeg snakker om! |
|
|
Nåååeh... Nu er vi jo i en tråd om rørforstærkere, så jeg troede du referede til mine rør monotrin..! Korrekt, NCD monotrinnene har jeg selv bygget. http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&t=2392De er udlånt for tiden og er spændt for et sæt Avalon ISIS. Den stolte ISIS ejer, der i den grad har fået tømt lommerne synes faktisk NCD forstærkerne spiller ret godt. Det er da OK af få ros fra den kant, når man tænker på at et sæt ISIS koster 660.000 kr...
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okie!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
winter skrev:
|
Bruger selv Bal.
MVH
|
|
|
Ej... Rogue Audios effektforstærkere er ikke ''ægte balancerede'', de bruger en indgangstransformer, som reelt er et ekstra led i signalvejen på den balancerede indgang. Sådan var det på min Zeus, og jeg går ud fra at M150 er lavet tilsvarende.
|
|
|
Det er ikke korrekt tror jeg. M-150'erne er lavet "ægte balanceret", se features på dem, og derefter på Zeus 
Zeus er jo også "kun" en stereoamp 
M-150:
General Features: [back to top] - Ultra-wide bandwith output transformers - Massive high storage power supply - True balanced and single ended inputs
- Heavy-duty gold plated XLR and RCA inputs
- External switch for triode or ultralinear operation - Integral bias meter makes biasing a snap
- (4) KT88, (2) 12AU7, (1) 12AX7 tubes (ea.)
- Both 4 and 8 ohm output taps provided
- 1/2" machined and engraved faceplate - Heavy-duty gold plated binding posts
- All precision components - Mechanically isolated transformers - Welded-wire tube cage - Heavy (2 ounce) copper circuit board - Machined aluminum faceplate - Matched octets of output tubes - Entirely designed and built in the USA - Fully tested, burned-in, and auditioned - 3 year limited warranty (6 months on tubes)
Zeus:
General Features: [back to top] - Completely dual mono design - Massive high storage power supply - Ultra-high performance transformers - Built in bias meters and bias tool - All precision components - 12 x KT88, 4 x 12AU7, 2 x 12AX7 tube complement - 1" thick machined aluminum faceplate - Heavy-duty gold plated RCA connectors - Heavy-duty gold plated binding posts - Balanced and RCA inputs
- Both 4 and 8 ohm binding posts - User selectable triode/ultralinear output - Fully tested, burned-in, and auditioned - Entirely designed and built in the USA
|
| Til top |
|
| |