| Forfatter |
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 11 Maj 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
BigPic skrev:
Høj hastighed på farvehjulet er ikke helt uden problemer, det larmer som regl mere, og de giver mere noise i billede som regl. Langsommere hastighed giver mulighed for bedre udnyttelse af farver på billede.
Nogle er mere følsomme end andre over for regnbuer, nogle ser dem overhovede ikke, så hvis du ikke har set nogle regnbuer, er du en af de mange der ikke ser dem og det skal du da bare være glad for. Efter min mening langt bedre billede på en dlp projektor end på en LCD projektor når man sammeligner dem i samme prisklasse.
|
|
|
Jeg var næsten sikker på der var en mening med de "kun" 4x speed Infocus bruger. Jeg har altid opfattet dette mærke som værende ret seriøst, hvis du forstår. Der sker en del med priserne på dette mærke for tiden. Det vil vist fortsætte i positiv retning, set med købers øjne (har jeg hørt en fugl synge om.....) Nu mangler vi så bare et godt og ikke alt for dyrt forslag til et lærred
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis sanoy Z5 ikke kan køre HD optimalt, så duer den ikke. Vi vil gerne se blue ray film hjemme i stuen. Hvad er den billigste projektor der kan køre 1080p på en ordenlig måde? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bump...
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Hvis sanoy Z5 ikke kan køre HD optimalt, så duer den ikke. Vi vil gerne se blue ray film hjemme i stuen. Hvad er den billigste projektor der kan køre 1080p på en ordenlig måde? |
|
|
Den billigeste projektor jeg har set der kan levere et 1080P på en ordenlig måde er SIM2 D80E faktisk godkendte konen også billedet og hun er ellers krævende, men næste uge kommer en Samsung SP800 til DK den er 10.000kr billigere måske den er også er oki.
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Den billigeste projektor jeg har set der kan levere et 1080P på en ordenlig måde er SIM2 D80E faktisk godkendte konen også billedet og hun er ellers krævende
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Vi er vist et stykke over 50 kilo kroner. Så bør den osse være god
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Jonas bojer skrev:
Den billigeste projektor jeg har set der kan levere et 1080P på en ordenlig måde er SIM2 D80E faktisk godkendte konen også billedet og hun er ellers krævende
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Vi er vist et stykke over 50 kilo kroner. Så bør den osse være god  |
|
|
Han skriver jo han ønsker en projektor der kan lave 1080P på en ordentlig måde kender du nogle billigere der kan det uden der er graverende fejl i billedet? For så vil jeg gerne vide det ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Kalle_dk skrev:
Jonas bojer skrev:
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
|
|
Han skriver jo han ønsker en projektor der kan lave 1080P på en ordentlig måde kender du nogle billigere der kan det uden der er graverende fejl i billedet? For så vil jeg gerne vide det ;O)
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Hvis du læser hans første indlæg står der bl.a.:
GoddagJeg står og vil til at investere i projektor+lærred. Tilsammen skulle det helst ikke samlet over de 10.000-15.000.
.....så en projektor til over 50 kilo kroner er nok ikke interessant, men den er sikkert god. Ingen tvivl om det......og nej, jeg kender ingen billige 1080p projektorer. Jeg har ikke fulgt så meget med i projektormarkedet i et par år, men det vil jeg til igen. Priserne rasler jo ned, og kvaliteten stiger, så det er jo herligt.
|
| Til top |
|
| |
Wazkyr Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg(topic starter) har allerede købt min ax200e som jeg er meget glad for så er nok ikke min post i skal kigge på.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wazkyr skrev:
| jeg(topic starter) har allerede købt min ax200e som jeg er meget glad for så er nok ikke min post i skal kigge på.
|
|
|
Tillykke. Så behøver vi jo ikke at lede mere efter sådan en "fætter" til dig
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Jonas bojer skrev:
Kalle_dk skrev:
Jonas bojer skrev:
Den billigeste projektor jeg har set der kan levere et 1080P på en ordenlig måde er SIM2 D80E faktisk godkendte konen også billedet og hun er ellers krævende Hilsen Jonas Bojer |
|
|
|
|
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Hvis du læser hans første indlæg står der bl.a.:
Goddag Jeg står og vil til at investere i projektor+lærred. Tilsammen skulle det helst ikke samlet over de 10.000-15.000.
.....så en projektor til over 50 kilo kroner er nok ikke interessant, men den er sikkert god. Ingen tvivl om det......og nej, jeg kender ingen billige 1080p projektorer. Jeg har ikke fulgt så meget med i projektormarkedet i et par år, men det vil jeg til igen. Priserne rasler jo ned, og kvaliteten stiger, så det er jo herligt.
|
|
|
Det var ikke trådstarter der spurgte til den billigste projektor der kan lave 1080p, men mig ;) __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
|
Det var ikke trådstarter der spurgte til den billigste projektor der kan lave 1080p, men mig ;) |
|
|
Det havde jeg så ikke lige opdaget. Det er heller ikke nemt når een tråd bliver til flere.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers hvis man skriver før man læser  __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Ellers hvis man skriver før man læser  |
|
|
Jeg læser trådens navn, og kommenterer på "emnet" i overskriften. Det ville måske være en udmærket idé at oprette en tråd som netop omhandler 1080p projektorer ? Der bliver jo mere og mere interesse for disse HD-ting, så det synes jeg ville være en god idé.
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den kan køre 1080P men ikke ordentlig, Den lider lidt for meget af rainbows, er ikke helt skarb og precis nok. Når man ser på billedet tænker jeg der mangler noget og det er bare den generelle kvalitet af denne projektor der gør at den ikke er ordentlig til 1080P. Hvorfor købe en projektor med 1080P der alligevel ikke kan udnytte 1080P alligevel?
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Ja den kan køre 1080P men ikke ordentlig, Den lider lidt for meget af rainbows, er ikke helt skarb og precis nok. Når man ser på billedet tænker jeg der mangler noget og det er bare den generelle kvalitet af denne projektor der gør at den ikke er ordentlig til 1080P. Hvorfor købe en projektor med 1080P der alligevel ikke kan udnytte 1080P alligevel?
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Du begynder at snakke skarphed og regnbuer? så vidt jeg ved har det ikke så meget med 1080P at gøre, men vil give dig ret i af i denne prisklasse kan det ikke betale sig at kigge efter 1080P
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
i den prisklasse blir det svært at få noget som har mindre regnbuer end w5000,den har faktisk meget lidt i prisklassen
|
| Til top |
|
| |
BigPic Lukket konto

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til prisen er BenQ W5000 en kanon projektor ( 14.000 hos AV Centrum ) Trivler på man finder en 720P i samme prisklasse der overhovede kommer i nærheden. Der er naturligvis problemer med regnbuer hvis man er følsom over for det, men det er jo et generalt problem for DLP projektorer i det prisleje. Det er som med alt andet, at man får hvad man betaler for, så den er da langt fra en perfekt 1080p , men til prisen er den virkelig god, og man får rigtig meget for sine penge efter min mening.
Hvis man ikke er hardcore film/udstyrs entusiast, men bare gerne vil have et stort flot billede til en overkommelig pris. Så er det helt sikkert en projektor man bør opleve.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
NU handler mine kommentar i denne tråd hverken om regnbuer eller en flot billede den handler om spørgsmålet han stillede om hvilken projektor der ordentligt kan levere et 1080P billede.
At en BenQ W5000 er den bedste til prisen nu betyder jo ikke den gør det godt nok!!!!!!!!! den har alt for mange ting som gør at billedet ikke er godt nok. Der går hvis udviklingen går med samme hast som med 720P projektorene endnu minium 2-4 år før man kan få et godt nok 1080P billede fra en projektor til under 15.000kr.
Jeg har prøvet det med hifien før, man køber noget halv billigt og skifter det ud når der kommer noget der er lidt bedre efter der kun er gået et halvt eller helt år og det gør man mange gange.
På sigt er det altså billigere at købe en sim2 D80E som laver en godt nok billede NU og så beholde den i 5-8år end købe en BenQ W5000 nu som man alligevel skifter ud om 1 år til en anden 15.000kr model oo igen om et halvt år.
Hele pointen er at så at når der er gået 4 år når man har brugt næsten samme sum penge som en SIM2 koster nu. men man får først samme billedkvalitet om 4 år. Køb den sim2 nu så får du den gode billedkvalitet nu og ikke først om 4 år det er altså 4 års kvalitetstid med en god projektor man vinder til samme pris, kan i se pointen?
Hilen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det også et spørgsmål hvilke krav man stiller... og andre prioriteter
Jeg har tilbragt flere timer med sim2's D80 og 380, men kan desværre se regnbuer på disse; men ellers et kanon billed Har også tilbragt tid med JVC's HD1 og HD100; igen kanon billed.
Endte med en Mitsu HC6000 og den gør det fint i mine øjne.... Jeg kunne sikkert se et par små forskelle hvis de forskellige projektorer alle var kalibrerede og forevist i samme rum. Men den gør det fint og dækker mit behov
|
| Til top |
|
| |