Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 23:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Lun 12AX7’er (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 April 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Ret bekymrende at bias stod så dårligt. Kunne tyde på, at udgangsrørene har det skidt. Enten for dårligt matchede, eller måske slidte. Du skulle helt klart prøve et sæt friske udgangsrør, efter min ydmyge mening. Lyder som om, at hunden ligger begravet der
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 April 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Morn.

Lod dem spille natten over og startede med at checke bias, 40 mA knivskarpt på alle rør. Samtidig kan man fornemme er lyden nok skal falde på plads idet øvre mellemtone og diskant stille og roligt får mere krop. Jeg tror der er ved at være styr på dem så i skal have tak for input, råd og vejledning.

Mvh

Thomas P 

Til top Vis Thomas P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas P

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 April 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Småsignalrør skal køre 10-100 timer, inden man bliver glad.

Husk også at laaangt de fleste rørforstærkere åbner op efter 3 timers drift, og endnu mere efter 7 timer, og endnu-endnu mere efter.....

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Blot lidt opdatering.

1: Først og fremmest så er skarpheden væk! Det er jeg meget glad for, idet det bekræfter at det ikke er en del af grundlyden i Rogue'ne.

2: Jeg har fundet ud af, at de unavngivne 12AX7 driver rør der sad i dem er disse ! http://www.tubedepot.com/nos-12ax7-jgge.html

Temmelig flippet må man sige. Det lyder ok men har faktisk en anelse mindre dybde perspektiv end TAD røret.

Konklusionen efter at have leget lidt med forskellige indgangsrør, TAD/JJ, GE og et sæt gamle Philips (venter stadig på RCA'ne fra USA) er at skarpheden er kontrolleret af driver rørerne, de billige Sylvania 5814A jeg fandt på Ebay. Det giver naturligvis lyst til at prøve lidt forskellige af disse, bl.a har jeg øje på et quad Amperex boggle boy til salg i øjeblikket på Ebay.

Næste situation, udgangsrørerne bør skiftes også. Der er en anden tråd her i forummet omkring dem, men det er til tider svært at skelne meget subjektive opfattelser fra den brede enighed. Nogen forslag til et lidt varmt kligende 6550/KT88 rør.

Mvh

Thomas P

Til top Vis Thomas P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas P

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes