| Forfatter |
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
|
mundtlige aftaler kan man ikke stole på,juridisk
holder de ikke,hva der så er moral kan man desværre
ikke altid bruge til så meget...men stop den gabestok
herinde....eller lad os få de 2 sider af sagen først!!!
|
|
|
LÆSER du inden du skriver ?
Gabestok ? Tjae, hvad kan være værre ? Folk der blander sig uden at ha læst tråden, måske ? 
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps
Fuldstændig enig ..., er man ikke i stand til at møde op asap og afregne det fulde beløb.
så må en potentiel køber vise noget mønt efter aftale/formåen
Jeg tilbød i mit køb af mine CLS'er at smide 50% forlods ind på sælgers konto, jeg kunne godt se at han efter mine mange mails med dvs. spøgsmål, forsøg på at krejle prisen og fra starten af direkte udsagn om at jeg ikke havde råd før en bestemt dato, kunne tror at jeg ikke var en seriøs kunde..., det tilbud om forskud overbeviste sælger om at jeg var seriøs, det var jo tilmed en tur over Storebælt hvilket i sig selv en udgift. __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
ehb_elh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Kinnaps
Fuldstændig enig ..., er man ikke i stand til at møde op asap og afregne det fulde beløb. så må en potentiel køber vise noget mønt efter aftale/formåen |
|
|
enig, men jeg havde nok forventet at sælgeren så havde gjort opmærksom på annoncen andensteds.. Men kan selvfølgelig godt se at du er sur osv men du får intet ud af at køre en hadetråd mod personen. Jesper
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva har du på skrift,kør sagen hvis det er
tilfældet,så må du jo stå godt....
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
|
hva har du på skrift,kør sagen hvis det er
tilfældet,så må du jo stå godt....
|
|
|
Jamen jeg har da mails frem og tilbage, men sådan noget er skam ikke lovligt at lægge ud på et forum.
Jeg gider såment ikke gøre SÅ meget ved det, pga 8 enheder - synes da bare folk skulle ha det ad vide. Uanset hvad, så ER det en sur ting at gå at glæde sig til nogle ting, som så går helt i vasken og man selv har gjort det man skal for at det IKKE skulle gå i vasken.
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehb_elh skrev:
ML_CLS skrev:
|
Kinnaps
Fuldstændig enig ..., er man ikke i stand til at møde op asap og afregne det fulde beløb.
|
|
|
enig, men jeg havde nok forventet at sælgeren så havde gjort opmærksom på annoncen andensteds.. Men kan selvfølgelig godt se at du er sur osv men du får intet ud af at køre en hadetråd mod personen.
Jesper
|
|
|
Det er ingen HADEtråd............. Det er en.... hmm hmm skal vi kalde det en oplysningstråd ?
Så andre ikke render ind i samme "ting"
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kommer jeg med et vildt skud i tågen 
Er det sådan at du nåede at bygge kabinetter til enhederne ?
__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
|
Nu kommer jeg med et vildt skud i tågen 
Er det sådan at du nåede at bygge kabinetter til enhederne ?
|
|
|
Nej nej, hehe
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at vi skal tage det med ro og passe på tonen her inde. Sådan noget sker når man handler privat. Jeg har oplevet det på den anden måde, hvor jeg har reserveret noget til en, har afslået et par andre tilbudt og personen vil ikke have det tilsidst. Meeen man få ikke meget end dårlig mave ved at være så sur __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Kinnaps
Jeg tilbød i mit køb af mine CLS'er at smide 50% forlods ind på sælgers konto, jeg kunne godt se at han efter mine mange mails med dvs. spøgsmål, forsøg på at krejle prisen og fra starten af direkte udsagn om at jeg ikke havde råd før en bestemt dato, kunne tror at jeg ikke var en seriøs kunde..., det tilbud om forskud overbeviste sælger om at jeg var seriøs, det var jo tilmed en tur over Storebælt hvilket i sig selv en udgift. |
|
|
50% må også være mere end rigeligt i den forbindelse. Er det et større beløb det drejer sig om, burde man jo nok også have noget skriftligt fra sælger, om at de første 50% er modtaget. Personligt foretrækker jeg nu at undgå den slags med reservering/afdrag mm. I hvert fald, når der handles brugt.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok ikke reagere på en salgsannonce før jeg var klar til at betale, men det er nok bare mig.....i såfald havde der jo ikke været noget problem, med mindre enhederne havde været solgt, men man kan jo ikke købe noget, hvis ikke man har penge.
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm.. Jeg har pt nogle mdf paneler til salg i dba. Og der har været en enkelt henvendelse. Super... Gutten ringede og sagde han ville have dem og han bare lige skulle finde en måde at få dem transporteret.. ok.. Ville vende tilbage dagen efter.. Det gjorde han ikke. Der gik 3 dage.. Men han ville gerne stadig ha' dem og nu havde han mulighed for at få dem fragtet. Den er i vinkel, tænkte jeg. Nope... han ringede igen.. "Jeg har ikke glemt dig, mennn øhhh."
Nu har han svaret i "chat / bud" på annoncen, at han stadig gerne vil ha' dem.. Yaa right.. Nu får de lov at blive liggende til i starten af maj, hvor storskrald kommer forbi.. Så ryger de sgu ud.. Ærgeligt, for der er for ca.kr.2000.- mindst.... men kan ikke selv bruge dem.. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
| Jeg ville nok ikke reagere på en salgsannonce før jeg var klar til at betale, men det er nok bare mig....Jeg tror også bare det er dig.i såfald havde der jo ikke været noget problem, med mindre enhederne havde været solgt, men man kan jo ikke købe noget, hvis ikke man har penge. Hvis manden selv tilbyder at reservere dem, så kan jeg ikke se problemet - det kan jeg nu. |
|
|
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
|
hmm.. Jeg har pt nogle mdf paneler til salg i dba. Og der har været en enkelt henvendelse. Super... Gutten ringede og sagde han ville have dem og han bare lige skulle finde en måde at få dem transporteret.. ok.. Ville vende tilbage dagen efter.. Det gjorde han ikke. Der gik 3 dage.. Men han ville gerne stadig ha' dem og nu havde han mulighed for at få dem fragtet. Den er i vinkel, tænkte jeg. Nope... han ringede igen.. "Jeg har ikke glemt dig, mennn øhhh."
Nu har han svaret i "chat / bud" på annoncen, at han stadig gerne vil ha' dem.. Yaa right.. Nu får de lov at blive liggende til i starten af maj, hvor storskrald kommer forbi.. Så ryger de sgu ud.. Ærgeligt, for der er for ca.kr.2000.- mindst.... men kan ikke selv bruge dem..
|
|
|
Ja det er sgu ligeså surt den anden vej - desværre
|
| Til top |
|
| |
Mortus Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heltny, du er en sur stodder at fare sådan i flint over en mindre bagatel. Så sagsøg ham ved de civile domstole, hvis du er så forarget - der er absolut ingen grund til at hænge vedkommende ud på den måde du gør i et forum som dette. Hvis du virkelig mener at du er blevet dårligt behandlet så kontakt webmaster el lign.
Det er jo for syv sytten det man risikerer ved privathandel - "spilleregler" som alle i en eller anden udstrækning indvilliger i ved brug af KBS-forumet
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Set fra hans synspunkt havde han jo ingen garantier for at du ville vende tilbage; det er trods alt internettet vi snakker om.
Jeg er enig i, at han burde have kontaktet dig, men vi snakker altså om privat handel, og jeg synes, du hidser dig unødigt op. H4A er ikke det rigtige sted at slippe af med din harme på denne måde.
Jeg synes i øvrigt også, det er noget underligt noget det med at reservere ting. Hvornår er man begyndt på det?
Hvis du så alligevel synes at du bare må brokke dig/advare folk, er dette bestemt ikke måden at gøre det på. Når du er så aggressiv ryger det lige lukt tilbage på dig selv, og jeg tror da nok at folk der har set denne tråd vil genoverveje at handle med dig, når du pisker noget så stort op og hænger folk ud på den måde.
Jeg synes, det er i orden, at man advarer hinanden, men når vi snakker privatpersoner bør grænserne altså være væsentligt strammere end mht. firmaer; det især når det ikke drejer sig om en der har sendt dig defekte varer eller beholdt pengene uden at sende noget.
Hm, jeg cykler vist lidt i ring, men jeg håber, du kan forstå mig. Det er bestemt ikke ment som et personligt angreb __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis bare folk vil overholde de mundtlige aftaler, så var der ingen ko på isen. Henvender man sig til sælger og lover noget, så bør man overholde det. Det samme den anden vej rundt.. Alt andet er simpelthen mangel på respekt.
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
|
Jamen jamen jamen jamen, det lader til at folk - nogle folk - synes det er iorden at man reserverer nogle ting og når de så skal handles så er de væk.
Jeg tror det vil give et forkert billede, hvis jeg lader dig definere sandsynligheden for hvor tit en køber ikke holder sin aftale med sælger. Sådan som jeg læser de linjer du har skrevet så vil jeg fortolke at ca. 10 % af købere ikke dukker op til afhentning af et reserveret produkt.
Jeg har købt og solgt nogle produkter (Hifi produkter er mit legetøj) og hvis vi skal gå ud fra mine erfaringer så dukker ca. 75 % af de købere aldrig op. Når jeg har denne erfaring så kan jeg da aldrig finde på at reservere et produkt til en køber, med mindre vedkommende sætter nogle penge ind på min konto.
Vil du være sikker på at kunne købe det produkt du er interesseret i så må du sikker dig at sælgeren er ikke i tvivl om du vil købe produktet og den eneste måde at gøre det på er ved hjælp af cool cash.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Privat salg plejer at være først til mølle  Men har man en klar aftale, bør den jo holdes....Desværre viser min virkelighed generelt, at sælger lover og holder mere, - end køber gør
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mortus skrev:
|
Heltny, du er en sur stodder at fare sådan i flint over en mindre bagatel TAK. Så sagsøg ham ved de civile domstole, hvis du er så forarget - der er absolut ingen grund til at hænge vedkommende ud på den måde du gør i et forum som dette. Hvis du virkelig mener at du er blevet dårligt behandlet så kontakt webmaster el lign.
Det er jo for syv sytten det man risikerer ved privathandel - "spilleregler" som alle i en eller anden udstrækning indvilliger i ved brug af KBS-forumet. |
|
|
|
| Til top |
|
| |