| Forfatter |
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Set fra hans synspunkt havde han jo ingen garantier for at du ville vende tilbage; det er trods alt internettet vi snakker om. Det kan du ha helt ret i, men han havde nu mit tlf nummer og min mail adresse + vi havde snakket en del om hvad de f.eks skulle bruges til og i forbindelse med. Jeg er enig i, at han burde have kontaktet dig, men vi snakker altså om privat handel, og jeg synes, du hidser dig unødigt op.Synes jeg faktisk ikke H4A er ikke det rigtige sted at slippe af med din harme på denne måde. Dette har du egentlig også ret i, men det er nu her på siden det hele er startet Jeg synes i øvrigt også, det er noget underligt noget det med at reservere ting. Hvornår er man begyndt på det? Reservere ting, få reserveret ting, både den ene og anden vej, har jeg gjort lige siden H4A startede, så for mig er det HELT normalt - begge veje. Hvis du så alligevel synes at du bare må brokke dig/advare folk, er dette bestemt ikke måden at gøre det på. Når du er så aggressiv ryger det lige lukt tilbage på dig selv, og jeg tror da nok at folk der har set denne tråd vil genoverveje at handle med dig, når du pisker noget så stort op og hænger folk ud på den måde.Jamen der kan kun være EN der har/får et problem med det - mig Jeg synes, det er i orden, at man advarer hinanden, men når vi snakker privatpersoner bør grænserne altså være væsentligt strammere end mht. firmaer; det især når det ikke drejer sig om en der har sendt dig defekte varer eller beholdt pengene uden at sende noget. Har lige lavet en byttehandel, hvor jeg fik 8 andre enheder.... Det viste sig at de 2 af basserne ikke var ens + de 4 basmellemtoner var der blevet skåret i spideren..... Intet af det blev nævnt...... Men jeg synes bestemt det er værre at sælge ting man har en klar aftale om................ Kunne forstå hvis "tidsfristen" var overløbet, men vi var halvt igennem. Hm, jeg cykler vist lidt i ring, men jeg håber, du kan forstå mig. Det er bestemt ikke ment som et personligt angreb Forstår fint hvad du skriver og mener  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Siankovic Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan sagtens sætte mig ind at du (heltny) er skuffet/vred over at du ikke fik dine højttalere når nu du havde sat næsen op efter dem - det var jeg også blevet. Men der er for mig at se ikke nogen grund til at blive vred på sælger - og da slet ikke nogen grund til at hænge ham ud her i forummet. Du kommer til sælger uden at kunne indgå et køb af varen, da du ikke har pengene. Den anden køber kommer inden du har fået pengene alligevel - og så bliver alle enhederne solgt. Hvad havde det ændret om sælger havde kontaktet dig, da den anden køber meldte sig på banen? Du burde have haft tilbuddet, men sælger vidste at du ikke havde pengene alligevel på det tidspunkt - for det havde du jo selv fortalt. Jeg havde solgt dem - og sagt bare ærgerligt. Jeres "aftale" er jo fuldstændig ensidig og jeg havde som sælger overhovedet ikke taget hensyn til den - forstået på den måde at aftalen kun er til fordel for dig. Sælger har sat tingene til slag for at få penge for dem - ikke for at få en hensigtserklæring fra din side om køb - uden nogen fastlagt dato. En periode hvor du forventer at tingene bliver betragtet som købt af dig - uden at sælger har råderet over sine egne ting. Når du ikke kommer med pengene, har sælger jo ingen interesse i dig.
Det er vilkårene når man handler - privat som i forretning - ingen arme ingen småkager...
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siankovic skrev:
| Det er vilkårene når man handler - privat som i forretning - ingen arme ingen småkager... |
|
|
Jeg anede slet ikke at aftaleloven var afskaffet...
Synes der er vel mange "lommejurister" herinde. __________________ Women Respond To Bass!
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siankovic skrev:
Jeg kan sagtens sætte mig ind at du (heltny) er skuffet/vred over at du ikke fik dine højttalere når nu du havde sat næsen op efter dem - det var jeg også blevet. Men der er for mig at se ikke nogen grund til at blive vred på sælger - og da slet ikke nogen grund til at hænge ham ud her i forummet. Du kommer til sælger uden at kunne indgå et køb af varen, da du ikke har pengene. Den anden køber kommer inden du har fået pengene alligevel - og så bliver alle enhederne solgt. Hvad havde det ændret om sælger havde kontaktet dig, da den anden køber meldte sig på banen? Du burde have haft tilbuddet, men sælger vidste at du ikke havde pengene alligevel på det tidspunkt - for det havde du jo selv fortalt. Jeg havde solgt dem - og sagt bare ærgerligt. Jeres "aftale" er jo fuldstændig ensidig og jeg havde som sælger overhovedet ikke taget hensyn til den - forstået på den måde at aftalen kun er til fordel for dig. Sælger har sat tingene til slag for at få penge for dem - ikke for at få en hensigtserklæring fra din side om køb - uden nogen fastlagt dato. En periode hvor du forventer at tingene bliver betragtet som købt af dig - uden at sælger har råderet over sine egne ting. Når du ikke kommer med pengene, har sælger jo ingen interesse i dig.
Det er vilkårene når man handler - privat som i forretning - ingen arme ingen småkager... |
|
|
Så skal man stadig lade være med at love.
Lover man alligevel, kunne man i det mindste give besked.
Det er det at der slet ikke er nogen form for lyd, jeg bliver irriteret over.
|
| Til top |
|
| |
Siankovic Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anede slet ikke at aftaleloven var afskaffet...
Synes der er vel mange "lommejurister" herinde. [/QUOTE]
Hvis du kender steder jeg kan handle uden penge, så vil jeg gerne have en liste. Den er rar at have til sidst på måneden.
|
| Til top |
|
| |
Siankovic Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke særlig skarp til at citere åbenbart, men til heltny: så fremgår det også af mit tidligere indlæg at du burde have haft besked - der er jeg fuldstændig enig. Jeg skrev bare at det ikke ville have ændret det store, hvilket du også må kunne se.
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siankovic skrev:
| Jeg er ikke særlig skarp til at citere åbenbart, men til heltny: så fremgår det også af mit tidligere indlæg at du burde have haft besked - der er jeg fuldstændig enig. Jeg skrev bare at det ikke ville have ændret det store, hvilket du også må kunne se. |
|
|
Jeps, vi er enige. 
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Siankovic: Det kan du da mange steder - og så indgår man en aftale, om hvornår betaling så skal finde sted...
Min pointe var såmænd bare, at sælger i denne sag tilsyneladende har indgået en aftale med heltny, og derfor kan sælger faktisk ikke agere som han har gjort. __________________ Women Respond To Bass!
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV32R skrev:
|
@ Siankovic: Det kan du da mange steder - og så indgår man en aftale, om hvornår betaling så skal finde sted...
Min pointe var såmænd bare, at sælger i denne sag tilsyneladende har indgået en aftale med heltny, og derfor kan sælger faktisk ikke agere som han har gjort.
|
|
|
TAK. 
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Kalle_dk skrev:
| Jeg ville nok ikke reagere på en salgsannonce før jeg var klar til at betale, men det er nok bare mig....Jeg tror også bare det er dig.i såfald havde der jo ikke været noget problem, med mindre enhederne havde været solgt, men man kan jo ikke købe noget, hvis ikke man har penge. Hvis manden selv tilbyder at reservere dem, så kan jeg ikke se problemet - det kan jeg nu. |
|
|
|
|
|
Jeg er godt klar over, at jeg tilhører et mindretal af danskere, som kun køber noget når pengene er til rådighed. Det er nu en rar ting ikke at skylde nogen noget som helst, men det er ikke så ofte man hører om "artsfæller". Folk har jo generelt ingen tålmodighed. De skal jo helt ha alting på een gang.....for det har naboen jo, sådan groft sagt !
|
| Til top |
|
| |
Aliaz Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 489
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny.. Enig i sælger burde have overholdt sin aftale....det ville jeg selv have gjort som sælger. Jeg har dog flere gange haft noget til salg, hvor de der henvendte sig først var meget interesseret og så alligevel senere sprang fra, hvor jeg havde rig mulighed for at sælge hurtigere til en anden.
Først til mølle....men der kan laves en aftale, men det skal stadig foregå hurtigt, såfremt andre gerne vil købe. Ingen grund til at stå særligt på spring for én når salgspris på en vare er den samme, så derfor må den første oppe sig, hvis man virkelig er interesseret.
Der er ikke noget mere irriterende for en sælger at holde noget tilbage og det så viser sig at køber springer fra. Det kan ses fra begge sider.
Hvis der kom noget til salg jeg gerne ville have, ville jeg da sørge for at købe varen samme dag, hvis jeg var MEGET interesseret.
Som sælger har jeg lært, at man ikke skal forvente noget solgt før man har modtaget pengene og køber er på vej væk med varen. Ellers vil man meget ofte blive skuffet. Det er så nemt at springe fra - mega træls når der sker.
I dit tilfælde ville jeg have trukket pengene på kassekreditten / lånt.
Hvis du nu ikke selv have fået solgt - ville du så stadig have købt enhederne? Du var vel afhængig af at en anden overholdt sin aftale?
Surt du ikke fik dem. Bedre held næste gang Andet er der vist ikke at gøre ved det.
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis en ville købe noget at mig, og sagde at der lige skulle gå en uge, inden han ville købe - måske - og der så kom en med pengene kontant, og sagde - jeg vil have det, her er pengene - så havde jeg sgu også solgt. Desuden kunne det da aldrig nogensinde falde mig ind, at reservere noget som helt til nogen, som lige skal have en uge til at finde pengene - hvis man ikke har pengene til at købe, og beder om henstand, så kan man sgu ikke komme bagefter som en tudekiks, og hyle over at man ikke fik varen.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt sælger jeg til den der kommer først. Intet med at reservere og lignende. Har altid syntes det var noget værre pjat.
Sælger skulle aldrig være gået med til at "reservere" delene, så havde problemet ikke været der.
Men jeg har MANGE gange været ude for klaphatte, der lige skulle sælge dit og dat, så var de sikre købere... Og så blev deres fætter syg, og pengene gik til en togbillet til hospitalet etc.  Det går ikke hos mig. Penge ind, varer ud.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
heltny skrev:
Kalle_dk skrev:
| Jeg ville nok ikke reagere på en salgsannonce før jeg var klar til at betale, men det er nok bare mig....Jeg tror også bare det er dig.i såfald havde der jo ikke været noget problem, med mindre enhederne havde været solgt, men man kan jo ikke købe noget, hvis ikke man har penge. Hvis manden selv tilbyder at reservere dem, så kan jeg ikke se problemet - det kan jeg nu. |
|
|
|
|
|
Jeg er godt klar over, at jeg tilhører et mindretal af danskere, som kun køber noget når pengene er til rådighed. Det er nu en rar ting ikke at skylde nogen noget som helst, men det er ikke så ofte man hører om "artsfæller". Folk har jo generelt ingen tålmodighed. De skal jo helt ha alting på een gang.....for det har naboen jo, sådan groft sagt !
|
|
|
Der er du så ret forkert på den, nej helt forkert på den, da det slet ikke er for at få noget naboen har - tvært imod.
Man skylder vel netop ikke noget væk, ved at reservere det............. Havde jeg fået enhederne og skulle betale en uge efter, ja så havde jeg skyldt for dem, men så havde de jo heller ikke været solgt til anden side.
Grunden til episoden er, at enhederne var helt nye og blev solgt til lidt under ½ pris............ Dem ville jeg gerne ha, men ville ikke købe noget før jeg selv havde solgt det jeg selv gerne ville af med.
DERFOR blev det aftalt, at de skulle reserveres en lille uge.
Der er hverken tale om enheder til en milliard, eller enheder der ikke kan købes i morgen.
Det jeg ser som problemet og det rigtig irriterende, er at personen LOVER at reservere dem, vi aftaler det over TLF og MAIL................. Han sælger så til anden side, men skriver det først til mig, da jeg skriver jeg vil overføre pengene til ham.
Jeg KUNNE selvfølgelig ha taget pengene andetsteds fra, men når man har en aftale, så skulle det ikke være nødvendigt - synes jeg.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Hvis en ville købe noget at mig, og sagde at der lige skulle gå en uge, inden han ville købe - måske - og der så kom en med pengene kontant, og sagde - jeg vil have det, her er pengene - så havde jeg sgu også solgt. Desuden kunne det da aldrig nogensinde falde mig ind, at reservere noget som helt til nogen, som lige skal have en uge til at finde pengene - hvis man ikke har pengene til at købe, og beder om henstand, så kan man sgu ikke komme bagefter som en tudekiks, og hyle over at man ikke fik varen.
|
|
|

|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
|
|
|
Tudekiks ?
Er det at være en tudekiks, fordi anden part ikke har overholdt sin aftale ?
Kunne STADIG forstå - hvad du ikke kan - at det var foregået sådan som det gjorde, hvis der var gået længere tid end aftalt, eller han i det mindste havde givet besked.
Havde han skrevet; Ved du hvad, der har været en her og ville købe det hele og så solgte jeg det sgu ! Så var denne tråd aldrig startet............. Det er jo hvad folk selv vil og synes, men slet ikke at give lyd fra sig, det er da for ringe.
Dem der ikke synes det er for ringe ikke engang lige at give besked, er måske samme typer selv ? Altså folk der skider på aftaler, bare de kan få deres penge i kassen ?
Ja der beklager jeg, sådan handler jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Guldkysten skrev:
|
|
|
  |
|
|

|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
En aftale er en aftale!
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
TAK Det har jeg også altid lært 
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Grunden til episoden er, at enhederne var helt nye og blev solgt til lidt under ½ pris............ Dem ville jeg gerne ha, men ville ikke købe noget før jeg selv havde solgt det jeg selv gerne ville af med.
DERFOR blev det aftalt, at de skulle reserveres en lille uge. |
|
|
Du har vist ikke nævnt noget om, at du har pladsmangel på din bopæl. Derfor kan jeg kun opfatte dit "købsforsøg" som jeg allerede gjorde i mit første indlæg. Du ville købe noget før du havde pengene. Fint nok med mig. Månen har stadig den farve månen skal ha. PS: Jeg ville nok sælge til den som stod med pengene i hånden. Jeg kan forstå at andre ville gøre det samme. Jeg vil hoppe over i headfi igen. God fornøjelse med debatten.
|
| Til top |
|
| |