Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: SVINERI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 17 April 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Desuden kunne det da aldrig nogensinde falde mig ind, at reservere noget som helt til nogen, som lige skal have en uge til at finde pengene - hvis man ikke har pengene til at købe, og beder om henstand, så kan man sgu ikke komme bagefter som en tudekiks, og hyle over at man ikke fik varen.

Det springende punkt, er vel, at heltny har en aftale, og at sælger faktisk har valgt at gøre det, som du ikke kunne drømme om at gøre...

Din tudekiks-kommentar falder lidt ved siden af, synes jeg. Netop fordi sælger har lovet køber nogle betingelser - og hvis du stadig synes det som sælger er OK at løbe fra en sådan aftale, så er du vel også typen der, stiltiende, accepterer at sælger lige har solgt til anden side fordi tredieperson ville give lidt ekstra ift. dig. Og dette selvom handlen var aftalt/lukket med dig...?

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 April 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Hvis en ville købe noget at mig, og sagde at der lige skulle gå en uge, inden han ville købe - måske - og der så kom en med pengene kontant, og sagde - jeg vil have det, her er pengene - så havde jeg sgu også solgt.
Desuden kunne det da aldrig nogensinde falde mig ind, at reservere noget som helt til nogen, som lige skal have en uge til at finde pengene - hvis man ikke har pengene til at købe, og beder om henstand, så kan man sgu ikke komme bagefter som en tudekiks, og hyle over at man ikke fik varen.

Skal jeg forstå det derhen at hvis vi to aftaler at jeg skal købe noget af dig, og at transaktionen skal foregå om en uge, så ser du dig selv i din gode ret til at sælge til anden side, uagtet at vi har lavet en aftale?? Det er squ da lavt!  

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 April 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Guldkysten skrev:
Hvis en ville købe noget at mig, og sagde at der lige skulle gå en uge, inden han ville købe - måske - og der så kom en med pengene kontant, og sagde - jeg vil have det, her er pengene - så havde jeg sgu også solgt.

Tudekiks ?

Er det at være en tudekiks, fordi anden part ikke har overholdt sin aftale ?

Kunne STADIG forstå - hvad du ikke kan - at det var foregået sådan som det gjorde, hvis der var gået længere tid end aftalt, eller han i det mindste havde givet besked.

Havde han skrevet; Ved du hvad, der har været en her og ville købe det hele og så solgte jeg det sgu ! Så var denne tråd aldrig startet............. Det er jo hvad folk selv vil og synes, men slet ikke at give lyd fra sig, det er da for ringe.

Dem der ikke synes det er for ringe ikke engang lige at give besked, er måske samme typer selv ? Altså folk der skider på aftaler, bare de kan få deres penge i kassen ?

Ja der beklager jeg, sådan handler jeg ikke.

Spænd nu lige den studenterhue ordentlig fast - du kan da for pokker ikke forvente, at nogen der vil sælge noget, skal stå og vente på du stamper pengene op, vend den rundt, og se det fra hans sige, han har måske fået et bud og kontanter her og nu, skulle han sige nej, fordi der måske er en der vil have dem, hvis han får solgt sit eller finder pengene - tag nu lige og få indset at der altså er en virkelig verden uden for internettet.
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 April 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Kort og godt, man løber ikke fra en aftale, period

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 17 April 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
heltny skrev:

Grunden til episoden er, at enhederne var helt nye og blev solgt til lidt under ½ pris............ Dem ville jeg gerne ha, men ville ikke købe noget før jeg selv havde solgt det jeg selv gerne ville af med.

DERFOR blev det aftalt, at de skulle reserveres en lille uge.

Du har vist ikke nævnt noget om, at du har pladsmangel på din bopæl. Derfor kan jeg kun opfatte dit "købsforsøg" som jeg allerede gjorde i mit første indlæg. Du ville købe noget før du havde pengene. Fint nok med mig. Månen har stadig den farve månen skal ha.

PS: Jeg ville nok sælge til den som stod med pengene i hånden. Jeg kan forstå at andre ville gøre det samme.

Jeg vil hoppe over i headfi igen. God fornøjelse med debatten.

Det er vist kun dig der fremfusker noget pladsmangel  Tænk, jeg synes en anden bruger skriver på præcis samme måde

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 17 April 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
heltny skrev:

Guldkysten skrev:

Tudekiks ?

Kunne STADIG forstå - hvad du ikke kan - at det var foregået sådan som det gjorde, hvis der var gået længere tid end aftalt, eller han i det mindste havde givet besked.

Havde han skrevet; Ved du hvad, der har været en her og ville købe det hele og så solgte jeg det sgu ! Så var denne tråd aldrig startet............. Det er jo hvad folk selv vil og synes, men slet ikke at give lyd fra sig, det er da for ringe.

Dem der ikke synes det er for ringe ikke engang lige at give besked, er måske samme typer selv ? Altså folk der skider på aftaler, bare de kan få deres penge i kassen ?

Spænd nu lige den studenterhue ordentlig fast - du kan da for pokker ikke forvente, at nogen der vil sælge noget, skal stå og vente på du stamper pengene op, vend den rundt, og se det fra hans sige, han har måske fået et bud og kontanter her og nu, skulle han sige nej, fordi der måske er en der vil have dem, hvis han får solgt sit eller finder pengene - tag nu lige og få indset at der altså er en virkelig verden uden for internettet.

Nu synes jeg pludselig du skal hoppe ud af denne tråd, eller forsøge at skrive ordentligt.

Det er STADIG ikke et spørgsmål om at nogle skal stå at vente på at jeg stamper pengene op - som du RIGTIG flot udtrykker det.

Det er et spørgsmål om en AFTALE............ Var det virkelig så hårdt for sælger at vente en uge på beløbet, så skulle han ALDRIG ha lovet at reservere dem.

Forstår nu at du er af præcis samme støbelse.

Yderligere kommentarer fra dig ser jeg bort fra.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 April 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

AV32R skrev:

Guldkysten skrev:

Det springende punkt, er vel, at heltny har en aftale, og at sælger faktisk har valgt at gøre det, som du ikke kunne drømme om at gøre...

Din tudekiks-kommentar falder lidt ved siden af, synes jeg. Netop fordi sælger har lovet køber nogle betingelser - og hvis du stadig synes det som sælger er OK at løbe fra en sådan aftale, så er du vel også typen der, stiltiende, accepterer at sælger lige har solgt til anden side fordi tredieperson ville give lidt ekstra ift. dig. Og dette selvom handlen var aftalt/lukket med dig...?

er det samme situation, citat for indledningen
"En TÅBE på KSB havde 8 enheder til salg, dem ringede jeg på og sagde at jeg gerne ville købe dem, men skulle selv lige ha solgt noget af mit eget og vil vende tilbage til ham inden for en uge."

det er fandme da ikke noget bindende, hva hvis han ikke havde solgt? havde han så vendt tilbage og så sagt "desværre jeg vil ikke købe" og sælger så i mellemtiden har haft mulighed for at afsætte det. Hvis du ser det som en lukket og aftalt handel, så har du vist misforstået noget.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 April 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:
Kalle_dk skrev:
heltny skrev:

Grunden til episoden er, at enhederne var helt nye og blev solgt til lidt under ½ pris............ Dem ville jeg gerne ha, men ville ikke købe noget før jeg selv havde solgt det jeg selv gerne ville af med.

Du har vist ikke nævnt noget om, at du har pladsmangel på din bopæl. Derfor kan jeg kun opfatte dit "købsforsøg" som jeg allerede gjorde i mit første indlæg. Du ville købe noget før du havde pengene. Fint nok med mig. Månen har stadig den farve månen skal ha.

PS: Jeg ville nok sælge til den som stod med pengene i hånden. Jeg kan forstå at andre ville gøre det samme.

Det er vist kun dig der fremfusker noget pladsmangel  Tænk, jeg synes en anden bruger skriver på præcis samme måde

VÅGN OP OG LÆS HVAD JEG SKRIVER !!!!!

Jeg skriver jo netop at du IKKE har pladsmangel. Du nævner IKKE noget om eventuel pladsmangel.

Jeg har ikke mikroskopisk nærlæst hvad andre skriver, så hvis jeg har gentaget noget som andre allerede har skrevet, er det tilfældigt, men vi er vist trods alt mange i tråden som mener det samme.

Det fører vist ikke til noget positivt at fortsætte, for jeg fornemmer at du bare er sur over den handel, og sådan er det bare. Handelen blir ikke anderledes af at diskutere i een uendelighed.....desværre.
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 April 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:
Guldkysten skrev:
heltny skrev:

Guldkysten skrev:

Tudekiks ?

Nu synes jeg pludselig du skal hoppe ud af denne tråd, eller forsøge at skrive ordentligt.

Det er STADIG ikke et spørgsmål om at nogle skal stå at vente på at jeg stamper pengene op - som du RIGTIG flot udtrykker det.

Det er et spørgsmål om en AFTALE............ Var det virkelig så hårdt for sælger at vente en uge på beløbet, så skulle han ALDRIG ha lovet at reservere dem.

Forstår nu at du er af præcis samme støbelse.

Yderligere kommentarer fra dig ser jeg bort fra.

Der tager du helt fejl, det er dig der sviner en til, for noget som er ganske naturligt, havde du siddet i hans situation, og så bare med drejningen at han skulle købe og du skulle sælge, og så var sprunget, så sad du sgu nok også og brokkede dig over det.

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 April 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

øv.bøv.buh....kom nu videre....
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 17 April 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
heltny skrev:
Kalle_dk skrev:
heltny skrev:

VÅGN OP OG LÆS HVAD JEG SKRIVER !!!!!

Jeg skriver jo netop at du IKKE har pladsmangel. Du nævner IKKE noget om eventuel pladsmangel.

Jeg har ikke mikroskopisk nærlæst hvad andre skriver, så hvis jeg har gentaget noget som andre allerede har skrevet, er det tilfældigt, men vi er vist trods alt mange i tråden som mener det samme.

Det fører vist ikke til noget positivt at fortsætte, for jeg fornemmer at du bare er sur over den handel, og sådan er det bare. Handelen blir ikke anderledes af at diskutere i een uendelighed.....desværre.

Jeg er irriteret over at man ikke kan give besked.

Dem der ikke mener man skal give besked men bare gøre som det passer en bedst selv, må jo være af samme støbning - eller ?

Pladsmangel eller ej --- Hvad skal det med for ?

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
"En TÅBE på KSB havde 8 enheder til salg, dem ringede jeg på og sagde at jeg gerne ville købe dem, men skulle selv lige ha solgt noget af mit eget og vil vende tilbage til ham inden for en uge."

det er fandme da ikke noget bindende, hva hvis han ikke havde solgt? havde han så vendt tilbage og så sagt "desværre jeg vil ikke købe" og sælger så i mellemtiden har haft mulighed for at afsætte det. Hvis du ser det som en lukket og aftalt handel, så har du vist misforstået noget.

Jamen, bevares, hr. studenterhue-ejer.

Som jeg forstår det, så har sælger pr. mail, samt telefonisk accepteret at heltny kunne vende tilbage når han havde pengene. Og det kunne sælger jo have undladt hvis han/hun hellere ville handle efter først-til-mølle-princippet, ikke sandt?

Det tekstcitat du læner dig op af, er jo bare, formoder jeg, en kortfattet introduktion til hetny's "sag". Men det kan kun heltny jo afklare for os...

Og så behøver du ikke at bande - jeg tager dig ikke mere alvorligt af den grund...

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 17 April 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:
 øv.bøv.buh....kom nu videre....

JA...!!!! Lad os lukke og slukke her.

Nogle er skide ligeglade, andre modsat.

Tak for deltagelse

SLUT HERFRA.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 April 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

AV32R skrev:

Guldkysten skrev:

Jamen, bevares, hr. studenterhue-ejer.

Som jeg forstår det, så har sælger pr. mail, samt telefonisk accepteret at heltny kunne vende tilbage når han havde pengene. Og det kunne sælger jo have undladt hvis han/hun hellere ville handle efter først-til-mølle-princippet, ikke sandt?

Det tekstcitat du læner dig op af, er jo bare, formoder jeg, en kortfattet introduktion til hetny's "sag". Men det kan kun heltny jo afklare for os...

Og så behøver du ikke at bande - jeg tager dig ikke mere alvorligt af den grund...

Dig om det. du læser da vist som du vil, og jeg vil da så godt købe dit hus, jeg skal bare lige have solgt mit, jeg vender tilbage om et årstid eller sådan

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Jamen, det er da en aftale. Hvis du lige sender mig noget på skrift, så har jeg noget at holde dig op på, når jeg slæber dig retten, når du vil løbe fra din aftale...

Du har slet ikke fattet essensen af, hvad en aftale faktisk er for en størrelse. Måske er det også derfor du ikke svarede på mit spørgsmål tidligere.

Jeg vælger i hvert fald at konkludere at det ikke er dig heltny kan låne en studenterhue af.

Fortsat god aften.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 April 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

AV32R skrev:

Jamen, det er da en aftale. Hvis du lige sender mig noget på skrift, så har jeg noget at holde dig op på, når jeg slæber dig retten, når du vil løbe fra din aftale...

Du har slet ikke fattet essensen af, hvad en aftale faktisk er for en størrelse. Måske er det også derfor du ikke svarede på mit spørgsmål tidligere.

Jeg vælger i hvert fald at konkludere at det ikke er dig heltny kan låne en studenterhue af.

Fortsat god aften.

jeg gider ikke kommentere det her mere, modsat dig, forholder jeg mig til virkeligheden, og inden du så udtaler dig mere om studenterhuer, som jeg sagde skulle spændes, ikke at man skulle have dem, men du fatter jo så nok heller ikke almindelig tale, så nej, for at give dig en vis ro, for at du trodsalt har fattet lidt, så har jeg ikke en studenterhue, jeg har en anden hue.

Ergo - du kan ikke konkludere noget som helst - du har en lige så naiv indstilling til verden som en nyfødt

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 17 April 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

heltny: det er sku' da dig der er en tåbe. hvis du var så interesseret i enhederne, hvorfor købte du ikke før du solgte? 
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
jeg gider ikke kommentere det her mere, modsat dig, forholder jeg mig til virkeligheden, og inden du så udtaler dig mere om studenterhuer, som jeg sagde skulle spændes, ikke at man skulle have dem, men du fatter jo så nok heller ikke almindelig tale, så nej, for at give dig en vis ro, for at du trodsalt har fattet lidt, så har jeg ikke en studenterhue, jeg har en anden hue.

Ergo - du kan ikke konkludere noget som helst - du har en lige så naiv indstilling til verden som en nyfødt

Fakta er at man i virkelighedens verden har lavet en lovgivning omkring aftaler, og hvad det indebærer at indgå en sådan. Og så er det sådan lidt irrelevant hvad du måtte mene...

Og så har du stadig ikke svaret på mit tidligere spørgsmål - det er ellers skrevet i helt almindelig "tale"...

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 17 April 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

UNDSKYLD starten af denne tråd.

Den skulle aldrig være startet.

Jeg vil bede moderator lukke den.

Selvfølgelig kan man ikke stole på folk, hvorfor skulle man også kunne det

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 April 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

AV32R skrev:

Guldkysten skrev:

Fakta er at man i virkelighedens verden har lavet en lovgivning omkring aftaler, og hvad det indebærer at indgå en sådan. Og så er det sådan lidt irrelevant hvad du måtte mene...

Og så har du stadig ikke svaret på mit tidligere spørgsmål - det er ellers skrevet i helt almindelig "tale"...

du er meget inde i det lyder det til, er en aftale at man vil have ting reserveret, og lige skal have noget solgt inden, og for øvrigt så vil vende tilbage efter en uge - find lige det nogen steder - og medmindre du nogen steder kan vise det.

At man siger man vender tilbage om en uge, og sælger reservere det, er da ikke nogen aftale, en aftale, er et aftale om køb, dvs. hvis der var sagt, jeg kommer tilbage om en uge og har pengene - alt andet er da totalt tåbeligt.

og hva fanden er det lige for et spørgsmål du vil have besvaret - det er sgu da totalt latterligt det her - hvad tror du min mekaniker vil sige, hvis jeg lige kommer imorgen og siger, at jeg gerne vil reservere modellen over den jeg har, og jeg vender tilbage om en uge, og på lørdag kommer der en og står med pengene. hvad er det man siger, det er bedre med en fugl i hånden, en 10 på taget.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes