| Forfatter |
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
DPetersen skrev:
|
Jeg vil anbefale 2 mærker til dit anlæg! PM Audio's Black magic revelation signalkabler, og højtalerkabler. ( hificable)
Supra's 30 år's udgave signalkabler, og noget siltech højtalerkabel, helst LS88. Spiller skidegodt på gamut.
Jeg har desværre ikke selv hørt supras swordkabel sammen med deres 30 år's udgave af signalkablet, men jeg har fået at vide at det spiller som en drøm sammen af en ven, og jeg kunne kun forestille mig dette.
Supra var normalt ikke min kop te hvad signalkabler angår men jeg gav deres specialudgave en chance, og gæt hvad jeg har nu.
Med dit anlæg kunne du også prøve supra's special kombineret med nordost. Det bliver hurtig dyrt men det vil virke.
Held og lykke med kabelskiftet.
Desuden syntes jeg det er et fedt anlæg du har fået stykket sammen, som kun kan blive bedre med bedre kabler. Tillykke.
|
|
|
har prøvet PM audio black magic "Revelation" og "The Giant"
fletcher 300 gør det bedre i mine ører ( setup )
men det er da bestemt gode kabler
jeg har planer om at prøve Cardas Golden Reference
og hvis du har råd ville jeg give MIT Magnum eller Oracle-serie et lyt
men av de koster 
|
|
|
Yes, jeg er enig med dig i at man kan finde noget der spiller bedre end pm-audio også på mit anlæg. Derfor har jeg supra og siltech nu, men de 2 mærker spiller på forskellige måder på anlægget og derfor syntes jeg man skal prøve begge mærker, for nogle vil have moderen og andre vil have datteren. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
fletchers kabler skulle du give et lyt.ellers er der anticables som odysseyaudio i ringsted forh.de koster ca 1000 for 3 m højt. og 1000 for signal m.bulletplugs de er skræmmende gode til den pris der kommer også en sølvserie af dette kabel.har de sidste 3 år kørt med fletcher på mit manley jeg har ikke fundet noget jeg syntes var bedre endnu
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
jr-audiotone Branchemedlem

JR Audiotone
Bruger siden: 19 November 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil måske være smart at ringe til importørene/forhandlerne af neeper højtalerne for at få nogle tilbage meldinger på hvilke erfaringer de har gjort sig.
Alt andet bliver bare gisninger, og i sidste ende kan det resutatet bliver at invisteringen i nye kabler er bortkastet.
mvh. __________________ Johnny Rasmussen
|
| Til top |
|
| |
Sirper Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset hvad, kommer det vel i sidste ende an på, hvilke øre der lytter, så jeg vil mene, at du burde gå ud og låne nogle forskellige typer/ mærker af kabler og så lade dine øre, af gøre om, hvilke du vil bruge eller ej og lad dig for gud skyld ikke forføre af smarte reklamer eller andet i den stil for en ting er sikkert efter deres egne udsagn har de alle verdens bedste kabel. Så mit råd prøv dig frem og du finder med garanti ikke det rigtige i første omgang.
mvh
Per
|
| Til top |
|
| |
JR_audio Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sirper skrev:
Uanset hvad, kommer det vel i sidste ende an på, hvilke øre der lytter, så jeg vil mene, at du burde gå ud og låne nogle forskellige typer/ mærker af kabler og så lade dine øre, af gøre om, hvilke du vil bruge eller ej og lad dig for gud skyld ikke forføre af smarte reklamer eller andet i den stil for en ting er sikkert efter deres egne udsagn har de alle verdens bedste kabel. Så mit råd prøv dig frem og du finder med garanti ikke det rigtige i første omgang.
mvh
Per
|
|
|
Her mener jeg du tager lidt fejl !, det drejer sig ikke om hvilke øre der lytter, men om at få afstemt de forskellige produkters egen klang til hinanden så balansen mellem diskant, mellem tone, bas bliver så korrekt som mulig. Vis anlæget har den rigtige klang balanse( det kan man blandt andet bruge kabler til) lyder de forskellige instrumenter og stemmer naturlig= ægte, som det lyder i virkeligheden, = rigtig instrument klang- korrekt lydgengivelse. Det lyder jo let at få til, men i praktisk er det faktisk temmelig vanskelig, og kan sammenlignes med at stemme et instrument : feks en gitar ell. piano. For at få det til kræves en del expertise og erfarings grundlag , samt prøvning som man ikke bare erhverver sig natten over, og her er det at expertisen kommer ind. Jeg skal med det samme medgive at det ikke er alle forhandlere, der er lige gode klang afstemmere, derfor er det viktig at komme rundt til de forskellige forhandlere, for at danne sit egen intryk af vedkommendes kunskab- det gøre ikke ved at lytte til hans salgstale, men ved at lytte på de anlægs kombinationer han har sammen sat i butikken. Ved at gøre det kan du hurtig få afklaret om musiken lyder autentisk eller ej. Altså ørene har ingen betydning mens klang balansen betyder alting for vis den er afstemt korrekt lyder musikken autendisk og ægte UANSET HVILKE ØRE DER LYTTER. NU må du ikke tage dette som et person angreb, dette inlæg er ment som guide line for hvordan man kan få afstemt sit musik system så den samlede musik oplevelse bliver så stor som mulig. Mvh.  MVH:
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
JR_audio skrev:
Sirper skrev:
|
mvh
Per
Her mener jeg du tager lidt fejl !, det drejer sig ikke om hvilke øre der lytter, men om at få afstemt de forskellige produkters egen klang til hinanden så balansen mellem diskant, mellem tone, bas bliver så korrekt som mulig. Vis anlæget har den rigtige klang balanse( det kan man blandt andet bruge kabler til) lyder de forskellige instrumenter og stemmer naturlig= ægte, som det lyder i virkeligheden, = rigtig instrument klang- korrekt lydgengivelse.
Det lyder jo let at få til, men i praktisk er det faktisk temmelig vanskelig, og kan sammenlignes med at stemme et instrument : feks en gitar ell. piano.
For at få det til kræves en del expertise og erfarings grundlag , samt prøvning som man ikke bare erhverver sig natten over, og her er det at expertisen kommer ind.
Jeg skal med det samme medgive at det ikke er alle forhandlere, der er lige gode klang afstemmere, derfor er det viktig at komme rundt til de forskellige forhandlere, for at danne sit egen intryk af vedkommendes kunskab- det gøre ikke ved at lytte til hans salgstale, men ved at lytte på de anlægs kombinationer han har sammen sat i butikken. Ved at gøre det kan du hurtig få afklaret om musiken lyder autentisk eller ej.
Altså ørene har ingen betydning mens klang balansen betyder alting for vis den er afstemt korrekt lyder musikken autendisk og ægte UANSET HVILKE ØRE DER LYTTER.
NU må du ikke tage dette som et person angreb, dette inlæg er ment som guide line for hvordan man kan få afstemt sit musik system så den samlede musik oplevelse bliver så stor som mulig.
Mvh. 
MVH:
|
|
|
|
|
|
Hej Per Et rigtigt godt indlæg du her kommer med, som jeg kun kan gi dig fuldstændig ret i. Det er jo det det hele drejer sig om. Det er jo alle de enkeltdele ens anlæg består af der skal der skal gå op i en højere enhed. Men men, for at få afstemt det hele er der een ting der først er nødt til at være, om ikke optimal, så tæt på optimal, og det er akustikken. Den skal bare være i orden, ellers har man ikke nogen mulighed for at afgøre om klangbalancen er i orde
Venligst Jens
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej JR_AUDIO
Du må undskylde jeg kom til at kalde dig Per. Ok
Venligst Jens
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mortenkbh Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 22 Juni 2008 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
DPetersen skrev:
|
Jeg vil anbefale 2 mærker til dit anlæg! PM Audio's Black magic revelation signalkabler, og højtalerkabler. ( hificable)
Supra's 30 år's udgave signalkabler, og noget siltech højtalerkabel, helst LS88. Spiller skidegodt på gamut.
Jeg har desværre ikke selv hørt supras swordkabel sammen med deres 30 år's udgave af signalkablet, men jeg har fået at vide at det spiller som en drøm sammen af en ven, og jeg kunne kun forestille mig dette.
Supra var normalt ikke min kop te hvad signalkabler angår men jeg gav deres specialudgave en chance, og gæt hvad jeg har nu.
Med dit anlæg kunne du også prøve supra's special kombineret med nordost. Det bliver hurtig dyrt men det vil virke.
Held og lykke med kabelskiftet.
Desuden syntes jeg det er et fedt anlæg du har fået stykket sammen, som kun kan blive bedre med bedre kabler. Tillykke.
|
|
|
har prøvet PM audio black magic "Revelation" og "The Giant"
fletcher 300 gør det bedre i mine ører ( setup )
men det er da bestemt gode kabler
jeg har planer om at prøve Cardas Golden Reference
og hvis du har råd ville jeg give MIT Magnum eller Oracle-serie et lyt
men av de koster 
|
|
|
Hvor køber du De der Fletcher kabler henne ?? helst i KBH 
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåå, hvad er det endt ud med ??
__________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 05 November 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
NLE
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 05 November 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Yter eller Cardas - begge fra Vassagohifi
Har selv Yter og de er kommet ind i stedet for Nordost Heimdall
Cardas Golden Reference skulle efter sigende også være ganske udemærkede.
Tjek KSB for gode priser.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cardas Golden Ref var forbi, men de kunne ikke hamle op med NLE
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, stort tillykke med NLE. Dem har jeg ikke hørt.
og ja kablet skal passe ind i anlægets klangbalance da det jo er den lyd man selvfølgelig går efter
Jeg valgte derfor netop Cardas Golden Ref. og Yter fra ( jep det er komplette sæt signal- og højtalerkabler ) For meget amerikaner lyd. Så hvis jeg skulle købe nu så er det bedste jeg har hørt på mit setup faktisk nordost heimdal.
Men sådan er vi så forskellige. Det kunne være jeg skulle høre lidt på det NLE. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |