| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 Juli 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan en modificeret DVD 963SA måle sig med Denon A11 og Thule DVA250 Digit II i ren CD-afspilning ? I billedgengivelse får den sikkert bøllebank, men kan den gøre sig som ren CD-afspiller ?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der vil stikke hovedet frem ?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm...godt 1800 visninger (selvfølgelig fra da tråden blev oprettet), men ingen der vil komme med et bud ?
|
| Til top |
|
| |
Basil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 04 August 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det var da en form for udtalelse...  ...jeg kan godt få fat i maskinen (tror jeg nok  ), men er den værd at kyle et par tusinde efter i modifikation hvis man er brændt lidt halvlun  på en A11 ?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så fik Kaptajnen også en umodificeret udgave. Venter lidt med at modde...
Det vil sige, at den gerne skulle komme tirs-ons...
Man glæder sig....
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer selv samme opgradering.
Har fundet 2 muligheder: en hos Acustic Reality som koster 1500,-
Og så en hos LC Audio Technology som koster 3000,-
http://www.lcaudio.dk/index.php?page=50 Den er tilsyneladende mere omfattende hvor der osse bliver skiftet clock.
Jeg ved ikke en fis omkring dette. nogen hjælp og hente her.  __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt i trådens ånd hvad så med efterfølgeren 9000 den må vel også være til at forbedre på samme måde.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
| Lidt i trådens ånd hvad så med efterfølgeren 9000 den må vel også være til at forbedre på samme måde. |
|
|
LC audio technology skriver, at man bare skal ringe og forespørge. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toolate skrev:
|
Overvejer selv samme opgradering.
Har fundet 2 muligheder: en hos Acustic Reality som koster 1500,-
Og så en hos LC Audio Technology som koster 3000,-
http://www.lcaudio.dk/index.php?page=50 Den er tilsyneladende mere omfattende hvor der osse bliver skiftet clock. Fordelen ved LC Audio er jo at det er fuld tilfredshed eller pengene tilbage med denne ændrig. Er man ikke tilfreds fører de maskinen tilbage og alle pengene tilbage...
Jeg ved ikke en fis omkring dette. nogen hjælp og hente her.  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er rigtigt, at de giver pengene tilbage og sætter maskinen tilbage hvis man er utilfreds. Det er jo en fed service. Men kender kaptajnen noget til forskellen mellem de to her.
__________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toolate skrev:
| Ja det er rigtigt, at de giver pengene tilbage og sætter maskinen tilbage hvis man er utilfreds. Det er jo en fed service. Men kender kaptajnen noget til forskellen mellem de to her. |
|
|
LC Audios løsning indebærer 2 stk LClock XO 3 og AD8066 OP AMPs samt lytter (Black Gate).
Peter ARs løsning kender jeg ikke...
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 02:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
lasse skrev:
|
Også pænt goddag til dig "Gammel og Sur", jeg gjorde bare i al stilfærdighed opmærksom på at der er mulighed for at slå opsamplingen til og fra, det må jo så være op til Troelskn om han vil benytte denne mulighed.
Jeg har ikke ovennævnte spilledåse så jeg lever i en forholdsvis simpel verden, uden opsampling, men jeg har da hørt både gode og dårlige CD-afspillere med opsampling, så om man kan udtale sig så skråsikkert som dig om dette fænomen tvivler jeg på, men måske du også lever i en simpel verden.
|
|
|
Hej lasse!
Det er ikke spor skråsikkert, det er hårde facts, du!
Ligesom - som du også påpeger - findes både gode og dårlige CD afspillere. Men det har bare ikke meget med upsampling eller ej at gøre.
Ved upsampling forøger du ganske vist dynamikområdet, men alting her på jord har en pris!
I dette tilfælde er prisen, at dynamikområdet øges med et interpoleret (udjævnet) niveau, og altså ikke det oprindelige musiksignal.
Resultatet er et (for nogle mennesker) mere behageligt lydbillede, hvor nogle af kanterne er filet af. Altså i virkeligheden mere simpelt (nemmere) at lytte til.
Problemet er bare, at rigtig musik har kanter - mange af dem!
Så vær du glad for din manglende upsampling, du kommer kun musikken nærmere.
Jeg har selv muligheden, men den er permanent slået fra. Ingen farvelade til mig, tak!
|
|
|
Hér er lidt om dacs uden den famøse oversampling. www.audionote.co.uk/dacs/dac_intro.html
Jeg kører selv med en (lidt peberkagepebret) AN-DAC, og kan sige, at lyden er herlig. Hvorfor i Himlens navn er der ikke flere fabrikanter der springer på den teknik? Hvorfor skal musikken 'forurenes' med tilsætningsstoffer..? 
Med overmåde venlig hilsen...
Nilau
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
lasse skrev:
|
Også pænt goddag til dig "Gammel og Sur", jeg gjorde bare i al stilfærdighed opmærksom på at der er mulighed for at slå opsamplingen til og fra, det må jo så være op til Troelskn om han vil benytte denne mulighed.
Jeg har ikke ovennævnte spilledåse så jeg lever i en forholdsvis simpel verden, uden opsampling, men jeg har da hørt både gode og dårlige CD-afspillere med opsampling, så om man kan udtale sig så skråsikkert som dig om dette fænomen tvivler jeg på, men måske du også lever i en simpel verden.
|
|
|
Hej lasse!
Det er ikke spor skråsikkert, det er hårde facts, du!
Ligesom - som du også påpeger - findes både gode og dårlige CD afspillere. Men det har bare ikke meget med upsampling eller ej at gøre.
Ved upsampling forøger du ganske vist dynamikområdet, men alting her på jord har en pris!
I dette tilfælde er prisen, at dynamikområdet øges med et interpoleret (udjævnet) niveau, og altså ikke det oprindelige musiksignal.
Resultatet er et (for nogle mennesker) mere behageligt lydbillede, hvor nogle af kanterne er filet af. Altså i virkeligheden mere simpelt (nemmere) at lytte til.
Problemet er bare, at rigtig musik har kanter - mange af dem!
Så vær du glad for din manglende upsampling, du kommer kun musikken nærmere.
Jeg har selv muligheden, men den er permanent slået fra. Ingen farvelade til mig, tak!
|
|
|
Hér er lidt om dacs uden den famøse oversampling. www.audionote.co.uk/dacs/dac_intro.html
Jeg kører selv med en (lidt peberkagepebret) AN-DAC , og kan sige, at lyden er herlig. Må man være så fri at spørge, hvilken model du har (DAC3 måske )? Hvorfor i Himlens navn er der ikke flere fabrikanter der springer på den teknik? Hvorfor skal musikken 'forurenes' med tilsætningsstoffer..? 
Med overmåde venlig hilsen...
Nilau |
|
|
Jeg må indrømme at jeg altid har haft en svaghed for Audio Note og det er sikkert ikke sidste gang jeg har dette mærke inden for dørene...
Indtil da er der stadig meget som skal undersøges...
|
| Til top |
|
| |