| Forfatter |
|
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 27 Juni 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joh, men jeg tror nu ikke at jeg nogensinde kommer til at bruge 35 kilo på en hovedtelefonforstærker, men flot ser den da ud
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Det nævnes at de "andre" forstærkere leverer højere "føde-spænding" til elektrostatelementerne end Stax' egne forstærkere. Det skulle efter sigende give "bedre" lyd. Spørgsmålet er så, om det er optimalt på lang sigt at have denne højere spænding ? En el-pære lyser osse bedre med forhøjet spænding, men hvor længe ? Mon ikke Stax havde anvendt "tricket" hvis det var den bedste løsning ?
|
|
|
Jeg har jo god tid, når jeg endnu ikke har fået min forstærker endnu , så jeg har lige researcet lidt omkring dette her. Det viser sig at stax faktisk har lavet en forstærker med markant højere spænding,den mytiske SRM T2, så de har anvendt tricket.
|
| Til top |
|
| |
hifibo Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 02 Juli 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
[Slettet af Zorglub, der ikke må formidles salg af produkter i forum jf. retningslinjerne]
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane i en anden tråd... skrev:
Zorglub skrev:
1 år! ralle ... den var da lige på
trapperne til head-fi mødet der var i, øh, februar? Tror jeg havde
spurgt efter at få pengene igen. Det er da i alt fald noget man lige
skal tænke over inden der puttes mange $ efter det 
|
|
|
Tell me about it! Jeg har lige afbestilt min KGSS efter 6 horrible
måneder, med brudte løfter og mere eller mindre ikke eksisterende
kommunikation. Nå nu skal det ikke udvikle sig til en tudetråd!
Tilbage til Singlepower. |
|
|
Hvad skal du have i stedet for KGSS'eren?
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Kane i en anden tråd... skrev:
Zorglub skrev:
1 år! ralle ... den var da lige på trapperne til head-fi mødet der var i, øh, februar? Tror jeg havde spurgt efter at få pengene igen. Det er da i alt fald noget man lige skal tænke over inden der puttes mange $ efter det 
|
|
|
Tell me about it! Jeg har lige afbestilt min KGSS efter 6 horrible måneder, med brudte løfter og mere eller mindre ikke eksisterende kommunikation. Nå nu skal det ikke udvikle sig til en tudetråd!
Tilbage til Singlepower.
|
|
|
Hvad skal du have i stedet for KGSS'eren?
|
|
|
Det er lidt work in progress, men jeg har da fået lidt liv i SR-007erne. Jeg har købt en gammel (20 år!) Stax forstærker, SRM1/mk II, bare for at få en fornemmelse af hovedtelefonerne. Fornemmelsen er god, så nu går jeg lidt rundt om mig selv for at finde ud af hvad jeg skal.
Der skal nok komme billeder op af den nye (gamle) Stax amp - men jeg har lidt computerknas herhjemme i disse dage, så det bliver ikke lige med den første.
|
| Til top |
|
| |
tofa Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan anbefale Stax SRM-717 til at drive SR-007. Den er faktisk bedre end KGSS´en. Især har den meget bedre styr på bassen. venlig hilsen Tom
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også den vej vinden blæser i øjeblikket, men nu må vi se. Jeg regner med at købe brugt, så det er jo ikke til at vide hvad der dukker op.
Ind til videre klarer SRM1/mk2 det meget godt - selv man godt kan mærke at den lige mangler det sidste overskud.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
tofa skrev:
|
Jeg kan anbefale Stax SRM-717 til at drive SR-007. Den er faktisk bedre end KGSS´en. Især har den meget bedre styr på bassen.
venlig hilsen
Tom
|
|
|
Ganske nyttig information  Har du tilfældigvis sammenlignet SRM-717 med SRM-007tII på Omegaerne ?
|
| Til top |
|
| |
tofa Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] Har du tilfældigvis sammenlignet SRM-717 med SRM-007tII på Omegaerne ? [/QUOTE]
Jeg har ikke prøvet 007tII, men derimod 007t. Data på de to er ens, så jeg går ud fra, at der ikke andet end kosmetisk forskel.
007t med Omega lyder meget behageligt, men en smule udynamisk i forhold til 717. Der mangler en smule information i både top og specielt bund, hvor det virker, som om der ikke er kræfter nok til at styre tingene helt præcist.
venlig hilsen
Tom
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tofa skrev:
Jeg har ikke prøvet 007tII, men derimod 007t. Data på de to er ens, så jeg går ud fra, at der ikke andet end kosmetisk forskel.
007t med Omega lyder meget behageligt, men en smule udynamisk i forhold til 717. Der mangler en smule information i både top og specielt bund, hvor det virker, som om der ikke er kræfter nok til at styre tingene helt præcist.
venlig hilsen
Tom
|
|
|
Tak for information, Tom. Det er altid rart når folk har praktisk erfaring med udstyret. Jeg kender jo ikke ret mange (faktisk slet ingen) som har hørt begge Stax-forstærkerne med Omega hovedtelefonerne.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan i flæng finde "guldfarvede" og "sorte" Omega hovedtelefoner på nettet. Ligeledes kan man finde 2 varianter af tilhørende forstærkere. Sølvfarvede og guldfarvede. Er der noget system i dette, eller er det nye hhv. gamle modeller der afgør hvilken farve tingene har ? Såvidt jeg har kunnet finde ud af, så er det de sorte hovedtelefoner som er de "nye". De "guldfarvede" er de gamle. Har jeg ret i det ? Forstærker-variationerne kan jeg ikke helt gennemskue.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
| Man kan i flæng finde "guldfarvede" og "sorte" Omega hovedtelefoner på nettet. Ligeledes kan man finde 2 varianter af tilhørende forstærkere. Sølvfarvede og guldfarvede. Er der noget system i dette, eller er det nye hhv. gamle modeller der afgør hvilken farve tingene har ? Såvidt jeg har kunnet finde ud af, så er det de sorte hovedtelefoner som er de "nye". De "guldfarvede" er de gamle. Har jeg ret i det ? Forstærker-variationerne kan jeg ikke helt gennemskue. |
|
|
De nye modeller SR-007/mk2 (til USA/Europa) SR-007A (Japan) er henholdsvis helt sorte og sølv hus med sort hovedrem.
Den gamle Omega 2 er champagne/guld på huset og med brun eller sort hovedrem.
Med hensyn til forstærkerne er jeg ikke sikker. Men det kunne give god mening, hvis de nye var sølvfarvede og de gamle champagne/guld. Så vidt jeg ved kan både gamle og nye modeller også fås i sort.
Håber det hjalp lidt.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
Kalle_dk skrev:
| Man kan i flæng finde "guldfarvede" og "sorte" Omega hovedtelefoner på nettet. Ligeledes kan man finde 2 varianter af tilhørende forstærkere. Sølvfarvede og guldfarvede. Er der noget system i dette, eller er det nye hhv. gamle modeller der afgør hvilken farve tingene har ? Såvidt jeg har kunnet finde ud af, så er det de sorte hovedtelefoner som er de "nye". De "guldfarvede" er de gamle. Har jeg ret i det ? Forstærker-variationerne kan jeg ikke helt gennemskue. |
|
|
De nye modeller SR-007/mk2 (til USA/Europa) SR-007A (Japan) er henholdsvis helt sorte og sølv hus med sort hovedrem.
Den gamle Omega 2 er champagne/guld på huset og med brun eller sort hovedrem.
Med hensyn til forstærkerne er jeg ikke sikker. Men det kunne give god mening, hvis de nye var sølvfarvede og de gamle champagne/guld. Så vidt jeg ved kan både gamle og nye modeller også fås i sort.
Håber det hjalp lidt. |
|
|
Hej Kane. Hovedtelefonerne tror jeg vi har fået på plads nu, med ny sort og ældre guld. Hvad angår forstærkere tror jeg du har ret i, at alle nyere er i enten sølv eller sort. Hvorimod de ældre modeller er guld. Det passer vel osse meget godt med, at SRM-717 er guldfarvet, da den har været på markedet i 4-5 år, så vidt jeg kan se på nettet.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det passer helt fint.
Har også set billeder hvor SRM 727 er sølvfarvet - så det giver god mening!
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
I sin tid havde vi i Hifiklubben agenturet på Stax (og inden da var det Audioscan). De to store aktiv-bokse SRM-1 (transistorer) og SRMT-1 (rør) var begge sorte på det tidspunkt (vel fra sidst i firserne til ind i halvfemserne). Begge havde både PRO udgang (højere spænding, færre ben i stikket, så man ikke kunne komme til at sætte en ikke-pro telefon i ved en fejl) og almindelig udgang. Transistor-boksen kunne også fås før Stax introducerede pro-telefonerne (som også omfattede signature modeller), og dengang var den vist sølvfarvet. Men der er jo gået nogle år siden dengang. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
|
I sin tid havde vi i Hifiklubben agenturet på Stax (og inden da var det Audioscan). De to store aktiv-bokse SRM-1 (transistorer) og SRMT-1 (rør) var begge sorte på det tidspunkt (vel fra sidst i firserne til ind i halvfemserne). Begge havde både PRO udgang (højere spænding, færre ben i stikket, så man ikke kunne komme til at sætte en ikke-pro telefon i ved en fejl) og almindelig udgang. Transistor-boksen kunne også fås før Stax introducerede pro-telefonerne (som også omfattede signature modeller), og dengang var den vist sølvfarvet. Men der er jo gået nogle år siden dengang.
|
|
|
Det lyder rigtigt. Min SRM1/mk 2 er sort, men jeg har også set udgaver i sølv.
SRM T1 og SRM T1S som begge er med rør, har jeg også set i en eller anden udefinerbar brun farve, jeg tror de kom samtidigt med den første Omega.
Umiddelbart virker det som om de guldfarvede forstærkere kom til midt i halvfemserne da Omega 2 blev lanceret.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ååååhhhh ja.....så sidder man og trommer med fingrene, kigger på kontoen, overvejer og vurderer. Der læses anmeldelser af mere eller mindre troværdig karakter på nettet. Det er ikke nemt, men er der nogle der tør komme med et bud på forskellen på følgende systemer (lydmæssigt):
1. Stax SR-007 MKII Omega + SRM-717 2. Stax SR-404 Signature + SRM-717 (evntuelt SRM-006tII)
Det bliver mere og mere vanskeligt som tiden går, men jeg gir det lige en chance, hvis nogle skulle ha et godt bud på forskellen mellem disse 2 "systemer". Prisforskellen er ret stor, men hvad med lydforskellen ?
|
| Til top |
|
| |
Chewbacca Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Ååååhhhh ja.....så sidder man og trommer med fingrene, kigger på kontoen, overvejer og vurderer. Der læses anmeldelser af mere eller mindre troværdig karakter på nettet. Det er ikke nemt, men er der nogle der tør komme med et bud på forskellen på følgende systemer (lydmæssigt):
1. Stax SR-007 MKII Omega + SRM-717 2. Stax SR-404 Signature + SRM-717 (evntuelt SRM-006tII)
Det bliver mere og mere vanskeligt som tiden går, men jeg gir det lige en chance, hvis nogle skulle ha et godt bud på forskellen mellem disse 2 "systemer". Prisforskellen er ret stor, men hvad med lydforskellen ?
|
|
|
der lander måske nogen SR-007A og SRM-727A i morgen hos mig, så jeg kan da prøve at beskrive dem, når jeg har dannet mig et indtryk. jeg har dog ikke så megen reference at gøre med andet end mine tannoy højttalere og beyer dt-770M. og lige nu har jeg faktisk heller ikke en effekt.
|
| Til top |
|
| |
tofa Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
����hhhh ja.....s� sidder man og trommer med fingrene, kigger p� kontoen, overvejer og vurderer. Der l�ses anmeldelser af mere eller mindre trov�rdig karakter p� nettet. Det er ikke nemt, men er der nogle der t�r komme med et bud p� forskellen p� f�lgende systemer (lydm�ssigt):
Det bliver mere og mere vanskeligt som tiden g�r, men jeg gir det lige en chance, hvis nogle skulle ha et godt bud p� forskellen mellem disse 2 "systemer". Prisforskellen er ret stor, men hvad med lydforskellen ?
|
|
|
Jeg har skrevet lidt om forskellen nederst her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53649&P N=1&TPN=13 venlig hilsen Tom
|
| Til top |
|
| |
tofa Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
I sin tid havde vi i Hifiklubben agenturet p� Stax (og inden da var det Audioscan). De to store aktiv-bokse SRM-1 (transistorer) og SRMT-1 (r�r) var begge sorte p� det tidspunkt (vel fra sidst i firserne til ind i halvfemserne). Begge havde b�de PRO udgang (h�jere sp�nding, f�rre ben i stikket, s� man ikke kunne komme til at s�tte en ikke-pro telefon i ved en fejl) og almindelig udgang. Transistor-boksen kunne ogs� f�s f�r Stax introducerede pro-telefonerne (som ogs� omfattede signature modeller), og dengang var den vist s�lvfarvet. Men der er jo g�et nogle �r siden dengang. |
|
|
Ja det var dengang, man ogå kunne købe Luxman og Accuphase til rimelige priser. jeg købte mit første Stax-grej hos Audioscan/Hi-Fi Klubben omkring 1985, mener jeg. Lambda normal bias 230V til ca 1500 kroner. SRM transistorforstærker ca. 3000 kr. ( priserne er efter hukommelse ) Senere blev der upgraderet til andre Stax modeller. Dog beholdt jeg Lambda´erne helt frem til 2005, hvor de blev solgt - stadig fuldt funktionsdygtige. vh Tom
|
| Til top |
|
| |