Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NAD M15 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 28 April 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Vil lige kommenterer her.

I HFK Herning og Holstebro, har jeg kun mødt venlige og yderst kompetente medarbejdere. Om man bare vil kigge/lytte, købe to meter højttaler kabel eller om man smider 20k. på bordet.

Når det så er sagt, så har NAD, den tid jeg har været med, været kendt for at været nutids fokuseret. NAD overholder standarterne for den dag de bliver lavet, men laver sjældent en fremtids sikring. Hvis man for 1½ måned siden har købt en M15, velvidene at den faktisk er forældet, da den ikke understøtter HDMI 1.3 - synes jeg ikke man skal brokke sig for højt over, at den bliver sat ned. Nogle gange må man selv følge lidt med, og det specielt når det gælder elektronik. En topmodel højttaler ville man ikke se falde med 50% fra dag til anden - fordi højttaleren ikke er dårligere stillet i form af nutidens og fremtidens lydstandarter. Jeg får nok nogle hug, men det er altså min mening.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 April 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

jeg kunne faktisk godt finde på at overveje den. Jeg er dog sikker på jeg har læst et eller andet sted at den selv med hdmi 1.1 ikke understøtter 7.1 pcm

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 April 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
jeg kunne faktisk godt finde på at overveje den. Jeg er dog sikker på jeg har læst et eller andet sted at den selv med hdmi 1.1 ikke understøtter 7.1 pcm

HDMI på M15 er udelukkende til pass-through og switching - der er ingen form for signalbehandling indblandet!

Skal man køre 7.1, så skal det foregå gennem 7.1 indgangen og via dekoderen i HD-afspilleren!

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

brasch skrev:

HDMI på M15 er udelukkende til pass-through og switching - der er ingen form for signalbehandling indblandet!

Skal man køre 7.1, så skal det foregå gennem 7.1 indgangen og via dekoderen i HD-afspilleren!

så havde jeg læst rigtigt, men jeg tror nu stadig at sættet er god value for the money alt efter behov

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Ronin skrev:

brasch skrev:

så havde jeg læst rigtigt, men jeg tror nu stadig at sættet er god value for the money alt efter behov

Absolut ja....

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes