Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 16:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: ENDNU en hvilken en... Undskyld! :S (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 30 April 2008 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Claus-dk skrev:

løsningen er at få fat i din amp. først og så slæbe den med ned i butikken, de fleste steder vil synes du er en tosse, taler af erfaring, men de lader ofte en være i fred så amn kan udforske markedet lidt, hvis de siger at det mås man ikke, så bare vend dig om og gå et andet sted hen...

I øvrigt er der masser af flinke og søde heafier på djævleøen, så en privat aftale burde ikke være umuligt, hvis du kommer til sdr. jylland er du i hvert fald velkommen hjemme hos mig...

Ja, det kunne jo være en mulighed, at investerer i en amp først, men hvordan spiller en amp sammen med forskellige hovedtelefoner? For man køber vel amp'en TIL sine hovedtelefoner og ikke hovedtelefoner TIL sin amp...??

Nu skal du jo ikke kun have en forstærker og et sæt hovedtelefoner, du kan lige så godt forberede dig på at starte en samling nu.....

Om man køber forstærker eller hovedtelefoner først er vel lidt ligegyldigt det gælder bare om at finde noget der passer sammen, og alt andet lige er det lettere at høre forskellige hovedtelefoner end forstærkere...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Kimjor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2007
Lokalitet: København
Sendt: 30 April 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg stod fornyligt også selv og skulle købe et par bøffer og som ganske novice måtte jeg også støtte mig til de forskellige fora

Mit indkøb blev til et par

Beyer DT880 + en LittleDot MK III

Jeg var meget i tvivl omkring forstærkeren. behøvede jeg nu også en og var det nu den rigtige osv.. Jeg tog så chancen og købte en fik den tilsendt og kan kun sige at efter min mening spiller det fantastisk!

Jeg har efterflg. anskaffet mig et par af de der særdeles grimme gennemsigtige GEL puder som jeg har monteret. Lyden er bestemt anderledes, og bassen virker lidt mere markant og generelt lidt "bedre" jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det

Så jeg kan i hvertfald godt anbefale de DT880 de koster ikke spidsen af e jetjager, og spiller fortræffeligt!

Mvh

Kim

Til top Vis Kimjor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kimjor

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Asklepios skrev:
Claus-dk skrev:

løsningen er at få fat i din amp. først og så slæbe den med ned i butikken, de fleste steder vil synes du er en tosse, taler af erfaring, men de lader ofte en være i fred så amn kan udforske markedet lidt, hvis de siger at det mås man ikke, så bare vend dig om og gå et andet sted hen...

I øvrigt er der masser af flinke og søde heafier på djævleøen, så en privat aftale burde ikke være umuligt, hvis du kommer til sdr. jylland er du i hvert fald velkommen hjemme hos mig...

Ja, det kunne jo være en mulighed, at investerer i en amp først, men hvordan spiller en amp sammen med forskellige hovedtelefoner? For man køber vel amp'en TIL sine hovedtelefoner og ikke hovedtelefoner TIL sin amp...??

Nu skal du jo ikke kun have en forstærker og et sæt hovedtelefoner, du kan lige så godt forberede dig på at starte en samling nu.....

Om man køber forstærker eller hovedtelefoner først er vel lidt ligegyldigt det gælder bare om at finde noget der passer sammen, og alt andet lige er det lettere at høre forskellige hovedtelefoner end forstærkere...

Hej Claus,
Jeg kan bestemt godt se pointen...  Er der nogle forstærkere du kan anbefale, som er mere allround og kan bruges til test, og som også evt. kan bruges efter test når jeg har udvalgt mig et par??

MVH

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Kimjor skrev:

Hej

Jeg stod fornyligt også selv og skulle købe et par bøffer og som ganske novice måtte jeg også støtte mig til de forskellige fora

Mit indkøb blev til et par

Beyer DT880 + en LittleDot MK III

Jeg var meget i tvivl omkring forstærkeren. behøvede jeg nu også en og var det nu den rigtige osv.. Jeg tog så chancen og købte en fik den tilsendt og kan kun sige at efter min mening spiller det fantastisk!

Jeg har efterflg. anskaffet mig et par af de der særdeles grimme gennemsigtige GEL puder som jeg har monteret. Lyden er bestemt anderledes, og bassen virker lidt mere markant og generelt lidt "bedre" jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det

Så jeg kan i hvertfald godt anbefale de DT880 de koster ikke spidsen af e jetjager, og spiller fortræffeligt!

Mvh

Kim

Hej KIm,
Meget tegner også i retning af Beyer...  De bliver generelt anbefalet, og skulle være ret gode...
Hvad er det for nogle gelpuder du skriver om? Har du evt. et link?

Mange hilsener

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Kimjor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2007
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:

Hej KIm,
Meget tegner også i retning af Beyer...  De bliver generelt anbefalet, og skulle være ret gode...

Mange hilsener

Hej Asklepios

du kan se en tråd om dem her:
http://www.head-fi.org/forums/f4/beyerdynamic-manufakturs-go oey-gel-ear-seals-770-880-990-a-266192/

der er også link til bestillingssite.
Til top Vis Kimjor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kimjor

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Kimjor skrev:
Asklepios skrev:

Hej KIm,

Mange hilsener

Hej Asklepios

du kan se en tråd om dem her:
http://www.head-fi.org/forums/f4/beyerdynamic-manufakturs-go oey-gel-ear-seals-770-880-990-a-266192/

der er også link til bestillingssite.

Smukt, mange tak...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Skal den være transportabel eller stationær den forstærker ??
Og hvad må den koste ??
Må den være brugt ??
Skal den være skarp, blød, tør eller noget helt fjerde i lyden ??

Hvis du bestiller et sæt af de gelepuder er jeg med på at få et sæt med, så kan vi spare lidt porto...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Skal den være transportabel eller stationær den forstærker ??
Og hvad må den koste ??
Må den være brugt ??

Hvis du bestiller et sæt af de gelepuder er jeg med på at få et sæt med, så kan vi spare lidt porto...

Hej Claus,
Amp'en skal være stationær... Pris er underordnet, bare vi ikke snakker for mange tusind. Hvis den kan bruges til flere forskellige hovedtelefoner er jeg da frisk på at bruge lidt flere penge...
Som jeg kunne forstå tidligere i tråden, ville den passe bedst med en mellemblød amp. Men pointen var også, at den skulle kunne gå til f.eks. Grado eller AKG, i hvert fald til test...
HVis jeg bestiller et par, skal jeg nok give besked så vi kan få koordineret det...

Med venlig hilsen

Simon

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

Hvad betyder nu det ? Den skal da bare lyde rigtigt, Claus
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Claus-dk skrev:

Lige præcis Kalle_DK, så hvis du har nogle gode forslag, så kom bare med dem...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lige et spørgsmål mere, måske et lidt dumt et...
Men hvordan har i tilsluttet jeres amp?? Direkte via RCA til CD/gramofon osv. eller til jeres forstærkers udgang til hovedtelefoner?

Jeg spørger da jeg skal have tilsluttet mine hovedtelefoner til både amå/hovedtelefon+forstærker, og hvis man får det bedste resultat ved at sætte amp'en DIREKTE til cd/grammofon, så SKAL amp'en jo have en udgang også...!

Eller er der noget jeg har misforstået??

EDIT: Eller kunne man med fordel anvende en forstærker med et RCA putput?

Med venlig hilsen

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Kalle_dk skrev:
Claus-dk skrev:

Jeg kunne sagtens komme med forslag til forstærkere, men nu nævner du jo en cirka-prisgrænse som ligger noget længere væk fra det jeg kunne foreslå, så det vil jeg undlade. Som tidligere nævn så kan man blive ved indtil man havner på fattiggården.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Må jeg foreslå dig at kigge på Firestone Audio - de har en lille klasse A forstærker som giver virkelig meget vellyd for de få penge den koster. ca.
1300,- og sammen med DT-880 er du virkelig godt i gang for få penge. Den er neutral i lyden men rigtig detaljeret.
Firestone Audio - Cute Beyond

Eller læs denne test af den: En super begynder
forstærker :-)
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Ok, mange tak for de gode bud...
Det kunne godt se ud som om at Beyer 880, med en amp som Firestone cute beyond, Vincent KHV-111 eller Meier Corda Cantate, ville være et godt sted at starte og så arbejde sig ud derfra...

Men spørgsmålet er så hvordan i sætter jeres amp til jeres komponenter? Direkte til CD/grammofon med phono, til stereo out på forstærker, eller til hoved telefonudgangen på jeres forstærker? For hvis den skal sættes direkte til CD/Grammofon, så skal der jo være output på også, også bliver de noget dyrere ams'ne (Vincent KVH-1, Meier Corda Opera)...

Hilfe please...

Med venlig hilsen

Simon

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Asklepios skrev:
Kalle_dk skrev:
Claus-dk skrev:

Jeg kunne sagtens komme med forslag til forstærkere, men nu nævner du jo en cirka-prisgrænse som ligger noget længere væk fra det jeg kunne foreslå, så det vil jeg undlade. Som tidligere nævn så kan man blive ved indtil man havner på fattiggården.

Jeg vil da stadig gerne vide hvad for nogle der bare er super, så kan jeg vurderer om jeg vil købe dem. Hvis de passer til de fleste modeller, og er lidt allround, så ku det jo være en fordel at investerer i een til at starte med, og så udvide efterhånden...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Ville bestemt heller ikke skrotte Grado som et bud på en god høretlf. (Det vare ihvertfald længe inden jeg glemmer hvordan Sennheiser HD650 gav fuldstændigt op, hvor Gradoerne bare kløede på, på sidste headfi meet)

Men jo, der self. tale om en helt anden lyd, og langt langt langt mere åbent i forhold til eks. Sennheiser. Men hver sin smag! Men tag i det mindste et lyt!

Men hvis du er ude efter fed bas, så kom jeg ved et "uheld" til at købe et sæt Koss Porta-Pro da jeg skulle hjem fra USA og skulle ha lidt til flyveren. Og det er da ærlig talt noget af det fedeste og tungeste bas jeg længe har hørt. Og de drukner ikke engang, selvom der bliver gået til den! De har godt styr på lyden, selvom bassen bare pumper.
De er måske forkerte på alle mulige måder, og ikke specielt kønne (det blå plastik ligner ihvertfald noget fra Tiger butikken) Men de er smarte, klogt konstrueret, og lyder godt. Og til 200kr. så er det sku da en sensation!!!  Og hvis man ikke kan li dem, så er det da lige før, det også kan være lige meget til de småpenge...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Ville bestemt heller ikke skrotte Grado som et bud på en god høretlf. (Det vare ihvertfald længe inden jeg glemmer hvordan Sennheiser HD650 gav fuldstændigt op, hvor Gradoerne bare kløede på, på sidste headfi meet)

Men jo, der self. tale om en helt anden lyd, og langt langt langt mere åbent i forhold til eks. Sennheiser. Men hver sin smag! Men tag i det mindste et lyt!

Men hvis du er ude efter fed bas, så kom jeg ved et "uheld" til at købe et sæt Koss Porta-Pro da jeg skulle hjem fra USA og skulle ha lidt til flyveren. Og det er da ærlig talt noget af det fedeste og tungeste bas jeg længe har hørt. Og de drukner ikke engang, selvom der bliver gået til den! De har godt styr på lyden, selvom bassen bare pumper.
De er måske forkerte på alle mulige måder, og ikke specielt kønne (det blå plastik ligner ihvertfald noget fra Tiger butikken) Men de er smarte, klogt konstrueret, og lyder godt. Og til 200kr. så er det sku da en sensation!!!  Og hvis man ikke kan li dem, så er det da lige før, det også kan være lige meget til de småpenge...

Hej micma18, nu er jeg ikke til den tunge bas, hører sjældent noget hvor det kræves... Eller mange tak!  Det er helt sikkert at Grado, Sennheiser, AKG osv. skal have et lyt...
Nu skal jeg jo bare starte et sted, så leder efter et got, stabilt og lækkert begyndersæt. Og der lader det til at et godt sted at starte kunne være Beyerdynamic DT880 med en amp (som jeg ikke helt har fundet ud af endnu). Men hvad der også er vigtigt ang. amp, så er det hvorledes de den og hovedtelefonerne skal tilsluttes anlægget.
Kan se nogle tilslutter dem direkte til deres CD afspiller/grammofon, og hvis jeg skal det, så bliver jeg nødtil at bruge en RCA splitter (evt. dem fra meier), er der nogle der har erfaringer med dem, er de gode nok og er det en god løsning??

Mange hilsener

Simon

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke du vil tilslutte din CD-afspiller direkte til din hovedtelefonforstærker, kan du bruge tape out på din forforstærker/reciever (hvis det findes). Ved hjælp af tape monitor knap (mener jeg det hedder), bør du kunne høre hvilken som helst lydkilde du har tilkoblet indgangene på forstærkeren (CD, tuner, spolebåndoptager, DAT osv.) via din hovedtelefonforstærker.

Hvis der er noget jeg har glemt/misforstået her, må andre lige råbe op. Det er længe siden jeg har brugt udstyret på denne måde, men det burde virke.

Med hensyn til de lidt dyrere modeller indenfor hovedtelefonforstærkere, kunne du jo prøve at bruge Google, og f.eks. skrive RudiStor eller Ray Samuels. Det var bare et par eksempler til at begynde med.

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Ja, se det kan jo blive et problem, vil nemlig gerne have tilsluttet CD+pladespiller til både hovedtelefon og forstærker.
Ellers kunne man splitte signalet ved hhv. CD og pladespiller med en RCA splitter som Meier bl.a. forhandler. Så skal der bare være 2 indgange i amp'en...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Meier laver jo også Opera

Den har vidst 4 indgange og en pre-out, det burde løse dit problem, og den kan fåes med usb indgang, hvilket gør at du kan slutte din pc til også

Jeg har selv forgængeren til Opera´en, en Prehead mrkII SE og må sige den lyder godt! Også skal du huske på den særlige Meier/beyer synergi

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes