Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 04:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: ENDNU en hvilken en... Undskyld! :S (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Hvis det bliver en Opera, som jeg faktisk har kigget lidt på...
Hvor god er den så med andre? Her tænker jeg på AKG 7001 og Grado - som jo sagtens kunne blive det næste par...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:

Ja, se det kan jo blive et problem, vil nemlig gerne have tilsluttet CD+pladespiller til både hovedtelefon og forstærker.
Ellers kunne man splitte signalet ved hhv. CD og pladespiller med en RCA splitter som Meier bl.a. forhandler. Så skal der bare være 2 indgange i amp'en...

Man kan ikke både blæse og have mel i munden på een gang 

Den der løsning med en "splitter" giver mig kuldegysninger
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Asklepios skrev:

Ja, se det kan jo blive et problem, vil nemlig gerne have tilsluttet CD+pladespiller til både hovedtelefon og forstærker.
Ellers kunne man splitte signalet ved hhv. CD og pladespiller med en RCA splitter som Meier bl.a. forhandler. Så skal der bare være 2 indgange i amp'en...

Man kan ikke både blæse og have mel i munden på een gang 

Den der løsning med en "splitter" giver mig kuldegysninger

Det er "bare" et RCA stik man sætter ind i indgangen, og dette stik har så to udgange... Ja, syntes også det lyder lidt farligt, men på den anden side, det er meier der forhandler dem!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:

Det er "bare" et RCA stik man sætter ind i indgangen, og dette stik har så to udgange... Ja, syntes også det lyder lidt farligt, men på den anden side, det er meier der forhandler dem!

Jeg synes ikke umiddelbart det siger noget positivt om ham dersens Meier. Jeg kan ikke lade være med at sammenligne det med at samle / fordele højttalerkabel med kronmuffer, og så bruge 2 sæt højttalere til et sæt kabler. Det er noget klamphuggeri efter min mening. Måske virker det, men det blir ikke her.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Nja husk alle forhandler sådanne splittere, men vil ik mene den er optimal, men hvis man ik har råd til en opera, så er det jo måske eneste løsning.

Mht Operaen, så tror jeg ik rigtigt at der nogen Danskere der rigtigt har en... jeg kender hvertfald ik til nogen, så prøv at kig inde på head-fi.org

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:

Nja husk alle forhandler sådanne splittere, men vil ik mene den er optimal, men hvis man ik har råd til en opera, så er det jo måske eneste løsning.

ALLE forhandlere sælger ting og sager for at tjene penge og leve. Derfor sælges der osse meget skrammel. Lidt ligesom det forvirrende begreb "bankrådgiver". Det burde hedde "en sælger i banken".

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Jeg smutter lige forbi head-fi.org og ser hvad de har af brugte amps og hvad de anbefaler...
HVis i kan komme på nogle lækre amps, der passer til Beyer/AKG med 2 inputs og 1 output er jeg lutter øre...  Så må jeg jo bide i det sure æble og arbejde lidt mere i ferien...  

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Der er jo sådan set taåe out på min forstærker, så hvis det virker som Kalle_dk beskriver, så er der jo intet problem...
Så i givet fald, så er jeg nået frem til:

* Meier Cantate
* Little Dot MKII
* EarMax pro
* Vincent KHV-111
* Musical Fidelity Xcan

Jeg er lidt i tvivl om hvad der spiller bedst med Beyer DT880, så i må meget gerne melde tilbage...  Har iøvrigt lige bestilt et par Beyer ved Thomann, glæder mig meget til at få dem hjem!!

EDIT: Glemte lige at spørge, hvilket kabel bruger i mellem amp og hovedtelefon? Jeg skal gerne bruge et der er lidt langt, så jeg kan nå over til sofaen!!

Mange hilsener

Simon

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Claus-dk skrev:

Skal den være skarp, blød, tør eller noget helt fjerde i lyden ??

Hvad betyder nu det ? Den skal da bare lyde rigtigt, Claus

Ja det er fuldstændigt rigtigt, desværre var der ikke andre til stede end teknikeren da musikken blev masteret og derfor kun en der kender den "rigtige" lyd, hvis den overhovedet findes med alt den redigering der af musikken i dag....

Kan som et lille kuriosum sige at jeg synes ikke "solvins" forstærker lyder rigtigt, men den lyder fanme godt uanset det..

I det hele taget synes jeg ikke der findes rigtig lyd, der findes god og dårlig lyd, men rigtig nix...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2008 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til flere tilslutninger så har Xcan V8 både usb og RCA og videre føring af RCA.

Philips ah1500 har både coaxial og RCA og videreføring af begge så du kan bruge din almindelige forstærker samtidigt...

Så begge de løsninger jeg har stående pt har de muligheder, min stationære rørdims har dog kun en indgang...

Kablet mellem amp og kilde er uden betydning i længden beyerene har en 3 meter lang ledning

Jeg bruger bare "lakridskabler" jeg tror hverken på "burn-in" eller "kabelvoodoo" og da slet ikke i  signalkabler, højtalerkabler tror jeg lidt på, har da nogle dyre sataner som jeg bruger, men jeg har prøvet at skifte til alm. lysnetsledning (fra harald nyborg) og forskellen er altså meget lille...

At jeg så har ALOkabler mellem Ipod og diverse forstærkere er lidt pinligt for mig, men de blev nu primært købt fordi jeg havde for mange penge på kontoen (jeg synes røde tal på kontoudskrifter er meget pænere end sorte)

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2008 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Du kan vist heller ikke sætte både pladespiller og cd til samme indgang, mener svagt at kunne erindre at da jeg havde sådan en antikvitet stående og man satte andet en pladespiller til en normal indgang var der enten vildt brum på eller også ingen lyd....

så skal du have en oldting til er du nok pisket til at bruge tape out fra din alm forstærker...

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63503&P N=1

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2008 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Du kan vist heller ikke sætte både pladespiller og cd til samme indgang, mener svagt at kunne erindre at da jeg havde sådan en antikvitet stående og man satte andet en pladespiller til en normal indgang var der enten vildt brum på eller også ingen lyd....

så skal du have en oldting til er du nok pisket til at bruge tape out fra din alm forstærker...

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63503&P N=1

Det er jeg også kommet frem til er den bedste løsning... At koble forstærkeren til tape-out!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Angående splittere. Jeg har købt sådan et par fra Meier og det er altså ikke godt  - så find hellere en anden løsning.

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Som kalle dk skrev er den eneste rigtige løsning at benytte tape-out, da der altid vil være det signal man har stillet sin ingangsvælger på.

At benytte en splitter er en rigtig dårlig løsning, da man derved vil belaste det tilsluttede udstyr med den halve impedans eller mindre, så hold fingere fra den løsning.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:

EDIT: Glemte lige at spørge, hvilket kabel bruger i mellem amp og hovedtelefon? Jeg skal gerne bruge et der er lidt langt, så jeg kan nå over til sofaen!!

I mine øjne er det altså den bedste, og praktiske løsning, hvis du placerer forstærkeren på sofabordet, istedetfor en forlænger ledning til selve høretlf.
Ved godt det er en rimelig kostbar løsning, men så er du for forlænger ledninger og så kan du nå volumen osv. uden at skulle op og stå... ;-)

Har selv investeret i 5m. Chord Chameleon Silver Plus, samt 5m. Supra LoRad 2.5 power kabel. Så det hele kan stå på bordet, og nemt gemmes væk igen når det ikke bruges.

P.S. Og så må vi da håbe Claus han får nogle bedre øre på et tidspunkt...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

micma18, godt ord igen, ikke alle synes at kabler gør en forskel.

Jeg er nu en af de troende, og jeg har været til akustiske forsøg her hele ugen hvor jeg er blevet testet ca 25 gange, med alt muligt udstyr, og jeg fandt ud af at jeg har hvad der svarer til supermands hørelse... no sh*t det sagde den ene professor, men desværre kun på det højre øre, på venstre øre er jeg kun svagt audiophil

Og jeg kan høre stor forskel på kabler, lige pt kører jeg Nordost red dawn biwire til mine HTére og før havde jeg tara labs helix8... og der er en verden til forskel. Jeg kan også høre forskel på interconnects, men det er mindre end ved HT kabel.

Så vil mene det sagtens kan betale sig at smide penge efter kvali kabler, men igen det handler om at finde den rette synergi mellem det udstr man har, så der gælder om at prøve sig frem.

Nå on-topc...

Jeg ville tage en en earmax pro... og den er jo dyr, eller en en Cantate. Men du kunne også overveje en brugt opera eller prehead, de går fra tid til anden inde på head-fi, og der kan du spare en pæn sjat.

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Asklepios skrev:

I mine øjne er det altså den bedste, og praktiske løsning, hvis du placerer forstærkeren på sofabordet, istedetfor en forlænger ledning til selve høretlf.
Ved godt det er en rimelig kostbar løsning, men så er du for forlænger ledninger og så kan du nå volumen osv. uden at skulle op og stå... ;-)

Har selv investeret i 5m. Chord Chameleon Silver Plus, samt 5m. Supra LoRad 2.5 power kabel. Så det hele kan stå på bordet, og nemt gemmes væk igen når det ikke bruges.

Mine ører fejler nu ikke noget, men min holdning er at du får langt mere for pengene ved at smide dem efter ordentligt udstyr end kabler, jeg vil til hver en tid foretrække 5000 krs bøffer med 100 krs kabel, end omvendt........

Jeg har jo også dyre kabler, hvis du ellers læser hvad jeg skriver, men synes bare man får alt for lidt for pengene, når man går ud og køber signalkabler til flere tusinde kroner...

Og at købe et bedre kabel til kontakten mellem væggen og udstyret samt benytte specielt skærmede kabler til dette er bindegalt, som om forstyrrelsen opstår på den meters kabel, når kablet fra kraftværket er flere kilometer langt og uskærmet..... det er sund fornuft.

Så må vi jo håbe at du får noget mere fornuft når du bruger pengene....

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
micma18 skrev:

Asklepios skrev:

Mine ører fejler nu ikke noget, men min holdning er at du får langt mere for pengene ved at smide dem efter ordentligt udstyr end kabler, jeg vil til hver en tid foretrække 5000 krs bøffer med 100 krs kabel, end omvendt........

Jeg har jo også dyre kabler, hvis du ellers læser hvad jeg skriver, men synes bare man får alt for lidt for pengene, når man går ud og køber signalkabler til flere tusinde kroner...

Og at købe et bedre kabel til kontakten mellem væggen og udstyret samt benytte specielt skærmede kabler til dette er bindegalt, som om forstyrrelsen opstår på den meters kabel, når kablet fra kraftværket er flere kilometer langt og uskærmet..... det er sund fornuft.

Så må vi jo håbe at du får noget mere fornuft når du bruger pengene....

Selvfølgelig skal der være en sammenhæng imellem klassen af udstyr. Men hvis du har et sæt 5K høre bøffer, så er det altså synd kun at bruge lakrids kabel. I mine øjne er der knap så meget magi, og voodoo over kablerne, for du skal jo se alle led i signal kredsløbet som havende en filter effekt, og mindre denne filter indvirkning er, jo bedre er resultatet!
Så et dyrere kabel er i langt de fleste tilfælde også optimere på alle leder og kanter til at minimere kapaciteten og induktionen, og dermed den samlede indflydelse på signalet. I sidste ende giver det jo en noget bedere liniaritet og højere grænsefrekvenser. (måske nok et stykke over 20Khz. men det ændre jo ikke på at der så bliver plads til alle det logaritmiske spejlfrekvenser og alle funktionerne af disse, et meget længere stykke op ad frekvensspektret. Og det forplanter sig jo igen ned til det hørbare område, så Jo, der er absolut en hørbar forskel )

Med hensyn til powerkabler, så er der self. nogle i mine øjne en del uforklarlige aspekter, men af de der kan forklares, der er jo netop det med afskærmingen, og det går jo nok knap så meget ud på at afskærme mod indståling, men nok nærmere udstråling, der kan forstyrre alt muligt andet i nærheden. Derudover kan kablet jo igen have en filter effekt der kan modvirke højfrekvent støj, og det kan man jo udnytte til fordel  Bare se alle de her steder hvor der bruges en ferrit kærne

Som sidder omkring kablerne. Den øger jo lige præcis induktionen i kablet og nedsætter grænsefrekvensen! (Bruges desværre også "for syns skyld" mange forkerte steder... Ville ALDRIG bruge sådan nogle på signal kabler eller på DC kabler!)

Jeg er faktisk selv overrasket over hvilken forskel selv de billige LoRad kabler har, og før jeg prøvede dem, var jeg faktisk også bare af den mening, at hvis det havde en indflydelse, så var det fordi strømforsyningen og filtreringen ikke var lavet ordentlig... Og det kan da også tildels være rigtig... Og om det så gør noget udslag på et specifikt stykke udstyr, det er så en anden sag, men det kan da kun hjælpe på arbejdsbetingelserne under alle omstændigheder.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Jo jo, men hvem siger at lyden fra de gode kabler er bedre ??? det kan da godt være at forskellen kan registreres men er den bedre eller dårligere er vel det egentlige spørgsmål....

I Kolding var der ingen der kunne høre forskel på de dockkabler der var til Ipod og der var da tre -fire forskellige kabler (mit var så det dyreste)...

Men lad os lave en blindtest til næste træf, hvor jeg da håber at du dukker op......

Jeg har flere steder på nettet læst artikler om netop kabler og flere af de hundedyre kabler var bare almindlige kabler med vat omkring stoppet i vandslanger...

Nu kører min mest brugte headamp jo med USB så der er det jo lidt svært at bedømme forskellen på rca kabler, jeg ved så ikke om der er forskel på USB kabler og hvor hulen jeg skulle opdrive et "audiofilt" Usbkabel henne ??

Jeg siger ikke at der ikke er forskel på lyden, jeg tvivler bare på at den skulle være signifikant bedre med et andet kabel og synes pengene kunne bruges bedre andetsteds, der er jo folk der har RCAkabler til flere tusinde kroner og de pnge kan efter min mening investeres meget bedre andetsteds....

Jeg tror heller ikke at jeg er egentlig audiofil, jeg er mere en hund efter forskellige lydsignature i ørebøffer så jeg kan vælge den bøf der passer bedst til den musik jeg vælger at høre (har lige vundet endnu en auktion på ebay Beyer dynamic elektrostater)...

Jeg har også på fornemmelsen af at mine fremtidige eventyr vil være ud i elektrostaterne for de er godt nok imponerende, mine 20 år gamle ATH-9000 tamper livet ud af de fleste andre bøffer jeg har, så måske var det også en idé for simon, hvis han er en hund efter detaljer og hurtige telefoner....

Alt det tekniske du skriver om har jeg ikke en stand forskid på, men ved dog at det er de færreste voksne mennesker der kan høre noget som helst over 16Khz om jeg selv kan aner jeg ikke, men jeg tvivler.......

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2008 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

Jeg tror, efter megen læsning, at det bliver en Meier amp. Medmindre Little Dot eller Vincent kan gøre sig gældende...
For det hele er jo ved at løbe op i et større prisleje, så hvad siger i til Meier Arietta? Kan den godt trække et par DT880?
For hvis den er god, så bliver det Meier...

Med venlig hilsen

Simon

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum