Emne: er bose virkelig så godt.. ?? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der et sted der skrives at Bose er lige så godt eller bedre end feks Eltax, alså skal man så ikke lige kigge på prisen, hvor kan man feks. det sæt jeg spiller med få noget fra Bose i samme pris, jeg har været rundt og prøve meget fra Tangent/Eltax, bare for at finde et billigt alternativ.
Mine BW DM602 skal igang igen når jeg får hentet min diskant, men at sammenligne Bose & Eltax det kan man simpelthen ikke pga prisen.
Dette sæt jeg spiller på kostede 580,- og så må der vel gerne være noget med dem, jeg har for flere år siden prøvet en eller anden fra eltax som var totalt umulig at lytte til (selv jeg kunne høre det), jeg kan kun sige at det er blevet bedre og ikke steget i pris. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
gæst skrev:
The Elite skrev:
gæst skrev:
The Elite skrev:
|
Hvordan deres bilanlæg og højttalere lyder kunne jeg godt tænke mig at stifte nærmere bekendtskab med, for de bruges jo i mange middelklasse Audiér, A4 og A6 bla...
Men man må da gå ud fra at de lyder ganske OK, siden de har valgt at installere BOSE i deres biler. For til hjemmebrug får de desværre mega prygl af stort set samtlige mærker jeg lige kan komme på, især når man tager prisen i betragtning!
|
|
|
Jeg tror næppe, Audi har valgt BOSE udfra de lydkriterier vi ofte forbinder med "high end". A4 og A6 er "designerbiler", eller ligger i kategorien "livsstil" om man vil. I den samme kasse finder vi BOSE. Det er også et designerprodukt.
|
|
|
Det er bare forkert at skrive DET sådan et sted som her på H4A, for man finder ikke dårligere lyd til pengene end det som BOSE præsterer. Derfra og så til at sige det er et livsstils produkt er efter min bedste overbevisning forkert. At du så skriver det er designer højttalere! - hmm det vil jo altid være diskrete speakere i en bil. Der findes ingen standart anlæg i biler, selv million biler, som har kæmpe subwoofer i bagagen eller har gjort alt der kunne gøres for spitzenklasse lyd i bilen. Det ville alle højttaler producenter da gør, så det er ikke noget argument til at vælge BOSE.
A4 og A6 er da kun ganske almindelige middelklasse biler. Det er Audi´s næsten aller billigste modeller, så det kan kun være en Audi ejer der skriver den slags der!
Desuden er det ofte folk der ingen kendskab har til det øvrige marked eller ikke har ret meget forstand på god lyd der investerer i BOSE. For som en kammerat har sagt, man skal hvertfald aldrig stole på en sælger...
|
|
|
Du læser da også mit indlæg, som fanden læser biblen. Spis dine piller og læs så lige mit indlæg een gang til! Det er kun 3 linier, så mon ikke det går?
|
|
|
Jeg har læst det et par gange efterhånden, og kommer frem til samme konklusion. BOSE er og bliver elendig lyd uanset hvordan man vender og drejer den. Bevares det er da selvfølgelig smag og behag, men altså, det er jo nærmere verdens ringeste. Overskriften havde lydt bedre lidt hen ad "er BOSE virkelig verdens aller aller dårligste lyd" JA det er det..! |
|
|
Ak! Jeg havde virkelig ikke regnet med, at jeg skulle være din støttepædagog, men jeg kan læse mig frem til, at mit budskab stadig ikke er feset helt ind i kraniet. Jeg skriver jo netop, at Audi sikkert ikke vægter lydkvalitet højere end design. Derfor BOSE, da begge produkter hører under kategorien "livsstil-/designerprodukter". Det kan godt være A4 er en standard bil for dig, men det er ikke hver mands eje i DK - og da slet ikke A6. Desuden er der slet heller ikke installeret BOSE anlæg i en standard A4. Endvidere: der står INGEN steder i mit indlæg at BOSE lyder godt. Ej heller at jeg er Audi (A4) ejer. Tværtimod! Hvor fanden læser du det?
|
| Til top |
|
| |
pinkfloydhomer Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
Nu er der et sted der skrives at Bose er lige så godt eller bedre end feks Eltax, alså skal man så ikke lige kigge på prisen, hvor kan man feks. det sæt jeg spiller med få noget fra Bose i samme pris, jeg har været rundt og prøve meget fra Tangent/Eltax, bare for at finde et billigt alternativ.
Mine BW DM602 skal igang igen når jeg får hentet min diskant, men at sammenligne Bose & Eltax det kan man simpelthen ikke pga prisen.
Dette sæt jeg spiller på kostede 580,- og så må der vel gerne være noget med dem, jeg har for flere år siden prøvet en eller anden fra eltax som var totalt umulig at lytte til (selv jeg kunne høre det), jeg kan kun sige at det er blevet bedre og ikke steget i pris. |
|
|
Well, hvis Bose nu _er_ lige så elendigt som Eltax, på trods af at Bose koster en masse penge, så er det fair nok at anføre dette, og iøvrigt at sammenligne de to?
/David
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
Jeg vil ikke sige, at BOSE er dårligt....sammenlignet med Eltax, Prosonic, Dantax osv....Bose har bare gjort tingene mindre...smidt om sig med begreber som æstetik, livsstil og design....tja....sådan tjener man kassen...
Men vi kan jo ikke komme udenom at Bose må have lavet noget godt....det er trodsalt et Brand som folk kender |
|
|
Ja. Det de har lavet godt er marketing.
/David
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
The Elite skrev:
gæst skrev:
The Elite skrev:
gæst skrev:
The Elite skrev:
|
Hvordan deres bilanlæg og højttalere lyder kunne jeg godt tænke mig at stifte nærmere bekendtskab med, for de bruges jo i mange middelklasse Audiér, A4 og A6 bla...
Men man må da gå ud fra at de lyder ganske OK, siden de har valgt at installere BOSE i deres biler. For til hjemmebrug får de desværre mega prygl af stort set samtlige mærker jeg lige kan komme på, især når man tager prisen i betragtning!
|
|
|
Jeg tror næppe, Audi har valgt BOSE udfra de lydkriterier vi ofte forbinder med "high end". A4 og A6 er "designerbiler", eller ligger i kategorien "livsstil" om man vil. I den samme kasse finder vi BOSE. Det er også et designerprodukt.
|
|
|
Det er bare forkert at skrive DET sådan et sted som her på H4A, for man finder ikke dårligere lyd til pengene end det som BOSE præsterer. Derfra og så til at sige det er et livsstils produkt er efter min bedste overbevisning forkert. At du så skriver det er designer højttalere! - hmm det vil jo altid være diskrete speakere i en bil. Der findes ingen standart anlæg i biler, selv million biler, som har kæmpe subwoofer i bagagen eller har gjort alt der kunne gøres for spitzenklasse lyd i bilen. Det ville alle højttaler producenter da gør, så det er ikke noget argument til at vælge BOSE.
A4 og A6 er da kun ganske almindelige middelklasse biler. Det er Audi´s næsten aller billigste modeller, så det kan kun være en Audi ejer der skriver den slags der!
Desuden er det ofte folk der ingen kendskab har til det øvrige marked eller ikke har ret meget forstand på god lyd der investerer i BOSE. For som en kammerat har sagt, man skal hvertfald aldrig stole på en sælger...
|
|
|
Du læser da også mit indlæg, som fanden læser biblen. Spis dine piller og læs så lige mit indlæg een gang til! Det er kun 3 linier, så mon ikke det går?
|
|
|
Jeg har læst det et par gange efterhånden, og kommer frem til samme konklusion. BOSE er og bliver elendig lyd uanset hvordan man vender og drejer den. Bevares det er da selvfølgelig smag og behag, men altså, det er jo nærmere verdens ringeste. Overskriften havde lydt bedre lidt hen ad "er BOSE virkelig verdens aller aller dårligste lyd" JA det er det..!
|
|
|
Ak! Jeg havde virkelig ikke regnet med, at jeg skulle være din støttepædagog, men jeg kan læse mig frem til, at mit budskab stadig ikke er feset helt ind i kraniet.
Jeg skriver jo netop, at Audi sikkert ikke vægter lydkvalitet højere end design. Derfor BOSE, da begge produkter hører under kategorien "livsstil-/designerprodukter". Det kan godt være A4 er en standard bil for dig, men det er ikke hver mands eje i DK - og da slet ikke A6. Desuden er der slet heller ikke installeret BOSE anlæg i en standard A4.
Endvidere: der står INGEN steder i mit indlæg at BOSE lyder godt. Ej heller at jeg er Audi (A4) ejer. Tværtimod! Hvor fanden læser du det?
|
|
|
Prøv lige at skrue lidt ned for charmen fætter Guf... Måske ville det hjælpe hvis du lærte at formulere dig bare nogenlunde...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Hvorfor er det, at BOSE skal hives igennem møllen her. Man kan skrive hvis man erfaringen med det, men fordommene er næppe med til at kvalificerer debatten. Jeg kan da tilføje, at AM5 systemet eller andre, er i mine ører helt ok. Ikke vild "hifi", men livsstilsprodukter handler om en anden tilgang tingene. Lyden skal i nogle tilfælde være "WAF-venligt" eller bruges til et køkken eller noget tredje. Mine ERFARINGEN med AM5 er det spiller, og nogle gang ganske imponerende, andre gange kan man høre den ikke har en rigtig mellemtone. Et kompromis - ja.
Hvad angår deres "fase-correct" udståling, så er det salgsgimmick længere er den nok ikke.....men mere seriøse producenter bruger samme "teknik" og har været beskrevet her på siden. En diskant som pejer op til loftet. Reflekteret lyd....ja ja. Den blver reflekteret i dit rum uanset hvad.
Cheers |
|
|
Bose skal hives gennem møllen fordi det
1) Har fået et helt uretmæssigt ry som noget _godt_, hvilket det bestemt ikke er
2) Er p***edyrt, _især_ i forhold til hvad man får.
Det er som du skriver netop fint nok til køkkenet osv. Hvis det kostede 500 kr. Og hvis man så var bevidst om at nu købte man virkeligt noget discount, men det var jo også bare til køkkenet.
Der er en masse stakkels mennesker som har købt Bose _fordi_ de så troede at nu var den hellige grav velforvaret. De mennesker er blevet snydt. De burde istedet have købt noget andet og langt bedre eller noget andet og langt billigere.
/David
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde engang et Bose Acoustimass system til surround. Front- og centerhøjtalere og "bas"modulet. Jeg havde i forvejen et par gamle Sony højtalere jeg brugte til bagkanalerne.
På et tidspunkt ville jeg opgradere baghøjtalerne - det skulle ikke være noget dyrt. Jeg købte et par JPW højtalere (samlet af fangerne i et engelsk fængsel!). For sjov ville jeg lige prøve dem i almindelig stereo-setup. Kæmpe-chok. Det var der jeg opdagede at Bose havde taget røven på mig. JPW højtalerne lød 10 gange bedre en bosehøjtalerene - og til en brøkdel af prisen. Siden da - ALDRIG MERE BOSE!
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bose Acoustimass 5 har en subwoofer med 2 x 5" og to enormt tarvelige fuldtoner til "sattelitterne" pr side.
Sættet kostede 6995,-
En udskiftning af basserne i subwooferen pga afbrænding.......... Hmm........ 139,- pr stk.
Delefilteret kan næppe laves dårligere og med pærer i serie med signalet, så det er betydeligt sværere at brænde systemet af.
De laver mange penge, må man sige.
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
butkus skrev:
gæst skrev:
The Elite skrev:
gæst skrev:
The Elite skrev:
gæst skrev:
The Elite skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg har læst det et par gange efterhånden, og kommer frem til samme konklusion. BOSE er og bliver elendig lyd uanset hvordan man vender og drejer den. Bevares det er da selvfølgelig smag og behag, men altså, det er jo nærmere verdens ringeste. Overskriften havde lydt bedre lidt hen ad "er BOSE virkelig verdens aller aller dårligste lyd" JA det er det..!
|
|
|
Ak! Jeg havde virkelig ikke regnet med, at jeg skulle være din støttepædagog, men jeg kan læse mig frem til, at mit budskab stadig ikke er feset helt ind i kraniet.
Jeg skriver jo netop, at Audi sikkert ikke vægter lydkvalitet højere end design. Derfor BOSE, da begge produkter hører under kategorien "livsstil-/designerprodukter". Det kan godt være A4 er en standard bil for dig, men det er ikke hver mands eje i DK - og da slet ikke A6. Desuden er der slet heller ikke installeret BOSE anlæg i en standard A4.
Endvidere: der står INGEN steder i mit indlæg at BOSE lyder godt. Ej heller at jeg er Audi (A4) ejer. Tværtimod! Hvor fanden læser du det?
|
|
|
Prøv lige at skrue lidt ned for charmen fætter Guf... Måske ville det hjælpe hvis du lærte at formulere dig bare nogenlunde... |
|
|
Og du bidrager bestemt heller ikke en fis med det indlæg. Min formulering fejler intet, men du kunne i det mindste øve dig lidt på tegnsætning. Det er også svært, når man fyrer 1-2 linier af uden nogen form for indhold. Flot - og kom så videre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Og du bidrager bestemt heller ikke en fis med det indlæg. Min formulering fejler intet, men du kunne i det mindste øve dig lidt på tegnsætning. Det er også svært, når man fyrer 1-2 linier af uden nogen form for indhold. Flot - og kom så videre. |
|
|
Og I kunne begge to godt lære lidt citeringsteknik. Lad være med at citere 1000 linjer og så tilføje to selv i bunden...
/David
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 10 Maj 2008 kl. 04:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bose har uden tvivl solgt sig selv godt (= dyrt). De er osse dame-venlige, i størrelse (bigger isn't always better!) og design. Desuden tror jeg (men det er kun en teori), at de har brugt ressourcer på at finde ud af, hvor man kunne gå på kompromis med lyden, og lave den 'venlig', så den er tilpasset folks hørelse. De fleste mennesker lytter simpelthen ikke på den måde, som hifi nørder gør - selvom de så ofte KAN høre forskellen, når de bliver konfronteret med den.
En god veninde af mig var meget glad for sit Bose Lifestyle anlæg - og hun var meget musikglad, OG selv sangerinde (mezzosopran). Jeg nænnede ikke at fortælle hende, hvad jeg mente - nok et held, vi aldrig flyttede sammen .
|
| Til top |
|
| |
Holck Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 10 Maj 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bestemt ikke for at rive op i en gammel diskussion, men vil da lige påpege at Audi ikke bare bruger BOSE i biler som a4 og a6. Der sidder også BOSE system i en RS4 - 1.8 mil. Så det er ikke kun helt almindelige biler BOSE sidder i.
Men køberne af en RS4 har vel en anden hobby - så hvilket anlæg, der ligger i spiller vel ikke helt den store rolle.
C. Holck
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 10 Maj 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er car fi jo ikke helt det samme som almindeligt hifi, så det er vel ikke helt relevant at sammenligne. Et system til biler der lyder godt er jo ikke helt samme kvalitet der står hjemme i stuen. Jeg kunne sikkert godt leve med bose i bilen, men ikke derhjemme. Iøvrigt bruger mange diskoteker også bose udstyr, ikke at lydkvaliteten er helt i top dér, men det er jo ikke helt samme speakers som til hjemmebio'en
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 Maj 2008 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holck skrev:
|
Men køberne af en RS4 har vel en anden hobby - så hvilket anlæg, der ligger i spiller vel ikke helt den store rolle.
|
|
|
Det tror jeg du skal regne med, den symfoni maskinen laver er af en helt anden kaliber end hvilket som helst anlæg kan lave __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
| Sendt: 11 Maj 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror folkene bag Bose ville side og grine og gemme denne tråd som lille historie til deres julefrokost...
Forleden dag var jeg inde i en "lokal" butik som sælger Bose....sælgeren var igang med et ældre par og foralte dem på sælger sprog at det her var " the sh*t!"
Bose var jo det bedste og der var jo intet i verden der kunne hamle op med de små ht´er og det flotte design. Selvsamme sælger har Cayin 153B stående derhjemme og tror at cd afspiller og kabler er fis i en hornlygte....det har ingen relevans for lyden, som han selv siger.
Hans filosofi er noget i stil med, at ser det godt ud, så skal det nok også syne af god lyd....vel buddy....wrong again....men hva...folk tvinges jo ikke til at købe det.... __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 11 Maj 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|

Piller man kloakdækslet af brønden og kigger indenfor, opdager man ultra tynde stive ledninger, glassikringer og delefilterkomponenter af rageste skuffe, føj da. Jeg har dog haft held med at rense "den lugtende brønd" op for et par bekendte, igennem tiden. Alt blev flået ud af kabinetterne og så blev der monteret nyt og ændret delefilter, ledningsføring og anden dæmpning i, det kom til at spille hæderligt.
tomder: er bose virkelig så skidt.. ?? ville nok være en mere passende titel. 
Jeg har kun en eneste god oplevelse med BOSE og det er deres små høretelefoner , som jeg bruger til min Newtech MP3 afspiller ( en nødvendig onde til motionsture ), de lyder ganske fint. Eneste minus er at de medfølgende udskiftelige silikone-øreindlæg falder af hele tiden, da de har svært ved at holde sig fast på selve stilken ....her er der en designer som burde have et los i rumpen. 
|
| Til top |
|
| |
Holck Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 11 Maj 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Holck skrev:
|
|
|
|
Det tror jeg du skal regne med, den symfoni maskinen laver er af en helt anden kaliber end hvilket som helst anlæg kan lave
|
|
|
Det var også en del af min pointe. Den V8 lyder så godt! Hørte en i Boston. De gamle lyder også godt, men det er v6'ere.
BOSe eller ej, det er slukket hele køreturen
|
| Til top |
|
| |
LarsChristensen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg laante chefens (dyre) bose headphone med aktiv stoejdaempning sidste gang jeg krydsede atlanten.
Der maa jeg konstatere at bose har fat i den lange ende mht til produkt ide og marketing. Det bliver naesten taaleligt at sidde i et fly i 9 timer - saa laenge det ikke er sas der flyver, de ved ikke der findes mennesker over 140cm og har indrettet alle saeder dertil....
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holck skrev:
Bestemt ikke for at rive op i en gammel diskussion, men vil da lige påpege at Audi ikke bare bruger BOSE i biler som a4 og a6. Der sidder også BOSE system i en RS4 - 1.8 mil. Så det er ikke kun helt almindelige biler BOSE sidder i.
C. Holck
|
|
|
Er det ikke b&o som sidder i audi?
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
Holck skrev:
|
C. Holck
|
|
|
Jo i nogen af dem, bla A8 har B&O installeret...
Er det ikke b&o som sidder i audi?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|