Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 23:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: AKG K 701 + AMP (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu heller ikke noget imod 701eren, hvis du læste hvad jeg skriver synes jeg det fremgår ganske tydeligt......

Det med jitter har jeg de sidste par uger læst en hulens masse om rundt omkring på nettet og har indtryk af at det er omkring 50% der tror på det..

Jitter er jo en elektron der rammer en ujævnhed i lederen og enten render tilbage (hvad der i fysikkens verden ganske enkelt ikke er muligt, med mindre vi snakker kvante mekanik og dermed ting der udtænkes og derefter efterprøves på en måde så teorierne holder)...

En anden teori går ud på at elektronen er forsinket, men med de hastigheder som sådanne fyre bevæger sig med (lige knap 300.000 KM/Sek) tvivler jeg på at dette kan gengives af et stykke pap der bevæges via en elektromagnet, hvis man skal have en bare teoretisk chance for at høre det må man benytte elektrostater, som måske vil være hurtige nok til at kunne gengive forsinkelsen...

En 3. ting er at hvis såfremt i fald at det skulle kunne høres vil det være ubevidst, da vores bevidsthed er ca 0,16 sekunder forsinket i forhold til vores sanser, det er ikke lang tid men med den hastighed som tingene foregår skal man have kabler der når jorden rundt for at opveje de 0,16 sekunder....

Jeg siger IKKE at jitter ikke findes, men der er mange ting der taler imod at det ville kunne registreres af vores sanser/bevidsthed, samt at det faktisk kan lade sig gøre...

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

Det med jitter har jeg de sidste par uger læst en hulens masse om rundt omkring på nettet og har indtryk af at det er omkring 50% der tror på det..

Det er noget vrøvl du skriver. Det er nærmere 50% som ikke kan eller vil høre det, men det er noget ganske andet end TRO. Jitter kan måles. Det er et faktum. Ellers ville diverse fabrikanter nok ikke opgive værdier for jitter.

Jeg tror du har set dette link før, men måske skulle du læse lidt af teksten igen, hvis du altså gider. Hvis du vælger ikke at tro på jitter eller ikke at kunne høre jitter, ja så er du jo lidt priviligeret, for så behøver du jo ikke bruge ret mange penge på CD/DAC. Dette minder mig desværre lidt om de mennesker som mener at enhver CD-afspiller kan være ligeså god som en anden......for det er jo bare digital.

Nu gider jeg ikke bruge mere energi på denne tråd (foreløbig). Jeg har nok i at passe mit midlertidige (?) handicap, og de fritidsinteresser jeg kan overkomme for tiden.

God fornøjelse med dit headfi.

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Du må da meget undskylde at jeg stiller mig kritisk til de ting jeg bliver fortalt/læser.......

Tror var måske et forkert ord skulle måske have brugt "kunne høres" i stedet....

Jeg gik jo med den tro at dette var et diskussions forum, men det er jo  sæføllig irelevant med diskusioner når den ene part kender sandheden og derfor ikke har behov for at diskutere..

Jeg prøvede bare at illustrere hvilke meninger der var/er om jitter og dets hørbarhed, men du gider jo ikke engang argumentere.....

Dem der opgiver værdier for jitter er med stor sandsynlighed de fabrikanter som vil fremhæve at deres sikkert hundedyre produkter er "så meget bedre end de andre"....Jeg ved godt at nogle cdafspillere lyder bedre end andre, men om det skyldes jitter eller en anderleds DAC er det jeg er i tvivl om....

Og det er altså ikke noget vrøvl jeg skriver, hvilket du også ville finde ud af hvis du ellers gad dykke lidt ned i tingene........I stedet for den "illustrede videnskabs" forklaring.....

Jeg har jo intet sted sagt at du ikke har ret, bare at der er meget delte meninger om om jitter er et hørbart faktum......

Men jeg vil gerne overbevises, det er slet ikke der problemet opstår, det opstår ved at du siger at månen er lavet af grøn ost og det er et faktum, for det skriver de på nogle sider på internettet....

Undskyld at vi har kapret tråden med en frugtesløs "disskusion"...

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Du må da meget undskylde at jeg stiller mig kritisk til de ting jeg bliver fortalt/læser.......

Tror var måske et forkert ord skulle måske have brugt "kunne høres" i stedet....

Jeg gik jo med den tro at dette var et diskussions forum, men det er jo  sæføllig irelevant med diskusioner når den ene part kender sandheden og derfor ikke har behov for at diskutere..

Jeg prøvede bare at illustrere hvilke meninger der var/er om jitter og dets hørbarhed, men du gider jo ikke engang argumentere.....

Dem der opgiver værdier for jitter er med stor sandsynlighed de fabrikanter som vil fremhæve at deres sikkert hundedyre produkter er "så meget bedre end de andre"....Jeg ved godt at nogle cdafspillere lyder bedre end andre, men om det skyldes jitter eller en anderleds DAC er det jeg er i tvivl om....

Og det er altså ikke noget vrøvl jeg skriver, hvilket du også ville finde ud af hvis du ellers gad dykke lidt ned i tingene........I stedet for den "illustrede videnskabs" forklaring.....

Jeg har jo intet sted sagt at du ikke har ret, bare at der er meget delte meninger om om jitter er et hørbart faktum......

Men jeg vil gerne overbevises, det er slet ikke der problemet opstår, det opstår ved at du siger at månen er lavet af grøn ost og det er et faktum, for det skriver de på nogle sider på internettet....

Undskyld at vi har kapret tråden med en frugtesløs "disskusion"...

Enten forstår du ikke hvad jeg skriver, eller osse udtrykker jeg mig ikke klart nok. Hvis det sidste er tilfældet, ja så beklager jeg mine manglende kundskaber udi det skriftlige. Det ændrer dog stadig ikke på det faktum at JITTER EKSISTERER. Hvis du ikke kan høre det, så lad det være som det er, og glem alt om det.

...og ja, det er et diskussionsforum, men jeg gider bare ikke kaste med mudder. Det er så forbandet fedtet. Gå nu ind og lyt til dit headfi i stedet for. Da jeg ikke er tekniker, hverken kan eller vil jeg komme med en teknisk redegørelse. Det er der så mange andre som er super til i dette forum. Kunne vi ikke få en ekspert på banen ?

Hvis der skulle være interesse i lidt teknisk indsigt om JITTER, kan man f.eks. læse denne fremragende artikel.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

ja men så vil jég da bare leve i lykkelig uvidenhed......

Og lige endnu engang jeg har aldrig sagt at jitter ikke eksistere !!!!!

Hvem kaster med mudder ????

Og nu skal jeg nok gå ind og lytte til mit headfi som du jo så pænt udtrykker det...

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Tak

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

En gang i sen-firserne var det moderne at gå til "jitter-bug" ... kan det være det der er tale om her?

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:

En gang i sen-firserne var det moderne at gå til "jitter-bug" ... kan det være det der er tale om her?

Ja, det er cirka det samme. Noget med at "delene" og lydene rystes og røres. Det lød bare meget bedre i 50'erne end det gør fra en mindre god CD/DAC i nutiden

Sen-firserne ? Du er vist inde i en psykedelisk tidsrejse med falsk forskydning. Firserne bød ikke på noget særligt indenfor musik, og da slet ikke jitterbug, hvis ellers jeg husker nogenlunde rigtigt Hvad du har "gået til", ved jeg ikke, men det har da vist været 30 år for sent

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

haha - LOL

Men den er skam god nok... Jazz-ballet og jitterbug var det helt store nummer den gang! ...blandt pigerne i klassen. Men de gad jo ikke lege med computer- og elektronik-nørderne så vi spillede DOS-baseret "Nipples" og Winther-games på C64 i stedet....

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes