Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Køb af Onkyo TX-NR905 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Nej de har vist ingen hjemmeside. Det er også en lille butik, men de kan bestille ting hjem til en god pris.

Butikken ligger lige over for "Karstadt". Hvis du står på gågaden, og kigger væk fra hovedindgange til Karstadt, ser du en lille trappeopgang, som fører op til Wendorff (Logo'et kan også ses derfra). Det er bestemt et besøg værd, har selv købt derinde og fik en super service, kan kun anbefales.

Adressen er:

Wendorff, HOLM 14, D-24937 FLENSBURG

Hvis du skulle være i omegnen.

Super, takker. Ved du om de har en e-mail adresse? Ville bare gerne lige høre prisniveauet først. Men ville da være en fordel at handle i Flensborg, da man så kunne køre derned, hvis der skulle være problemer med receiveren. Er lidt bedre end at skulle sende skidtet ned til sydtyskland.

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hmmm..... Har aldrig mailet til dem, men har et tlfnr: +49 461 23317

Ellers er der også denne herlige butik dernede:

http://www.hifi-studio-loidl.de/LinnDS.html

Adresse og e-mail finder du her:

http://www.hifi-studio-loidl.de/Impressum.html

Har ikke selv været der, men kun hørt godt om stedet.

Mange folk dernede taler også dansk.

God førnøjelse.

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Hmmm..... Har aldrig mailet til dem, men har et tlfnr: +49 461 23317

Ellers er der også denne herlige butik dernede:

http://www.hifi-studio-loidl.de/LinnDS.html

Adresse og e-mail finder du her:

http://www.hifi-studio-loidl.de/Impressum.html

Har ikke selv været der, men kun hørt godt om stedet.

Mange folk dernede taler også dansk.

God førnøjelse.

Tak for info. Ligner en spændende butik, men kunne ikke lige ud fra deres hjemmeside se, at de forhandler Onkyo (og jeg er efterhånden 99% sikker på, at det skal være 905'eren)?

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg efterhånden været i kontakt med 10-15 tyske internetshops og autoriserede Onkyo forhandlere. Mit indtryk er, at de autoriserede forhandlere altid forfordeles de nyeste eksemplarer med den nyeste firmware, når Onkyo Deutschland distribuerer produkter. Så mit indtryk er, at Onkyo Deutschland sælger "de gamle" firmware-produkter til internetshops etc. De så at sige sælger deres "gamle/uddaterede" lagervarer ud til de billigste internetshops.

Når jeg spørger om deres produkter er med nyeste firmware version siger de alle selvfølgelig bare, at det er det da. Og nogle internetshops skriver til mig, at de netop lige har modtaget en ny sending fra Onkyo Deutschland, så de mener helt bestemt, at det må være med den nyeste firmware. Men er det nu også det?

Jeg "testede" også en autoriseret Onkyo-forhandler ved at bede ham bekræfte, at "hans produkter" var med den seneste firmware version. Jeg spurgte i den forbindelse om det så var med version 1.07. Det bekræftede han. Her til aften har jeg så skrevet tilbage til ham, at version 1.08 faktisk kom tilbage i begyndelsen af april, så 1.07 er faktisk slet ikke den nyeste version. Nu må jeg så se imorgen, hvad han så siger til det. Han oplyste mig endvidere en højere pris end han selv annoncerede med på Ebay. Da jeg så spurgte hvad der gjorde, at de produkter han annoncerede med på Ebay var billigere end det tilbud han gav mig, bekræftede han til mig, at det var ældre firmware versioner. Skal man tro på det??

Er der nogle der har haft gode erfaringer med at handle Onkyo receivere i Tyskland? Hvis ja, hvor handlede i så? Jeg synes det er lidt en jungle. Skal man tage chancen med et eksemplar til 10.400kr og så satse på at få en 1.08 version, eller skal man vælge en dyrere autoriseret forhandler, hvor den måske koster 12.000kr (eller ender man alligevel bare med et fuldstændig identisk produkt, så de ekstra omkostninger bare er spildt)?

At købe i DK er helt udelukket, da det billigste jeg har fået tilbudt var 15.500kr!! Det er ganske enkelt ALT for dyrt (når man kan få et tilsvarende produkt flere tusinde billigere i Tyskland.....spørgsmålet er bare hvor?)!

Hvad siger i, specielt jer der har haft gode erfaringer med at handle Onkyo i Tyskland?

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Jamen, hvis den nyeste version er så vigtig for dig, ville jeg vente lidt endnu, så der er flere Onkyo'er på markedet med vers. 1.08 software.

Min har med sikkerhed ikke vers. 1.08 (ved faktisk ikke hvilken version den har), men den virker upåklageligt, og det er det der er vigtigst for mig.

Jeg købte min 805'er (som også skrevet før, på side 1) ved www.hifishop24.de som vist også er autoriserede Onkyo-forhandler.

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Jamen, hvis den nyeste version er så vigtig for dig, ville jeg vente lidt endnu, så der er flere Onkyo'er på markedet med vers. 1.08 software.

Min har med sikkerhed ikke vers. 1.08 (ved faktisk ikke hvilken version den har), men den virker upåklageligt, og det er det der er vigtigst for mig.

Jeg købte min 805'er (som også skrevet før, på side 1) ved www.hifishop24.de som vist også er autoriserede Onkyo-forhandler.

Ja, spørgsmålet er om det egentligt er så vigtigt med firmwareversionen? Får man en 1.07'er kan man vel bare få den opdateret senere hen? Og der dukker sikkert alligevel en 1.09 opdatering op på et tidspunkt, som man alligevel skal have. Men ellers ja, så kan jeg da vente lidt endnu med at bestille.

Min største bekymring er, hvis man får et apparat der går i stykker indenfor de første par måneder og man skal sende det retur. Så er det jo rart nok at finde en autoriseret forhandler, som man bare kan sende den retur til (for det er bestemt ikke alle internetbutikkerne, der vil tage den retur. En af dem skrev til mig, at jeg skulle indlevere den ved et autoriseret Onkyo-værksted i Tyskland, hvis der skulle opstå problemer, for de var kun et salgsorgan! Og de kunne slet ikke give pengene retur!). Det er tilsyneladende ret vigtigt at få den med en "offizielle rechnung", hvilken man sikkert skal bruge for at kunne indlevere den ved et autoriseret Onkyo-værksted.

Har tjekket hifishop24.de, der koster 905'eren bare 1789 euro, og det er i overkanten. Har fået et tilbud på 1479 euro fra en autoriseret Onkyo-forhandler (han har bare ikke rigtigt kunne bekræfte firmwareversionen til mig på tilfredsstillende vis, hvilket tyder på, at han ikke helt ved hvad det er han sælger....lidt uprofessionelt af en såkaldt autoriseret forhandler). En anden har givet mig et tilbud på 1649 euro og han skrev bl.a. følgende:

Die Lieferzeit beträgt nach Auftragsbestellung ca. 3-5 Werktage. Wir bestellen direkt beim Hersteller und somit garantiert mit der neuesten Firmware. Keine alte Lagerware wie so oft bei Online-Shops.
Wir möchten Sie darauf hinweisen, daß wir kein Internet-Händler sondern autorisierter Fachhändler sind.
Somit erhalten Sie von uns nur original verpackte deutsche Geräte mit voller Garantie und offizieller Rechnung
.

Det lyder jo ganske lovende. Men 1649 euro er også noget mere end 1479 euro (eller 1390 euro, som diverse internetshops sælger den til pt.).

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Så er skidtet sgu bestilt!

Drescott
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2008
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hvor endte du med at købe så? 
Til top Vis Drescott's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Drescott

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Jep, hvor valgte du henne?

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

www.hifinesse.com

Autoriseret forhandler med hurtig/god service mht. at svare på spørgsmål etc. samt skriftlig garanti for at det er nyeste firmware version (1.08) som de vil levere til mig. Desuden en engelsktalende serviceafdeling (med faguddannede personer), som man altid kan ringe til, samt deres eget autoriserede værksted, hvor man altid kan sende retur til ved evt. problemer. Har desuden en stor fysisk butik/showroom, så er ikke blot en af de sædvanlige online-shops. Og så fandt jeg et par positive indlæg her på H4A, skrevet af nogle som har handlet igennem Hifinesse og været meget glade for deres serviceniveau. Sidst men absolut ikke mindst, så havde de også den bedste pris. Derfor valgte jeg dem. Nu håber jeg så bare de lever op til forventningerne

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

CosworthDriver skrev:

www.hifinesse.com

Autoriseret forhandler med hurtig/god service mht. at svare på spørgsmål etc. samt skriftlig garanti for at det er nyeste firmware version (1.08) som de vil levere til mig. Desuden en engelsktalende serviceafdeling (med faguddannede personer), som man altid kan ringe til, samt deres eget autoriserede værksted, hvor man altid kan sende retur til ved evt. problemer. Har desuden en stor fysisk butik/showroom, så er ikke blot en af de sædvanlige online-shops. Og så fandt jeg et par positive indlæg her på H4A, skrevet af nogle som har handlet igennem Hifinesse og været meget glade for deres serviceniveau. Sidst men absolut ikke mindst, så havde de også den bedste pris. Derfor valgte jeg dem. Nu håber jeg så bare de lever op til forventningerne

Ahhhh..... Hifinesse kender jeg gennem det tyske blad "HEIMKINO". De har altid en reklame eller to deri. Der er altid et billede af deres bix, som er ret stor. Tror du bliver glad for den handel.

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:
CosworthDriver skrev:

www.hifinesse.com

Ahhhh..... Hifinesse kender jeg gennem det tyske blad "HEIMKINO". De har altid en reklame eller to deri. Der er altid et billede af deres bix, som er ret stor. Tror du bliver glad for den handel.

He he, jeps, fandt dem også selv lige igår aftes i et Heimkino-blad.

Virker som en seriøs butik med styr på tingene.

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Igår aftes hentede jeg så min nye receiver hos UPS i Glostrup, da afsender ikke havde angivet hele min adresse og skrevet mit navn forkert, så UPS kunne ikke finde ud af hvor de skulle levere pakken (hvilket de ellers havde forsøgt tirsdag). Men det er så også det eneste negative jeg kan sige om forløbet med at handle hos Hifinesse! Alt andet har bare været perfekt!

Er indtil videre igang med opsætningen af dyret og indtil videre virker den virkelig lovende!

En anden ting jeg lige vil nævne! Hifinesse lovede mig jo en firmware version 1.08........og ganske rigtig! Jeg har modtaget en Onkyo 905 med firmware version 1.08! Kanon service! Og de var da også hurtige til at få sendt apparatet!

Så hvis andre overvejer køb af en Onkyo receiver, så kan jeg anbefale Hifinesse, som tilsyneladende står 100% inde for det de lover!

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

CosworthDriver skrev:

Hej igen

Igår aftes hentede jeg så min nye receiver hos UPS i Glostrup, da afsender ikke havde angivet hele min adresse og skrevet mit navn forkert, så UPS kunne ikke finde ud af hvor de skulle levere pakken (hvilket de ellers havde forsøgt tirsdag). Men det er så også det eneste negative jeg kan sige om forløbet med at handle hos Hifinesse! Alt andet har bare været perfekt!

Er indtil videre igang med opsætningen af dyret og indtil videre virker den virkelig lovende!

En anden ting jeg lige vil nævne! Hifinesse lovede mig jo en firmware version 1.08........og ganske rigtig! Jeg har modtaget en Onkyo 905 med firmware version 1.08! Kanon service! Og de var da også hurtige til at få sendt apparatet!

Så hvis andre overvejer køb af en Onkyo receiver, så kan jeg anbefale Hifinesse, som tilsyneladende står 100% inde for det de lover!

Ja se...... Der findes også god service i andre lande end DK

Og tillyke med den.

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Ja se...... Der findes også god service i andre lande end DK

Og tillyke med den.

Takker.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes