| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg stiller gerne op med 1 eller 2 stk CTS1200 .. har århus hifiklub ikke nogle lokaler og medlemmer der vil lytte med ?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har vi da i hvert fald.
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
heltny skrev:
|
Måke en Adyton XP 3 eller XP 4 skulle på banen ?
Så tror jeg skam vi snakker MØGBANK, istedet for småtæv mht dyst 
|
|
|
Den rene omgang hø at lukke ud om en forstærker du aldrig nogensinde har hørt.
|
|
|
Jamen A serien var tilpaset C/V og FREMRAGENDE og kunne VIRKELIG det hele........... Nu er de noget skrammel............. SKAL man så tro på at den 2800 lige pludselig er SÅ god ?
Ved du hvad en Adyton XP er ?
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
heltny skrev:
|
Måke en Adyton XP 3 eller XP 4 skulle på banen ?
Så tror jeg skam vi snakker MØGBANK, istedet for småtæv mht dyst 
|
|
|
Den rene omgang hø at lukke ud om en forstærker du aldrig nogensinde har hørt.
|
|
|
Jamen A serien var tilpaset C/V og FREMRAGENDE og kunne VIRKELIG det hele........... Nu er de noget skrammel............. SKAL man så tro på at den 2800 lige pludselig er SÅ god ?
Ved du hvad en Adyton XP er ?
|
|
|
Har aldrig lyttet til dyret!
Men den der smører som du ligger op til for at få mig ned med nakken kan du ligeså godt droppe.
Da HiFi Klubben tog Master Audio ind blev der lavet visse ændringer på forstærkeren for at gøre den mere optimal til CV.
Påstår du at jeg... og HiFi-Klubben for den sags skyld lyver om det?
Jeg har aldrig gået ud og sagt at den er ÅHHHH så fantastisk. Men du har derimod taget citater ud af et sammenhæng der får mig til at fremstå som komplet idiot. Lad venligst være med det fremover.
Du glemmer fx. dette citat: Som de andre siger så vil du med NAD få en mere musikalsk lydkvalitet. Men er det til fest og BOOM BOOM så vil jeg ikke stå tilbage med at anbefale CV 1.5kw. Den levere et bastryk ingen NAD forstærker kan lave.
Jeg erkender dermed at CV A2.6.kw ikke er den store hifi forstærker men en forstærker kanon til den opgave den skal opfylde over for en "dengang" 16 årig knægt der skal have noget gang i sine Cerwin Vega højttalere.
Alt kan vendes og drejes og at du er eksperten til det. Er set op til flere gange.
Men der skal være plads til at alle kan have et standpunkt til at man tager et nyt. Og ja jeg står stadig ved at HiFi-Klubbens CV forstærker er super til Boom Boom opgaven. Men jeg mener nu den dag i dag at CV-2800 gør den opgave bedre, og dermed er A.2.6kw noget skrammel set ved siden af CV-2800 der er bedre lydmæssigt, bedre kvalitet, og klart bedre pris.
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medmindre jeg er blevet helt bedraget, så er både Cerwin Vegas Cv amp serie og hifiklubbens A serie begge OEM modeller af Master Audios DX serie og rent komponentmæssigt 95 procent identisk. Der er lidt forkskel på features osv men ellers er de indentiske. Så hvis der er lydmæssig forskel på a og cv serien så tror jeg at både master audio og Cerwinvega bliver meget overrasket. Hvis du har oplevet en forskel kan det så ikke tænkes at det er fordi du har spillet en lille model op imod en stor ? og så oplevet den stores kraftoverskud som bedre lydkvalitet ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
|
Medmindre jeg er blevet helt bedraget, så er både Cerwin Vegas Cv amp serie og hifiklubbens A serie begge OEM modeller af Master Audios DX serie og rent komponentmæssigt 95 procent identisk. Der er lidt forkskel på features osv men ellers er de indentiske. Så hvis der er lydmæssig forskel på a og cv serien så tror jeg at både master audio og Cerwinvega bliver meget overrasket. Hvis du har oplevet en forskel kan det så ikke tænkes at det er fordi du har spillet en lille model op imod en stor ? og så oplevet den stores kraftoverskud som bedre lydkvalitet ?
|
|
|
Altså jeg kan slet ikke tage det der seriøst. Jeg har hørt både CV-2800 og A.2.6kw som er dem der bedst samlignes og der er bestemt en forskel. Virker til at du tror jeg intet forstand har på det jeg siger, ellers tager jeg det bare for hårdt til mig. 
CV-2800 stammer fra Cerwin vegas søsterselskab Stanton DJ. Så det er IKKE korrekt at de stammer fra Master Audio. Heller ikke hvis man går et led endnu længre tilbage.. Jeg har haft dem begge åbnet og de er på ingen måde indentisske
Lydmæssigt er der også stor forskel.
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du tager det lidt for tungt :)
Hvis de er meget forskellige inden i er det så ikke muligt at du har kigget i en class a/b vs class H for de er forskelligt opbygget. ? De mindre modeller i dx serien er ab og den store er h
Cv er ejet af Stanton group derudover kender jeg ikke noget til deres organisering. Men Cv er jo de senre år overgået fra at være en produktionsvirksomhed til stort set kun at være en salgsorganisation.
Jeg kan være forkert informeret..men i betragtning at det er en Cv rep der har fortalt det så tvivler jeg..
nogen der har et inside shot af en a og en cv og en dx amp i ab modellen ? tror at det kunne ende diskussionen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki fair nok. Men her er et billede af orginalen: Stanton A.2800

Jeg kan naturligvis tage fejl, så hellig er jeg ikke, men jeg er ret sikker i min sag. Også hvad jeg har fået af vide fra CV selv.
Men på den lydmæssige side er jeg ikke i tvivl. Der er en forskel. Altså på A.2.6kw og CV-2800. 
Forresten. har du været på ferie. Har ikke hørt fra dig længe. Ellers har jeg bare ikke været helt vågen.
|
| Til top |
|
| |
Holck Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 03 Maj 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til alle for jeres hjælp, beslutningen er truffet, og en CTS1200 skulle finde sin vej ud til mig i næste uge.
Mit eneste tilbageværende spørgsmål er så, hvad jeg skal bruge som forforstærker ? Har tænkt på NAD C162, men ved ikke om det er en optimal løsning - hvad siger i?
C. Holck
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 03 Maj 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med købet. Umiddelbart tror jeg din forforstærker skulle kunne gøre jobbet, selvom det måske ikke er optimalt. Men CV'erne sætter også sine naturlige grænser.
|
| Til top |
|
| |
Holck Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 03 Maj 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig gør de det, og når jeg er kommet over CV-stadiet, så kan det være Crownen kommer til sin ret.
C. Holck
|
| Til top |
|
| |