Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tube Mania:Flot samling du har dér  Nu skal du selv ha' lov at fortælle hvad du har af Tandberg,men jeg har da spottet en TR2025(2040?),TR2075 MkII(det ligner i hvert fald mest en MkII),TR2055,TR220 og en Sølvsuper 10
Det ser ud som om du kan lave hvad det skal være i det fine værksted du har der.Det må være dejligt
Og så stiller vi atter om til Luxman..... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg
Jeg behøver vist ikke fortælle noget for du har mere check på det end jeg Det er forresten godt spottet. Det kunne jeg ikke have gjort.
Det er fuldstændig korrekt det du har fundet ud af og er der mere end det kan jeg bare ikke huske det Der står også en del båndoptagere på hylderne samt nogle receivere, men jeg har ikke helt styr på dem.
Jeg bliver nok nødt til at kigge efter. Åh jo jeg er meget glad for min Båndoptaker model 2T. Den er utrolig flot i træet og spiller fint selvom den er ca 50år gammel.
Mashuro skrev;Virkelig en flot samling af dejligt udstyr du har Edit; nej jeg har desværre ingen højtalere fra TB ...endnu
Tak for det
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Rolig nu igen - Bjørn lad Tube Mania være ! - Jeg tager dig med over til Hovedlandet næste gang jeg skal der over, hvis du lover at opføre dig ordentligt - og Tube M - jeg skal nok holde ham i kort snor - Det er jo ikke sådan at Tube M prøver at overtale nogen til at kaste sig ud i et ombyggerprojekt med fandens vold og magt!
Jeg er sikker på at det kan blive spændende - og jeg vil gerne lytte til den Luxman - og vil gerne have peget og fortalt fra begge de herrer om " the pro and cons of rebuilding a SQ38 with a fist full of EL34"
Er det store senderør på billede tre ?
ps. vedr. alderen - det er single malt der gør det navnlig at jeg ikke har tid til at drikke den + at Bjørn lige har optaget noget god musik til mig på gamle spolebånd som jeg sidder og arbejder til
Fred på jord
|
|
|
Her i metropolen har den slags udmeldinger det med at få svage sjæle til at tænke "det må jeg også prøve" og når forskrækkelsen over at EL 34'erne slet ikke kan monteres i de gamle rørsokler har lagt sig, så kommer det forkromede spørgsmål om hvor finder jeg 6,3Volt 6 Ampere til gløden på de nys indkøbte EL34 rør ? Resultatet kan desværre blive et desperat besøg hos en af hovedstadens kendte reparatører som, hvad du ved af bitter erfaring, blot gør ondt værre, og det vil jeg gerne medvirke til at forhindre
Det der kan undre er at et så simpelt men væsenligt spørgsmål kan få jyden til at gå i dækafbrændingsmode.
Mit gamle eksemplar kan du desværre ikke få, det gik for år tilbage i arv til vores fælles bekendt på Lolland som igen, for ikke så længe siden, har afhændet den til en ny ejer
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der jo nok ikke nogen der tøt før vi har været der ovre og verificeret processen
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nærbillede af de to lidt kraftige rør. De er OK idet de er rutine skiftet.

mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tube mania
Nøj hvor er det skønt at være mede på en kigger ind i dit værksted. Det var dog en imponerende samlig apparater at have stående.
Er det 2 identiske sæt Marantz (tuner, preamp og måske en 170 DC) som du havde på et af billederne.
Måske der kunne komme close-ups engang ved lejlighed, nu du er igang med kameraet.
mvh
Marantzman
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Jeg synes, du burde føre denne tråd over i "billeder af mit setup"  |
|
|
Nej det høre til i Vintage - (Tantes tråd med hans setup gør også men han vil ikke have det i vintage) Det Tube viser er jo ikke hans dagligdagslyttesetup men hans paratlager  (IMHO) (OEJIESY) __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
(OEJIESY)?
Og er jeg ikke ellers systematisk ynkelig?
Overlever en jubelidiot ikke en super ydmygelse?
Omformulerer enebær janteloven internt eller sløves ydelserne? __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantzman skrev:
Hej Tube mania
Nøj hvor er det skønt at være mede på en kigger ind i dit værksted. Det var dog en imponerende samlig apparater at have stående.
Er det 2 identiske sæt Marantz (tuner, preamp og måske en 170 DC) som du havde på et af billederne.
Måske der kunne komme close-ups engang ved lejlighed, nu du er igang med kameraet.
mvh
Marantzman
|
|
|
Ja de er næsten identiske. Kun tunerne er forskellige. 2100 og 2120. Det er 170DC udgangstrin. Jeg tager et billede af dem. Det mit navn antyder er at jeg ikke kan tåle at se kvalitet som er deff. Så køber jeg og laver det istand. Derefter stiller jeg det på hylden og nyder synet. Der er strøm til dem og alle 18 lamper er skiftet. De er også stillet om til 240V så det holder bedre(især lamperne)
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige prøve hvordan i tager imod sådan en her. Jeg mener det nok kan gå idet der står HiFi stereo på den og alderen er ihvertfald ingen hindring...år 1959. Den har 2 gange 5W SE forstærker. Er beregnet til løse højtalere men spiller utroligt godt via de indbyggede højtalere. Hvis det har interesse tager jeg gerne et billede af teknikken.
Den var slem: Skalasnor sprunget...tog3 forsøg inden det lykkedes, FM tuner sad fast, Katode modstande, katode-elektrolytter, udgangsrør..alt skiftet til nyt, 2 tuner rør+1LF rør...nyt, Div elektrolytter, men det var sjovt. Godt jeg købte et restlager af rør i sin tid.

nej det er ikke Eltra'en, Det er en"teaser" __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Vil lige prøve hvordan i tager imod sådan en her. Jeg mener det nok kan gå idet der står HiFi stereo på den og alderen er ihvertfald ingen hindring...år 1959. Den har 2 gange 5W SE forstærker. Er beregnet til løse højtalere men spiller utroligt godt via de indbyggede højtalere. Hvis det har interesse tager jeg gerne et billede af teknikken.

|
|
|
Den er meget flottere end den ELTRA reciever fra 70erne jeg har stående i skuret - Den er meget velkommen - men jeg synes du skal oprette en tråd i vintage som fx. hedder "rør radio" Det vil være skønt at se nogle af de gamle perler __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tube Mania:Lækker og flot sag,den Eltra Air King  (bare navnet  ).Den giver mig mindelser om Tandberg Huldra 8.De er ret forskellige,men kassen minder nu en del om Huldra 8.......den var imponerende god.
R-l-b:Tjoh,Tandberg-tråden ville passe godt ind i vintage-afdelingen.Men det er alt for bøvlet at uploade billeder her,så jeg holder skansen derovre i den anden afdeling
Hvis der skulle være nogen der ikke lige har pejling på Tandberg,så er der lidt her!: )__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
rlb skrev:Den er meget velkommen - men jeg synes du skal oprette en tråd i vintage som fx. hedder "rør radio" Det vil være skønt at se nogle af de gamle perler
Ved du hvad...det gør jeg da, tak for ideen. Hvis jeg ikke synker dybere i historien er det så nogenlunde OK
Tante; Huldra 5-8 står højt på ønskelisten.
http://www.nrhf.no/T%27Huldra-5.html __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
Til top |
|
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:

nej det er ikke Eltra'en, Det er en"teaser" |
|
|
Noget tidligt B&O, omkring lidt før eller 1960, måske deres Stereo Amplifier? De gik ret hurtig væk fra transistore i udgangen i perioden efter 1960, og meget før 1960 tror jeg ikke de ville gå op på et PP trin i udgangen.
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Perfekt. Her er den. 1962 tror jeg. 2gange 17W fixed bias med ECL85. Ret brugbar.

__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
Til top |
|
|