Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lillebror SX-980 - de fedeste er egentlig ikke lyden men størelsen og ikke mindst det varme lys den kaster ud i stuen når man tænder den - varm sølv - ikke kold, eller hård men rigtig rar - lidt ligesom at tænde op i pejsen.
Det svage punkt i de der sx-tunge drenge er at der sidder en IC kreds i tuner delen der er uopdrivelig om det er den samme der sidder i 880-1980 ved jeg ikke men øv at få sådan en 1980 hjem og IC dimsen brænder af dagen efter.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja rlb. Det er lidt træls, men man jo håbe skidtet holder.
Hvis andre har noget de vil vise så kom frem med det. Det er let med sveskes upload-guide.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
levendemusik et. al
Jeg tror faktisk ikke det var en fornærmelse men et hint til den måde volumekontrollen er koblet i en dirigent - sikkert gammlet indforstået værkstedsslang - så inden vi ruller os ud - så lad os lige tælle til ti
Jeg har i ørigt som meget ung haft en dirigent - den havde en dejlig lyd - især med radio
fred på jord
|
|
|
Jaja, sådan kan det gå, når folk ikke gider udtrykke sig på en måde, så alle kan følge med.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et billede af en Michaelson & Austin TVA-1.......øøh nå nej det er sådan en jeg ønsker mig, men jeg må nøjes med TVA-10. TVA-1 er en større model med KT88 rør og jeg synes den er pænere. Alt hvad der er lavet af dette fabrikat finder jeg meget attraktivt.
Ups...reserve hjulet til Forden kom med.
mvh

__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
levendemusik skrev:
r-l-b skrev:
levendemusik et. al
Jeg tror faktisk ikke det var en fornærmelse men et hint til den måde volumekontrollen er koblet i en dirigent - sikkert gammlet indforstået værkstedsslang - så inden vi ruller os ud - så lad os lige tælle til ti
Jeg har i ørigt som meget ung haft en dirigent - den havde en dejlig lyd - især med radio
fred på jord
|
|
|
Jaja, sådan kan det gå, når folk ikke gider udtrykke sig på en måde, så alle kan følge med.
|
|
|
Så blev der ikke skrevet ret meget
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
|
|
|
Langt de fleste herinde kan skrive på et fint forståeligt dansk, uden at tale groft og nedsættende. Så er der nogle få der bliver sure fordi man ikke lige forstår deres indforståede snak.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
Langt de fleste herinde kan skrive på et fint forståeligt dansk, uden at tale groft og nedsættende. Så er der nogle få der bliver sure fordi man ikke lige forstår deres indforståede snak.
|
|
|
Man kan pr. definition ikke tale "nedsættende" om en potentiometerkobling, det ville jo være at tilføre den menneskelige egenskaber og det vil jeg gerne fraråde på det kraftigste.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Kjeldsen skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
|
|
Man kan pr. definition ikke tale "nedsættende" om en potentiometerkobling, det ville jo være at tilføre den menneskelige egenskaber og det vil jeg gerne fraråde på det kraftigste. |
|
|
Er at kalde den psykopatisk ikke at tildele den menneskelige egenskaber  Og jo - du kan godt forklare dig lidt mere  - husk at det ikke er et fag forum for en lukket kreds men et forum som tæller medlemmer i alderen fra 14 år til over de 70 bestående af glade hobby-ister, branchemedlemmer og som du og en håndfuld andre, garvede oldtimers der kender alle krinkelkrogene og fagslangudtrykkene fra den gang hifi var det vigtigste i livet. Så selvom du synes det er irriterende så brug lige det ekstra halve minut inden du trykker på "indryk indlæg" til at overveje om du sender en håndgranat afsted eller en blomst - Det vil være til store glæde for os alle - også fordi vi naturligvis er glade for at have folk med det kendskab til det faglige som du og føromtalte håndfuld andre medlemmer har. Selvom der er folk her i tråden som er blevet tossede over de udgydelser der har været frem og tilbage er jeg sikker på at vi alle kan finde tilbage til musikken og forsætte hvor vi slap - Sidst men ikke mindst opfordre jeg til 1. at vi lægge dette bag os og 2. at vi ikke diskuterer den rørfætter mere  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Jeg har fået et godt råd af min gode gamle (undskyld) ven og det agter jeg at følge.
Her er en af mine Pioneer SX1080'ere. Den er endnu ikke restaureret, men står for tur. Fejler dog vist ikke det helt store. Stay tune: der kommer mere, men det pokkers arbejde tager for meget af min fritid

|
|
|
Den er godt nok flot Sådan en kunne jeg virkelig godt tænke mig  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
bjørn skrev:
Kjeldsen skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
|
|
Man kan pr. definition ikke tale "nedsættende" om en potentiometerkobling, det ville jo være at tilføre den menneskelige egenskaber og det vil jeg gerne fraråde på det kraftigste.
|
|
|
Er at kalde den psykopatisk ikke at tildele den menneskelige egenskaber 
Og jo - du kan godt forklare dig lidt mere - husk at det ikke er et fag forum for en lukket kreds men et forum som tæller medlemmer i alderen fra 14 år til over de 70 bestående af glade hobby-ister, branchemedlemmer og som du og en håndfuld andre, garvede oldtimers der kender alle krinkelkrogene og fagslangudtrykkene fra den gang hifi var det vigtigste i livet.
Så selvom du synes det er irriterende så brug lige det ekstra halve minut inden du trykker på "indryk indlæg" til at overveje om du sender en håndgranat afsted eller en blomst - Det vil være til store glæde for os alle - også fordi vi naturligvis er glade for at have folk med det kendskab til det faglige som du og føromtalte håndfuld andre medlemmer har.
Selvom der er folk her i tråden som er blevet tossede over de udgydelser der har været frem og tilbage er jeg sikker på at vi alle kan finde tilbage til musikken og forsætte hvor vi slap -
Sidst men ikke mindst opfordre jeg til 1. at vi lægge dette bag os og 2. at vi ikke diskuterer den rørfætter mere

|
|
|
Udtrykket "psykopatisk volumenkontrol" er et ordspil med en indbygget hentydning til opfinderens mentale tilstand i udklækningsøjeblikket, hverken mere eller mindre, og således ikke en karakteristik af volumenkontrollens mentale tilstand.
Nu er første rørfætter heldigvis ikke forsynet med den famøse indretning mens rørfætter to har indretningen til fælles med mange af sine transistoriserede slægtnings (nr. 700, 900, 1000 osv.) Heldigvis kan misdæderen bortskaffes ved hjælp af 2 lodninger og en lus pr. kanal. (en lus er en forbindelse mellem 2 punkter med et kort stykke ledning eller tråd)
Efter denne salut vil den væmmelige gamle mand trække sig tilbage og hellige sig en god øl og og et par timers natjazz
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Efter denne salut vil den væmmelige gamle mand trække sig tilbage og hellige sig en god øl og og et par timers natjazz |
|
|
så kan jeg anbefale Mingus plays Piano  den ved jeg du har  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
bjørn skrev:
Efter denne salut vil den væmmelige gamle mand trække sig tilbage og hellige sig en god øl og og et par timers natjazz
|
|
|
så kan jeg anbefale Mingus plays Piano den ved jeg du har 
|
|
|
Det blev nu Ellington i de famøse genbrugsindspilninger
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den "duet" med Coltrane hvor de spiller "in a sentimantal mood" er jo det helt rigtige at gå i seng på for vintage folk
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
og så må vi vist hellere stille om til Tube's emne på den gode måde inden jeg for et ry for at stjæle tråden med udenomssnak - som jeg har ret svært ved ikke at gøre
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåå..det kan da være bedre end visse andre ting f.eks. brok Så du er velkommen.
mvh
|
Til top |
|
|
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Et billede af en Michaelson & Austin TVA-1.......øøh nå nej det er sådan en jeg ønsker mig, men jeg må nøjes med TVA-10. TVA-1 er en større model med KT88 rør og jeg synes den er pænere. Alt hvad der er lavet af dette fabrikat finder jeg meget attraktivt.
Ups...reserve hjulet til Forden kom med.
mvh

|
|
|
Hej Tube mania. Gensynsglæden er stor. Du kan da fortælle den at den nok snart får besøg af sin storebror. Det tror jeg at den vil se fram til. Rigtig god pinse.
Venlig hilsen Jens
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer SX 1080 uden tøj idet den trængte til noget tuner-rens. Som rlb rigtig siger har den et par uerstattelige IC kredse i tuneren og det er er selvfølgelig irriterende, men jeg ved dog ikke om man skal frygte dem så meget . Jeg har vist kun en gang haft bud efter sådan en kreds. Da kunne de købes. I begge mine apparater er de OK.
Jeg kan lige tilføje at jeg er mere glad for denne end for SX1980 som jo ellers er betydelig højere prissat. Forstærkeren i SX 1980 er dimensioneret efter absolut højeste effekt i 8 ohm og er ikke beregnet til at drive 4ohm. Det finder jeg helt forkert... så hellere mindre effekt og større tolerence over for vanskelige belastninger. SX 1980 er opgivet til 280W sinus 8ohm. SX 1080 er opgivet til 120W 8ohm og 150W 4ohm...og lyden
mvh

__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice  Hvor store er de elektrolytbanditter der sidder i den? Hvordan lyder sådan en fætter?
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har 2stk 22.000uF 71V og er forsynet med soft-starter for at undgå for stor strøm-chok.
Lytterne er i øldåse størrelse godt og vel. Det borger for lang levetid (heldigvis).
Lyden; man bliver aldrig træt af at lytte til den...tværtimod.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
Til top |
|
|