Forfatter |
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Den er ellers flot den lux der!
Skulle jeg jeg eje en vintage japaner skulle det være præsis den model og ingen anden
Var det den der var på DBA?
Jeg var tæt på at ringe men ...... Kroner!!!!
Venligst
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tube manias sq'er er top notch! Jeg ved ikke hvad han har gjort, men den spiller formidabelt med EL34'ere i!
Kunne den også køre med 6P3S-E'ere, som jo er blevet så populært til de kinesiske Dynavox'ere?
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tube din indbakke er fuld, du skal lige slette lidt!  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper, du er da ellers selv ret godt kørende i rør. Men du har ret, det er et dejligt apparat!
|
Til top |
|
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes men jeg har ingen japanere. monsterrecievere jo ikke lige mig- så en enkelt amp med rør fra japan...
Måske er der plads under vores seng
Hilsen
|
Til top |
|
|
TMFH Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Jamen allerførst stort tillykke med den. Nu kan man ikke se på rør hvor langt de har igen, men
alligevel så ser dine meget fine ud vurderet efter getteret i toppen (også kaldet spejlet) så foreløbig tror jeg ikke du har
problemer.
Men når det går galt kan den ombygges (af mig) til EL34 og jeg er den eneste som kan gøre det således den ikke
kommer til at slæbe på ekstra traffo til EL34'ernes glød. Desuden kan den bibeholde sine 30W hvor de metoder jeg har set
andre bruge kun efterlader 15W.
mvh |
|
|
Tak for tillykket tube mania ...jeg er også rigtig glad for den. Det er rart at vide, at den ikke umiddelbart ser ud til at have
det skidt...den lyder nu heller ikke til at have det skidt.
Men hvad ved jeg, det eneste sammenligningsgrundlag jeg har er mit Solid State luxman-grej, da den er min første
rørslæde. Det kan jo være, at jeg på et tidspunkt må ty til dine EL34-kundskaber med SQ'eren, når jeg ikke længere tør
spille med 50CA10'erne mere
@Jesper
Ja, det er den der var i dba for nylig...den hvor der var en hel hær af tågehorn der fyldte kommentarerne med tåbeligheder.
Det tog mig lidt tid at komme igennem til sælger, da han var stoppet med at tjekke kommentarer og bud på dba af samme
grund. Heldigvis slap jeg udenom al ævlen på telefonen og hentede den i husum i lørdags
...tror iøvrigt du ville få en varm oplevelse et vist sted, hvis du havde den under sengen
@BoPtiljudrop
Ja...man bliver sgu nysgerrig.  Jeg ville ønske man lige nemt kunne sammenligne lyden med EL34 og 50CA10
Den leverer i øvrigt den bedste vinyllyd jeg har haft til dato!
__________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
TMFH skrev:
...tror iøvrigt du ville få en varm oplevelse et vist sted, hvis du havde den under sengen
|
|
|
Det er jespers svar på forspil - 20 vintageamps under sengen  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
TMFH skrev:
tube mania skrev:
Jamen allerførst stort tillykke med den. Nu kan man ikke se på rør hvor langt de
har igen, men
alligevel så ser dine meget fine ud vurderet efter getteret i toppen (også kaldet spejlet) så foreløbig tror jeg ikke du har
problemer.
Men når det går galt kan den ombygges (af mig) til EL34 og jeg er den eneste som kan gøre det således den ikke
kommer til at slæbe på ekstra traffo til EL34'ernes glød. Desuden kan den bibeholde sine 30W hvor de metoder jeg har set
andre bruge kun efterlader 15W.
mvh |
|
|
Tak for tillykket tube mania ...jeg er også rigtig glad for den. Det er rart at vide, at den ikke umiddelbart ser ud til at have
det skidt...den lyder nu heller ikke til at have det skidt.
Men hvad ved jeg, det eneste sammenligningsgrundlag jeg har er mit Solid State luxman-grej, da den er min første
rørslæde. Det kan jo være, at jeg på et tidspunkt må ty til dine EL34-kundskaber med SQ'eren, når jeg ikke længere tør
spille med 50CA10'erne mere
@Jesper
Ja, det er den der var i dba for nylig...den hvor der var en hel hær af tågehorn der fyldte kommentarerne med tåbeligheder.
Det tog mig lidt tid at komme igennem til sælger, da han var stoppet med at tjekke kommentarer og bud på dba af samme
grund. Heldigvis slap jeg udenom al ævlen på telefonen og hentede den i husum i lørdags
@BoPtiljudrop
Ja...man bliver sgu nysgerrig. Jeg ville ønske man lige nemt kunne sammenligne lyden med EL34 og 50CA10
Den leverer i øvrigt den bedste vinyllyd jeg har haft til dato!
|
|
|
Det kunne godt nok være sjovt at have din originale og Tubes EL34 moddet model til en A/B test engang  Men efter hvad
jeg kender til Tube Mania, og har hørt af hans grej, kan jeg ikke forestille mig andet end at den spille skønt! __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. Luxman SQ38
Bop skrev; Kunne den også køre med 6P3S-E'ere, som jo er blevet så populært til de kinesiske Dynavox'ere?
Ja det kunne den nok godt, men den kører med 450V og er der noget jeg har respekt for så er det de grænser som fabrikkerne angiver. Jeg kører ikke til grænsen og slet ikke over...jeg vil ikke afvise det at det kunne gå smerte frit, men der skulle ialtfald laves forsøg først.
Af alm. lydrør er jeg nu ogå godt tilfreds med EL34 som jo osse er til at få fat i. Vidste i at et sæt EL34'ere kan bringes til at afgive 100W...det er dog ikke anbefalelses-værdig (800V og 10Kohm) det har været brugt en del.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det viste jeg godt nok ikke, havde ikke troet at en EL34 kunne presses så hårdt uden at smelte ned eller explumdere  Men skal jeg være helt ærlig, så rækker mine 34 rørwatt faktisk længere end jeg bruger. Jeg har faktisk aldrig haft den presset. Rørwatt rules! Ja ok, russerne er da vist kun sat til 400 V...
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med 800V og klasse B blev brugt meget til PA forstærkere. Jeg er ikke sikker på alle nye EL34 rør kan holde til det  Der er faktisk ikke nævnt højere spændinger end 250V i 6P3S-E databladdet - men det er nok bare fordi det er en type med garanteret lang levetid. Der står jo f.eks. 400V i standardtypens datablad (6P3S). Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de må være ret så konservative med deres opgivelser, jeg har ikke set noget om problemer i de tyske forums, med at bruge dem i Dynavoxen med 420 V på.
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej tyskerne roser jo 6P3S-E til skyerne, og der er ingen beretninger om problemer.
Jeg har nu selv haft et sæt i en måneds tid, og de spiller fint, og opfører sig helt normale. Det kan jo så godt være, at de ikke lever op til de specificerede >5.000 driftstimer og ender på 2.000 ligesom EL34. Men hvad pokker, de spiller super fint og prisen er jo ikke til at klage over (40kr stykket).
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, der er ingen problemer med 420V - de bliver tit brugt i guitarforstærkere med højere spændinger. Det er kun de 5.000 timer der (måske) er problemer med  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til den pris kan man nok leve med at de "kun" holder omkring 2000 timer  Sjovt nok kan jeg ikke helt få taget mig sammen til at skifte min EL 34'ere ud med 6P3S-E, jeg syntes at forstærkeren lyder fænomenalt med EL34'erne, men jeg har 8 stk. liggende, så det skal da prøves. Kunne godt tænke mig at batle Dynavoxen mod SQ 38'eren en gang, SQ'eren har trods alt betydeligt bedre trafoer og sansynligvis en bedre kompenentkvalitet all over. Det må give en forskel.
|
Til top |
|
|
TMFH Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Til den pris kan man nok leve med at de "kun" holder omkring 2000 timer Sjovt nok kan jeg ikke helt få taget mig sammen
til at skifte min EL 34'ere ud med 6P3S-E, jeg syntes at forstærkeren lyder fænomenalt med EL34'erne, men jeg har 8 stk.
liggende, så det skal da prøves. Kunne godt tænke mig at batle Dynavoxen mod SQ 38'eren en gang, SQ'eren har trods alt
betydeligt bedre trafoer og sansynligvis en bedre kompenentkvalitet all over. Det <span style="font-style: italic;">må</span>
give en forskel.
|
|
|
Ja den lytter gad jeg også godt være med på...jeg har aldrig lyttet på Dynavoxen. Jeg må indrømme, at den forholdsvis lave
pris frister mig til en dag i fremtiden at eftergøre dit tweak. Men indtil videre vil jeg nøjes med at nyde min SQ'er. __________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja...det må vi prøve engang...jeg må nok hellere få checket alle oil-caps for DC læk. Det er vist længe siden den har fået et service eftersyn. Jeg tror der ca 12stk i den.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
TMFH skrev:
Ja den lytter gad jeg også godt være med på...jeg har aldrig lyttet på Dynavoxen. Jeg må indrømme, at den forholdsvis lave
pris frister mig til en dag i fremtiden at eftergøre dit tweak. Men indtil videre vil jeg nøjes med at nyde min SQ'er. |
|
|
Jeg tror at med en SQ'er i stuen, så er der ingen grund til at ha' en kanøjser, SQ'eren er flottere og bedre kval, og har en god forforstærker indbygget med ægte RIAA. Jo, én god grund kunne være at det er godt legetøj at tweake på. Men du kunne jo også lure på om der skulle dukke en ægte ST 70 op til en billeg penge et sted og renovere den. Det kunne jeg selv finde på Jeg stiller gerne kanøjser til rådighed, så kunne man jo evt. også sammenligne den originale SQ med EL 34 SQ'eren? @ tube mania: Lyder som om det kunne koste lidt knaster hvis de blev trætte..?
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men det er uungåeligt...det er nærmest et mirakel de har holdt så længe. Mht. prisen kommer det vel osse an hvad man sætter i. Jeg er jo ikke så meget for Audiophile komponenter med guld-skrift.
Tænker lige på rørbamsen som ikke indeholder en eneste lyd-komponent...hverken aktive eller passive med undtagelse af udgangs-transformatorene. Den burde jo slet ikke kunne spille musik Men nu laver jeg lige en til og mod min vilje putter jeg nok lidt Mundorf i Er det stavet rigtig??
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|