Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 08:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Luxman SQ 38FD O.A. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Ja...det bliver spændende om man kan høre forskel på dem...det må vi osse prøve. Sidder lige nu og hører P4 på den gamle Sansui og undrer mig over hvordan den kan spille så godt.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Ja, så er livet dejligt
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

TMFH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:

TMFH skrev:
Ja den lytter gad jeg også godt være med på...jeg har aldrig lyttet på Dynavoxen. Jeg må indrømme, at den
forholdsvis lave
pris frister mig til en dag i fremtiden at eftergøre dit tweak. Men indtil videre vil jeg nøjes med at nyde min
SQ'er.
Jeg tror at med en SQ'er i stuen, så er der ingen grund til at ha' en kanøjser, SQ'eren er flottere og bedre
kval, og har en god forforstærker indbygget med ægte RIAA.Jo, én god grund kunne være at det er godt legetøj at tweake
på. Men du kunne jo også lure på om der skulle dukke en ægte ST 70 op til en billeg penge et sted og renovere den. Det
kunne jeg selv finde på Jeg stiller gerne kanøjser til rådighed, så kunne man jo evt. også sammenligne den originale SQ
med EL 34 SQ'eren?@ tube mania: Lyder som om det kunne koste lidt knaster hvis de blev trætte..?

Ja du har nok ret...japaneren i min stue varmer dejligt og behøver ikke nødvendigvis en kinesisk kammerat...men selve
tanken om at stikke fingrene i lyden og skrue på den er jo appelerende
Måske man skulle kigge lidt efter den dynaco du nævner.

...det 'rør' på sig...
Til top Vis TMFH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TMFH

TMFH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Så vækker jeg lige tråden igen...Hej

...jeg har fundet en mulighed for at indkøbe 4stk. nye Shuguang 50ca10 rør, som jo er typen der sidder i sq38'eren. Og så er
mit spørgsmål (måske især til tube mania, som jeg synes at huske har haft kineserrør i sin inden han ombyggede den) er det
rør det er værd/forsvarligt at stoppe i sq38'eren eller er de 'spræng'-farlige? Det er ikke et matched quad, og de koster den
nette sum af 68$ stk. + porto! ...så de er jo ikke billige, men selvfølgelig billigere end pyndt.dk som mente, at han skulle have
1500 kr. pr. stk. (!) for tilsvarende sidst jeg spurgte...

Og inden nogen spørger...så afslører jeg ikke hvor, før jeg har besluttet mig for om jeg vil købe dem

...det 'rør' på sig...

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Det var sgu et svært spørgsmål...jeg er ikke begejstret for fabrikatet...men det kan jo gå godt især fordi der kan justeres bias på hvert rør.

mvh

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 December 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

I min leverandør's prisliste står de til $52,8, så $68 lyder da meget rimeligt. Nogle af Shuguang's rør svinger meget i data, så du kan risikere at skulle købe 10-15 stykker for at finde 4 der ligner hinanden - andre er næsten "parrede" fra fabrikken.

Hvordan gik det med de fire KT88'ere jeg sendte tube mania?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

De passede 'lige i øjet' iflg. AVO'en...ser ud til at være fine rør.

mvh

TMFH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Det var sgu et svært spørgsmål...jeg er ikke begejstret for fabrikatet...men det kan jo gå godt især
fordi der kan justeres bias på hvert rør.

mvh

Ja...de svære spørgsmål er de gode ...nogengange...men tak for svaret...fabrikatet er jo ikke noget man kan gøre det
store ved...der er så vidt jeg ved ikke mange andre end shuguang der har produceret de rør de seneste år...og de
oprindelige/originale rør dukker jo kun op en sjælden gang i mellem i godt brugte udgaver , og de virker også lidt som et
lotteri at købe.

...mine gamle rør spiller da også dejligt endnu, men det er jo altid en ubehagelig tanke ikke at kunne udskifte. Alternativet er
at ombygge som du har gjort, men omfanget af det har jeg intet overblik over, hverken teknisk eller rent prismæssigt...

Apropos Shuguang har jeg iøvrigt nogle EL34-B siddende i min Luxman A-3500 som egentlig spiller ganske fint. Jeg bilder
mig ind, at de ikke lyder helt ligeså godt som sq'eren bl.a. fordi der ikke er en rør-preamp til, men min L100. ...men
det bliver der forhåbentlig snart gjort noget ved!

...det 'rør' på sig...

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2009 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Hvorfor prøver du ikke at bruge din SQ38'er som forforstærker... så burde du kunne afgøre om der er forskel på de 2 effekt-dele.

mvh

TMFH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Hvorfor prøver du ikke at bruge din SQ38'er som forforstærker... så burde du kunne afgøre om der er
forskel på de 2 effekt-dele.

mvh

Ja det kan du da have en pointe i, det må jeg prøve...jeg venter i øvrigt også en Luxman cl34 med posten i disse dage, som jeg
håber vil begå sig godt sammen med A3500'eren :)

God søndag...

...det 'rør' på sig...

TMFH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
I min leverandør's prisliste står de til $52,8, så $68 lyder da meget rimeligt. Nogle af Shuguang's rør svinger
meget i data, så du kan risikere at skulle købe 10-15 stykker for at finde 4 der ligner hinanden - andre er næsten "parrede" fra
fabrikken.Hvordan gik det med de fire KT88'ere jeg sendte tube mania?Venlig hilsenMikkel C. Simonsen

Ok...ja måske skal jeg tage chancen... :)

...det 'rør' på sig...

kimjul2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Til Vintage forum,

Er der en som kan hjælpe mig med to sæt "metal" bøjler til L58A og L100 fra Luxman?

....Eller kan anvise en måde at forbinde forforstærkerdelen med udgangstrinnet på de to nævnte Luxman forstærkere

Mvh. Kim Hansen

Til top Vis kimjul2005's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimjul2005

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 8
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes