Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rogue M150 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Til DPedersen.

Ud af de mange anbefalinger og tips du har fået ang. rørvalg undre det mig, at så vidt jeg se/læse er der ikke een eneste der har nævnt KT 88 fra JJ, eller TAD som får deres lavet hos JJ. De er simpelthen bare i særklasse når der tales om KT88. Jeg er helt overbevist om at de kan få dine M 150 til at synge som aldrig før. Hvis du så samtidig når der tales om 12ax7 el. ecc83 monterer dem med TAD 7025/e83cc highgrade (JJ), og 12au7 el.ecc82, ja, så vil jeg igen på det kraftigste anbefale TAD, nemlig 12au7a-c, som også kommer fra JJ,så er der en meget stor chance for at du får den lyd og perspektiv du søger. En anden stoooor fordel med TAD rørene at hvis du handler dem hos www.pyndtshop.dk får du 6 måneders garanti, og 8 dages fuld returrat. Det er jo også værd at tænke på. Så køber du da ikke katten i sækken. Prøv at klikke dig ind på hans side, og/eller ring og få en snak med ham. Han er en flinker mand.

Venligst jens  PS: Rørfreak gennem de sidste 35 år

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 05 Maj 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
slyden skrev:

I mine Rogue M150 har jeg EH KT88 , Siemenes ecc82, og Ei ecc83 ,er lige skiftet fra Siemens ecc83, det var en sor forbedring ,har prøvet både Mullard, Brimar, Valo;Miniwatt, Telefunken,Siemens,EH,JAN, RCA.Tungsgram.

Er ikk helt overbevist omkring NOS rør , vacumet i rørene forsvinder i takt med alderen så det er ikke altid en fordel at skifte til NOS rør, jeg oplevede en forbedring da jeg skiftede til et nyt Ei Telefunken type rør som driver.

Mystisk...
Jeg har masser af rør fra 40'erne. Ikke ét eneste er lækket!
Jeg tror de var lidt mere omhyggelige med at skabe et ordentlig vakuum i 'gamle dage'.

Mvh.
Niels

Hvis et rør bliver bare det mindste læk kan det ses med det samme. De bliver fra uklare til mælkehvide meget hurtigt. Så der behøver man ikke være i tvivl. Jeg tror, at du Niels, er udmærket klar over at det forholder sig sådan. Men det kunne jo være at der var andre der kunne bruge det til noget

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Til DPedersen.

Ud af de mange anbefalinger og tips du har fået ang. rørvalg undre det mig, at så vidt jeg se/læse er der ikke een eneste der har nævnt KT 88 fra JJ, eller TAD som får deres lavet hos JJ. De er simpelthen bare i særklasse når der tales om KT88. Jeg er helt overbevist om at de kan få dine M 150 til at synge som aldrig før. Hvis du så samtidig når der tales om 12ax7 el. ecc83 monterer dem med TAD 7025/e83cc highgrade (JJ), og 12au7 el.ecc82, ja, så vil jeg igen på det kraftigste anbefale TAD, nemlig 12au7a-c, som også kommer fra JJ,så er der en meget stor chance for at du får den lyd og perspektiv du søger. En anden stoooor fordel med TAD rørene at hvis du handler dem hos www.pyndtshop.dk får du 6 måneders garanti, og 8 dages fuld returrat. Det er jo også værd at tænke på. Så køber du da ikke katten i sækken. Prøv at klikke dig ind på hans side, og/eller ring og få en snak med ham. Han er en flinker mand.

Venligst jens  PS: Rørfreak gennem de sidste 35 år

Jeg vil også sige JJ KT88 og deres 83 og 82 rør.

Det er gode rør og stabile.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
Nilau skrev:
slyden skrev:

I mine Rogue M150 har jeg EH KT88 , Siemenes ecc82, og Ei ecc83 ,er lige skiftet fra Siemens ecc83, det var en sor forbedring ,har prøvet både Mullard, Brimar, Valo;Miniwatt, Telefunken,Siemens,EH,JAN, RCA.Tungsgram.

Er ikk helt overbevist omkring NOS rør , vacumet i rørene forsvinder i takt med alderen så det er ikke altid en fordel at skifte til NOS rør, jeg oplevede en forbedring da jeg skiftede til et nyt Ei Telefunken type rør som driver.

Mystisk...
Jeg har masser af rør fra 40'erne. Ikke ét eneste er lækket!
Jeg tror de var lidt mere omhyggelige med at skabe et ordentlig vakuum i 'gamle dage'.

Mvh.
Niels

Hvis et rør bliver bare det mindste læk kan det ses med det samme. De bliver fra uklare til mælkehvide meget hurtigt. Så der behøver man ikke være i tvivl. Jeg tror, at du Niels, er udmærket klar over at det forholder sig sådan. Men det kunne jo være at der var andre der kunne bruge det til noget

Jo, selvfølgelig kan vi bruge det til noget. Især fordi at jeg modtager min allerførste rørforstærker inden længe

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Når jeg nu kan brokke mig over lyden, så må jeg også være mand nok til at erkende en lille fejl som jeg har opdaget for 2 min. siden. Den ene monoblok stod precis på 0,4 i bias. Men på den anden stod de 3 rør på 0,45 og den sidste på 0,75. Da jeg så igen justerede de 3 på 0,4 så var den fjerde med fuldt udslag. Nu er alle 4 så igen precis indstillet på 0,4. Spørgsmålet er så om det kan være det som har gjort udslaget?

De står bare og varmer op og er ikke i nærheden af anlægget derfor spørger jeg. Men skal helt sikkert prøve en lille test igen i morgen da den lille er kommet i seng.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Jeg har lige fået lidt info om rørene.

5814A er en finere udgave af ECC82/12AU7. Med 1% tolerance

Indgangsrørene er type ECC83S/12AX7A TESLA

Indgangsrørene er da 83 TAD er det ikke? Det er i hvert fald JJ rør

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 05 Maj 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Når jeg nu kan brokke mig over lyden, så må jeg også være mand nok til at erkende en lille fejl som jeg har opdaget for 2 min. siden. Den ene monoblok stod precis på 0,4 i bias. Men på den anden stod de 3 rør på 0,45 og den sidste på 0,75. Da jeg så igen justerede de 3 på 0,4 så var den fjerde med fuldt udslag. Nu er alle 4 så igen precis indstillet på 0,4. Spørgsmålet er så om det kan være det som har gjort udslaget?

De står bare og varmer op og er ikke i nærheden af anlægget derfor spørger jeg. Men skal helt sikkert prøve en lille test igen i morgen da den lille er kommet i seng.

DPerdesen dog. Helt sikkert betyder det noget, og det da bliver spændende i morgen. Men, du skulle nu alligevel prøve de TAD/JJ rør jeg har anbefalet dig. De er bare super super gode.Og HUSK, hos PYNDT er der fuld returrat

Venligst Jens

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Jaaa jeg ved det, men jeg skal nok komme med en kommenta'r igen i morgen når der er lyttet lidt.

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 05 Maj 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:
DPetersen skrev:

Jeg har lige fået lidt info om rørene.

5814A er en finere udgave af ECC82/12AU7. Med 1% tolerance

Indgangsrørene er type ECC83S/12AX7A TESLA

Indgangsrørene er da 83 TAD er det ikke? Det er i hvert fald JJ rør

Hej igen. 5814A er hvis nok et "finere" udgave af ecc82. Men Men, det fortæller ikke en dyt om hvordan det lyder, det er jo det der er hele hurdlen ved de mange afarter af det "samme" type rør. Min erfaring siger mig at det er fabrikatet der har den største betydning, og TAD/JJ`S basicsound er den der tiltaler mig allermest.

Venlige hilsner og god aften/nat        Jens

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

OK. Kan sagtens følge dig.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
DPetersen skrev:

DPerdesen dog. Helt sikkert betyder det noget, og det da bliver spændende i morgen. Men, du skulle nu alligevel prøve de TAD/JJ rør jeg har anbefalet dig. De er bare super super gode.Og HUSK, hos PYNDT er der fuld returrat

Venligst Jens

Hvis jeg var betydeligt yngre, ville jeg nok sige: "Returrat? PYNDT styrer for vildt!"... 

Mvh.
N.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Der var ingen tvivl for nogen af os der lyttede. Den blev hurtig for skinger/spids når der skulle spilles højt. Især med rogue. Spillede klart bedst med pass. Men det endte med vi brugte rotellen.

Det er mk1. Ja de gamutter lukker alt ud igennem højtalerne.

Det er helt klart den tron spiller ikke som en rør preamp, den lukker alt igemmen.

Det du oplever med den anden er en varmer lyd og ikke det store 3D.

Tronen stiller store krav til kabler og de andre kilder.

Så det du søger er noget der er mere lukket i lyden.

Men når alt kommer til stykket er det jo din smag og ikke anderes.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
Jakobsen skrev:
brok skrev:
Jakobsen skrev:
DPetersen skrev:

Jeg ved godt hvad i tænker om min rotel 1098 surr. forforstærker, men efter en lytteaften her i fredags var vi enige om at den tron seven var dårligere. Så den er absolut ikke uden evner.

Men hvis jeg skal være sikker i min sag, så er der jo ikke andet for end jeg må spørge pænt om jeg ikke kan låne de rogue lidt længere så jeg får brændt 60 timer af de nye driver og indgangsrør.

den må du længere ud på landet med .... det må være et eller andet galt et sted

den Tron Pre er i verdensklasse der kan intet Surround produkt være med

Kan man da komme længere ud på landet, end der hvor DPetersen opholder sig?

Det KUNNE jo tænkes, at bemeldte Rotel blot er rigtig fornuftigt skruet sammen, og at den i de afprøvede opsætninger er et bedre match end Tron-tingen.

Har du lagt ører til RSP-1098?

Hygge,

Brok

nå fred være med det.... jeg står af her ........

JACOBSEN ! En er jo næsten nødt til at spørge igen, Har du hørt den Rotel rsp-1098, eller har du ikke hørt den. Det kunne jo være at den som fortalt/beskrevet spiller bedre end din tron,som nogle muligvis har bildt dig ind har verdensklasse ( det lyder næsten som Anders Fogh),og som du sikkert har betalt alt alt for meget for. DerforConfused

Venligst   Jens

ja har hørt den flere gange ........ men kun surround som ikke kan bruges til ret meget

i denne sammenhæng

men hvis den nu var bedre .....så er der jo mange der er snydt med deres "highend" produkter

der går nok ikke længe så før de fleste har sådan en rotel hvis den nu er så god

jeg kan nok selv vurdere om noget er i verdensklasse

at der kommer noget fra dig som 35årig rørmand kan jeg da slet ik forstå

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Steen Thorhauge
Branchemedlem
Branchemedlem

Thorhauge Audio

Bruger siden: 02 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Jacobsen skriver "men hvis den nu var bedre....så er der jo mange der er  snydt med deres

"highend" produkter.    Ja det har du ret i, men det er ikke sjovt at indrømme.

MVH Steen

Til top Vis Steen Thorhauge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen Thorhauge

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Steen Thorhauge skrev:

Jacobsen skriver "men hvis den nu var bedre....så er der jo mange der er  snydt med deres

MVH Steen

personligt er jeg ligeglad ... hvis jeg prøver noget der er bedre må jeg bare have det .. så er den ikke længere

man får nye erfaringer hele tiden ....

det kunne være man skulle prøve sådan en Rotel

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Steen Thorhauge skrev:

MVH Steen

personligt er jeg ligeglad ... hvis jeg prøver noget der er bedre må jeg bare have det .. så er den ikke længere

JACOBSEN! Som du jo selv skriver"man får nye erfaringer hele tiden". Ja sådan er det jo heldigvis. JO KLÅGERE MAN BLIVER JO MER FINDER MAN UD AF MAN IKKE VED. Dejlig sætning.

Venligst   Jens

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
Jakobsen skrev:
Steen Thorhauge skrev:

MVH Steen

JACOBSEN! Som du jo selv skriver"man får nye erfaringer hele tiden". Ja sådan er det jo heldigvis. JO KLÅGERE MAN BLIVER JO MER FINDER MAN UD AF MAN IKKE VED. Dejlig sætning.

Venligst   Jens

ja........

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Så er jeg kommet til en slags konklusion.

Efter instilling af bias blev lydbilledet meget bedre, samtidig med at ro'en i lydbilledet blev bevaret. Jeg kan godt høre at de rogue har potentiale, men ikke så meget bedre end min rotel til at jeg bare skal have dem. De mangler dog stadig den fylde i lydbilledet som min rotel har.

Så jeg skiftede indgangsrørene til GE 12AX7 og så fik jeg den fylde jeg manglede. Derimod tog det lidt af dybden af lydbilledet. Min rotel har fylden og lydbilledet men mangler ro'en og lidt dybere 3d + at den lyder lidt hård ( det gør rogue ikke længere)

Kan man ikke købe et indgangsrør der både giver den dejlige fylde og varme i stemmer samtidig der er et stort og dejligt bredt 3d lydbillede?

Desuden så skal jeg ikke have noget der lukker for lydbilledet jensen ( så dårlig er rotellen ikke)

Men jeg må da indrømme at jeg kan høre at en bedre forforstærker kunne gøre tingene 15% bedre. Men jeg står fast på at i mit setup så har den rotel har stadig bedre lydbillede en tron. Den er absolut ikke at kimse af.

Så nu er jeg så langt at jeg skal prøve noget forforstærker, og helst med "pas through" så surr. delen kan køres direkte igennem. Jeg har noget i sigte, men det bliver nok sandsynligvis i kommende weekend.

Ja Jakobsen du er da velkommen til at lytte lidt på rotel i stereo en dag

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

I vil blive overrasket over, hvor langt man kan komme med Rotel. Selv deres "billige" produkter kan give seriøse tæsk til store og velrenommerede "high-end" producenter.

Kender da selv en som efterhånden har skiftet hele sit kostbare Lexicon anlæg ud til fordel for de større Rotel modeller.
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Ja Jakobsen du er da velkommen til at lytte lidt på rotel i stereo en dag

det var ironisk ........

vi er nok så langt fra vi hinanden rent opfattelses og erfarings og smagsmæssigt........ at vi ikke kan "snakke" samme sprog

så jeg melder af her

jeg vil selvfølgelig stadig ønske dig held og lykke i jagten

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes