| Forfatter |
|
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Breaker skrev:
| Jeg har forresten et hurtigt spørgsmål, samsung BD-P1500 understøtter deep color, det samme gør mit fjernsyn, men jeg kan ikke finde ud af om receiveren gør, vil det så sige at jeg mister deepcolor funktionen hvis jeg kører signalet igennem min receivere og videre op til fjernsynet? |
|
|
Så vidt jeg ved, så skal du ikke bekymre dig om deep color, fordi der findes ingen Blu-ray film som benytter det.
Nogle 1. generations Blu-ray afspillere understøtter ikke deep color, derfor kan man heller ikke udsende deep color film.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
| Jeg kan klart anbefale DM683, har selv forgængeren 604, og ved lyttetest i hifiklubben (kort) er de nye 683'ere meget ens. Du skal dog være opmærksom på de sætter store krav til forstærkeren, 3808'eren kunne f.eks slet slet ikke trække dem. Jeg kender ikke Pioneers modeller så aner ikke om de ka trække et par store B&W, men prøv at hør din lokale hifiklub om du ikke ka låne et par 683 med hjem til demo (lyt evt til dem på en NAD dernede så du har noget at sammenligne med). |
|
|
3808'eren ville sagtens kunne trække dem, men ingen tvivl om at de gerne vil have mere end den kan levere. Man kan sige man ikke udnytter højttalerne fuldt ud, men trækkes kan de godt. Har også selv 604'eren, bruger dem i øjeblikket som baghøjttalere i mit setup. Det er en fin lille ting, den bliver kun bedre næsten uanset hvor meget power man skubber i den __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kalder 604'erne små vil jeg nødigt se et par store højtalere :)
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
| Hvis du kalder 604'erne små vil jeg nødigt se et par store højtalere :) |
|
|
Det gjorde jeg heller ikke, baghøjttalere behøver jo ikke være små. Jeg bruger bare nogle bedre foran __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er grunden til at mange af B&W modeller er så svære at trække? __________________
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
pinkfloydhomer Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Synd og skam. B&W'erne spiller godt.
|
|
|
Det gør RS8 også :)
Bedre, efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan spiller rs8'erne bedre.? Og er de nemmere at trække? __________________
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2008 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Breaker skrev:
| Hvad er grunden til at mange af B&W modeller er så svære at trække? |
|
|
impedansen er ikke ret stabil, jeg tror mine 604'ere er opgivet til at svinge mellem 2,7 og 8 ohm. F.eks. ligger dali meget stabilt. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 15 Juni 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monitor Audio skulle værre lette at træke og skulle også værre stablile noget B&W ikke er, derfor skal man op i den helt store løsning med løs effket
forærker for at få fuld glæde af B&W højtaler.
Nogle der ved hvornår Pioneer komme med Blu-ray afspille med profil 2.0, og om Pioneer LX70 har samme problem med DTS-HD MA som
LX50/LX60 har ?
Deep color får man først glæde af til hjemme video, da der hvis skulle værre nogle hjemme video kamera der kan optage i deep color.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 15 Juni 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
|
Nogle der ved hvornår Pioneer komme med Blu-ray afspille med profil 2.0, og om Pioneer LX70 har samme problem med DTS-HD MA som LX50/LX60 har ?
|
|
|
Alle de "gamle" Pioneer forstærkere har så vidt jeg ved det samme problem på 7.1 dekodningen ved DTS-MA.
Pioneer har (med det jeg kan grave frem), valgt i første omgang at holde sig til det væsentlige på deres afspiller nemlig lyd og video-afspilning. BD Live (profile 2.0) er kun relevant hvis man gerne vil spille, læse nyheder på Facebook og alt det skrammel der ellers høre til på en seperat pc. Lidt overdrevet, men jeg kan godt lide, at man holder sig fra en masse overflødig gejl.
|
| Til top |
|
| |