Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 14:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: diy højtalere komponenter. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Et komponentsæt her, er en færdig konstruktion fra f.eks. frequence, DAT, speakerbuilder eller troels graversen
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Sendt: 13 Maj 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Et komponentsæt her, er en færdig konstruktion fra f.eks. frequence, DAT, speakerbuilder eller troels graversen

Det er altid rart at have en som afgører hvad den rette definition på tingene er

Jeg ved godt hvad du mener.

Som jeg skriver kan det være jeg har misforstået ham.

Han skriver:
"det bliver et færdigt komponentsæt som jeg så må designe kabinettet til."

At skulle til at designe kabinet til et komponentsæt kunne da nemt lyde som om han havde besluttet sig for at købe et af de der monacor komponentsæt med færdig filter osv uden tilhørende kabinet og baffel dimensioner. Han har jo ikke skrevet præcist hvad han har besluttet sig for.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

andebio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Maj 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Hehe.. nu er jeg forvirret.

Vil da mene at jeg godt kan købe et komponentsæt færdigt og så lave et kabinet hertil, selvfølgelig med de rigtig antal liter. Men det må jeg jo tage når jeg først har fået komponenter hjem, så jeg ved hvor mange liter enhederne skal bruge, og hvordan målene er så jeg kan undersænke dem osv.

køber et komponentsæt med delefilter og hele skideværket - og så laver et kabinet der passer til det :-D

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

andebio skrev:

Hehe.. nu er jeg forvirret.

Vil da mene at jeg godt kan købe et komponentsæt færdigt og så lave et kabinet hertil, selvfølgelig med de rigtig antal liter. Men det må jeg jo tage når jeg først har fået komponenter hjem, så jeg ved hvor mange liter enhederne skal bruge, og hvordan målene er så jeg kan undersænke dem osv.

køber et komponentsæt med delefilter og hele skideværket - og så laver et kabinet der passer til det :-D

Et af de nævnte designs (ikke monacor for guds skyld, med mindre det er fra deres selvbyg katalog), kræver at du nøje følger de tegninger der er til kabinettet. Du kan lave hvad du har lyst til med sider og bag, men fronten skal have de mål som designet er lavet til. Du kan ikke bare lave et kabinet frit fra fantasien. Hvis det er det du har lyst til, skan du alliere dig med Thomas Gravesen, Syncroniq, DAT eller andre med den fornødne viden.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
Kjeldsen skrev:

Det er altid rart at have en som afgører hvad den rette definition på tingene er

Hvis man læser tråden i sin helhed, mener jeg det fremkommer tydeligt, at man ikke kan bruge et tilfældigt standard filter, og at man skal bruge en færdigsyet løsning fra en anerkendt konstruktør. Herefter fremkommer ordet komponentsæt, som jeg da skal være ærlig at indrømme, ikke er det bedste ord da det kan forvirre.

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Og hvis det er et velafstemt design kan man end ikke ændre på forplademål eller enhedernes placering - der er desværre ikke meget plads til kunstnerisk udfoldelse

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

andebio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

Okay. troede egentlig bare at hvis de forskellige rum havde de rigtige mål, at det var nok. Men må jo så tage at finde et i et design jeg kan lide, og så ellers prøve at gøre den pænere. Godt man har forummet her så man ikke starter med fejl :-D

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes