Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 02:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: x1080, x768 etc (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Osprey

Jeg forstår simpelthen ikke det du skriver .. det er fyldt med gramatiske fejl og dine sætninger giver ingen mening.

Kan du ikke prøve at formulere det lidt tydeligere, evt mere detaljeret? Og prøv så lige at gennemlæse det du har skrevet et par gange, for jeg forstår det vitterligt ikke .. jeg har læst begge dine indlæg igennem flere gange. Det eneste jeg tror du prøver at sige er at det har noget at gøre med at man kan se enkeltfarverne i hver pixel mere tydeligt vandret end lodret .. eller er det måske omvendt? 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Det jeg mener er at HD opløsningen i det Vandrette plan er mere kompliceret end nogen vil indrømme. Derfor er forskellen mellem 1920 pixels og 1024 pixels vandret ikke så enkelt, og hvad med forskellen mellem 1920 og så 1366.

Hvis 1920x1080 er det eneste rigtige, hvordan kan nogen da tale om anvende 1280x720 som et slags fremtidig Programsendt HDTV format?

Medmindre jeg har misforstået alting skal man i USA anvende 1280x720 progressivt og ved 60Hz. De færreste skriver om forskellen mellem 1920x1080p24 og så 1280x720p60. Heldigt for mig at ingen taler om Tv sende i formatet 1920x1080p60.

Og tilbage til historien om de 1080 linier og ved CRT teknologien, i Japan havde man vel ikke dengang Fladskærme?

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Maj 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Og selv om HD standarderne skriver meget om hvilken opløsning man kræver hen ad hver Linie, dette bekymrer mig meget lidt, fordi det ikke er eller har været noget videre problem. Hverken i dag med Fladskærmene eller dengang med Billedrørs Tv.

Og alt sammen blot fordi ingen endnu har oplyst mig Liniefrekvensen i 100Hz Billedrørs Tv! Eneste mulige kombination her, er at anvende 625i100Hz [hvilket ville sige et sådant Tv ville være tættere på HDTV standarden 1080i50, en nogen blot drømte om indrømme]. Hvilke andre kort holder man tæt til kroppen. 100Hz Tv fungerer men man kan ikke bare doble billedfrekvensen fra 50 til 100, uden også gøre noget ved, nemlig liniefrekvensen.

Når HDTV betegnelsen kunne anvendes før Fladskærmene kom frem da ______

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt se det tåbelige i mit ovenstående indlæg.

Men det som indeholdes i et HDTV signal ligger vel idag så fast at skærme med opløsningen 1280x720, godt nok i teorien burde vise et ligeså godt billede som en skærm med 1920x1080 pixels. Fordi igen igen der er ikke ændret på HDTV signalet/signalerne.

Båndbreddemæssigt hhv. MegaBit indholdet!

Fordi ens skærm kan vise eller håndtere 1920x1080 ved 50/60 Hz, dette betyder altså ikke ens HDTV signal sender ALT DETTE, den sender fortsat kun hvad der svarer til halvdelen. Eller med andre ord et HDTV signal [for eks. Canal Digital] "Opfører sig som om der i realiteten kun er ca 750.000 pixels på en skærm". hvilket ingen trods alt kan ændre på.

Den lidt grovere version lyder:  Tror nogen at ens 1366x768 skærm som ved et mirakel får 1920x1080 pixels når man modtager et 1080p24 BluRay signal.     Så meget Eventyrland køber jeg ikke.

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

bare til info så er tv'et bestilt

det blev til et panasonic TH-42PZ80, så det glæder jeg mig til få hjem :-)

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes