| Forfatter |
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op en pris... Og så skal man også bruge det HD Cleanse, og så er vi over 120 euro (!!)
Håber den voks jeg har bestilt, klarer jobbet. Ellers kan jeg blive nødsaget til at prøve det næste...
Vil jo gerne have dem til at se rigtigt pæne ud. Ellers kan jeg jo bruge autovoksen på begge højttalere, så de ser ens ud. Den lidt matte overflade er ikke grim, men de ser nu mere eksklusive ud, når de skinner og er blanke. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen pris er for høj hvis man er en ægte nørd  - og du er vel en nørd ?
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu ellers jeg fik et godt resultat med sort Turtlewax og mine JBL L250 TI LE, der ihvertfald *kaldes* for pianolakerede.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Alex E Nielsen
100% nørd!
Så jeg tøver ikke med at bestille, hvis den voks jeg allerede har bestilt, ikke gør jobbet.
@Brian321
Ja, jeg ved ikke hvad der er gået galt. Har brugt almindeligt Turtlevax, ikke noget med lakrens eller lignende, så det burde jo ihvertfald ikke skade. Men vil da lige prøve igen på et lille ikke-synligt område, for at se om det bare skal sidde lidt længere, eller have et par omgange.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
clauskok Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniels. Fedt at du har bestilt det der piano polish. Har du modtaget det? Er spændt på at høre om det virker. Håber der kommer et grundigt review. Hilsen Kokken
__________________ Cambridge & Vienna Stuen
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg prøvet noget Cory Piano Polish, og det virker efter henisigten.
Det har rettet op på den matte flade min ene Wilson Cub havde fået, så der er det godt nok. Og det holder da også højttalerne pæne og blanke. Men jeg ved ikke rigtigt hvor godt det er til at beskytte overfladen. Det skal jeg nok teste i en længere periode, for at kunne vurdere.
Bestilte to flasker, og kan sige at en enkelt flaske nok holder ret lang tid. Nemt at sprøjte på og nemt at polere med.
Men synes dog ikke rigtigt det kan reparere små ridser som jeg nok havde håbet.
Men alt i alt en succes, da det i hvert fald gjorde dem pæne og blanke igen.
Et grundigt review kan der komme, når jeg har brugt det en måneds tid.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
clauskok Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniels vil bare lige hør om du kunne give et lille "review" af piano polishen..? Fulgte der egentlig nogle polèr klude med?
__________________ Cambridge & Vienna Stuen
|
| Til top |
|
| |
tossi Branchemedlem

Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S
Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 501
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis Wilson selv anbefaler carnauba-voks, som såvidt jeg ved er ren voks (naturprodukt), ville jeg holde mig fra produkter hvor voksen er opløst i kemikalier. Den giver i øvrigt en meget flot, højglansblank overflade ved polering og er fuldstændigt lugtfri.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke specielt imponeret over det Cory Piano Polish.
Bevares, det gør dem rene, men det minder mest af alt om noget køkkenrens. Ingen rigtig poleringseffekt.
Det bragte dog glansen frem i et par matte højttalere, men hjælper ikke mod små ridser og lignende.
Jeg vil nok give det *** (3) ud af ***** (5), fordi det bragte glansen tilbage, men ikke ellers virker beskyttende eller "reparerende".
Kunne være man skulle prøve @tossi's eller @kongruens' forslag(?)
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg bestilt en bøtte carnauba voks. Så må vi se hvad det kan præstere.
Læser man lidt om den carnauba-voks, så får den mange gode ord med på vejen. Jeg er spændt.
|
| Til top |
|
| |
tossi Branchemedlem

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror ikke at carnaba voksen fjerne de små fine ridser, det bliver at bringe glasen frem i lakken og beskytte den
|
| Til top |
|
| |
OscarMK2 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Nu har jeg bestilt en bøtte carnauba voks. Så må vi se hvad det kan præstere.
Læser man lidt om den carnauba-voks, så får den mange gode ord med på vejen. Jeg er spændt. |
|
|
Glem det.... 3M fastcut derefter 3M finecut brug KUN 3M fiberklude og poler ALTID med maskine, slut af med Supershine (den lyserøde)
Og nej arbejder ikke for 3M 
Det hele kan købes ved Lakcenteret eller BadenJensen
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bare lidt betænkelig ved diverse autorensemidler. Det var et autorensemiddel, der gjorde højttalerne matte til at starte med.
|
| Til top |
|
| |
tossi Branchemedlem

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er rigtig pinolak(som feks Steinway bruger) vil du med sikkerhed kunne bruge de 2 jeg linker til længere oppe....men hvis det er en eller anden tvivlsom kinalak(hvilket det er mange gange) skal man nok lige forsøge sig lidt, men de fleste laktyper burde kunne holde til det
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går stærkt ud fra at de Wilsons er ÆGTE pianolak - kostede da 114.000 kroner som nye...
Det er netop derfor jeg er lidt påpasselig med autolak-produkter, da det er lak af en helt anden kvalitet det henvender sig til. Men vil da overveje det 3M polish du henviser til. Om ikke andet kan jeg bruge det på mine biler (roder en del med denslags også).
|
| Til top |
|
| |
tossi Branchemedlem

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt ÆGTE pianolak er meget hårder i overfladen end normal autolak.
Men den 3M som jeg henviser til ved jeg kan bruges på den pianolak som Steinway bruger og virker skam også på min Lyngdorf højtaler uden at lave noget skidt....så ville da godt nok undre mig over at hvis den skulle lave noget gris på dine Wilson
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ihvertfald noteret. Jeg køber alligevel jævnligt lidt bilprodukter, så jeg samler lidt sammen.
|
| Til top |
|
| |
tossi Branchemedlem

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja man kan jo nok kun købe dem ved en krosist, men du må jo lige lave et lille indlæg når du har afprøvet det
|
| Til top |
|
| |