| Forfatter |
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt falder igennem i forhold til Duelundkabel.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg lyttet til de nye kabler, samt har været hos min makker og prøvet på hans Audiovox dac / Gryphon forstærker setup. Resultatet er det samme. Vi er slet slet ikke i tvivl at det er en kæmpe opgradering. Det gå meget bag på os begge at det er så meget at hente på digital kabler.
Så alt det der med Benchmark DAC'en er emun over for jitter er en gag bæ.... __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
Nu har jeg lyttet til de nye kabler, samt har været hos min makker og prøvet på hans Audiovox dac / Gryphon forstærker setup. Resultatet er det samme. Vi er slet slet ikke i tvivl at det er en kæmpe opgradering. Det gå meget bag på os begge at det er så meget at hente på digital kabler.
Så alt det der med Benchmark DAC'en er emun over for jitter er en gag bæ.... |
|
|
For det første er det ikke i kablet der opstår jitter af nogen betydelig mængde. Benchmarken _er_ bedre til at håndtere jitter end andre dacs i samme prisklasse og over. stereophile har målinger som beviser dette. Har i prøvet at blindteste kablerne? Det kunne være sjovt at se om i stadig kan høre forskel. Tror det var i highfideilty en anmelder grinede da en påstod at han ikke kunne høre forskel på et optisk og en coax kabel på sit eget setup, en blindtest viste at det kunne han heller ikke, han var flov som en høne.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Jeg kan ikke se hvorfor du tvivler det jeg skriver. Jeg har kablerne kun til låns så for mig er det ikke noget at prøve med at forsvar en investering eller hvad man ellers hører af argumenter af folk der ikke kan høre forskel.
Vi har prøvet at skifte tilbage til de gammle kabler, på begge setups flere gange og resultatet er det samme. Det er meget stort forskel, og det er vi begge enige i. Det ender med at jeg skal af med penge igen da jeg må absolut eje sådan en kabel.... __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Alt falder igennem i forhold til Duelundkabel. |
|
|
Det er ikke ikke rigtigt, "Diamagnetic". Og jeg kan bevise det. Er du interesseret? Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
No problem men på mit anlæg.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 Maj 2008 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
No problem men på mit anlæg. |
|
|
Det finder vi ud af.... Hilsen Niels
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 16 Maj 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Så er det beslyttet. Vi køber begge kabler, jeg beholder Eagle Eyen og min makker den lille af dem. De er begge super kabler og jeg med min meget begrænset erfaring i digital kabler kan anbefalde dem...:)
God lytterig weekend herfra. __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 17 Maj 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 17 Maj 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan anbefale Chords Signatre Digital kabel. Jeg lavede min egen lille mini test blandt 6 forskellige digital kabler og jeg faldt pladask for Chords.
Det ligger i den dyre ende, men helt klart pengene vær  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak tak.... Dejligt at blive bekræftet når man er nybegynder på området... __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil anbefalde VDH digital kabler.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Revoc skrev:
At du ikke kan høre forskel, ville jeg egentlig også havde forventet. Jeg mener, hvordan skal man kunne høre forskel på to identiske rækker af
værdier der kan antage værdien præcis 0 eller præcis 1?? Der foregår vel næppe nogen ombytning af værdierne i kablerne, da der ikke sker nogen
behandling af værdierne?
Uanset hvordan kablet ellers måtte opføre sig, så aflæses signalet i modtageren som enten 0 eller 1, og i nøjagtig samme rækkefølge som
afsenderen. Dvs. helt upåvirket af kablets øvrige egenskaber.
Overser jeg noget? |
|
|
Du overser de egenskaber der påvirker timing/jitter/båndbredde og impedans til de afsendende/modtagende kredsløb.
Hvad med indstråling/udstråling på/fra kablet, kablets modstand/induktans/kapacitet osv? Det er jo ikke blot en ledning der overfører 0 og 1 til et "perfekt kredsløb" - i begge ender af kablet er der elektronik der påvirkes af den "antenne" man klistrer imellem.
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Revoc skrev:
At du ikke kan høre forskel, ville jeg egentlig også havde forventet. Jeg mener, hvordan skal man kunne høre forskel på to identiske rækker af
værdier der kan antage værdien præcis 0 eller præcis 1?? Der foregår vel næppe nogen ombytning af værdierne i kablerne, da der ikke sker nogen
behandling af værdierne?
Uanset hvordan kablet ellers måtte opføre sig, så aflæses signalet i modtageren som enten 0 eller 1, og i nøjagtig samme rækkefølge som
afsenderen. Dvs. helt upåvirket af kablets øvrige egenskaber.
Overser jeg noget? |
|
|
Du overser de egenskaber der påvirker timing/jitter/båndbredde og impedans til de afsendende/modtagende kredsløb.
Hvad med indstråling/udstråling på/fra kablet, kablets modstand/induktans/kapacitet osv? Det er jo ikke blot en ledning der overfører 0 og 1 til et "perfekt kredsløb" - i begge ender af kablet er der elektronik der påvirkes af den "antenne" man klistrer imellem. |
|
|
I et digitalt kredsløb, hvilket det er, er hensigten jo netop at elektronikken ikke bliver påvirket af "den "antenne" man klistrer imellem.". Hvilket også virker perfekt selv med billige kabler og billig elektronik. Der er ikke brug for hokuspokus kabler her.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som flere andre i tråden anbefaler, så er Chords Signature digital kabel, nok noget af det bedste på markedet. Har testet det imod en masse billigere kabler inkl. alle Chords egne digital kabler, og fælles for dem alle sammen, det er altså at der er så milevid forskel på kvaliteten op til Signature... Så hvis du pris medsigt skulle sammenligne forskellen, så burde et Signature nok koste 10K, hvis man kiggede på forskellen 
Forskellen på de billige kabler til omkring en tusse osv. den er nok til at tage og føle på, men det er så enormt et skridt man tager, hvis man vælger Signature, så helt klart mine anbefalinger her fra! (Og hvis jeg var rig, så sad der også udelukkende Signature til alle mine enheder )
heltny skrev:
|
Har du mod på at lodde engang mere, så er RG 179 U et ret godt kabel til digital oerførsel.
Hvor langt skal det være 
|
|
|
Har lavet masser af kabler med netop denne type, og det er faktisk ganske udemærket... Men hvis man kommer op i entusiast klassen, så er det altså for ringe!
|
| Til top |
|
| |