Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 09:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye højttalere til 3000,- pr. stk. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
MathiasFB skrev:
CosworthDriver skrev:

Har ikke hørt disse, men de har bl.a. fået en rigtig god test i bladet Audio. Måske de er et prøvelyt værd? Med en 7 tommer bas burde de kunne give lidt af det punch du efterspørger. Og med de priser hififreaks tilbyder disse til, så vil jeg tro, at man her får meget for pengene (hvis du vil købe nyt vel at mærke).

http://www.hififreaks.dk/index.focal.chorus.807.v.asp

Focal Chorus 807 V ser rigtig spændende ud. Den har jeg også kigget på.

Er der nogle der kender noget til den?

Nu har jeg spillet på den i nogle uger, så er ved at have en rigtig godt kendskab til den. Jeg tror den lever rigtig godt op til dine krav.

Først og fremmest.. Det er en stor højttaler! Over 10kg vejer de per styk, og når de er kommet på standere (som jeg nok vil anbefale), så rager de altså godt op i landskabet. Faktisk mere end først lige regnede med. Du kan prøve at se billeder i mit anlæg, der er både billeder af gamle gulv og disse nye.

Men det gør intet, når højttaleren er så smuk. Virkelig lækkert design og gennemført finish.

Men hvordan spiller den så? Tjo det er som sagt en stor højttaler, og derfor kan den også spille bas. 7" enheden i det halvstore kabinet gør nok til jeg ikke savner bassen fra mine gulvhøjttalere. Den kræver noget effekt dog. Min surround satan af en digital reciver må jeg erkende ikke kan få den nedre mellemtone/bas til at punche, men heldigvis har man jo altid lidt reserve stereo grej Og når den gør den spiller det altså max! Diskanten er yderst velopløst, og er med til en rigtig fed dynamisk oplevelse. Når den spiller til kommer lyder virkelig ud i rummet som jeg aldrig har oplevet herhjemme før Mellemtonen er ikke helt så fremstående, hvilket dog ikke skal siges som en negativ ting. Der er stadig rigeligt med fylde og detalje når strengene på en aukustisk guitar bliver slået etc. :) Alt i alt et fund til 2800kr/stk.

Så tager hififreaks også gammelt grej i bytte hvis det frister :) Byt dog ikke noget du fortryder ..

Jeg har aldrig hørt Vienna Haydn, men jeg kan også forstå det ikke er et dårlig valg. Dog vil jeg gætte på det er en lidt mindre finere mekanik på godt og ondt.

Tak for dit input  Det var rigtigt fint.

Umiddelbart virker den som et kanon bud. Hvilken finer valgte du? Og hvor købte du standerne, og hvad kostede de?

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Spænende med nyt grej hvad Mathias

Hvad med at beholde de fantastiske HPM'er når nu du alligevel har flytteplaner i kikkerten

Mvh. Henrik

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

mer156
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Der er en gammel model af Haydn, den nye hedder Haydn Grand. Vil også sige at det ikke fåes bedre til prisen.
Til top Vis mer156's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mer156

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 14 Maj 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Spænende med nyt grej hvad Mathias

Hvad med at beholde de fantastiske HPM'er når nu du alligevel har flytteplaner i kikkerten

Mvh. Henrik

Ja det er spændende. Den gamle er heller ikke ret glad for det, at jeg skifter sådan hele tiden, men sådan er det jo

Det har jeg skam også overvejet, men tror bare at jeg ender med at sælge dem når vi kommer til Jylland  Jeg får formodentligt noget bedre indenfor mit budget, det ved jeg godt 

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
FreZh skrev:
MathiasFB skrev:
CosworthDriver skrev:

Har ikke hørt disse, men de har bl.a. fået en rigtig god test i bladet Audio. Måske de er et prøvelyt værd? Med en 7 tommer bas burde de kunne give lidt af det punch du efterspørger. Og med de priser hififreaks tilbyder disse til, så vil jeg tro, at man her får meget for pengene (hvis du vil købe nyt vel at mærke).

Nu har jeg spillet på den i nogle uger, så er ved at have en rigtig godt kendskab til den. Jeg tror den lever rigtig godt op til dine krav.

Først og fremmest.. Det er en stor højttaler! Over 10kg vejer de per styk, og når de er kommet på standere (som jeg nok vil anbefale), så rager de altså godt op i landskabet. Faktisk mere end først lige regnede med. Du kan prøve at se billeder i mit anlæg, der er både billeder af gamle gulv og disse nye.

Men det gør intet, når højttaleren er så smuk. Virkelig lækkert design og gennemført finish.

Men hvordan spiller den så? Tjo det er som sagt en stor højttaler, og derfor kan den også spille bas. 7" enheden i det halvstore kabinet gør nok til jeg ikke savner bassen fra mine gulvhøjttalere. Den kræver noget effekt dog. Min surround satan af en digital reciver må jeg erkende ikke kan få den nedre mellemtone/bas til at punche, men heldigvis har man jo altid lidt reserve stereo grej Og når den gør den spiller det altså max! Diskanten er yderst velopløst, og er med til en rigtig fed dynamisk oplevelse. Når den spiller til kommer lyder virkelig ud i rummet som jeg aldrig har oplevet herhjemme før Mellemtonen er ikke helt så fremstående, hvilket dog ikke skal siges som en negativ ting. Der er stadig rigeligt med fylde og detalje når strengene på en aukustisk guitar bliver slået etc. :) Alt i alt et fund til 2800kr/stk.

Så tager hififreaks også gammelt grej i bytte hvis det frister :) Byt dog ikke noget du fortryder ..

Jeg har aldrig hørt Vienna Haydn, men jeg kan også forstå det ikke er et dårlig valg. Dog vil jeg gætte på det er en lidt mindre finere mekanik på godt og ondt.

Umiddelbart virker den som et kanon bud. Hvilken finer valgte du? Og hvor købte du standerne, og hvad kostede de?

De er også købt ved HifiFreaks til små 895/stk mener jeg. Finish er Ebony.
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 14 Maj 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

mer156 skrev:
Der er en gammel model af Haydn, den nye hedder Haydn Grand. Vil også sige at det ikke fåes bedre til prisen.

Ok. Tak for det

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 14 Maj 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
MathiasFB skrev:
FreZh skrev:
MathiasFB skrev:
CosworthDriver skrev:

De er også købt ved HifiFreaks til små 895/stk mener jeg. Finish er Ebony.

De er flotte. Du må gerne sende mig et par billeder af højttalerne og standerne, hvis du får lyst.

Min mail står på min profil.

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 14 Maj 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Det gjorde den så ikke alligevel, men den er: m.boesgaard@hotmail.com

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Sendt: 14 Maj 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Det gjorde den så ikke alligevel, men den er: m.boesgaard@hotmail.com

Der er billeder i linket i min signatur. Eller leder du efter closeup?

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 14 Maj 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Dem har jeg skam kigget på mindst 100 gange  Ja det er nemlig det jeg gør.

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Sendt: 15 Maj 2008 kl. 05:45 | IP-adresse registreret  

Så kan det måske gå hen og blive et problem. Jeg har lige opgraderet til Vista frem for XP og ligemeget hvad kan jeg ikke rigtig få noget hul igennem til mit gamle Canon S40 kamera 

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

Haydn Grand har jo fået en del positive tests og samtidig en del kritik for farvet gengivelse....forvirret?

Læs her og forstå lidt:

http://www.stereomojo.com/REVIEWS.htm

http://www.hifi-musik.dk/?page=visanmeldelse&id=99&s ide=0#comments

Tests er ikke bare tests....nogle er bare flotte produktfremvisninger, hvor den rosende omtale genbruges til nye billeder

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 15 Maj 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
Så kan det måske gå hen og blive et problem. Jeg har lige opgraderet til Vista frem for XP og ligemeget hvad kan jeg ikke rigtig få noget hul igennem til mit gamle Canon S40 kamera 

Det var da irriterende. Du må også gerne bare sende dem du allerede har på din computer

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:

Hehe, "opgraderet" LOL
Du har ikke en kortlæser du kan bruge i stedet?
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Sendt: 15 Maj 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
FreZh skrev:

Hehe, "opgraderet" LOL
Du har ikke en kortlæser du kan bruge i stedet?

Jeg har ikke til CF kort som sidder i kameraet desværre. Men opgradering og opgradering, det var måske lige overdrevet nok. Jeg skulle lige teste SP1 da den officelle kom til Vista, og synes da også det kører lidt bedre nu. Så må vi se hvor længe der går før jeg "nedgraderer" til XP igen

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Sendt: 15 Maj 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

FreZh skrev:

Det var da irriterende. Du må også gerne bare sende dem du allerede har på din computer

Jeg har sendt billeder nu, men du skal nok lige kigge i spamfilter da jeg har pakket billeder i .rar :)

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
virious skrev:
MathiasFB skrev:
Red King skrev:

Groove skrev:
Haydn kan være best/worst buy afhængig af hvad du ønsker....og fås til 2500 brugte...

Det er formentligt en og samme højttaler de taler om.

De er dog sjældent set til 2500kr, de er desuden langt mere værd, syntes jeg.

Den er hyggelig

Der findes så vidt jeg ved, både en Haydn og en Haydn Grand. Men egner de sig mon til min musiksmag? Tænker på Cascada f.eks.

Jeg hører tit techno på mine Haydn Grand... det går såmænd helt godt...

Det lyder godt  Spiller den med et kraftigt punch?

Rigeligt til mig i hvert fald!!
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 15 Maj 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
MathiasFB skrev:

FreZh skrev:

Jeg har sendt billeder nu, men du skal nok lige kigge i spamfilter da jeg har pakket billeder i .rar :)

Tak for billederne   Jeg har svaret igen, via mail.

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 15 Maj 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
MathiasFB skrev:
virious skrev:
MathiasFB skrev:
Red King skrev:

Groove skrev:
Haydn kan være best/worst buy afhængig af hvad du ønsker....og fås til 2500 brugte...

Det er formentligt en og samme højttaler de taler om.

De er dog sjældent set til 2500kr, de er desuden langt mere værd, syntes jeg.

Den er hyggelig

Der findes så vidt jeg ved, både en Haydn og en Haydn Grand. Men egner de sig mon til min musiksmag? Tænker på Cascada f.eks.

Jeg hører tit techno på mine Haydn Grand... det går såmænd helt godt...

Det lyder godt  Spiller den med et kraftigt punch?

Rigeligt til mig i hvert fald!!

Har du nogle andre højttalere at sammenligne med?  Hvor på fyn er du fra?

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 16 Maj 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Jeg er nået frem til følgende modeller:

Dynaudio 42
2500,- pr. stk.

Focal Chorus 807 V
2799,- pr. stk.

ATC SCM-7
2999,- pr. stk.

System Audio SA710
2999,- pr stk.

Vienna Haydn Grand
3900,- pr. stk.

Revel Concerta M12
2995,- pr. stk.

Kan i komme med lidt indvendiger om det modsatte - angående disse højttalere? VA Haydn har jeg hørt en del om allerede.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes