| Forfatter |
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
MathiasFB skrev:
CosworthDriver skrev:
|
Har ikke hørt disse, men de har bl.a. fået en rigtig god test i bladet Audio. Måske de er et prøvelyt værd? Med en 7 tommer bas burde de kunne give lidt af det punch du efterspørger. Og med de priser hififreaks tilbyder disse til, så vil jeg tro, at man her får meget for pengene (hvis du vil købe nyt vel at mærke).
http://www.hififreaks.dk/index.focal.chorus.807.v.asp
|
|
|
Focal Chorus 807 V ser rigtig spændende ud. Den har jeg også kigget på.
Er der nogle der kender noget til den? 
|
|
|
Nu har jeg spillet på den i nogle uger, så er ved at have en rigtig godt kendskab til den. Jeg tror den lever rigtig godt op til dine krav.
Først og fremmest.. Det er en stor højttaler! Over 10kg vejer de per styk, og når de er kommet på standere (som jeg nok vil anbefale), så rager de altså godt op i landskabet. Faktisk mere end først lige regnede med. Du kan prøve at se billeder i mit anlæg, der er både billeder af gamle gulv og disse nye.
Men det gør intet, når højttaleren er så smuk. Virkelig lækkert design og gennemført finish.
Men hvordan spiller den så? Tjo det er som sagt en stor højttaler, og derfor kan den også spille bas. 7" enheden i det halvstore kabinet gør nok til jeg ikke savner bassen fra mine gulvhøjttalere. Den kræver noget effekt dog. Min surround satan af en digital reciver må jeg erkende ikke kan få den nedre mellemtone/bas til at punche, men heldigvis har man jo altid lidt reserve stereo grej Og når den gør den spiller det altså max! Diskanten er yderst velopløst, og er med til en rigtig fed dynamisk oplevelse. Når den spiller til kommer lyder virkelig ud i rummet som jeg aldrig har oplevet herhjemme før Mellemtonen er ikke helt så fremstående, hvilket dog ikke skal siges som en negativ ting. Der er stadig rigeligt med fylde og detalje når strengene på en aukustisk guitar bliver slået etc. :) Alt i alt et fund til 2800kr/stk.
Så tager hififreaks også gammelt grej i bytte hvis det frister :) Byt dog ikke noget du fortryder .. 
Jeg har aldrig hørt Vienna Haydn, men jeg kan også forstå det ikke er et dårlig valg. Dog vil jeg gætte på det er en lidt mindre finere mekanik på godt og ondt.
|
|
|
Tak for dit input Det var rigtigt fint.
Umiddelbart virker den som et kanon bud. Hvilken finer valgte du? Og hvor købte du standerne, og hvad kostede de?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spænende med nyt grej hvad Mathias Hvad med at beholde de fantastiske HPM'er når nu du alligevel har flytteplaner i kikkerten   Mvh. Henrik
|
| Til top |
|
| |
mer156 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en gammel model af Haydn, den nye hedder Haydn Grand. Vil også sige at det ikke fåes bedre til prisen.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Spænende med nyt grej hvad Mathias
Hvad med at beholde de fantastiske HPM'er når nu du alligevel har flytteplaner i kikkerten 
Mvh. Henrik
|
|
|
Ja det er spændende. Den gamle er heller ikke ret glad for det, at jeg skifter sådan hele tiden, men sådan er det jo 
Det har jeg skam også overvejet, men tror bare at jeg ender med at sælge dem når vi kommer til Jylland Jeg får formodentligt noget bedre indenfor mit budget, det ved jeg godt  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
FreZh skrev:
MathiasFB skrev:
CosworthDriver skrev:
|
Har ikke hørt disse, men de har bl.a. fået en rigtig god test i bladet Audio. Måske de er et prøvelyt værd? Med en 7 tommer bas burde de kunne give lidt af det punch du efterspørger. Og med de priser hififreaks tilbyder disse til, så vil jeg tro, at man her får meget for pengene (hvis du vil købe nyt vel at mærke).
|
|
|
|
|
|
Nu har jeg spillet på den i nogle uger, så er ved at have en rigtig godt kendskab til den. Jeg tror den lever rigtig godt op til dine krav.
Først og fremmest.. Det er en stor højttaler! Over 10kg vejer de per styk, og når de er kommet på standere (som jeg nok vil anbefale), så rager de altså godt op i landskabet. Faktisk mere end først lige regnede med. Du kan prøve at se billeder i mit anlæg, der er både billeder af gamle gulv og disse nye.
Men det gør intet, når højttaleren er så smuk. Virkelig lækkert design og gennemført finish.
Men hvordan spiller den så? Tjo det er som sagt en stor højttaler, og derfor kan den også spille bas. 7" enheden i det halvstore kabinet gør nok til jeg ikke savner bassen fra mine gulvhøjttalere. Den kræver noget effekt dog. Min surround satan af en digital reciver må jeg erkende ikke kan få den nedre mellemtone/bas til at punche, men heldigvis har man jo altid lidt reserve stereo grej Og når den gør den spiller det altså max! Diskanten er yderst velopløst, og er med til en rigtig fed dynamisk oplevelse. Når den spiller til kommer lyder virkelig ud i rummet som jeg aldrig har oplevet herhjemme før Mellemtonen er ikke helt så fremstående, hvilket dog ikke skal siges som en negativ ting. Der er stadig rigeligt med fylde og detalje når strengene på en aukustisk guitar bliver slået etc. :) Alt i alt et fund til 2800kr/stk.
Så tager hififreaks også gammelt grej i bytte hvis det frister :) Byt dog ikke noget du fortryder .. 
Jeg har aldrig hørt Vienna Haydn, men jeg kan også forstå det ikke er et dårlig valg. Dog vil jeg gætte på det er en lidt mindre finere mekanik på godt og ondt.
|
|
|
Umiddelbart virker den som et kanon bud. Hvilken finer valgte du? Og hvor købte du standerne, og hvad kostede de?  |
|
|
De er også købt ved HifiFreaks til små 895/stk mener jeg. Finish er Ebony.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mer156 skrev:
| Der er en gammel model af Haydn, den nye hedder Haydn Grand. Vil også sige at det ikke fåes bedre til prisen. |
|
|
Ok. Tak for det  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
MathiasFB skrev:
FreZh skrev:
MathiasFB skrev:
CosworthDriver skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Umiddelbart virker den som et kanon bud. Hvilken finer valgte du? Og hvor købte du standerne, og hvad kostede de? 
|
|
|
De er også købt ved HifiFreaks til små 895/stk mener jeg. Finish er Ebony.
|
|
|
De er flotte. Du må gerne sende mig et par billeder af højttalerne og standerne, hvis du får lyst.
Min mail står på min profil. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er billeder i linket i min signatur. Eller leder du efter closeup?
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem har jeg skam kigget på mindst 100 gange Ja det er nemlig det jeg gør. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 05:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan det måske gå hen og blive et problem. Jeg har lige opgraderet til Vista frem for XP og ligemeget hvad kan jeg ikke rigtig få noget hul igennem til mit gamle Canon S40 kamera
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
Så kan det måske gå hen og blive et problem. Jeg har lige opgraderet til Vista frem for XP og ligemeget hvad kan jeg ikke rigtig få noget hul igennem til mit gamle Canon S40 kamera  |
|
|
Det var da irriterende. Du må også gerne bare sende dem du allerede har på din computer  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
Så kan det måske gå hen og blive et problem. Jeg har lige opgraderet til Vista frem for XP og ligemeget hvad kan jeg ikke rigtig få noget hul igennem til mit gamle Canon S40 kamera
|
|
|
Hehe, "opgraderet"  Du har ikke en kortlæser du kan bruge i stedet?
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
FreZh skrev:
Så kan det måske gå hen og blive et problem. Jeg har lige opgraderet til Vista frem for XP og ligemeget hvad kan jeg ikke rigtig få noget hul igennem til mit gamle Canon S40 kamera  |
|
|
Det var da irriterende. Du må også gerne bare sende dem du allerede har på din computer  |
|
|
Jeg har sendt billeder nu, men du skal nok lige kigge i spamfilter da jeg har pakket billeder i .rar :)
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
virious skrev:
MathiasFB skrev:
Red King skrev:
Groove skrev:
| Haydn kan være best/worst buy afhængig af hvad du ønsker....og fås til 2500 brugte... |
|
|
Det er formentligt en og samme højttaler de taler om.
De er dog sjældent set til 2500kr, de er desuden langt mere værd, syntes jeg.
Den er hyggelig
|
|
|
Der findes så vidt jeg ved, både en Haydn og en Haydn Grand. Men egner de sig mon til min musiksmag? Tænker på Cascada f.eks.
|
|
|
Jeg hører tit techno på mine Haydn Grand... det går såmænd helt godt...
|
|
|
Det lyder godt Spiller den med et kraftigt punch? |
|
|
Rigeligt til mig i hvert fald!!
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
MathiasFB skrev:
FreZh skrev:
|
|
Det var da irriterende. Du må også gerne bare sende dem du allerede har på din computer 
|
|
|
Jeg har sendt billeder nu, men du skal nok lige kigge i spamfilter da jeg har pakket billeder i .rar :)
|
|
|
Tak for billederne Jeg har svaret igen, via mail. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
MathiasFB skrev:
virious skrev:
MathiasFB skrev:
Red King skrev:
Groove skrev:
| Haydn kan være best/worst buy afhængig af hvad du ønsker....og fås til 2500 brugte... |
|
|
Det er formentligt en og samme højttaler de taler om.
De er dog sjældent set til 2500kr, de er desuden langt mere værd, syntes jeg.
Den er hyggelig
|
|
|
Der findes så vidt jeg ved, både en Haydn og en Haydn Grand. Men egner de sig mon til min musiksmag? Tænker på Cascada f.eks.
|
|
|
Jeg hører tit techno på mine Haydn Grand... det går såmænd helt godt...
|
|
|
Det lyder godt Spiller den med et kraftigt punch?
|
|
|
Rigeligt til mig i hvert fald!!
|
|
|
Har du nogle andre højttalere at sammenligne med? Hvor på fyn er du fra?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 16 Maj 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nået frem til følgende modeller:
Dynaudio 42 2500,- pr. stk.
Focal Chorus 807 V 2799,- pr. stk.
ATC SCM-7 2999,- pr. stk.
System Audio SA710 2999,- pr stk.
Vienna Haydn Grand 3900,- pr. stk.
Revel Concerta M12 2995,- pr. stk.
Kan i komme med lidt indvendiger om det modsatte - angående disse højttalere? VA Haydn har jeg hørt en del om allerede.

__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |