|
Jeg har planer om, at sælge stort set hele mit setup, men starter dog med at skille mig af med højttalerne.
Mit værelse er på ca. 11m2, men da jeg forhåbentlig ikke bor hjemme evigt, skal der ikke tænkes så meget på, at mit rum ikke er så stort. Om det skal være standerhøjttalere eller gulvhøjttalere har jeg endnu ikke besluttet - jeg synes nemlig, at begge dele er spændende.
Mine foretrukne kunstnere er Dire Straits, Big Fat Snake, Cascada og Rage Against the Machines. Det stiller dermed lidt krav til en højttaler med en god bund. Jeg er ikke interesseret i kælderdyb bas, for det bryder hverken jeg - eller min far mig om. Jeg har allerede prøvet at benytte mig af en subwoofer, men jeg foretrækker et rigtig fedt punch, frem for en dyb bas. Jeg bryder mig ikke om lukkede højttalere, så vil derfor gerne have, at højttaleren spiller åbent. Måske en smule til den varme side, hvis det kan lade sig gøre. Om den spiller "neutralt" som er så omdiskuteret, gør ikke noget for min skyld. Så længe at den "farver" lyden til den rigtige side, kan det jo ikke være bedre
Jeg har flere modeller i udsigten, stort set kun kompakthøjttalere, men dette skyldes dog, at jeg ikke er 100% up-to-date hvad angår gulvhøjttalernes verden. Jeg vil undlade at skrive hvilke modeller jeg har kigget på, da jeg gerne vil have friske inputs fra jer.
Til at begynde med, snakker vi om 3000,- pr højttaler. Det kan evt. strækkes en smule, men prøv at holde det inden for budgettet Jeg har hidtil spillet med et sæt System Audio SA510 til 1999,- pr. styk, så spørgsmålet er, om jeg får "nok" ud af, at opgradere til en højttaler til 3000,- pr. styk? 
Forslag modtages som sagt meget gerne 
ATC SCM-7 2999,- pr. stk.
System Audio SA710 2999,- pr stk.
Vienna Haydn Grand 3900,- pr. stk.
Revel Concerta M12 2995,- pr. stk.
|