Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at høre at du stadig er glad for den !  jeg er sgu ligeglad med hvad folk siger om Cerwin Vega .. det spillede altså ret godt - jeg var faktisk lidt overrasket. jeg havde måske valgt at bruge den cd afspiller lidt mere, og glemme den ipod .. Især det Trentemøller nummer, som jeg kender særdeles godt, havde en kedelig knitren i mellemtonen.. og det var ikke dine CV's skyld. scatcat: det hedder Whisky, fjams og hifi
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Holck Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Godt at høre at du stadig er glad for den ! jeg er sgu ligeglad med hvad folk siger om Cerwin Vega .. det spillede altså ret godt -
jeg var faktisk lidt overrasket. jeg havde måske valgt at bruge den cd afspiller lidt mere, og glemme den ipod .. Især det Trentemøller nummer,
som jeg kender særdeles godt, havde en kedelig knitren i mellemtonen.. og det var ikke dine CV's skyld. scatcat: det hedder Whisky, fjams og hifi
|
|
|
hey Morten, ja jeg ved godt lyden fra det mp3 er tyndt. Er også så småt ved at høre mere cd. Lyden er jo unægteligt bedre. Så mon ikke jeg snart
skal ud og spendere en masse peng epå CD'er.
C. Holck
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
BOOM BOOM BOOM
Hold da op et anlæg.
Hvordan kan det være, du synes du skulle have en sub oveni? __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Holck Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
BOOM BOOM BOOM Hold da op et anlæg. Hvordan kan det være, du synes du skulle have en sub oveni? |
|
|
Købte subben da jeg havde et par VE-15F - hvis det ellers er en undskyldning.. Den giver faktisk en anelse mere bas. Ikke utrolig meget, men mærkbart. Men jeg indrømmer det er lidt "overkill".
|
Til top |
|
|
Emil Killer Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt nok anlæg, altså for dem der kan lide at få om-møbleret deres indvolde når de hører musik
|
Til top |
|
|
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alti dejligt at se noget godt Crown grej her på siden  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
Til top |
|
|
Drea Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Drea skrev:
Holck skrev:
Interfacelift: Intet med at være bagefter, mine behov er bare ikke som dine. Mens du ryger pibe og lytter klassis, sker der noget andet hos mig (det gas)
Floe: Ja, er også virkelig glad for den Crown. Den har sparket ordentlig gang i højtalerne. 
|
|
|
Du har en pointe. Jeg vil dog fortsætte min egen stil... Drikke sig pløre fuld i Odense Classic med vennerne i selskab med DireStraits og ren vellyd 
|
|
|
Det lyder fornuftigt Hvor på Fyn er du fra?
|
|
|
Gislev, midtfyn 
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er fra Langeland, men går på Svendborg Erhvervsskole  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blev lyden også bedre med den Crown? Eller bare højere? Jeg overvejer kraftigt noget Crown til mine 15'ere.
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser super godt ud det der, tvivler på at CTS 1200 løber tør for kræfter før ophænget i de CV'er er smeltet 
|
Til top |
|
|
anden4380 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 152
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt setup jeg må nok sige jeg syndes at cerwin vega er fedt og spiller godt alt efter hvad for en musik du høre men fedt setup gid det var mig der hvade det  jeg har jo selv cerwin vega og det spiller godt Hilsen Anders
|
Til top |
|
|
Holck Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjarke: Lyden blev ikke bare højere og lidt mere punchy - mellemtonen og diskanten er fremhævet meget mere end med NAD'en. Det lyder faktisk helt hæderligt nu. Og så kan den Crown rykke basenhederne frem og tilbage så hurtigt at jeg bliver helt nervøs! Så hvis du har muligheden for at købe en, så siger jeg god for det!
(Ser ud til jeg også kommer til at tale varmt for Crown fremover)¨
Mastervol: Tak skal du have! Ja, den har super kontrol over dem.
Anden: Jeg takker! Har set dit - de er da lidt finere end mine! Sikker på mange her på siden ville vælge dem fremfor mine.
C. Holck
|
Til top |
|
|
den-studerende Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 220
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at se en med cerwin vega der faktisk kan finde ud af at spænde noget effekt bagved, istedet for den klassiske med 50 15" og en 2x50watt NAD forstærker i røven
Det eneste der sviger i mine øjne er subben, for det virker stadig lidt for teenageblær, og lidt for lidt fed musikoplevelses agtigt for mig ;)
Men eller ser det sgu godt ud, og jeg vil heller ikke sige et ondt ord om CV, selvom jeg selv prioritere anderledes.. __________________ the one who takes nothing,
gets nothing
|
Til top |
|
|
Holck Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
den-studerende skrev:
Godt at se en med cerwin vega der faktisk kan finde ud af at spænde noget effekt bagved, istedet for den klassiske med 50 15" og en 2x50watt NAD forstærker i røven
Det eneste der sviger i mine øjne er subben, for det virker stadig lidt for teenageblær, og lidt for lidt fed musikoplevelses agtigt for mig ;)
Men eller ser det sgu godt ud, og jeg vil heller ikke sige et ondt ord om CV, selvom jeg selv prioritere anderledes.. |
|
|
Kan jeg trøste med, at den ikke bliver brugt særlig tit? 
C. Holck
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holck skrev:
Bjarke: Lyden blev ikke bare højere og lidt mere punchy - mellemtonen og diskanten er fremhævet meget mere end med NAD'en. Det lyder faktisk helt hæderligt nu. Og så kan den Crown rykke basenhederne frem og tilbage så hurtigt at jeg bliver helt nervøs! Så hvis du har muligheden for at købe en, så siger jeg god for det! |
|
|
Lyder spændende. For jeg er lidt splittet for tiden, mellem om jeg skal droppe mine CV'er eller købe en større forstærker. Jeg synes de lydmæssigt falder alt for meget igennem i den høje mellemtone/lave diskant. Kan være det kan fikses med noget mere effekt.
Et helt specifikt eksempel er daft punk - faster harder stronger. Den lyd i starten får éns ører til at bløde. Også highhaten i dire straits - brothers in arms, skærer godt i ørerne. Men det kan også bare være det horn der laver ravage. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis man ønsker det, så kan 215 nemt ændres via en EQ, intet fancy, bare den i winamp er nok til at ændre slutlyden henimod noget mere behageligt eller hifi rigtigt, alt efter hvad man ønsker.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Holck Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Holck skrev:
Bjarke: Lyden blev ikke bare højere og lidt mere punchy - mellemtonen og diskanten er fremhævet meget mere end med NAD'en. Det lyder faktisk helt hæderligt nu. Og så kan den Crown rykke basenhederne frem og tilbage så hurtigt at jeg bliver helt nervøs! Så hvis du har muligheden for at købe en, så siger jeg god for det! |
|
|
Et helt specifikt eksempel er daft punk - faster harder stronger. Den lyd i starten får éns ører til at bløde. Også highhaten i dire straits - brothers in arms, skærer godt i ørerne. Men det kan også bare være det horn der laver ravage.
|
|
|
Jeg prøver lige at give nummeret et lyt - vender tilbage.
Kim Olsen: Har læst din andmeldelse, kan du anbefale en speciel EQ - eller spiller det ikke den store rolle?
C. Holck
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
hvis man ønsker det, så kan 215 nemt ændres via en EQ, intet fancy, bare den i winamp er nok til at ændre slutlyden henimod noget mere behageligt eller hifi rigtigt, alt efter hvad man ønsker. |
|
|
Jeg har selv CLS-15 som jo har ret meget samme lyd, men måske lidt mindre bas, så derfor en lidt mere homogen lyd (Al respekt for Holck), og hvis du ser mit setup har jeg faktisk en EQ på. :) Det ændrer dog ikke ved den diskant kan gøre så ondt man tror det er løgn. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Holck Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så, fandt nummeret i 320 kbps kvalitet. Prøvede at lytte fra starten med fuld tryk på, men det gjorde ikke ondt i ørene. Det er rigtigt at disknten har en tendens til at blive meget skinger og skærer i ørene, men syntes ikke det var tilfældet her. Kunne fornemme det en anelse. Efter Crownen har det faktisk hjulpet lidt. Med NAD'en var det ulideligt.
C. Holck
|
Til top |
|
|