Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 02:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Fest og glade dage setup - CV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Godt at høre at du stadig er glad for den !

jeg er sgu ligeglad med hvad folk siger om Cerwin Vega .. det spillede altså ret godt - jeg var faktisk lidt overrasket.
jeg havde måske valgt at bruge den cd afspiller lidt mere, og glemme den ipod .. Især det Trentemøller nummer, som jeg kender særdeles godt, havde en kedelig knitren i mellemtonen.. og det var ikke dine CV's skyld.

scatcat: det hedder Whisky, fjams og hifi
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Godt at høre at du stadig er glad for den !

jeg er sgu ligeglad med hvad folk siger om Cerwin Vega .. det spillede altså ret godt - jeg var faktisk lidt overrasket.
jeg havde måske valgt at bruge den cd afspiller lidt mere, og glemme den ipod .. Især det Trentemøller nummer, som jeg kender særdeles godt, havde en kedelig knitren i mellemtonen.. og det var ikke dine CV's skyld.

scatcat: det hedder Whisky, fjams og hifi

Cerwin vega er jo ikke direkte dårligt, og til et surround anlæg ville det faktisk godt kunne bruges Der lytter jeg sgu ikke efter alligevel
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Holck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Godt at høre at du stadig er glad for den ! jeg er sgu ligeglad med hvad folk siger om Cerwin Vega .. det spillede altså ret godt -
jeg var faktisk lidt overrasket. jeg havde måske valgt at bruge den cd afspiller lidt mere, og glemme den ipod .. Især det Trentemøller nummer,
som jeg kender særdeles godt, havde en kedelig knitren i mellemtonen.. og det var ikke dine CV's skyld. scatcat: det hedder Whisky, fjams og hifi

hey Morten, ja jeg ved godt lyden fra det mp3 er tyndt. Er også så småt ved at høre mere cd. Lyden er jo unægteligt bedre. Så mon ikke jeg snart
skal ud og spendere en masse peng epå CD'er.

C. Holck
Til top Vis Holck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holck

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

BOOM BOOM BOOM
Hold da op et anlæg.
Hvordan kan det være, du synes du skulle have en sub oveni?

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Holck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
BOOM BOOM BOOM
Hold da op et anlæg.
Hvordan kan det være, du synes du skulle have en sub oveni?

Købte subben da jeg havde et par VE-15F - hvis det ellers er en undskyldning.. Den giver faktisk en anelse mere bas. Ikke utrolig meget, men mærkbart. Men jeg indrømmer det er lidt "overkill".

Emil Killer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Fedt nok anlæg, altså for dem der kan lide at få om-møbleret deres indvolde når de hører musik
Til top Vis Emil Killer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil Killer

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Alti dejligt at se noget godt Crown grej her på siden

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Drea
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 06:45 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
Drea skrev:
Holck skrev:

Interfacelift: Intet med at være bagefter, mine behov er bare ikke som dine. Mens du ryger pibe og lytter klassis, sker der noget andet hos mig  (det gas)

Floe: Ja, er også virkelig glad for den Crown. Den har sparket ordentlig gang i højtalerne.

Du har en pointe. Jeg vil dog fortsætte min egen stil... Drikke sig pløre fuld i Odense Classic med vennerne i selskab med DireStraits og ren vellyd 

Det lyder fornuftigt  Hvor på Fyn er du fra?

Gislev, midtfyn

Til top Vis Drea's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Drea

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er fra Langeland, men går på Svendborg Erhvervsskole

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Blev lyden også bedre med den Crown? Eller bare højere? Jeg overvejer kraftigt noget Crown til mine 15'ere.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Det ser super godt ud det der, tvivler på at CTS 1200 løber tør for kræfter før ophænget i de CV'er er smeltet

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

anden4380
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2008
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Fedt setup jeg må nok sige jeg syndes at cerwin vega er fedt og spiller godt alt efter hvad for en musik du høre

men fedt setup gid det var mig der hvade det
jeg har jo selv cerwin vega og det spiller godt

Hilsen Anders
Til top Vis anden4380's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anden4380

Holck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Bjarke: Lyden blev ikke bare højere og lidt mere punchy - mellemtonen og diskanten er fremhævet meget mere end med NAD'en. Det lyder faktisk helt hæderligt nu. Og så kan den Crown rykke basenhederne frem og tilbage så hurtigt at jeg bliver helt nervøs! Så hvis du har muligheden for at købe en, så siger jeg god for det!

(Ser ud til jeg også kommer til at tale varmt for Crown fremover)¨

Mastervol: Tak skal du have! Ja, den har super kontrol over dem.

Anden: Jeg takker! Har set dit - de er da lidt finere end mine! Sikker på mange her på siden ville vælge dem fremfor mine.

C. Holck

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Godt at se en med cerwin vega der faktisk kan finde ud af at spænde noget effekt bagved, istedet for den klassiske med 50 15" og en 2x50watt NAD forstærker i røven

Det eneste der sviger i mine øjne er subben, for det virker stadig lidt for teenageblær, og lidt for lidt fed musikoplevelses agtigt for mig ;)

Men eller ser det sgu godt ud, og jeg vil heller ikke sige et ondt ord om CV, selvom jeg selv prioritere anderledes..

Holck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

den-studerende skrev:
Godt at se en med cerwin vega der faktisk kan finde ud af at spænde noget effekt bagved, istedet for den klassiske med 50 15" og en 2x50watt NAD forstærker i røven

Det eneste der sviger i mine øjne er subben, for det virker stadig lidt for teenageblær, og lidt for lidt fed musikoplevelses agtigt for mig ;)

Men eller ser det sgu godt ud, og jeg vil heller ikke sige et ondt ord om CV, selvom jeg selv prioritere anderledes..

Kan jeg trøste med, at den ikke bliver brugt særlig tit?

C. Holck

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Holck skrev:

Bjarke: Lyden blev ikke bare højere og lidt mere punchy - mellemtonen og diskanten er fremhævet meget mere end med NAD'en. Det lyder faktisk helt hæderligt nu. Og så kan den Crown rykke basenhederne frem og tilbage så hurtigt at jeg bliver helt nervøs! Så hvis du har muligheden for at købe en, så siger jeg god for det!

Lyder spændende. For jeg er lidt splittet for tiden, mellem om jeg skal droppe mine CV'er eller købe en større forstærker. Jeg synes de lydmæssigt falder alt for meget igennem i den høje mellemtone/lave diskant. Kan være det kan fikses med noget mere effekt.

Et helt specifikt eksempel er daft punk - faster harder stronger. Den lyd i starten får éns ører til at bløde. Også highhaten i dire straits - brothers in arms, skærer godt i ørerne. Men det kan også bare være det horn der laver ravage.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

hvis man ønsker det, så kan 215 nemt ændres via en EQ, intet fancy, bare den i winamp er nok til at ændre slutlyden henimod noget mere behageligt eller hifi rigtigt, alt efter hvad man ønsker.

Holck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Holck skrev:

Et helt specifikt eksempel er daft punk - faster harder stronger. Den lyd i starten får éns ører til at bløde. Også highhaten i dire straits - brothers in arms, skærer godt i ørerne. Men det kan også bare være det horn der laver ravage.

Jeg  prøver lige at give nummeret et lyt - vender tilbage.

Kim Olsen: Har læst din andmeldelse, kan du anbefale en speciel EQ - eller spiller det ikke den store rolle?

C. Holck

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
hvis man ønsker det, så kan 215 nemt ændres via en EQ, intet fancy, bare den i winamp er nok til at ændre slutlyden henimod noget mere behageligt eller hifi rigtigt, alt efter hvad man ønsker.

Jeg har selv CLS-15 som jo har ret meget samme lyd, men måske lidt mindre bas, så derfor en lidt mere homogen lyd (Al respekt for Holck), og hvis du ser mit setup har jeg faktisk en EQ på. :) Det ændrer dog ikke ved den diskant kan gøre så ondt man tror det er løgn.

Holck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Så, fandt nummeret i 320 kbps kvalitet.  Prøvede at lytte fra starten med fuld tryk på, men det gjorde ikke ondt i ørene. Det er rigtigt at disknten har en tendens til at blive meget skinger og skærer i ørene, men syntes ikke det var tilfældet her. Kunne fornemme det en anelse. Efter Crownen har det faktisk hjulpet lidt. Med NAD'en var det ulideligt.

C. Holck

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum