Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu kører jeg selv flac gennem en andre programmer end blot winamp, og der kan fåes forskellige grader af plugins til denne, eller rene software EQ's. men winamps indbyggede er ganske fint til netop det her formål, netop ved ikke at overkomplicere det hele.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Holck Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, men den bærbar jeg kan bruge er en Mac, og winamp virker ikke på denne - nogen forslag?
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLAC gør alting bedre, jeg har også selv kastet mig over formatet. Holck, har du set på foobar?
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Holck Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Foobar er ogsåtil Windows. Min stationære computer er også Windows men den bærbare er en Mac, så har lidt svært ved at finde software til den.
C. Holck
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
itunes har samme type simpel eq, under "oversigt", mon ikke du kan få gode resultater med den?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Holck Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Kim! HAr prøvet mig lidt frem med forskellige numre, og fandt nogle gode "setups" til forskellige stykker musik. Fx. har Barry White - Can't Get Enough aldrig lydt så godt herhjemme. Der skulle bare lidt Vocal Boost og så nogle småjusteringer til. 
C. Holck
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg fandt det bedst at sænke den øverste diskant, skrue lidt ned for den dybestebas, og så dæmpe den øvre bas lidt, således undgår man at den øvrebas overdøver mellmetonen, og ved at reducere den øverste del af diskanten, så hjerner man den hårde lyd som 215 kan komme med.
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mangler der bare en Crown mere.......... og så køre brokoblet................. Og VÆK var naboerne  
|
Til top |
|
|
Holck Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker på diskanten, jeg synes stadig den kan lyde skinger en gang i mellem - de er jo som de er. Men det hjælper en del med EQ'en. Men kan jo kun bruge det ved afpilning af filer fra computeren.
C. Holck
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holck skrev:
Det virker på diskanten, jeg synes stadig den kan lyde skinger en gang i mellem - de er jo som de er. Men det hjælper en del med EQ'en. Men kan jo kun bruge det ved afpilning af filer fra computeren.
C. Holck
|
|
|
Den hårde diskantlyd kan godt snyde lidt og faktisk være øvre mellemtone/nedre diskant.......... prøv ved ca 4 Khz.
|
Til top |
|
|
Holck Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med en ekstra Crown... Lyder sygt. Men har lovet mine forældre, at jeg ikke skal bruge så forfærdelig mange flere penge p åanlægget. Det med naboer er ikk det store problem - har ikke så mange. Men dem der er hører tit musik sammen med mig - hvis du forstår..
C. Holck
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giver heltny ret. Den skærende lyd kommer sandsynligvis fra den nederste diskant. CV-diskanten er faktisk ret lys og luftig i toppen. Jeg har nu testet lidt med en tonegenerator, og det er især mellem 3000-3800 hz den er rigtigt slem.
Jeg har ikke kunnet finde skillefrekvenserne fra CLS'erne desværre. Har endda spurgt i hifiklubben men de anede det ikke. Ejeren mente dog, at de ikke skiller opad. Så bassen spiller bare hele spektret, og mellemtonen så højt op den kan. | __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
anden4380 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 152
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
min cerwin vega S2 de kan godt skrige i ørene for der sider to diskant horn så det er slemt  men det kunne være jeg skulle prøve at sætte den ned i foobar, men hvor hende køber man sådan en effekt forstærker da jeg selv er på udkig efter en?
|
Til top |
|
|
Holck Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anden: Jeg fik et link til den fra KSB. Men kig lidt på DBA, KSB eller andet. Hvis du vil købe brugt selvfølgelig. Eller kan du finde Crown og andet på: www.aage.dk eller www.discoworld.dk
C. Holck
|
Til top |
|
|
anden4380 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay takker men hvordan har du din subwooofer sluttet til på sådan en effekt og et højtalerne sluttet til din sub?
|
Til top |
|
|
Holck Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger pre-out på NAD'en.
C. Holck
|
Til top |
|
|
anden4380 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay lyder godt
|
Til top |
|
|
Holck Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep.
Jeg har haft nogle problemer med min CD-afspiller. Af en eller anden grund skulle der meget mindre til, at forstærkeren "klippede". Ikke at jeg skulle skrue mindre op, lydniveauet var også meget lavere.
Jeg tror det er fordi laseren i CD-afspilleren hopper. Jeg har prøvet at stille den anderledes, og tror det hjælper.
Ellers nogle forslag?
C. Holck
|
Til top |
|
|
Holck Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, fandt ud af, at det netop var laseren, der hoppede pga bassen, og hverken sikringer i højtalererne eller forstærkeren. Har stilt CD afspilleren anderledes og stabiliseret den, så jeg nu kan spille højt med CD uden problemer.
Witzel oplevede hvordan al musikken stoppede, da vi skulle spille med CD. 
C. Holck
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Startet selv lidt alla sådan tilbage i 88 med to stk dc1515 og to stk nad218 også lige 2stk b&w asw1000 på 16kvm ret underholdende, men man vokser fra det (måske)
STAKKELS naboer hehehe  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|