Forfatter |
|
den-studerende Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 220
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det hjalp sgu noget på det må man sige. Dog ville jeg hvis jeg var dig, få hængt fjernsynet op på et stativ på væggen istedet for at have det stående på højtaleren, det ville være bedst for både tv og højtaler.
Udover det, er det en computer du har liggende oven på din sub? For hvis det er det, ville jeg nok få flyttet den inden du slutter din sub til, ellers skal du nok ikke regne med at den lever skide længe bagefter, med al den rysten i røven
Men udover det ser det super ud, og det er godt nok et seriøst teenageværelse må man sige. Lyder især spændende med brokoblede vintage-forstærkere. Hvis det bliver seriøst, har du vidst et setup jeg gerne vil høre noget Lynard Skynard eller andet godt rock 'n' roll på en dag, for der må godt nok være FED livestemning __________________ the one who takes nothing,
gets nothing
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig med den studerende, og der er ingen tvivl om Lynard Scynard, Dire Straits etc. lyder godt på Vega'er!  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
anden4380 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 152
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak jeg giver 300 kr. for en forstærkker magen til så det er ikke galt og jeg syndes ikke helt der er bass nok i de 15" enheder der sider i højtalerne så derfor vil jeg gerne have subben på, men det med pc oven på subben. sub har ødelagt en pc en til vider og fået cd rom drevet til at falde ud så der er bas i sådan en fætter
|
Til top |
|
|
anden4380 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dire Straits lyder rigtig fedt downloadet noget fra tdc play i dag og hold da op money for nothing tro jeg den hedder lyder fed, men Lynard Scynard kunne jeg ikke finde noget af
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Money for nothing har også en god bas! Jeg er helt vildt forbavset over du ikke synes der er nok bas i dine 15" enheder. Det må og skal være fordi du har en for lille forstærker, for jeg synes der er rigelig bas i mine 15"-bamser. JEg kan få det helt fysisk dårligt hvis jeg har spillet techno for længe pga bastrykket! Jeg ved godt du ikke vil droppe den sub, så vil ikke sige du skal smide den på porten og bruge pengene på mere forstærker, men det er hvad jeg ville gøre. 
Men hvis du er tilfreds med bassen som den er nu med din sub, er der jo heller ingen grund til at rette på det! :D __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok, fordi det staves "Lynyrd Skynyrd" - så er det nemmere at finde  Prøv at lede efter Sweet Home Alabama.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Det er nok, fordi det staves "Lynyrd Skynyrd" - så er det nemmere at finde 
Prøv at lede efter Sweet Home Alabama. |
|
|
Det er min fejl! (Er selv først begyndt at høre ham/dem for et par uger siden) Sorry And. :P Jeg synes du skal prøve at høre albummet Endangered Species, på hvilket også nummeret sweet home alabama findes. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
anden4380 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
men det med jeg ikke syndes der er nok bass ved jeg ikke rigtig når jeg ser film af cerwin vega hopper bas mebranen helt vildt min flytter sig næsten ikke jeg ved ikke om der kan være en fejl i dem for 3 år siden ca fik de skifttet kanter på bassen så jeg ved ikke om der måske er blivet lavet noget om inden i dem  men vil lige prøve og se om jeg kan finde noget men ham der Lynyrd Skynyrd
|
Til top |
|
|
anden4380 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
og forresten har du sat fuld bas på fra forstærkkeren for det har jeg ikke men vis jeg gør det er der også klem på jeg gav den to hakker op på bassen på min forstærkker så skal jeg da lige sige der kom bas hold da op man
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv den her med Skynyrd , det er en go ´ indspildning .

__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
anden4380 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
men forstærkker bliver lidt varm af og have bassen på 4+ skal jeg lige love for
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du tilfører jo også ekstra bas, og der er langt mest energi i de lave frekvenser. :) Derfor bliver din forstærker også presset mere. Husk at lyt godt efter mislyde når du giver dine højttalere så meget gas. Der er forskel på hvor meget selve membranen bevæger sig fra enhed til enhed. Jeg er ikke sikker på hvor meget dine skulle bevæge sig, men det er vist af samme type som mine. Er den røde ring ikke noget gummi/skum der er udadvendt? For så er det nok også stroker enheder som i mine, og de er derfor lavet til at bevæge sig langt frem og tilbage, men det betyder også de er længere tid om at "samle" sig igen. - Alt i alt er det eneste der holder dem fra at bevæge sig meget, nok at din forstærker mangler lidt råstyrke. :) Derfor bliver det spændende med dit dual-amp projekt. :)
Jeg var selv i gang med at lave en CV-subwoofer med en ældre CV-enhed der netop ikke bevægede sig særlig langt. Det var den røde ring (ophænget) af pap, så den var betydeligt mere stiv. Det afholdte den nu ikke fra at kunne gå super dybt! Desværre var den fysisk i stykker, så der var nogle frekvenser der lød helt af pommeren til.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
anden4380 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er en rød ring og den er ud af vent og af skum tro jeg nok er skiftet for 3 år siden jeg rener med at opage en video med det som i kan se, men det kan nok godt passe det med der ikker slag kraft nok i min forstærkker
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når det kommer til Cerwin Vega, har vi aldrig kraft nok i vores forstærkere!  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Holck Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Når det kommer til Cerwin Vega, har vi aldrig kraft nok i vores forstærkere!  |
|
|
Det er bare et grådigheds-problem.. Selvom jeg efterhånden har ok effekt, så tænker jeg stadig på hvad en ekstra Crown ville kunne gøre
Anden: Ser godt ud efter du har flyttet det!
|
Til top |
|
|
anden4380 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker holck det spiller også godt kan du tro glæder mig til at få brokoblet med en nikko mere
|
Til top |
|
|
anden4380 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg fandt dette om min forstærkker http://www.hifi-wiki.de/index.php/Nikko_TRM-750den er på 2x75 watt ikke det store, men det er da okay og så er den fra 1979 ca jeg spillede denne sang bassotronics bass i love you og der spillede jeg på halv af forstærkkeren kom ( jeg hørte på cd giver beder lyd end pc'en) men da der kom en bestemt bas tone så døde forstærkkeren den brændte ikke af men den kunne i lavere strøm nok så min vu meter slukkede og tændte igen  så det bliver godt med en bro kobling til en anden forstærker
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det 4 ohms højttalere du har? :) Well 10 kilo vidner da om, at den ikke er af dårlig kvalitet. :)
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
anden4380 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja højtalerne er på 4,5 ohm når jeg måler, men transformeren kunne bare ikke lige følge med
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe tja det sker :P Glæder mig til at høre dine erfaringer med bi-amp.
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|