Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 04:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Mit Første Headpiece (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Så bør du stærk overveje k81dj eller k518, du for ik bedre til prisen til din ipod. Har anbelaet den til mange efterhånden og alle har været meget tilfredse med dem, ikke kun lydmæssigt men også kvalitets og feature mæssigt.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Slowazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Okay, det lyder så som nogle jeg skal have kigget på. Er der et sted de har dem liggende til afprøvning?
Til top Vis Slowazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Slowazz

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Så bør du stærk overveje k81dj eller k518, du for ik bedre til prisen til din ipod. Har anbelaet den til mange efterhånden og alle har været meget tilfredse med dem, ikke kun lydmæssigt men også kvalitets og feature mæssigt.

Der er vist kommet nye modeller. Jeg kan ikke finde K81dj på AKG's hjemmeside, men der er andre modeller
jeg ikke har hørt om før. Måske som erstatning ?
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hmm det har du ret i Kalle, men ser ud til at k518 stadig er derinde, så mon ik de bare har dropped k81dj, da der jo kun var farven til forskel på de to.

Mht til afprøvning, så tror jeg ik rigtigt der er nogen steder, ik ret mange har AKG og dem der har, har typisk kun studio udgaverne. Men du kan jo købe et par, og hvis du ik kan lide dem, så levere dem tilbage under de 14 dages returret

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:

Mht til afprøvning, så tror jeg ik rigtigt der er nogen steder, ik ret mange har AKG og dem der har, har typisk kun studio udgaverne. Men du kan jo købe et par, og hvis du ik kan lide dem, så levere dem tilbage under de 14 dages returret

Den metode jeg altid bruger hvis et produkt ikke sådan lige er tilgængeligt i de lokale forretninger, er at bruge min ven Google, og skrive produktnavnet efterfulgt af ordet REVIEW. Hvis man bruger lidt tid på at sortere i tingene, er det en udmærket rettesnor for produktets ydelse / kvalitet.

Slowazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Opgraderingen k181DJ ser interresante ud, og det ser ud som om aage har dem.

Slowazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

techtrino skrev:
Den metode jeg altid bruger hvis et produkt ikke sådan lige er tilgængeligt i de lokale forretninger, er at bruge min ven <span style="font-weight: bold;">Google</span>, og skrive produktnavnet efterfulgt af ordet <span style="font-weight: bold;">REVIEW</span>. Hvis man bruger lidt tid på at sortere i tingene, er det en udmærket rettesnor for produktets ydelse / kvalitet.

:) Det går jeg også efter, men det er blandt andet det der kan være ret forvirrende, for der kan være en del der giver dem rave reviews, men så er der også nogle der skyder dem helt ned med hensyn til at kører over iPod's og lign, og siger de har en dårlig lyd, og det er dårligt konstrueret, så kan de samme personer anbefalde nogle andre, som ligeledes bliver skudt ned af nogle andre som så anbefaler en videre til nogle andre headphones :)

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Hehe k181dj er ik en opgradering, men bare en storebror som ikke er pengene værd har jeg hørt

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Slowazz skrev:
Kalle_dk skrev:

techtrino skrev:
Den metode jeg altid bruger hvis et produkt ikke sådan lige er tilgængeligt i de lokale forretninger, er at bruge min ven <span style="font-weight: bold;">Google</span>, og skrive produktnavnet efterfulgt af ordet <span style="font-weight: bold;">REVIEW</span>. Hvis man bruger lidt tid på at sortere i tingene, er det en udmærket rettesnor for produktets ydelse / kvalitet.

:) Det går jeg også efter, men det er blandt andet det der kan være ret forvirrende, for der kan være en del der giver dem rave reviews, men så er der også nogle der skyder dem helt ned med hensyn til at kører over iPod's og lign, og siger de har en dårlig lyd, og det er dårligt konstrueret, så kan de samme personer anbefalde nogle andre, som ligeledes bliver skudt ned af nogle andre som så anbefaler en videre til nogle andre headphones :)

Det er netop derfor man skal sortere i tingene. Jeg læser ikke anmeldelser hos producenter. Det ville jo svare til at spørge en Mercedes forhandler om ikke en BMW er lidt bedre. Private brugere, og tildels hifi-online magasiner som ikke er i lommen på producenterne kan bruges. Om man så kan gennemskue hvem der fedter for hvem i baggården, ja det kan være vanskeligt at afsløre. Hifi fora er osse ret gode, men her skal man passe ekstra på, for de brugere som er vant til noget billigt grej har en tendens til at rose det "lidt bedre grej" til skyerne.

Slowazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Tager heller aldrig producenten ord for gode vare. Men problemet er jo lidt at brugerne hos steder som amazon har tendensen til at give gode anmeldelser på noget der måske ikke er så godt. Hvorimod at blade og magaziner som er vant til at teste den slags udstyr måske er i lommen på folk.... Men med hensyn til k181dl hvor meget skal de så koste før det bliver acceptabelt?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hmm ved det ik, har aldrig hørt dem, men prøv at søge inde på head-fi.org der ved jeg der er masser af anmeldelser og sammenligninger af de 2

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Slowazz skrev:
Tager heller aldrig producenten ord for gode vare. Men problemet er jo lidt at brugerne hos steder som amazon har tendensen til at give gode anmeldelser på noget der måske ikke er så godt. Hvorimod at blade og magaziner som er vant til at teste den slags udstyr måske er i lommen på folk.... Men med hensyn til k181dl hvor meget skal de så koste før det bliver acceptabelt?

Man kan faktisk nærmest kun stole på sine egne ører, anmeldelser i dag har en tendens til at være udelukkende positive, lidt ærgeligt for så er det jo bare lange reklamer.......
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Slowazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Nu tror jeg endelig jeg er kommet ned til 2 valg:
K181DJ fra AKG og DJ1 fra Ultrasone
Og de findes begge hos aage, så det er jo perfekt

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Hehe det var godt :-)
Nogen speciel grund til valget?

Slowazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Mit valg afhænger til dels af de test jeg har læst om dem, men det er også ud fra hvordan de ser ud, for der er nogle der er blevet valgt fra pga det. Hvad der bekymre mig lidt er de kommentare om at de godt kan gribe meget fat. Men nu må jeg se om jeg overhovdet :) når forbi idag, skal lige slippe for at lave projekt først :)

Men uanset hvad, så tror jeg at jeg vil synes at de fleste hovedtelefon har fantastisk lyd, simpelthen fordi jeg aldrig har haft nogle før. Men så heldig er man vel kun en gang :)

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hvis du gerne vil spare lidt penge laver Philips også mange gode modeller, som ofte spiller ørven ud af bukserne på mange af de "anerkendte" mærker, til den dobbelte pris....

Slowazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Hvis du gerne vil spare lidt penge laver Philips også mange gode modeller, som ofte spiller ørven ud af bukserne på mange af de "anerkendte" mærker, til den dobbelte pris....

Og hvor, helt præsict er det du gør det nemmere at vælge for mig?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Der er da ingen der har lovet dig at det ville være let.........
Vi andre nørder har jo været igennem over 15+ ørebøffer og leder stadig efter den hellige gral...
Men jeg tror jeg er tæt på.......NAH

Du kan lige så godt forberede dig på at skulle have flere sæt............enten eller køb et par og løb langt væk fra dette forum 

heldigvis er det ikke så dyrt som "rigtigt" HIFI med højtalere og alt sådan noget skrammel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes