Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: DALI Concept 1 eller DALI Concept 6? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Neerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Det er de ting jeg troede min forstærker gjorde, men det er højtaleren. okay. så skal der nye højtalere til!! Jeg må op og lytte i morgen på ikon 1 og Concept 6. Tak for hjælpen.

Ps. ved du man kan køre bi-amp på Concept 6? eller der bare er to terminaler.?

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Der er desværre kun et sæt terminaler på Concept 6. Købere i den prisklasse har ikke brug for biwiring eller -amping, mener Dali.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

Neerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Okay, har de det?

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Njah, det er vel en prioriteringssag. Man kan godt argumentere for, at det er overflødigt i den prisklasse. Personligt havde jeg biwiring på mine Avance Alpha 220i, som kostede kr. 1600 stykket. Måske var det bare moderne dengang (midt i 90'erne), at selv billige højttalere skulle have to sæt terminaler.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

Neerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

oky. Tak alle sammen. super

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Weissbier skrev:
Njah, det er vel en prioriteringssag. Man kan godt argumentere for, at det er overflødigt i den prisklasse. Personligt havde jeg biwiring på mine Avance Alpha 220i, som kostede kr. 1600 stykket. Måske var det bare moderne dengang (midt i 90'erne), at selv billige højttalere skulle have to sæt terminaler.

Det kan så godt være, at det ekstra sæt bare er "snyde-terminaler"... det er set før..
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Neerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

haha tænk de gør det:)

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Daforce skrev:

ikke for at overtage tråden... men hvad mener du med at srt-dg er et svagt led ?? har lige mkøbt en dg910.. og den spiller rigtig godt.... så kan ikke helt forstå hvorfor du skriver sådan... fackts ???

Fact: den Sony får høvl i diverse tests.

Fact: jeg har haft diverse Sony udstyr, både DE, DG, DB og ES. Sony er skod med mindre man køber noget i deres DB eller ES serie. Selv dér er der fusere imellem.

Fair nok at du kan lide din Sony receiver. Jeg ville bare aldrig købe noget i deres DE/DG serie, når jeg ved at der findes bedre produkter på markedet.

Af alle de Sony, H/K, Marantz, Onkyo, NAD, Yamaha receivere jeg har haft, bliver jeg ved med at vende tilbage til Yamaha. Yamaha er ikke verdens bedste, men det er det bedste kompromis mellem stereo og surround. Ved de andre mærker er det altid én del, der halter bagefter. Og nu siger jeg ikke at ALLE Yamahas produkter er klasse. Men generelt set holder de en høj standard.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Neerup skrev:
Når jeg tænker nu, hvis det er system audioerne den skal trække..

Så  ville jeg godt turde!!

Syntes nu altid at system audio har været lyse i lyden, så jeg tror ikke de vil gå godt sammen denon.
Bare min mening men tag selv ud og lyt, det er meget bedre ;=)

Mvh. Morten.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:

Fact: den Sony får høvl i diverse tests.

Af alle de Sony, H/K, Marantz, Onkyo, NAD, Yamaha receivere jeg har haft, bliver jeg ved med at vende tilbage til Yamaha. Yamaha er ikke verdens bedste, men det er det bedste kompromis mellem stereo og surround. Ved de andre mærker er det altid én del, der halter bagefter. Og nu siger jeg ikke at ALLE Yamahas produkter er klasse. Men generelt set holder de en høj standard.

At Sonyen får høvl i test kan også være et udtryk for at de ikke vil spilde for mange markedsføringskroner på netop dette produkt. Det er et faktum at man kan betale sig fra gode test.

Yamaha er for dit vedkommende det eneste rigtige. At det så ikke behøver at være det rigtige for andre er en anden sag. Forskellige behov og forskellige klangidealer. Der er for mange der tager test (og diverse hifi-guruer) for pålydende når der skal købes grej. Man skal stole på sig selv og sine ører når der handles.

Yamaha har lige så mange smuttere i deres regi som de andre mærker du nævner. Alle produkter har modeller der falder igennem og produkter der oser af høj klasse, og det er ikke altid et udtryk for prisen.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

At Sonyen får høvl i test kan også være et udtryk for at de ikke vil spilde for mange markedsføringskroner på netop dette produkt. Det er et faktum at man kan betale sig fra gode test.

Yamaha er for dit vedkommende det eneste rigtige. At det så ikke behøver at være det rigtige for andre er en anden sag. Forskellige behov og forskellige klangidealer. Der er for mange der tager test (og diverse hifi-guruer) for pålydende når der skal købes grej. Man skal stole på sig selv og sine ører når der handles.

Yamaha har lige så mange smuttere i deres regi som de andre mærker du nævner. Alle produkter har modeller der falder igennem og produkter der oser af høj klasse, og det er ikke altid et udtryk for prisen.

Jeg har ikke sagt at Yamaha er det ENESTE rigtige. Jeg siger bare at de holder et vist kvalitetsniveau. Og jeg har flere års erfaring med surround-udstyr, især receivere. Derfor ved jeg nogenlunde hvad der er hit og hvad der er skidt. Selvfølgelig kan man ikke gardere sig mod, at en producent som laver et genialt produkt det ene år, vil lave noget crap det næste år.

Og jo, man kan godt betale sig til gode anmeldelser og priser. Men som sælger i HFK ved du noget om hvor meget reklame betyder. Hvis man kigger i jeres katalog, virker det som om hvert eneste produkt I sælger, er verdens bedste. Men i realiteten er det anderledes. Der er susende og hylende NAD-receivere (I har måske gjort noget ved sagen nu, men i flere år skulle kunder finde sig i defekte receivere), der er klikkende Denon-receivere (to forskellige AVR-1907, begge nye, begge klikker i HT'erne), Cambridge Audio forstærkere med upræcis volumenkontrol og fj.betj., osv.

På den anden side, har alle producenter problemer med deres varer. H/Ks AVR-247 har MANGE fejl, nogle Onkyo 8xx gik i brand, osv. Så det er ikke kun i HFK at man kan købe mere eller mindre defekte produkter. Men nogle producenter vælge at løse problemet temmelig hurtigt, mens andre udsender V2 og V3, uden at rette problemerne overhovedet.

Jeg er enig at man skal gå efter sine egne øjne og ører når man køber AV-udstyr, og ikke stole på diverse guruer, tests og sælgere i butikken. Men man kan hverken se eller høre om der er mekaniske fejl i et produkt. Derfor er det en god idé at købe varen i en butik, hvor returret er en selvfølge, og ikke noget der skal aftales på forhånd.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes