Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabel hjælp! - csn/bks/teflar 2... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skal have nye højtalerkabler. Jeg er forholdsvis ny inde for "kabler" og har ikke hørt så mange kabler desværre. Så derfor vil jeg gerne høre folks kommentarer/erfarringer til de kandidater jeg nu endelig er kommet frem til efter at have skrevet til flere herinde bl.a. og læst adskillelige topic's.

Kablerne skal være singlewire og spille på en Densen B-110 m. Focal Chorus 826 højtalere.

Det er flg. kabler der er kandidaterner:

Teflar 2

CSN-teknik Custom kabel (ingen link)

BKS Cressida Supreme

VDH CS-122 Hybrid

Mogami 3103

Jeg er som sådan ikke ude efter alternativer, men mere kommentarer/erfarringer til de ovenstående kabler, men folk er selvølgelig velkommen til at poste forslag til andre kabler som skulle være bedre i samme prisklasse!

Til top Vis RVGiUIe8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RVGiUIe8

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Som skrevet tidligere

Først kan jeg sige at jeg har prøvet rigtig mange forskellige kabler, f.eks. Tyske WM, TaraLabs Master og Reff samt MIT i den dyrer ende.

Kabler er jo en mærkelig faktor i ens set up. Nogle har god erfaring med et kabel som på et andet set up lyder helt galt. Jeg har med mit nuværende set up prøvet lidt af hvert og jeg kan kun sige at CSN kablerne var uden konkurrenter specielt til prisen. Jeg kunne sikkert godt finde et kabel som JEG syntes lyder bedre men så er jeg helt sikkert kommet af med mere end det dobbelte.

En anden ting som var meget vigtig hos mig var længden af kablerne da jeg skulle bruge dem i specielle længder og det kunne CSN kablerne leveres i. Leveringstid ca. 14 dage for alle kablerne i et 5.1 set up samt alle RCA kablerne.

Mit set up (syntes jeg) lyder rigtig god med masser af stram bund fyldig mellemtone og en dejlig blød diskant som ikke stikker af i toppen. I forhold til kobberkablerne er specielt toppen meget bedre (igen i mit set up).

Jeg mener at CSN har et sæt demokabler du kan låne og derved sammenligne dem det du har idag.

Håber du kan bruge min evaluering.

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 06:23 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hejsa

Som skrevet tidligere

Først kan jeg sige at jeg har prøvet rigtig mange forskellige kabler, f.eks. Tyske WM, TaraLabs Master og Reff samt MIT i den dyrer ende.

Kabler er jo en mærkelig faktor i ens set up. Nogle har god erfaring med et kabel som på et andet set up lyder helt galt. Jeg har med mit nuværende set up prøvet lidt af hvert og jeg kan kun sige at CSN kablerne var uden konkurrenter specielt til prisen. Jeg kunne sikkert godt finde et kabel som JEG syntes lyder bedre men så er jeg helt sikkert kommet af med mere end det dobbelte.

En anden ting som var meget vigtig hos mig var længden af kablerne da jeg skulle bruge dem i specielle længder og det kunne CSN kablerne leveres i. Leveringstid ca. 14 dage for alle kablerne i et 5.1 set up samt alle RCA kablerne.

Mit set up (syntes jeg) lyder rigtig god med masser af stram bund fyldig mellemtone og en dejlig blød diskant som ikke stikker af i toppen. I forhold til kobberkablerne er specielt toppen meget bedre (igen i mit set up).

Jeg mener at CSN har et sæt demokabler du kan låne og derved sammenligne dem det du har idag.

Håber du kan bruge min evaluering.

Jeg kan kun være enig... CSN C. Cables spiller rigtig godt, især i en Elac+Onkyo kombo. Umiddelbart ville jeg også tro de spillede rigtig godt med Densen, ved dog ikke hvordan dine Focus lyder!?
Jeg har lige nogle RCA kabler hjemme til test, så glæder mig til at sammenligne dem med CSN RCA. Men indtil videre er der intet på HT siden der lyder så godt som CSN...
RCA ser ud til at blive samme konklusion, men det må tiden vise...

Med venlig hilsen

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for nogle rca du har hjemme til test Asklepios?

Jamen jeg får heller ikke andet en gode tilbagemeldinger mht csn, så den ligger ihvertfald iblandt teflar og bks, som jeg også har fået gode tilbagemeldinger på, når jeg skal beslutte mig!

Mht csn til ht, er det nødvendigt at køre med dobbelføring for at være sikker på ikke at miste noget på "bas siden"?

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Det er self ikke en nødvendighed, at køre med Bi-wire!..Jeg har ikke selv prøvet en direkte sammenligning, mellem single / bi-wire, men sidstnævnte skulle bestemt være en forbedring!...

Jeg har kun positiv omtale, angående CSN...Har selv haft ham hjemme nogle gange, og vi har det aldrig kedeligt i hinandens selskab!..

Angående hans kabler, kan jeg kun sige det samme, de skulle være rigtig gode!..Skal selv ned til ham, om noget tid, hvor jeg skal høre dem, kontra min egne Nordøst Flatline Gold, det ser jeg meget frem til!

Mvh Zirio

CineZirio - Opdateret 12 maj
Onkyo, Panasonic, B&W, Supra, Nordost

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

RVGiUIe8 skrev:

Jamen jeg får heller ikke andet en gode tilbagemeldinger mht csn, så den ligger ihvertfald iblandt teflar og bks, som jeg også har fået gode tilbagemeldinger på, når jeg skal beslutte mig!

Mht csn til ht, er det nødvendigt at køre med dobbelføring for at være sikker på ikke at miste noget på "bas siden"?

Jeg har lidt Wireworld og noget Audioquest hjemme som jeg leger med lige PT...  Hvad mener du med dobbeltføring, og miste noget på bas siden?

Jeg syntes bestemt ikke jeg mangler bas i mit set-up, på trods af at det er forholdsvis lyse og direkte enheder...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
RVGiUIe8 skrev:

Jeg har lidt Wireworld og noget Audioquest hjemme som jeg leger med lige PT...  Hvad mener du med dobbeltføring, og miste noget på bas siden?

Jeg syntes bestemt ikke jeg mangler bas i mit set-up, på trods af at det er forholdsvis lyse og direkte enheder...

Jeg tænker på tværareal af selve kablet, og miste noget bas, fordi det er meget tyndt.. Og så evt bare dobbelføre kablet for at få et større tværareal!

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

RVGiUIe8 skrev:
Asklepios skrev:
RVGiUIe8 skrev:

Jeg tænker på tværareal af selve kablet, og miste noget bas, fordi det er meget tyndt.. Og så evt bare dobbelføre kablet for at få et større tværareal!

HVis det er CSN CC du tænker på, så er det nogle store slanger, så der mangler skam ikke noget bas eller tværsnitsareal...
Så tror bestemt ikke du behøver at dobbeltføre dem!

MVH

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

"Det er 2 x 1 mm2. Massiv 99.9999% finsølv"

Dette er hvad Christian Nielsen fra csn har skrevet til mig.. er det "stort"?

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2008 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

RVGiUIe8 skrev:

"Det er 2 x 1 mm2. Massiv 99.9999% finsølv"

Dette er hvad Christian Nielsen fra csn har skrevet til mig.. er det "stort"?

Men har dine Focal ikke 4 udgange bagpå, så du har mulighed for bi-wire? Det har jeg selv herhjemme. Så er de bare termineret til to RCA til din forstærker...
Så får du dobbelt op!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Nej mine focal kan ikke biwires...

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Det er rigtig at Focal ikke gå ind for Bi-wires, tro ikke at det overhovde er nogle Focal højtaler der kan Bi-wires (eller Bi-amp)

Eller så har jeg hørt rigtig god om TEFLAR 2 fra LcAudio http://www.lcaudio.dk/index.php?
page=319

TEFLAR 2

Teflar 2 er en videreudvikling af vort klassiske højttalerkabel Teflar, som anvendes i hundredevis af stereosystemer, faktisk er der solgt mere
end 11 km Teflar og Teflar2.
Teflar 2 har et tværsnit på 2 kvadrat, og er et yderst detaljeret og neutralt højttalerkabel. Det egner sig perfekt til at trække hele højttaleren op til
3 - 4 meters længde, eller som diskant / mellemtone kabel i et bi-wire system, hvor længden kan være op til 10 - 15 m uden nævneværdigt
kvalitets tab.

Teflar er gennem de sidste 5 år blevet rost til skyerne for et levende og engageret lydbillede uden preference for det analytiske eller skarpe, men
snarere en korrekt formidling af musikmaterialet.

Teflar 2 består af en kerne af 19 OFC kobber ledere, som hver er forsølvet med 4 my rent sølv. Denne kombination giver en perfekt balance som
hverken domineres af kobberets mørke klang og sølvets spidse diskant. Isolationsmaterialet er det eneste kunstmateriale, som ikke påvirker
diskanten, nemlig ren TEFLON. (PTFE)

Et sæt Teflar 2 er snoet af to ledere, som holdes i begge ender af limflex (polyofelin), samt termineret med WBT 0442 forgyldte sleeves (forgyldte
kobberrør, som er crimpet på, for at forhindre korrosion og slid ved dagligt brug af kablet). Der er en rød markering af + lederen i begge ender,
så fejlpolarisering nemt undgås.

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Men du kan vel så bare bede Christian (CSN-Teknik) om at lave det hele dobbelt (undtagen stik selvfølgelig)! Men hvis han mener det er nok, mon det så ikke er rigtig nok!?

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Men du kan vel så bare bede Christian (CSN-Teknik) om at lave det hele dobbelt (undtagen stik selvfølgelig)! Men hvis han mener det er nok, mon det så ikke er rigtig nok!?

Jo, det stoler jeg selvfølgelig på.. Jeg har lige idag bestilt rca ved ham!

RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har også selv hørt meget godt om teflar 2 kablet, og det står nok også imellem teflar 2 og csn cc på nuværende tidspunkt!!

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Har både haft Teflar og BKS. Sidstnævnte spiller med meget mere fylde, som du har brug for når vi snakker Densen! 
Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hej Palle.

Er det Teflar eller Teflar 2, du har haft ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Teflar 2
Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen

RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Pedersen skrev:
Har både haft Teflar og BKS. Sidstnævnte spiller med meget mere fylde, som du har brug for når vi snakker Densen! 

Tak..!

RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

RVGiUIe8 skrev:

Pedersen skrev:

Tak..!

Men har BKS kablet lige så mange detaljer med, som både teflar2 og csn cc kablet skulle have?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes