| Forfatter |
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad siger i til mit valg af stereo rca kabel fra csn, som jeg er ved og bestille? I forhold til TMC White som jeg ellers var ved og bestille?? Er det et godt valg, som jeg blir glad for, eller er der ikke den store forskel? Nogle der har prøvet begge kabler?
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan nu ganske godt li' Teflar 2.... spiller glimrende... kender dog ikke de øvrige kabler
|
| Til top |
|
| |
Pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt sikkert spiller Teflar kablerne glimrende . BKS spiller bare bedre efter min smag. Og især til Densen som jeg har haft i stor stil, der ikke spiller volsomt varmt.
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
RVGiUIe8 skrev:
| Hvad siger i til mit valg af stereo rca kabel fra csn, som jeg er ved og bestille? I forhold til TMC White som jeg ellers var ved og bestille?? Er det et godt valg, som jeg blir glad for, eller er der ikke den store forskel? Nogle der har prøvet begge kabler? |
|
|
Jeg har ikke prøvet TMC, men har haft en masse af Audioquest i hænderne... Har lige fået CSN, RCA ind af døren. Så skal jeg lege lidt med det, og se hvad det kan...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
På dette link:
http://www.tnt-audio.com/clinica/spkcbl_e.html
er en simpel teknisk - og en henvisning til den indviklede tekniske - udredning af, hvorfor tynde kabler ikke skulle forringe din bas, faktisk tværtimod. (Det kaldes Maxwell-effekten.)
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
RVGiUIe8 skrev:
| Hvad siger i til mit valg af stereo rca kabel fra csn, som jeg er ved og bestille? I forhold til TMC White som jeg ellers var ved og bestille?? Er det et godt valg, som jeg blir glad for, eller er der ikke den store forskel? Nogle der har prøvet begge kabler? |
|
|
Jeg har ikke prøvet TMC, men har haft en masse af Audioquest i hænderne... Har lige fået CSN, RCA ind af døren. Så skal jeg lege lidt med det, og se hvad det kan...  |
|
|
Du må ihvertfald meget gerne skrive din oplevelse af csn kablet
|
| Til top |
|
| |
nonnegativ Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget nyt - forløbige lytteindtryk af csn-kablet ? (Overvejer det selv..
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ har jeg fået testet de forskellige kabler, selvom jeg "kun" nåede igennem tre forskellige producenter, men i mange forskellige prisklasser. Og efter min bedste overbevisning, så er CSN kablet bedst! Især er mellemtonen rigtig god, opløsningen er også super! Diskanten kan godt blive en anelse spids, men den er klar (dog ville jeg foretrække et andet kabel da mine enheder er lyse, de kabler der tog lidt af diskanten havde bare ikke de samme kvaliteter i mellemtonen!!). Så jeg beholder mit CSN, for tror de steder hvor diskanten bliver for spids, ikke kan løses ved at skifte kabel. Der skal mere til, såsom en anden forstærker eller HT. Så jeg vil klart anbefale CSN, det er simpelthen super til prisen. Dejlige stram og præcis bas, velopløst og rund mellemtone og dejlig diskant. De vil helt sikkert være gode på et lidt "mørkere" setup...  Mange hilsener __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
SÅ har jeg fået testet de forskellige kabler, selvom jeg "kun" nåede igennem tre forskellige producenter, men i mange forskellige prisklasser. Og efter min bedste overbevisning, så er CSN kablet bedst! Især er mellemtonen rigtig god, opløsningen er også super! Diskanten kan godt blive en anelse spids, men den er klar (dog ville jeg foretrække et andet kabel da mine enheder er lyse, de kabler der tog lidt af diskanten havde bare ikke de samme kvaliteter i mellemtonen!!).
Så jeg beholder mit CSN, for tror de steder hvor diskanten bliver for spids, ikke kan løses ved at skifte kabel. Der skal mere til, såsom en anden forstærker eller HT.
Så jeg vil klart anbefale CSN, det er simpelthen super til prisen. Dejlige stram og præcis bas, velopløst og rund mellemtone og dejlig diskant. De vil helt sikkert være gode på et lidt "mørkere" setup... 
Mange hilsener |
|
|
Tak for tilbagemeldingen! Det er selvfølgelig svært og sige, hvordan det vil spille på mit "setup", men det du skriver er også meget det mange andre også beskriver kablet!
Men tror du det vil blive for "skingert" og også diskanten vil blive for spids, hvis jeg udover csn rca kablet også vælger csn cc højttalerkabel, som også er sølv?
|
| Til top |
|
| |
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes sku det er svært. Jeg har siddet og læst lidt mere om TMC White kablet igen, og der er mange der bedømmer det som et godt kabel (dog svært at arbejde med), men jeg er også overbevist om, at csn kablet vil være et rigtigt godt valg.
Men jeg vil jo gerne have det til at passe godt sammen med mit valg af højttalerkabel, så jeg tænker, enten csn cc højttalerkabel sammen med TMC WHite signalkabel eller f.eks. bks cressida højttalerkabel sammen med csn signalkabel?? nogle kommentarer til de valg? hvad der vil "lyde" bedst på en densen forstærker?
|
| Til top |
|
| |