| Forfatter |
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skulle surround gengivelsen på en 2808 være bedre end på en 775 hvis det alligevel er ps3'en der dekoder og bestemmer delays? Kan jeg ikke lige helt se.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er den heller ikke. Så læser du ikke mine indlæg. Jeg sammenligner T755 og 2808. Hvis du skal sammenligne T775 med noget så må det være 4308.
Det jeg siger er, at på surround vil du med en AVR2808 kunne modtage det PCM signal der kommer ud af en PS3 og derved opnå fordel af det bedre lydspor på filmen. Det kan du ikke på T755. Det er der samme der gør sig gældende på AVR2308 vs T754 og AVR1908 vs. T744. Modsat lyder NAD'erne bedre på stereogengivelse.
Du skal sammenligne forstærkere i de relevante prisklasser. Du kan ikke købe en brugt Skoda ved at prøve hvordan en Porsche kører.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må ha misforstået noget et eller andet sted.
Og det jeg selv anbefalede var nu også at prøve en 754/755 op mod en 2808, fordi jeg er lidt overbevist om at på et par B&W vil NAD'en gøre en større forskel end opgraderingen fra DTS til DTS-HD, specielt hvis DTS sporet er encoded ved max bitrate.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Må ha misforstået noget et eller andet sted. Og det jeg selv anbefalede var nu også at prøve en 754/755 op mod en 2808, fordi jeg er lidt overbevist om at på et par B&W vil NAD'en gøre en større forskel end opgraderingen fra DTS til DTS-HD, specielt hvis DTS sporet er encoded ved max bitrate. |
|
|
Vi er fuldstændig enige når der tages i betragtning at det skal trække et sæt B&W i 600 serien. Her vil NAD give Denon'en baghjul. Det jeg argumentere for er, at du vil få en endnu bedre ydelse af systemet, hvis man kombinerede 1908 og C272. Prisen er næsten den samme og du har nu mulighed for at modtage HD lydsporet samt have kræfter nok til at trække højttalerne.
|
| Til top |
|
| |
Soundfreak35 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak alle sammen for jeres indlæg. Har læst mig lidt klogere, og på den anden side tror jeg at en opgradering ville ikke skade hvis jeg skal have alt den nye gode. Ht'er får jeg ikke lov at udskifte. Har haft mine B&W'er i snart 2 år og hvis jeg nu kommer og siger til min kone at vi nu skal ha' nye ht'er så tror jeg at jeg få skældt ud:) Dem jeg har nu øje på er dynaudio, og dem har jeg ikke råd til i øjeblikket. Synes at mine B&W'er spiller ganske fint i surround, mens i stereo er jeg ikke tilfreds med. Dog vil jeg gerne ha' en anden centerhøjtaller og måske subwoofer ha' skiftet ud. Men alt i sin tid  Hvis jeg kan nu få opfrisket min hjemmelyd med en ny forstærker, så gerne overtale jeg konen  Og hvis jeg skal nu satse på bluray samling, så må jeg hellere arbejde noget mere  __________________ Denon-2105, B&W DM 309, B&W DM 303, B&W LC3, Denon 2910, Sony DVP-S7700, LCD 32'.
Sony KDL46 W4000 LCD
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Den omkoder ikke DTS MA til full bit rate DTS. Det almindelige DTS spor ligger allerede på filmen i full bitrate, så de to ting har intet med hinanden at gøre.
Der kan på enkelte film være endog stor forskel på de to lydspor, men det er korrekt at forskellen bliver mere hørbar på bedre udstyr.
Sammensætningen af udstyret skal op mod resten af det der skal tilsluttes forstærkeren. En T755 spiller bedre end Denons 2808 på steresiden, men omvendt hvis du vender det mod surroundsiden. Der skal forkuseres på den del der betyder mest. Dekoderne i 2808 er dog intet bevendt på PS3, så en kombination af 1908 og C272 giver dig et "både og" setup mht. stereo og surround. |
|
|
hvordan ser max DTS ud i forhold til det der normalt ligger på en dvd? Er det på højde med de gamle full bit dts skiver som Saving Private Ryan o.s.v? __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
hvordan ser max DTS ud i forhold til det der normalt ligger på en dvd? Er det på højde med de gamle full bit dts skiver som Saving Private Ryan o.s.v?
|
|
|
På DVD har DTS både været med 768kbps eller 1,5mbps. Specielt senere udgivelser var det med 768kbps, fordi man ville have plads til ekstramateriale m.m. På Blu-ray får du altid en DTS-core som er et 1,5mbps DTS, som i øvrigt lyder fantastisk. Man skal dog ikke glemme, at ens udstyr stadig har betydning. Jeg har prøvet at låne en 3808 med hjem, og benytte den som pre-amp i forhold til min NAD Master Series M15, og jeg synes stadig, at DTS-core gennem M15 var bedre end DTS-HD Master gennem 3808.
Ligesom at Dolby Digital var med 480kbps på DVD mod 640kpbs på Blu-ray. Der findes stadig en del Blu-ray film som kun har Dolby Digital og 640kpbs. Dolby Digital er virkeligt LANGT bedre en 480kbps. Dolby Digital er også et mere effektivt codec. Dolby påstod i sin tid, at Dolby Digital 640kpbs er lige så godt som 1,5mbps DTS. Det er sidste er jeg nok ikke helt enig i, men med 640kpbs står specielt stemmerne mere ukomprimeret end på DVD.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK tak for det! Nu er der endnu en grund til at få en PS3...
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |