Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 16:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Delaneys setup - Nu med Vienna (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Hvis du på nogen mulig måde kan trylle med indretningen, bør du absolut vinkle dem lidt indad. Det vil afhjælpe problemet meget.
Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

nå du fulgte rådet og købte RF63'eren

de er fede ...... absolut "best buy"........ utrolig hvad man får for pengene

liv og dynamik og på ingen måde øretrættende tendenser.. bar musik der får en med....

lige en rørslæde på så er du på toppen

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

liv og dynamik og på ingen måde øretrættende tendenser.. bar musik der får en med....

Jeps den medrivende fornemmelse er fantastisk. Om det så er tryllefløjten er Rage Against The Machine man hører. Det værste der kan ske er vel også at musikken bliver kedelig at lytte til?!

Jeg vil lige understrege at lyden ikke er kunstigt dynamisk. Den er bare helt igennem direkte. Ligesom om et dæmpende lag er blevet fjernet, og musikken står som den skal.

Det var da i øvrigt sjovt som du bliver ved med det rørhalløj. Har du hørt en Trends TA-10.1? Den er fremragende.

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Her over weekenden blev der lagt trægulv, og jeg synes selv at resultatet blev ganske godt:

Problemet var bare at bassen, som virkelig stod skarpt før, nu var fuldstændig forsvundet. Jeg kunne tilgengæld mærke nogle vibrationer i sofaen. Lidt et uheldigt bytte, hvis jeg selv skal sige det. Jeg havde forudset at koblingen til gulvet ville blive et problem og lavede for en uge siden nogle klodser til højttalerne (og alt andet, når jeg alligevel var igang):

De er lavet af sort silikone iblandet sand lagt mellem korkplader. Ideen kommer fra bl.a. Milu hér på siden. Med disse sat under højttalerne kom bassen tilbage, med den var meget udflydende. Jeg kunne dog ikke mærke nogle vibrationer nogle steder, og ved at lægge en dyne på gulvet foran højttalerne fandt jeg ud af at det var reflektioner fra gulvet, der mudrede bassen. Altså skal jeg have købt mig en godt tæppe til under sofabordet. Med dette på plads, bliver lyden som før.

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Nyt oversigtsbillede:

Det ses at der midt på bænken er kommet et nyt apparat. Der er sørme min forforstærker der er kommet tilbage fra service ved Mikkel fra Dantimax. Det viste dig at tre IC'er var stået af. Det er uvist hvordan det er sket. Close-up af forforstærkeren:

Nogle ville måske anføre at den mangler den sidste finish . Jeg har et kabinet liggende som den skal i når jeg engang får lavet hullerne til det:

Skulle der være en rask svend, der kunne hjælpe mig med at udbore huller til knapper, dioder, potmeter tilslutninger og strømkabel, ville jeg være taknemmelig. Jeg er ikke meget for at gøre det med min lille boremaskine. Jeg er 100% sikker på at jeg ikke kan gøre det, så det bliver pænt.

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Jakobsen skrev:

Jeps den medrivende fornemmelse er fantastisk. Om det så er tryllefløjten er Rage Against The Machine man hører. Det værste der kan ske er vel også at musikken bliver kedelig at lytte til?!

Jeg vil lige understrege at lyden ikke er kunstigt dynamisk. Den er bare helt igennem direkte. Ligesom om et dæmpende lag er blevet fjernet, og musikken står som den skal.

Det var da i øvrigt sjovt som du bliver ved med det rørhalløj. Har du hørt en Trends TA-10.1? Den er fremragende.

har desværre ikke hørt den .....

i min verden er der kun rør der virkelig du'r .............he he

prøv at tage fat i Vassago hifi og lån en Rogue Audio Cronus

så ved du hvad jeg snakker om

det undrer mig det hvis fungerer med bassen..... så tæt som de står på væggen .... ???

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

de er sku nogle fine afkoblingsfødder du der har fabrikeret ...

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

det undrer mig det hvis fungerer med bassen..... så tæt som de står på væggen .... ???

Jeg vil af princip ikke låne noget jeg ikke har råd til. Der er ret langt fra mine forstærkere til 950 pr. stk. til en rørforstærker til 11.000 eller hvad den koster. Men når man engang er færdig med det SU-pjat, vil jeg ikke udelukke at jeg vil prøve at lytte til den.

Mht. bassen kan jeg kun sige at det fungere klasser bedre end højttalere jeg har haft tidligere. Men der er da ingen tvivl om at placeringen ikke er optimat. Det ville nok gavne dem at have 15-20 gange mere plads bagud. Igen, det bliver når jeg er færdig med det SU-pjat.

Jeg savner dog ingen stramhed i bassen, så jeg går ikke og ærgrer mig over deres placering tæt op ad væggen.

Tak for rosen m.h.t. mine afkoblingsfødder. Jeg skal have tuschet korkfladerne sorte, så de bliver lidt mere diskrete. Det kan godt være at de ikke er så flotte, men de er i hvert fald funktionelle.

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Jakobsen skrev:

Jeg vil af princip ikke låne noget jeg ikke har råd til. Der er ret langt fra mine forstærkere til 950 pr. stk. til en rørforstærker til 11.000 eller hvad den koster. Men når man engang er færdig med det SU-pjat, vil jeg ikke udelukke at jeg vil prøve at lytte til den.

Mht. bassen kan jeg kun sige at det fungere klasser bedre end højttalere jeg har haft tidligere. Men der er da ingen tvivl om at placeringen ikke er optimat. Det ville nok gavne dem at have 15-20 gange mere plads bagud. Igen, det bliver når jeg er færdig med det SU-pjat.

Jeg savner dog ingen stramhed i bassen, så jeg går ikke og ærgrer mig over deres placering tæt op ad væggen.

Tak for rosen m.h.t. mine afkoblingsfødder. Jeg skal have tuschet korkfladerne sorte, så de bliver lidt mere diskrete. Det kan godt være at de ikke er så flotte, men de er i hvert fald funktionelle.

ja du har klart en pointe der ....

det er fint det fungerer ......

hvordan har du holdt "styr" på siliconen er de støbt i en for eller ???

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

hvordan har du holdt "styr" på siliconen er de støbt i en for eller ???

Jeg blandede én del silikone med én del fint sand, så massen var rimelig fast. Jeg lagde bare en klat mellem korkskiverne, og så kunne jeg forme det med fingrene. For at undgå at de klistrede til fingrene dyppede jeg fingrene i sæbevand. Det var faktisk ikke så svært.

anden4380
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2008
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

de højtal kabler der du selv har lavet spiller de godt?

Til top Vis anden4380's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anden4380

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

anden4380 skrev:
de højtal kabler der du selv har lavet spiller de godt?

Jeg har tidligere brugt Tara Labs Phase III kabler, og i forhold til dem, var dem som om at lyden åbnede lidt op. Forskellen var ikke markant, men nok til at gøre mig tilfreds. Jeg har ikke forstand til at komme med et bud på hvad grunden er.

Men det er sjovt at have lavet dem selv.

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Interessant setup - Fylder nærmest ikke noget (hvis man ser bort fra højttalerne)! 
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Interessant setup - Fylder nærmest ikke noget (hvis man ser bort fra højttalerne)! 

Tak skal du have. Jeg vil skyde på at DAC, preamp og poweramps tilsammen vejer ca. 2 kg. Min NAD S300 alene vejede såvidt jeg husker over 30 kg. Så der er virkelig tale om en stor forskel. Fagre nye verden.

Jeg vil dog tro, at mange herinde affejer det som noget sølle pjatværk.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Sidder her med den nye udgave af det tyske blad Stereoplay.

De har en test af 10 gulv højttalere hvor Klipsch RF63 også er med. Den vinder ikke testen eller bliver best buy men de er positive overfor dynamikken og even til at spille rigtig, rigtig højt. Maks lydtrykket måler de til 114 db, det sæt der kan spille anden højst præsterer kun 107 db. Klipsch er kort og godt DYNAMISK så det vil noget.

Forvrængingen ved 100 db er den laveste af alle de testede højttalere så der er mulighed for at få en rigtig ren lyd, selv ved pæne lydtryk. I 250 Hz-1.5 KHz  området er der INGEN kompression og det er også ved 100 db.

Så kommer vi til testen af driftseffekt for "hifi-korrekt" lydtryk, det er næsten den bedste del, de mener man kan klare sig med 4,5 W i 8 ohm, 6 W i 6 Ohm og 9/9 W i 4/2 Ohm.

Super dynamik, lav forvrængning, ultra lav driftseffekt og tårnhøjt maks lydtryk, hvis man mangler liv og energi i musikken så er Klipsch RF63 slet ikke et dårligt valg.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Sidder her med den nye udgave af det tyske blad Stereoplay.

De har en test af 10 gulv højttalere hvor Klipsch RF63 også er med. Den vinder ikke testen eller bliver best buy men de er positive overfor dynamikken og even til at spille rigtig, rigtig højt. Maks lydtrykket måler de til 114 db, det sæt der kan spille anden højst præsterer kun 107 db. Klipsch er kort og godt DYNAMISK så det vil noget.

Forvrængingen ved 100 db er den laveste af alle de testede højttalere så der er mulighed for at få en rigtig ren lyd, selv ved pæne lydtryk. I 250 Hz-1.5 KHz  området er der INGEN kompression og det er også ved 100 db.

Så kommer vi til testen af driftseffekt for "hifi-korrekt" lydtryk, det er næsten den bedste del, de mener man kan klare sig med 4,5 W i 8 ohm, 6 W i 6 Ohm og 9/9 W i 4/2 Ohm.

Super dynamik, lav forvrængning, ultra lav driftseffekt og tårnhøjt maks lydtryk, hvis man mangler liv og energi i musikken så er Klipsch RF63 slet ikke et dårligt valg.

Det gad jeg godt at læse. Det kunne være sjovt at se hvad de skrev om mine kære. Men ud fra det du skriver ser det jo godt ud. Især det med driftseffekten er skægt. For et par dage siden prøvede  jeg at køre en max test da naboerne var ude, og bare ved halv styrke på mine små kraftværker (2*15W i hver effektforstærker) var det MEGET højt. Men det fede var at dynamikken fulgte med. Som du også skriver, var det slet ingen kompression.

Klipsch og de små Trends er virkelig et match made in heaven. Jeg rumsterer med ideen om engang at udvide til surround med Klipsch hele vejen rundt og en Trends forstærker på hver kanal. Jeg ved ikke om der er nogen der har prøvet det, men det kunne være et sjovt setup.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:

Det gad jeg godt at læse. Det kunne være sjovt at se hvad de skrev om mine kære. Men ud fra det du skriver ser det jo godt ud.

Var en rimelig kort test, de skulle jo omkring 9 andre modeller så det blev kun til noget med at de ellers ikke skilte sig specielt meget ud og at nogle af de andre modeller lød mere engagerende og naturlige. At Klispch ikke skulle være engagerende kan jeg ikke helt se, men nu er det heller ikke mig der har lyttet til dem og testet.

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Var en rimelig kort test, de skulle jo omkring 9 andre modeller så det blev kun til noget med at de ellers ikke skilte sig specielt meget ud og at nogle af de andre modeller lød mere engagerende og naturlige. At Klispch ikke skulle være engagerende kan jeg ikke helt se, men nu er det heller ikke mig der har lyttet til dem og testet.

Som Den Blå Fisk skriver i sin RB-10 anmeldelse, kan det måske også have noget at gøre med udstyrmatchet. Jeg ved ikke hvad Stereoplay har testet dem på. I en god del af de tests af Trends TA-10.1 jeg har læst, har Klipsch været fremhævet som en fremragende makker til forstærkeren.

Jeg har i hvert fald ingen klager.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Har målt mig frem til at jeg med mine RB81 med 91 db følsomhed(målt i test) kun skal bruge lige omkring 16 Watt for 100 db peak i lyttepositionen og i mine ører er 100 db peak mere end rigelgit højt, normalt spiller jeg med et lydtryk der kun kommer op på omrking 80-90 db peak i lyttepositionen.

De 100 db i lyttepositionen er heller ikke noget jeg gør mere en et enkelt nummers tid, ellers bliver det for meget(og skadeligt for ørerne).

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Har målt mig frem til at jeg med mine RB81 med 91 db følsomhed(målt i test) kun skal bruge lige omkring 16 Watt for 100 db peak i lyttepositionen og i mine ører er 100 db peak mere end rigelgit højt, normalt spiller jeg med et lydtryk der kun kommer op på omrking 80-90 db peak i lyttepositionen.

De 100 db i lyttepositionen er heller ikke noget jeg gør mere en et enkelt nummers tid, ellers bliver det for meget(og skadeligt for ørerne).

Ja man skal passe på. 100 dB er jo ikke ligefrem casual lytning. Mine RF-63 er opgivet til at have en følsomhed på 99 dB, så der skal vel ikke mere end 2 Watt til at drive dem til 100 dB i lyttepositionen.

Selvfølgelig kræver det lidt ekstra Watt, hvis dynamikken (transienter) skal med, men der er jo også langt fra 2 Watt til 2*15 Watt.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes