Forfatter |
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Delaney skrev:
Tak for rosen og interessen Tylle. 
Som de andre også skriver, har jeg to forstærkere på hver ca. 2 x 10 Watt. De er godt nok ikke brokoblede. Det kan de nemlig ikke. Det er i stedet tilsluttet så højre og venstre kanal i den ene forstærker tager sig af øvre og nedre frekvensområde i den ene højttaler. Og ligeså med den anden højttaler og forstærker. Det kaldes vist nok vertikal biamping.
Edit: Men jeg kan jo godt se at du kører med væsentligt højere effekt. 
|
|
|
Ok, troede du havde fået det til at virke... Belastes forstærkeren til bas/mellemtone ikke meget på denne måde?
|
|
|
Jeg ved ikke om du misforstår mig, eller omvendt. De to kaneler i venstre forstærker styrer henholdsvis øvre og nedre område i venstre højttaler. Det er klart at den ene kanal i forstærkeren derved belastes en hel del, men der er samtidig en hel fri kanal til at give en rigtig god diskant. Jeg kunne også have valgt horisontal biamping, hvor den ene forstærker styrer begge nedre område, mens den anden styrer begge øvre områder. Men det tror jeg ville være hårdere for forstærkerene. __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaryo03 skrev:
Et utraditionelt anlæg. Og fedt! Har hørt Klipsch et par gange. Kan virkelig godt lide dem. Meget dynamiske! Gode til film, og med den sprødhed, jeg har hørt Klipsch levere ved lyden af guitar, så virker rør som en rigtig god idé... så et par skulderklap herfra.
Modigt setup. |
|
|
Tak skal du have.  Jeg kan sagtens genkende din beskrivelse af Klipsch. Musikken har aldrig været så sjov at lytte til. Du har ret i at det virker som om at de fleste andre vælger at gå i en anden retning. Men det fungerer fremragende for mig, og dermed er jeg tilfreds. Men stadig dejligt med et skulderklap.  __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville faktisk ikke være nogen dårlig idé at låne sådan et par, hvis det vel og mærke kunne lade sig gøre selvfølgelig Men hvad prisklasse snakker vi så om her, har ingen fornemmelse for hvad de koster? __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tylle skrev:
Det ville faktisk ikke være nogen dårlig idé at låne sådan et par, hvis det vel og mærke kunne lade sig gøre selvfølgelig Men hvad prisklasse snakker vi så om her, har ingen fornemmelse for hvad de koster? |
|
|
Du kan starte med at låne en enkelt. Det er jo en stereoforskærker. Det skulle nok kunne lade sig gøre. Tidligere på året kørte StudioSound en kampagnepris på 1000 kr. Så det er absolut overkommeligt. De kan også findes brugt, men der er rift om dem, når de kommer. Du skal være velkommen til at skrive hvis du har nogle spørgsmål.  __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Tylle Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay troede vi var et helt andet prislag, men det er jo absolut til at overkomme. Men jo tak, det vil jeg helt sikkert benytte mig af hvis det bliver aktuelt senere hen  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Jeg ved ikke om du misforstår mig, eller omvendt. De to kaneler i venstre forstærker styrer henholdsvis øvre og nedre område i venstre højttaler. Det er klart at den ene kanal i forstærkeren derved belastes en hel del, men der er samtidig en hel fri kanal til at give en rigtig god diskant.
Jeg kunne også have valgt horisontal biamping, hvor den ene forstærker styrer begge nedre område, mens den anden styrer begge øvre områder. Men det tror jeg ville være hårdere for forstærkerene.
|
|
|
Hehe, nu er jeg med... Tak for forklaringen!
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev jeg endelig færdig med kabinettet til min Dantimax forforstærker. Utroligt så lang tid det skal tage at skrive et speciale  Sådan ser den ud:  Jeg har placeret effektforstærkere og DAC bag DVD'erne, så mit setup har et meget renere udtryk. Det kan være at jeg fortryder det og rykker det hele op i syne igen. Hvem ved. Nyt oversigtsbillede:
__________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er blevet flot  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have. Billedet viser ikke helt tydeligt hvor dårligt mit borearbejde er.  Bagsiden er heldigvis værst. Nu mangler jeg bare at finde en fjernbetjening til den. Det er egentligt utroligt at jeg har kunnet affinde mig med ikke at have fjernbetjening i knap otte måneder.
|
Til top |
|
|
Tylle Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin kasse til din preamp du har fået bikset sammen der  __________________ It's the Crown that makes you king!
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 06 August 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil du ikke smide et par billeder op af dine korkfødder, og beskrive dem lidt nærmere?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Vil du ikke smide et par billeder op af dine korkfødder, og beskrive dem lidt nærmere?  |
|
|
Har du fået behov for afkobling? Det gjorde en kæmpe forskel for mig.  Min fremgangsmåde var som følger: - Først blandende jeg tørret fint sand med sort silikone i et 50/50 forhold. Noget frygteligt svineri. - Jeg skar to identiske skiver ud af en kork dækkeserviet (huggede dem hos svigermor  ). - Jeg lagde en god fed klat mellem de to korkskiver, og trykkede dem lidt sammen så silikonemassen fordelte sig. Med fingre vædet med opvaskemiddel, kunne jeg styre at silikonen ikke røg ud af sandwichen. Det er muligt at få nogle ret pæne kanter. - Derefter tørrede det i en uge. Jeg varierede størrelsen af skiverne, antal skiver samt mængden af silikonemasse alt efter hvor meget vægt de enkelte fødder skulle kunne bære. Her ses en fod, der bruges til at bære min PS3:  Og her ses en lidt større fod, der bruges til en højttaler:  God fornøjelse med det.  __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 07 August 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej egentligt ikke, men kan man tweake lidt ekstra, hvorfor så ikke 
Det ser smart ud. Virker det for dig, og på hvilken måde?
Bruger du et større lag silikone-blanding til de fødder der skal bære mest vægt?
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det ikke synd at de fine højtaler skal stå klemt så meget inde ... de kan da u muligt spille så åben som fabrikken har tænkt sig ... har du fået styr du dine bas problemer ,??
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er måske nok lidt synd. Men når man bor 2 personer i en 63'er med kombineret køkken og stue, så er mulighederne lidt begrænsede. Når vi er færdige med studierne skal både vi og højttalerne da også have noget mere plads.  Mht basproblemerne hjalp mine afkoblingsfødder virkelig meget. Jeg går dog med tanker og at få noget granitflise skåret, så den hedder: højttalere på spikes på granit på afkoblingsfødder på gulv. Er der nogle gode forslag til hvordan man får fat i sådan noget granit? Eller og der måske er andre bedre metoder? Måske noget beton af en slags?
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er hlet percis dit problem med højtaleren og gluvet ..??? går bassen i gulvet da ..????
nu læste jeg kun om dine bas problemer så småt .. hvad er det der er galt .. er der kun bas ude ved vægen eller lige foran højtaleren eller slet ikke noget ..???
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
Jan v j Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde du fået dit emotiva ??? hjem
__________________ Mvh jan
Billede - PX80 42".
Blu ray - BD30.
Lyd - Dali Ikon serie + sub.
Formidler - Denon 2807.
Samsung HD selector.
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop oprettet en hjemmebiotråd. Deri svarer jeg gerne på spørgsmål ang. Emotiva. Med de timer jeg har tilbragt på deres forum, føler jeg mig efterhånden ganske kompetent.
|
Til top |
|
|
ehb_elh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke behov for lidt vinkel på de højtalere når dit sweetspot er så tæt på?
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehb_elh skrev:
Har du ikke behov for lidt vinkel på de højtalere når dit sweetspot er så tæt på?
|
|
|
Jeg tror at billedet snyder lidt. Du er ikke den første der omtaler mit sweetspot som "tæt på". Men afstanden fra sofaen til de enkelte højttalere er større end afstanden mellem højttalerne, så det er vel okay?! Men stadig vil jeg give dig ret i, at kunne være noget at hente ved at give dem lidt vinkel. Det er bare ikke rigtig muligt så klemt som de står. Og tak for invitationen.  __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|