Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 16:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Køb af effektforstærker. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Til Haldor

Sunfire amps er gode amps ingen tvivl om det. Samlignet med andre alm hifi amps er de umulige at sla. Er man derimod villig til at ta det "farlige" spring og hoppe over i den profesionelle verden, sa vil jeg pasta at den bedste amp under 25k er en Crown Power tech 2.1 Jeg har efterhanden haft den med til et utal af hifitref med harske kritikere og den har ikke faet smek endnu. Har man flere penge og kommer op i 25k og deropad sa er Crown Studio Reference det bedste penge kan kobe, efter min mening. Er man til 5 watts trioder og vil hore klimte klamte kammermusik mens man drikker te, sa er det her ikke vejen. Men vil man gensanse koncerter med en troverdig live gengivelse men samtidig ikke vil misse alle de fine sma hifi detalier sa er Crown eft min erfaring the only way. Isar nar det kommer til detalier, definition og kontrol i de nedre oktaver skiller Crown sig markant ud. Jeg har varet ude ved flere der har Zappulse og Icepower som mente deres bass var i et jerngreb..efter at have Crown pa i et par min sa det noget anderledes ud. 

Hvis du er int i at evt lane en Crown, sa kan du smide mig en mail. 

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Til små 17K er der bestemt mange muligheder for at få sådan et sæt JBLer ti at synge. Har du overvejet at købe brugt?

Well, det er måske i virkeligheden lige meget nu. (Konen har talt - husk hvad blomster kan gøre)
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Hej, lydgalleriet holder som måske kendt ophørs-salg.

Der kan du få rotel med 30-40% rabat. Eller et godt bud på nogle vincent sp991plus, som jeg købte hvis jeg bare ligeCry.......

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:

Hej, lydgalleriet holder som måske kendt ophørs-salg.

Der kan du få rotel med 30-40% rabat. Eller et godt bud på nogle vincent sp991plus, som jeg købte hvis jeg bare ligeCry.......

Kurt sagde 35% på Gryphon til mig - det annoncerede 70% var vist kun på nogle Onkyo produkter?. Hans egne ting giver han 20% på - dem napper han jo med hjem igen.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa... Jeg har selv et par JBL Ti-5000, og leder også efter en ny forstærker, da min integrerede H/K er ved at blive for lille.

Jeg har dog ikke den store formue til rådighed, så vil gerne købe brugt.
Jeg er stødt på et Acurus forstærkersæt: A250 effekt og L-10 forforstærker.

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med dette udstyr?

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

marvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Du skal vide at der er enkelte problemer med denne model efter måske et par års brug.

Kig ind på http://www.audioreview.com og læs om de få reparationshistorier.

kabinettet er en let flimsy historie og modellen virker en smule blødere i bassen end de nummeret mindre modeller fx. RB990, 990BX og 991. Jeg har endnu ikke hørt RB1080.. Rotels effektforstærkere giver IMHO generelt rigtig god valuta pr. investeret krone

Mvh. Jens/Modifix, - der selv har to RB 1090'ere, den ene måler så desværre 0,67 Ohm over pindene i netbrønden..

Hej, prøvede lige at klikke ind på den rep historie, men jeg kan ikke finde den. Hvor er den lige præcis?

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Det er vist noget med en"current inrush limiter"der står af efter et par år.

denne konstatering er fundet under brugerreviews af RB1090, på Audioreview.com

Mvh. Jens/Modifix - DCA.

haldor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Hey drenge.

Lydgalleriet, hvor er det nu det ligger?. 30-40% det er sku værd at ta med!

Jeg må ned til blomsterhandleren!!!

haldor

haldor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Hey TI-5000.

Det er nogle fede højttaler du har.Wink

Jeg kan kun anbefale en god og strømstærk Amp. Har selv haft Denon poa6600 monoblokke og de farver hele lydbilledet(slasket bas,tam mellemtone,sløret diskant) og har haft parasound Halo A21 hjemme. Den er selvfølgelig bedre 6600men ikke helt styr på bassen. Så køb en strømstræk Amp.

haldor

tp acoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Modifix... Rotel RB-1090 er en fed Forstærker... men har du lagt øre til deres noget ældre RHB-10 ?? har lige fået sådan en SATAN ind af døre og JESUS den kan levere meget mere Strøm og Detalier end 1090'ern som jeg også har haft hjemme... og mine højtalere er ret Sultende med hensyn til Efekt hvis de helt skal op i Koncert nivou ( Og det skal de ) Så hvis du har mulighed for at høre sådan en Satan ville det være en god ide ( der findes ikke mange af dem i verden så ret usædvanligt syn men Håber du kan få fingre i en ellers kan du jo kontakte mig )

Men Rotel Laver nogle forfærdige Gode Forstærkere... lige en advarsel forforstærkeren RC-1070 Lyder af PIS for at sige det mildt... ved ikke hvad der er gået galt i den produktion..

--Thomas

Til top Vis tp acoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tp acoustics

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 01 April 2004 kl. 02:33 | IP-adresse registreret  

Interessant TP, altså at RHB 10 kan levere mere strøm.. Jeg tror du lader dig snyde lidt af udseendet og lidt af at det er en mindre forstærker der må kæmpe mere for at aflevere den samme effekt fra to mindre transformatorer og mindre elektrolytkapacitet.

Jeg mener at RB1090 netop modbeviser at"power corrupts",den behøver ikke bevise noget, netop fordi den er stor og stærk og lidt af en prisbombe..

Jeg havde en af dem med i herlevklubben for lidt mere end et års tid siden, der holdt den klubbens(meget store)højttalere i så kort snor at adskillige medlemmer udvandrede til storrummet foran klublokalet, sikkert fordi de ikke kunne genkende de"musikalskheder"og opsvulmet basgengivelse der desværre er dagens orden ved mange mindre forstærkere.

Du kan ha' ret i at Rotel's forforstærkere mere generelt er en skuffelse, især vejet imod fa's effektforst., hvoraf jeg mener at RB990'eren nok er den der minder mest om RHB10 rent lydmæssigt.(?)

Mvh. Jens/Modifix - DCA

http://herlevhifiklub.dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes