Forfatter |
|
Audio-Kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
Sendt: 20 September 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 20 September 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er kun V8F, der benytter sig af G1. De mindre modeller i V-serien har samme diskant som M-103.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Friisand Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 20 September 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig set AC til andet end "kampagnepriser" .
På en skandinaviske impotørs "Golden age" hjemmeside står der ganske vist at det er G1 diskanten der benyttes i V6F...men det passer ikke. Ifølge AU's egen hjemmeside er det G3N der sidder i V6F. Det er lidt større end det der sidder i M-103 ,som hedder G3i.
Volla anvender G1.
Ifølge Jørgen (Ardency Audio) skulle Volla, V6F og V8F være på vej til hans demolokale ved Støvring! __________________ Gert Friis
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 20 September 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun udtale mig om G1 diskanten, som jeg har kørt med i mange år i forskellige sammenhæng. Det er helt rigtigt meget svært at vænne sig til domer efter den selv om jeg må indrømme at visse af de nye beryllium domer kan noget helt specielt.
Lige nu kører jeg G1'er ned til ca. 2.200 Hz med et 3. ordens filter. Nedefter er det 2 stk. C2 90 Accuton 6,5" - en på hver side af båndet. For at få enhederne tættere sammen har jeg lavet en ny skinbeklædt baffel til båndene. Systemet er delvist aktivt. Diskanterne er dog passivt delt og trækkes af PSE 300 B rørtrin på ca. 20 Watt. Rigeligt med den høje følsomhed.
Har tidligere hørt nogle af de mindre Aurum Cantus færdige højttalere. Absolut godt lyd og et meget undervurderet mærke

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
HugoB Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 20 September 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først det positive: Spændende design, interessant med anderledes bånd-diskanter, der åbenbart slår doomtweeters - hvordan er lidt svært at forestille sig??
Af den tyske anmeldelse får man (=jeg) en fornemmelse af en smuk og venlig højtaler der ligger lige på kanten af det servile læs: høflig/neutral gengivelse. Ved de første lyt ok - men lidt farveløs i længden. Er det smaskhamrende forkert?? Det lyder lidt som folk der bliver trætte af Vienna Acoustics med en lignende begrundelse...
Erfaringer?! Helst ingen fordomme - jeg spørger for at få et billede af en højtaler der åbenbart er svær at få lov til at lytte på - men som også er interessant
|
Til top |
|
|
lehmann Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Ja så vare det ikke længe før jeg får mine Aurum Cantus ht,er . jeg får et sæt V6F til låns på lørdeag, ind til mine V7F kommer til landet ,uha jeg glæder mig, jeg skal nok komme med billder og en beskrivelse , nå de kommer . .
|
Til top |
|
|
Friisand Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i AU-klubben
Tillykke med valget Lehrmann. Har du hørt V7F eller køber du i blinde?
Jeg har været hos (Jørgen)Ardency og lyttet til/set på V8F. Flot finish helt som forventet! De fylder da godt op i landskabet, men på en meget elegant måde med de buede kurver. De V8Fhar sgu en god røv!Og ligeså som forventet var lydoplevelsen desværre præget af at de slet ikke var spillet til endnu! Det skal siges at Jørgen havde sendt mig en mail og forslået at jeg skulle vente indtil de havde fået noget mere massage.
Blev dog ikke skræmt da jeg fra mine M-103 ved hvor meget de forandrede sig i løbet af en lang tilspilning. I forhold til M-103 lød V8F ikke så hårde i diskanten som jeg husker førstnævnte gjore under samme lytte forhold hos Jørgen. Det var tydeligt at høre at det var en meget større højttaler med en stor basenhed i et stort kabinet. Noget af det jeg var lidt betænkelig ved var om den bas var til at styre. Men jeg syntes ikke at der var bulderbas i lytterummet som ikke er specielt stort og indrettet til alm. beboelse. God fyldig men kontroleret bas.
Nu venter jeg i løbet af 1-2 uger at få et par tilspillede V8F hjem i stuen og så skal der høres musik!
Hvad jeg gør ved mine M-103.....tjae mon ikke de er at finde et andet sted her på hifi4all .
__________________ Gert Friis
|
Til top |
|
|
lehmann Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Friisand.
Ja jeg køber i blinde, men det er jeg ikke nervøs for,har hørt de mindre modeller, V6F mm, du siger du kunne være lidt betænkelig ved om du kunne styre bassen, ?, hvilken forstærker køre du da med ? og hvor stort er dit rum. du skal jo nok regne med at burge godt med kræfter( watt/ strøm), jeg køre med mono blokke på 200 watt i 8 ohm og de er så 400 watt i 4 ohm, så jeg tror det rækker, men det finder jeg jo nok ud af,jeg skal nok komme med lidt billder , og lidt beskrivelse dem ,når jeg får dem . .
mvh Lehmann.
|
Til top |
|
|
lehmann Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg for et sæt AC V6F hjem i morgen ind til mine V7F kommer, det bliver lidt spændende ,at høre dem i min egen stue. er der ander her der har nogle erfaringer med disse ht,er ?, der skulle være et par sæt ude nu , så det er bare med at øse lidt erfaringer ud .
.
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg fik som den første person i dk mit sæt V8F i sidste uge, købt hos den rare og hjælpsomme Kenneth (Hifi4real) fra Herning. De spiller kanont allerede nu, bassen er ikke buldret eller noget men meget præcis og stram. Jeg må indrømme de er lidt store ifht. min stue men er købt med tanke om at jeg flytter om et års tid til noget større. Bånddiskanten er helt fantastisk åben, og ja jeg tror aldrig jeg kunne vende tilbage til doomtweeters. Jeg skal til polen i morgen så der kommer først billeder om en uges tid.
Hej Lehmann du har også bestilt dine hos Kenneth ikke?
|
Til top |
|
|
Friisand Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillyke til Razzer med at du blev den første i Danmark med V8F....troede jeg ellers jeg ville blive . Glæder mig at du syntes at de spiller godt lige ud af papkasserne. Så kommer du direkte i himlen når de først lukker op! Forstår godt din glæde over diskantbåndet. Det er jo AU's kendetegn og det store G1 der sidder i V8F er toppen af poppen!
Mht at styre basserne, så var der ingen problemer med min fortærkers ydeevne. Jeg havde min Xindak 6200 med over til Jørgen. Der er en hybrid med rør i indgangen. Den har godt styr på højttalerne og er efter sigende ganske kraftigt dimensioneret.
__________________ Gert Friis
|
Til top |
|
|
lehmann Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jo det er den flinke Kenneth fra hifi4real, som er med til at hjælpe mig , med at få mine V7F ht,er,og han stiller oven i købet et sæt V6F til mig til låns ,imens jeg venter på mine V7F, måske er jeg så den første der få de i DK ,jeg glæder mig som et lille barn før julegaverne.
mvh Allan.
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friisand skrev:
Jeg har aldrig set AC til andet end "kampagnepriser" .
På en skandinaviske impotørs "Golden age" hjemmeside står der ganske vist at det er G1 diskanten der benyttes i V6F...men det passer ikke. Ifølge AU's egen hjemmeside er det G3N der sidder i V6F. Det er lidt større end det der sidder i M-103 ,som hedder G3i.
Volla anvender G1.
Ifølge Jørgen (Ardency Audio) skulle Volla, V6F og V8F være på vej til hans demolokale ved Støvring!
|
|
|
ja de sidder kun i Volla - V8F - men sidder osse i GRAND SUPREME men der sidder en anden
i V10F som lige så stor men har fået en anden navn .... men hold da hvor jeg glæder
mig til billeder af V8F da man ikke kan renge med de billeder fra goldenagemusic eller Aurum
hjemme side ... eller hører dem i IRL
|
Til top |
|
|
lehmann Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Så har jeg fået Aurum Cantus V6F, og jeg er da positivt overrasket, de spiller rigtigt godt, men man kan godt høre , at de skal spille mange timer , før de åbner rigtigt op , men indtil videre så er det rigtig godt, , og så er de jo sindsygt flotte, , jeg får først mine V7F i december , og har fået lov til at låne V6F imens, super fyr ham Kenneth. er der nogle der har lidt erfaring med hvilket grej der passer rigtigt godt til Aurum Cantus ?. jeg køre med Musical Fidelity , hele linien ud.
mvh Allan.
|
Til top |
|
|
lehmann Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Nå AC ejere , jeg er intereseret i at høre hvad i køre med af grej, og hvilke kabler, jeg køre med Musical Fidelity. X-A 200. monoblokke. Nu-Vista pre. X-Ray cd.og sas solo signal kabler, men det er mest forde at de er nemme at have med at gøre bag anlæget, og så lyder de heller ikke værst, når jeg får et andet rack, så skal der taralabs på, mine højtalerkabler er fra tyske Viablue, et sæt 2x3 meter biamping, på "mine" AC V6F, som kun er til låns ,ind til mine V7F kommer, hvis nogle af jer er intereseret i at høre et sæt V6F, så er i velkomne her, jeg har fået tilladelse til salg hvis en skulle være intereseret. og mon ikke der er det. de spiller temmelig godt, jeg havde Helicon 400 før og de nye gør det stort set lige så godt, og så oven i købet til en væsentligt lavere pris.
mvh Allan.
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit intryk at man kan smide næste alt på højtaler af normal kval det spiller bare røven ud af bukser med Rotel anlæg så det skal ikke værer dyrt for det spiller det kan jeg li ved disse højtaler
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Power Watt , hvordan rengør du dine højtalere? Nu efter jeg er kommet hjem fra ferie er der støv overalt  Lehmann jeg hørte dine låne v6fer hos kenneth de spillede fint, men manglede lige lidt af det hele ifht v8feren men stadig meget meget fin ht til prisen og ja de er næsten mere elegante end v8eren i deres størrelse.
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://img79.imageshack.us/my.php?image=kicx1488md3.jpg
Linket virker men jeg kan ikke få det frem på siden, brugte eller denne guide
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42706&K W=Guide
|
Til top |
|
|
lehmann Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Razzer.
Ok jeg her ikke hørt V8F, men som sagt så "låner " jeg V6F eren af kenneth ind til mine V7F kommer hjem, og mon ikke de har lidt mere af det hele ?, jeg valgte ikke V8F pga min stue ikke er stor nok ( 23-24 kvm.) men jeg tror at V7f her en lidt hurtiger bass, med de to 7 er i stedet for en 8 tommer.og ja jeg ved godt at V8F har g1 diskanten, men det må jeg se om jeg kan leve med, ellers må jeg jo prøve en V8F. men den tid den sover
..lehmann.
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg tror bestemt at v7f lyder godt. Hvilken finish har du valgt? Er v6ererne ved at blive kørt til i stempler og cylindrer - Nogle forbedringer i lyden og iagtagelser??
Pga ferie og travlhed efter min hjemfart har jeg endnu ikke fået startet v8eren op, men forstærker og cd afspiller har været tændt et par timer så mon ikke snart olien er varm 
|
Til top |
|
|