| Forfatter |
|
lehmann Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har valgt mine V7f i Rosewood , det er en fed træsort, og ja der sker da forbedringer med v6f,jeg har vel spillet ca 20-25 timer på dem nu ,og det bliver stadig bedre, der mangler dog lidt i den øvre bas og øvre mellemtone , men det er i småtings afdelingen vi her taler om, hvilket grej bruger i andre ac ejere ? og er der opgraderinger på vej?.
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linket på side 2 virker forresten. kan bare ikke få funktionen hvorpå det kan ses her på postet til at virke.
Lehman lyder spændende med dine lyd forbedringer, rapporter gerne løbende lydforbedringerne. Godt farvalg hvornår får du dem? ? ? Jeg får lidt mere tid til at lytte til mine i aften bliver dejligt, og nu er cd spillens 25kg også ved at være varme efter at være tændt i 26 timer.
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et billede af hele setuppet i lidt dårlig kvali, stuens størrelse gør at jeg ikke kan få hele oversigten fra sweetspot   [URL=http://g.imageshack.us/i
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
og det første fra linket. 
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er da helt blevet vild med Sveskes guide 
|
| Til top |
|
| |
lehmann Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rasser.
Jeg får mine Ht,er i december, så jeg køre med v6f ind til da,jeg aner lidt taralabs ht kabler , er du glad / tilfreds med dem ? altså på dine ac,er?og iøvrigt fedt anlæg du har , er der opgraderinger på vej ?, altså hos mig er der altid opgraderinger i tankerne, men det er vel en almindelig hifi sygdom .
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|

RAZZER skrev:
og det første fra linket.

|
|
|
Damn, de er nice. Den finish får mange speakers til at blegne. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej lehmann tak for rosen, hmm opgraderinger tja jeg egentlig ikke, har fået min drømme cd afspiller også i en meget meget opgraderet version http://www.dagogo.com/SonySCD777VSEI.html det er forresten min i linket .
Kablerne fra taralabs er fantastiske de er meget neutrale og lader alt gå igennem på godt og ondt.
Men ja man går altid med opgraderinger i tanke, mon ikke en ny stue vil være det bedste men samtidigt dyreste tweek for mig hehe.
Til Music4life tak for rosen du burde komme forbi og høre dem.
Nu når i har roserne ude skal i da lige få nogle flere billeder
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da min center bliver forsinket har Kenneth i midlertidigt fået en mindre center model hjem som jeg kan låne indtil den anden ankommer, så servicen er altså virkelig i top hos Hifi4real. Håber snart der er flere som kan få øjnene op for det her mærke priserne, lyden og finishen fortjener virkelig mere omtale.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
Hej lehmann tak for rosen, hmm opgraderinger tja jeg egentlig ikke, har fået min drømme cd afspiller også i en meget meget opgraderet version http://www.dagogo.com/SonySCD777VSEI.html det er forresten min i linket .
Kablerne fra taralabs er fantastiske de er meget neutrale og lader alt gå igennem på godt og ondt.
Men ja man går altid med opgraderinger i tanke, mon ikke en ny stue vil være det bedste men samtidigt dyreste tweek for mig hehe.
Til Music4life tak for rosen du burde komme forbi og høre dem.
Nu når i har roserne ude skal i da lige få nogle flere billeder
|
|
|
Jeg tager dig på ordet med at komme og høre dem. Tak for invitationen
Send mig en PB - geografisk ser det jo fint ud __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
lehmann Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Razzer.
Du spurgte hvordan man holder sine Ac rene ,og fri for støv, ja det er svært med de blanke overflader, men hvis og når du er væk i længere tid så kunne du jo sætte de velour poser over dem , som de kommer i , bare et forslag, hvad med dine ac V8F er de kørt til ? eller lyder de som de skal . lige ud af boxen,? eller bliver de ikke også lidt bedre afterhånden , som de får lidt spille tid. jeg er stadig ok tilfreds med "mine" V6F, men glæder mig rigtigt meget til mine V7F kommer , men det bliver jo nok først i januar .
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 02:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life det skal vi nok finde ud af i den nærmeste fremtid og ja geografisk ingen problem.
Hej lehman ja rigtigt nok med de poser, men hvad rengør du dem med for støv i det daglige? nye forbedringer? V8eren er godt i gang med løbende forbedringer, det var særligt her til aften da jeg lyttede til SA cd at det virkelig blev klart for mig at der varsket ting. De er blevet mere levende luftige og diskanten er åbnet mere op, selvom den allerede fra start har været med åben, synes også bassen er blevet mere præcis og kontant. Jeg lytter en del til Heather Nova cden Oyster, og her kan jeg følge forbedringerne da det er en rimlig akustisk cd og af høj kvalitet. Dårlig indspillede cder lyder ikke godt på acerne.
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nok ikke nogen vej uden om at sku' igang med støvkluden Razzer . Nu til dags kan der fåes så mange vidunderklude som næsten kan klare den daglige rengøring helt uden manuel kraft! Se bare diverse produkter på TV-shopperne! Blanke overflader er jo en støvsamler uden lige. Vær du bare glad for at du ikke har sort pianolak og at støv på toppen....altså højttalerens...ikke påvirker lyden! Alternativt må du igang med at hæve luftfugtigheden i lytterrummet. Til det kan anbefales anskaffelse af et stort akvarium uden dækglas med høj vandtemp. Men hvis du ikke har nogen interesse i at holde fisk så er der måske nok alligevel nemmere hyppigt at anvende støvkluden.
Ang. tilspilningstiden så har jeg af omveje hørt fra "Golden Age", som står for importen, at man skal påregne flere hundrede timers brug før det hele er på plads. Af erfaring med mine M-103 ved jeg at selv om det lyder nogenlunde godt fra starten så bliver det meget bedre hen af vejen! Derfor glæder jeg mig til i næste uge at modtage mine "brugte" og tilspillede V8F'ere....
Der er da lige før at vis skal danne en Jydsk Aurum Cantus klub med en underafdeling for ejere af V-modellerne . Med den stilstand der er i handel med brugt hifi lige i øjeblikket grundet finanskrisen så kan jeg både være med i underafdelingerne for V og M modellerne! Fatter ikke at jeg ikke bliver kimet ned vedr. min ann. på salgssiden for mine M-103....når nu enhver burde vide hvor meget vellyd der er at få for ikke ret menge penge.....
Vedr. hvad for noget udstyr der går godt sammen med Aurum Cantus....er der så nogen af jer der har hørt dem sammen med rørforstærkere? Nogen jeg godt kunne tænke mig at kigge lidt nærmere på. Men ifølge den tyske test der er linket til tidligere her i tråden spiller V8F lidt tilbagelænet og måske spiller rør lidt for "afslappet". __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Friisand glæd dig til dine V8ere hvor har du anskaffet dig dem og til hvilken pris, hvilken finish mm. har du lyttet til dem? Tak for rådene ang rengøring, kunne især godt lide det med akvariet  , har haft fisk de tilhørte xsen og røg ud kort efter hende, min nye kæreste holder dog ikke fisk heller ikke jeg hehe. Ja god idet med Aurum klub
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og frisaand jeg er enig i det er mærkeligt dine hter ikke bliver solgt men tror det skyldes at folk ikke kender nok til mærket de er bange. er f.eks. også på tide at hifi4all.dk tester nogle ACer ærlig talt, folk "danskerne" elsker jo at få meget for pengene. Synes det er fint nok med test en test af det dyre Audio Research som lige er blevet testet, meen ærlig talt resultatet som lyder at cdafspilleren "Samlet set er CD5 på niveau med referencen" og denne audio research koster mere end 3 gange så meget. Derfor vil jeg som læser ikke finde dette produkt særligt interessant, selvom læsningen er interessant nok. Nej test dog noget mere hif som har rygtet "meget for pengene". Det er det "de fleste af os" danskere vil have. ps det kan dog også godt være at cd referencen lever livet lidt for højt på strå i anmelders tanker, hvilket jeg ikke skal gøre mig klog på. Men jeg fastholder dog stadig min pointe om test af hifi som giver "meget for pengene".
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet til V8F...jo jo. Mine kommende højttalere er på vej med kurer fra Grækenland. Indkøbt via Ebay til nogenlunde det halve af nyprisen incl transportomkostninger. De er i samme finish som Razzers. Naturligvis har jeg været lidt betænkelig ved at sende pengene ned til en totalt ukendt græker. Men Ebay/paypal har mulighed for at komme efter en evt snyder og tilbageføre pengene. Det kan ikke lade sig gøre med en bankoverførsel. Naturligvis er jeg først helt rolig når fragtmanden banker på døren...forhåbentligt i næste uge.
Den snak med at der kun bliver testet dyrt udstyr er en gammel traver. Dengang for 20 år siden da der var noget ved bladet "High-fidelity" handlede mange læserbreve om netop den problematik. Der blev testet meget udstyr som kun ville blive solgt i Danmark i et fåtal. Lige som nu er det ikke helt rigtigt at der kun bliver testet dyrt udstyr....se bare den samlede oversigt her på "Hifi4all". Der kan jo tales både for og imod test af uopnåeligt udstyr for os almindelige dødelige. Ydelserne i dagens udstyr kan man jo ofte finde i morgendagens "husmandsudstyr". Derfor er det jo spændende at læse om hvad det yperste kan yde. Men som forbrugeroplysning når vi skal vælge udstyr er det jo ikke meget ved at læse om forstærkere til 250.000 kr! Nok svært at finde en balance der tilfredstiller alle.
Min Xindak forstærker til 7000,-kr, min Jungson cd til 8000,- og mine Xindak kabler til 3000,-kr glæder sig vildt til at møde de kommende samarbejdspartnere. Naturligvis er der en vis utilfredshed at spore ved at der skal siges farvel til AU M-103. Så her i weekenden får de lov at lege sammen alt det de lyster. Ligenu gir de den gas med en liveudgave af "Hotel Calefornia" med Eagles . __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige lidt flere billeder 
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil kommet til at godt ud med en center under tvét imorgen......;o)
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud fra billedet synes jeg at du sidder møj tæt på højttalerne. Er det ikke armlænet på din sofa jeg kan skimte. Har du et godt stereoperspektiv er det jo lige meget __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |