| Forfatter |
|
Wazkyr Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske jeg skulle gå lidt ned i prisklasse, troede ikke en amp kostede så meget. Kan HD600 eller f.eks Grado SR 225 køre helt uden forstærker, eller ville det være spild af penge?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gradoen kan godt da det er en 32 ohms hovedtelefon, men HD600 kan ikke.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Grado kan fint trækkes uden forstærker, men du burde nu opgradere din kilde i samme hug, ingen point i at have en Bentley med en 1,4 Fiat motor i
|
| Til top |
|
| |
Wazkyr Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
så løber vi hurtigt op i de mange penge igen hvis jeg skal have nyt lydkort :P.. Men hvilket ville i så anbefale til SR 225 ?
|
| Til top |
|
| |
AcousticMatter Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Jeg har haft en Yulong DAH-1 en måneds tid sammen med et par nye Sennheiser HD650. Det er en kombineret DAC/hovedtelefonforstærker
(m. USB indgang), der slet ikke er så tosset til prisen. Jeg mangler endnu at lytte lidt mere på den før jeg har dannet mig en mening om den, men
den er helt sikkert et fornuftigt køb hvis man har brug for denne kombination. Min fornemmelse er, at i hvertfald forstærkerdelen er klasser bedre
end en zero DAC (som jeg kun har læst om). DAC'en slår ikke min Apollo CD afspiller, men kommer tilstrækkeligt tæt på til at jeg synes pengene er
givet godt ud. Jeg købte den på ebay for knapt 2000 kr. inklusiv forsendelse og uden told, da den blev sendt fra Frankrig. Sammen med et par
HD600 eller hørebøffer af lignende kvalitet, er jeg sikker på at man får rigtig meget god lyd for pengene.
|
| Til top |
|
| |
Wazkyr Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig brugt Ebay, men det kunne da god være det var en god ide. Søgte lige lidt på "Yulong DAH-1" den men kan kun finde en i Kina der har den. Den er slået op på både den engelske og amerikanske Ebay, men varen befinder sig stadig i Kina :(
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wazkyr skrev:
Jeg har aldrig brugt Ebay, men det kunne da god være det var en god ide. Søgte lige lidt på "Yulong DAH-1" den men kan kun finde en i Kina der har den. Den er slået op på både den engelske og amerikanske Ebay, men varen befinder sig stadig i Kina :(
|
|
|
Ebay er en kunst
Men desværre den eneste måde vi stakkels Danskere tit kan få fat i alle de "seje" ting
Mht til en lydkort til sr225, så vil jeg ik mene at du finder noget lydkort med speciel synergi med dem, men du finder nogen som er bedre end andre, her har du en kort liste (bedst til sidst):
Audiotrak prodigy
Emu0404
Esi juli@
Emu0404 usb
Onkyo SE-200
De første 4 kan du finde i EU, evt på dolphinmusic.co.uk (god og billig forhandler), Onkyo er meget svært at få fingrene i, og det er bøvl udenlige at få det til at virke (jeg har det) så gå efter en emu0404 usb, det har også en ok forstærker del i :)
|
| Til top |
|
| |
AcousticMatter Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte den her: http://stores.ebay.co.uk/Jasmine-Hifi-Audio-Store
Jeg modtog den med pakkekurer mindre end 1 uge efter jeg havde bestilt og betalt.
|
| Til top |
|
| |
Wazkyr Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
AcousticMatter skrev:
Jeg købte den her: http://stores.ebay.co.uk/Jasmine-Hifi-Audio-Store
Jeg modtog den med pakkekurer mindre end 1 uge efter jeg havde bestilt og betalt. |
|
|
Var også den jeg kigged på, men de står alle at de er fra Kina, derfor ville told hoppe oveni? Hvis jeg nu sammenligner, selvom det nok ikke er muligt pga adskillige forskelle :P HD650 (2300 i dk, 1900 i england) + Yulong DAH-1 (1850 i kina... måske kommer told oveni) Grado SR 225 (2000 i dk) + E-mu 0404 USB (1400 i england) Alle priserne er med fragt til dk. AKG K 272 HD ser sq også lækre ud, kunne være dejligt med et par høretelefoner man ikke larmede alt for meget med i bussen også :P
|
| Til top |
|
| |