Emne: Hifisnobberi ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
nu har jeg læst den. i bruger da enormt meget tid på at snakke om at de andre tager fejl og i har ret!!!
Tråden er faktisk fyldt med snobberi overfor alle de "snævertsynede" der ikke har opdaget klipsch. Det kan jo være der er nogen der har en anden smag en jer Klipschfolk. Jeg synes i øvrigt der er rimeligt stort rum for forskellige holdninger til lyd her på Hifi4all, så hifisnobberi? næh, egentligt ikke generelt.
|
|
|
Det var nøjagtigt hvad jeg tænkte faktisk... Er snobberi være end anti-snobberi?
Måske skulle man lige definere hvad man mener med "hifi-snobberi"? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Jonas bojer skrev:
men jeg selv kan finde på at sige at noget ydstyr ikke kan spille musik og det er ikke fordi jeg er snob men blot fordi jeg har ret.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Selvtilliden fejler vist ikke noget og arrogant er du også. 
|
|
|
Nej nok mere det man ikke ved hvad skal lytte efter.
Spille musik det gør alle anlæg, der er bare forskelige måder at gøre det på.
Jeg synes ikke man ser mange snopper herinde, men man ser mange mennsker der går alt for meget op i mærker, men der er da en del impotør der gerne vil have deres mærker skal være snop mærker og det er det værste synes jeg.
Hvis du vil se snopper så skal du bare tage til en messe som den i tyskland der er fyldt med dem og deres mærker det er ligeså man brækker sig.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan nyde et godt stykke musik, om det så kommer fra min Blaupunkt monoradio i køkkenet. Oplevelsen ved at høre god musik, godt indspillet og på et godt anlæg, bliver som sådan ikke større, bare sjovere.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Så fordi jeg og andre synes der er alt for meget hifi snobberi så er vi selv snobber? Underlig måde at tænke på.
Nu hedder tråden jo "Klipsch tråden" og så kan man da ikke forvente andet end at dem der har Klipsch og er glade for mærket også roser det. Kan ikke være vores skyld at dem der ikke bryder sig om Klipsch ikke deltager i tråden, det kunne de jo bare gøre hvis de havde noget at tilføje og som de mente var relevant for diskussionen. |
|
|
I har jo allerede stemplet dem der mener noget andet som snobber, så er det jo lidt svært at byde ind med noget konstruktivt. Alle de gange jeg har hørt Klipsch, har det - lad mig sige det diplomatisk - været en lyd jeg ikke bryder mig om. Er jeg så snob?
Nu mener jeg grundlæggende du har ret når du siger der er for meget hifi-snobberi, men pågældende tråd er da netop et eksempel på det modsatte: Der er netop IKKE nogen der har blandet sig med deres forudindtagede holdninger, snobberiet findes slet ikke i dén tråd. I får lov til at diskutere Klipsch med en positiv indgangsvinkel, selv om andre kan være uenige - er det ikke dét du gerne vil? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| Jeg kan nyde et godt stykke musik, om det så kommer fra min Blaupunkt monoradio i køkkenet. Oplevelsen ved at høre god musik, godt indspillet og på et godt anlæg, bliver som sådan ikke større, bare sjovere. |
|
|
Det er et simpelt spørgsmål om terminologi. I oplever det samme, I kalder det bare forskellige ting. Modvilje til at forsøge at forstå andres formuleringer er nok den største kilde til skænderi. Du giver et glimrende eksempel: Er en "sjovere" oplevelse ikke en "større" oplevelse? Det er det da for mig. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Kjeldsen skrev:
| Jeg kan nyde et godt stykke musik, om det så kommer fra min Blaupunkt monoradio i køkkenet. Oplevelsen ved at høre god musik, godt indspillet og på et godt anlæg, bliver som sådan ikke større, bare sjovere. |
|
|
Det er et simpelt spørgsmål om terminologi. I oplever det samme, I kalder det bare forskellige ting. Modvilje til at forsøge at forstå andres formuleringer er nok den største kilde til skænderi. Du giver et glimrende eksempel: Er en "sjovere" oplevelse ikke en "større" oplevelse? Det er det da for mig. |
|
|
Nu skriver du selv at det er et spørgsmål om terminologi, men kommer alligevel med ordkløveri. I stedet for at diskutere hi-fi, diskuterer man semantiske og grammatiske forskelle, og jeg kan godt se at du netop kritiserer dette. Det ender bare med at dit indlæg får for meget løftet pegefinger-attitude. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Bassøe skrev:
sunmusic skrev:
nu har jeg læst den. i bruger da enormt meget tid på at snakke om at de andre tager fejl og i har ret!!!
Tråden er faktisk fyldt med snobberi overfor alle de "snævertsynede" der ikke har opdaget klipsch. Det kan jo være der er nogen der har en anden smag en jer Klipschfolk. Jeg synes i øvrigt der er rimeligt stort rum for forskellige holdninger til lyd her på Hifi4all, så hifisnobberi? næh, egentligt ikke generelt.
|
|
|
Det kan jeg nu ikke lige se at vi gør i den tråd. 
|
|
|
Den blå fisk: Har indtrykket af, at der er lidt for mange herinde, der kommenterer hovedløst på noget de ikke har hørt. Det er en skam, hvis disse menneskers fordomme står i vejen for at andre går ud og hører det. Det kan ikke siges tit nok, at uanset hvad I måtte læse om diverse mærker på denne ellers udemærkede side, så gå ud og lyt på skidtet selv og dan jeres egen mening. Vis lidt selvstændighed og initiativ! prøv lige at læs ovenstående! han har indtrykket at nogle andre mennesker har fordomme. hans indtryk er også fordomme. Fordomme er jo i øvrigt noget vi alle sammen har! holdningen i retning af at "dem der ikke er enige med mig har kun læst om højttaleren, ikke lyttet til den", beskriver da også andre end dem der lige kan lide klips, på en lidet flatterende måde.
Bassøe, dvs. dig: I DK idag, skal det næsten være Dali, B&W, Martin Logan eller Vienna Acoustics før det bliver anset som godt. Det der sker, når man beskriver andre som snobbede og på samme tid kritiserer deres (mangel på "god") smag, er at man taler sig selv ind i snobfælden. man bliver det man kritiserer.
Jeg har i øvrigt altid hørt godt om klipsch, men ikke hørt Klipsch. Alle mærker blæiver udsat for kritik. Spørg bare HR. Jonas Bojer hvad han mener om Dali. Grunden til at jeg skrev at tråden i sig selv virkede lidt snobbet var vel også at tråden indtil videre kun giver plads til hvor fantastisk Klipsch er til pengene. At højttalere til 5000 spiller bedre end Højttalere til 16000, kan vel ligeså godt betyde at dem til 16000 slet ikke er pengene værd?
|
|
|
sunmusic: Har du selv nærlæst det jeg skrev? Jeg nævner ikke Klipsch en eneste gang. Udtaler mig generelt her. Er det helt forkert, det jeg skriver og hvor ser du fordomme?
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
HIFI snobber?
Jeg tror ærligt aldrig jeg har mødt en eneste "HIFI snob" og jeg har endda min gang i mange hifikredse. Eneste jeg kender er hvis man skal ud og lytte til en lille sony-anlæg med gamle B&O højtalere så er interessen ikke så stor. |
|
|
Se det er en rigtig "snob" holdning at have, det lille anlæg med Sony og B&o, kan meget vel vise sig at lyde godt, men hvis man fra starten er uinteresseret, så er det klart det ikke lyder godt.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til den Blå fisk: Du indleder med at skriver: Jeg har indtrykket af at mange herinde.... du har et indtryk. en fordom. alle fordomme er understøttet af en subjektiv logik der kan 'forklare' fordommen.
jeg er enig med dig i at man får mest ud af at lytte til tingene selv, fremfor blot at læse.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Nu skriver du selv at det er et spørgsmål om terminologi, men kommer alligevel med ordkløveri. |
|
|
Det var jo lissom for at give et eksempel... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes mere at der er tale om religiøse fraktioner.
Nogle er tilhænger af vinyl, nogle af horn, nogle af klasse A forstærkere osv, osv, og foragter alle andre religioner, og måske især ateister, altså mennesker som lytter åbent til alt hvad hører.
Som i enhver anden religion fornægter man alle synspunkter, som ikke "passer" i ens tro.
Eksempel: Nogle vinyltilhængere er overbevist om, at vinyl er cd-mediet langt overlegent, og vil slet ikke erkende de problemer og begrænsninger der er i forbindelse med afspilning af lpplader. Og hvis man hævder, at det faktisk er muligt, at opnå særdeles god kvalitet ved afspilning af cd'er, ved man slet ikke hvad man taler om (man har ikke set "lyset"). __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
sunmusic skrev:
Bassøe skrev:
sunmusic skrev:
| nu har jeg læst den. i bruger da enormt meget tid på at snakke om at de andre tager fejl og i har ret!!!Tråden er faktisk fyldt med snobberi overfor alle de "snævertsynede" der ikke har opdaget klipsch. Det kan jo være der er nogen der har en anden smag en jer Klipschfolk. Jeg synes i øvrigt der er rimeligt stort rum for forskellige holdninger til lyd her på Hifi4all, så hifisnobberi? næh, egentligt ikke generelt. |
|
|
Det kan jeg nu ikke lige se at vi gør i den tråd.  |
|
|
Den blå fisk:Har indtrykket af, at der er lidt for mange herinde, der kommenterer
hovedløst på noget de ikke har hørt. Det er en skam, hvis disse
menneskers fordomme står i vejen for at andre går ud og hører det.Det kan ikke siges tit nok, at uanset hvad I måtte læse om diverse
mærker på denne ellers udemærkede side, så gå ud og lyt på skidtet selv
og dan jeres egen mening. Vis lidt selvstændighed og initiativ!<span style="color: rgb(0, 0, 255);">prøv lige at læs ovenstående! han har indtrykket at nogle andre mennesker har fordomme. hans indtryk er også fordomme. Fordomme er jo i øvrigt noget vi alle sammen har! holdningen i retning af at "<span style="font-style: italic;">dem der ikke er enige med mig har kun læst om højttaleren, ikke lyttet til den</span>", beskriver da også andre end dem der lige kan lide klips, på en lidet flatterende måde.</span>Bassøe, dvs. dig:I DK idag, skal det næsten være Dali, B&W, Martin Logan eller Vienna Acoustics før det bliver anset som godt. <span style="color: rgb(0, 0, 255);">Det der sker, når man beskriver andre som snobbede og på samme tid kritiserer deres (mangel på "god") smag, er at man taler sig selv ind i snobfælden. man bliver det man kritiserer. <span style="color: rgb(0, 0, 0);">Jeg har i øvrigt altid hørt godt om klipsch, men ikke hørt Klipsch. Alle mærker blæiver udsat for kritik. Spørg bare HR. Jonas Bojer hvad han mener om Dali. Grunden til at jeg skrev at tråden i sig selv virkede lidt snobbet var vel også at tråden indtil videre kun giver plads til hvor fantastisk Klipsch er til pengene. At højttalere til 5000 spiller bedre end Højttalere til 16000, kan vel ligeså godt betyde at dem til 16000 slet ikke er pengene værd?</span></span> |
|
|
Hov hov nu er det jo ikke min skyld at DALI ikke kan spille musik jeg siger det jo bare, skyd endelig ikke budbringeren
DALI må jo lide det ikke spiller musik, da de helst evaulere jo med målinger og ikke med musik, og lyttede de endelig musik så ville det alligevel ikke lykkes for dem da deres demorum ikke dur og slet ikke de søvnige daligravety forstærkere mere upræcise effektblokke skal man lede længe efter hvis du spørger mig.
Nå men nogle folk kan jo lide det på den måde det er oki men det gør det jo ikke mere rigtigt eller musikalsk korrekt. Næ tag ofte til noget live musik så ville man let kunne høre hvad jeg mener.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Hej Jonas Det er jo lige præcis sådan noget der som i mine øjne opfattes som snobberi. Jeg har selv Dali højttalere, og de spiller da musik for fulde drøn! Jeg synes det er naturligt, nærværende og en fornøjelse at lytte til! Derfor kan det godt opfattes som "højrøvethed" at du kommer og rakker mine højttalere ned, når nu jeg synes det er noget af det fineste. Jeg er enig med dig i at det ikke er alle Dali's modeller som lyder lige godt, men det ville også være mærkeligt. Sådan er det vel med alle mærker. Jeg tror bare man skal passe på med rakke ned på andre mærker, da det i mange tilfælde faktisk kan opfattes som snobberi. Jeg tror du vil have det på samme måde, hvis der er en de kommer og fortæller omverdenen hvor forfærdelige dit yndlingsmærke er. Har jeg ikke ret i at det vil få dig op af stolen?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
Det er et simpelt spørgsmål om terminologi. I oplever det samme, I kalder det bare forskellige ting. Modvilje til at forsøge at forstå andres formuleringer er nok den største kilde til skænderi. Du giver et glimrende eksempel: Er en "sjovere" oplevelse ikke en "større" oplevelse? Det er det da for mig.
|
|
|
Jeg beskriver min oplevelse, og det er jo ikke ordkløveri. Jeg kan sagtens sætte mig ud over hifi begreberne og alligevel nyde musikken, men sådan har det ikke altid været.
Da jeg var "rigtig" entusiast kunne jeg kun høre musik på LP'er, jeg ville ikke røre CD mediet, så blev jeg lydmand og kunne ikke abstrahere fra de indspilninger hvor jeg synes man kunne have gjort det bedre/anderledes.
Nu, har jeg lært at lytte til musikken. Ingen tvivl om at et godt anlæg giver en ekstra dimension til oplevelsen, men det er ikke sådan, at der er musik jeg kun kan lide på et godt anlæg. Men jeg har da oplevet, hvor der er information jeg kun kan få ud på et godt anlæg, og hvor jeg tænker whow, den lilletrommer er godt nok lille i kassen, eller at f. eks. Tools komplekse musik bliver nemmere at lytte til på et godt anlæg. Men jeg ville stadig høre Tool, selvom jeg kun havde mono radioen.
Dette gjorde måske ikke min holdning tydeligere, men hvad faen, vi skal jo heller ikke være enige.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Til den Blå fisk: Du indleder med at skriver: Jeg har indtrykket af at mange herinde.... du har et indtryk. en fordom. alle fordomme er understøttet af en subjektiv logik der kan 'forklare' fordommen.
jeg er enig med dig i at man får mest ud af at lytte til tingene selv, fremfor blot at læse.
|
|
|
En noget lommefilosofisk udredning, men jeg tror vi er nogenlunde enige, hvilket vi, som Kjeldsen pointerer, jo egentlig ikke behøver være. 
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, jeg synes sgu egentligt folk er meget nede på jorden herinde, men jeg har heller ikke læst klipfisk-tråden - jeg synes der er en værre tendens at folk får ondt i røven over småting....
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
| Hmm, jeg synes sgu egentligt folk er meget nede på jorden herinde, men jeg har heller ikke læst klipfisk-tråden - jeg synes der er en værre tendens at folk får ondt i røven over småting.... |
|
|
Klipfisk!   
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
sunmusic skrev:
| nu har jeg læst den. i bruger da enormt meget tid på at snakke om at de andre tager fejl og i har ret!!!Tråden er faktisk fyldt med snobberi overfor alle de "snævertsynede" der ikke har opdaget klipsch. Det kan jo være der er nogen der har en anden smag en jer Klipschfolk. Jeg synes i øvrigt der er rimeligt stort rum for forskellige holdninger til lyd her på Hifi4all, så hifisnobberi? næh, egentligt ikke generelt. |
|
|
Det var nøjagtigt hvad jeg tænkte faktisk... Er snobberi være end anti-snobberi?
Måske skulle man lige definere hvad man mener med "hifi-snobberi"? |
|
|
Lige mine ord! Ligenetop i den tråd er det Klipsch-ejere der diskuterer hvor snobbede andre ikke-Klipsch-ejere er... overfor Klipsch generelt.
Som de sagde ved tomaternes årsmøde : "Alle de agurker er så snobbede - alt de kan snakke om er hvor røde vi er, og hvor godt det er at være grøn!"
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der ikke eksisterede diverse former for snobberi, ville der næppe heller eksistere så mange fabrikater og forskellige lyd- og produktionsfilosofier. Vi har alle vore kæpheste, nogle knytter sig til teknologier, nogle knytter sig til fabrikater, nogle til design, musikalske stilarter o.s.v.
Strengt taget er snobberielementet vel et af udgangspunkterne for et forum som dette. Det er i hvert fald sjældent specielt ophidsende læsning, når folk klapper hinanden på ryggen i bred enighed.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
tadman skrev:
|
Der er ufattelig meget snobberi i denne branche, og det gælder i særdeleshed den måde man ofte sælger varen på. Jeg mener, at snobberi er udtryk for dumhed, uvidenhed og/eller usikkerhed. Mange af dem der spiller på dyre anlæg, fremhæver altid deres autoritet i forlængelse med deres udstyr. Des dyrere udstyr man har, des mere autoritet og bedre forståelse for lyd - dette gælder også dem har dyrere anlæg end en selv, dem ser man nemlig ofte op til.
Og så er der dem der melder sig ind i en såkaldt "klub", ofte repræsenteret af en og anden prædikant, åndelig vejleder, kald det hvad man vil, som man kan opbygge sin identitet i forhold til, og fuldstændig bevistlyst overtage samme holdninger og meninger. Her er snobberiet ofte af åndelig og ikke af materiel art.
Fælles for begge grupper er, at de sjældent har nogen særlig indsigt i teknik eller lyd som sådan, men mere har brug for en identitet som sådan.
vh
|
|
|
Jeg kan følge dig langt hen ad vejen, men kan du uddybe hvilke slags "klubber" du tænker på? Er det fysiske klubber eller virtuelle grupperinger (fx her på siden)? 
|
|
|
Hej
"Klubber" er sat i "" af mangel på bedre og Hr. Bojer burde måske havebemærket dette, inden han kastede sig ud i hovedkulse opremsninger af egne erfaringer.
Med klubber mener jeg en form for grupperinger, som udemærket kan ses som en sociologisk model, ex repræsenteret af Kennelm Burridge, der berører emnet i forbindelse med Cargo kulte. Cargo kulte er kendetegnet af, at de har en åndelig vejleder, en karismatiker, der lover dem noget helt konkret, ex revolution, bedre tider, materielle ydelser mm. Men en karismatiker kan også love åndelig belønning, ex er der lavet undersøgelser om religiøse grupperingers karismatiske ledere og deres belønning - ex "I er med i gruppen og frelses dermed, de andre udenfor går til evig fortabelse. Max Weber, som vel ikke behøver nærmere præsentation, har ligeledes gjort sig nogle tanker om emnet, især er han kendt for sine betragtninger omkring gruppens videre udvikling.
Med andre ord, en gruppe repræsenteres af en karismatisk personlighed, som fungerer som en art patron, der giver sine klient identitet, og klienterne giver ligeledes patronen eller karismatikeren ære. Man ser derfor aldrig, at selve patronerne tørner sammen i et verbalt slagsmål, det lader de klienterne om. Klienterne er altid loyale overfor deres patron, og repræsenterer patronens meninger og holdninger. Godfather I er et glimrende ex på denne tese, da både Godfather selv er patron der hjælper folk og tilbagebetales med bl.a. ære, og senere er der en åben krig mellem de forskellige familias, hvor patronerne sidder upåagtet af mord osv til bords og diskuterer, som intet var hændt.
Om dette er snobberi kan diskuteres, men idet at man ikke på noget tidspunkt stiller sig forbeholden overfor den information man modtager, så mener jeg, at det er en form for indirekte snobberi, idet man hermed afviser måske valid information fra omverden. Dette beror sig selvfølgelig først og fremmest af et personlig identitetsproblem, i sidste ende dumhed og uvidenhed.
Der findes helt sikkert sådanne grupperinger her på siden, hvor en gruppe af mennesker, uforbeholdent bakker op omgring en karismatisk personlighed.
Ligeledes findes der masser af karismatiske personligheder rundt omkring, der ligeledes har deres egen lille trofaste skare.
Det skal understreges, at den karismatike del aldrig er en iboende kvalitet, men en kvalitet, som omverden tillægger vedkommende.
vh
|
| Til top |
|
| |
dali1288 Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er blandt andet derfor vi så sjældent ser en guldfisk ryge en fed samtidig med den danser cancan og jodler på hollandsk
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|