Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hifisnobberi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Hvorfor er det liiiige at jeg føler mig truffet over ovenstående?    

Godt du huskede smileys, for du har nu ingen grund til at føle dig truffet i forhold til denne tråd. Der er vel ingen der kan være i tvivl om at du er meget begejstret for Tandberg, men det er jo kun godt. Det har dog, så vidt jeg ved, aldrig fået dig til at være negativ overfor andres grej.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

sjeffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke læst alle indlæg i denne tråd, men mit indtryk af sitet her er dedikerede og indsigtsfulde mennesker i stort overtal.

Dertil an man prale af en ammel Luxman uden nogle skriver gammelt l**t etc, som mange gør andre steder..:)

Det hører med til et godt site efter min ringe mening...
Til top Vis sjeffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjeffe

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Jeg tror, som så mange andre, at en del søger accept og en del søger bare fellow men i dette forum.

Hifi er uden tvivl omspundet af en del snobberi og branchen/butikkerne benytter sig også af denne snobberi.

Om du kører Ford eller Ferrari er jo også omspundet af snobberi.

Folk vælger jo selv om de vil være en del af alt det herinde og det står en fuldstændig frit for at deltage i en diskussion eller ej.

Ja mange er snobbede, men hey....it´s part of the game....

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Stanley:Jeg kan tit og ofte kun forholde mig til det rent visuelle,da jeg som regel ikke har hørt det meste af det grej som folk viser frem.Og derfor kan jeg ikke udtale mig om hvor vidt det er godt eller skidt

Det er iøvrigt et godt eksempel som Zorglub kommer med på side 3.Angående 'B.H.' der ikke skal nyde noget af at vennerne måske skulle tro at han havde været i Merlin og købe Sony-grej.Tænk hvis jeg selv skulle tage mig af hvad andre måtte mene om mit eget Tandberg-grej? Hvis folk tror at jeg har fundet det på lossepladsen,så fred med det(noget af det er rent faktisk fra en Nordsjællandsk genbrugsplads )    Jo billigere det kan anskaffes,des større glæde(hos mig),når nu lyden er så god som den er

Dem der skriver at de søger hjælp til lyd under f.eks. 5000 kr får som regel nogle svar.Og af og til svar der kan bruges til noget Disse mennesker bør ikke lade sig gå på af dem der mener at det er 'mission impossible' og at et 'ordentligt' anlæg ikke kan fås for under 100.000 kr pr del Undlad at kommentere disse indlæg,og kommenter bare det der kan bruges til noget.Så kan det ikke gå helt galt,og der er ikke noget at skændes om

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Kalle_dk skrev:

Jonas bojer skrev:
Jeg kender ingen der rakker andres anlæg ned men jeg selv kan finde på at sige at noget ydstyr ikke kan spille musik og det er ikke fordi jeg er snob men blot fordi jeg har ret.

Hilsen Jonas Bojer
Det er der så delte meninger om.

Ja og er det ikke skønt?

Huilsen Jonas Bojer

Jo da, FOR DIG MÅSKE!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

En optagelse med skjult kamera, der viser JB i færd med at hive en gammel Luxman op af en container på genbrugspladsen, vil nok sætte en stopper for al det Linn snak. 

Måske JB undgår at køre ud med grene til genbrugspladsen, netop for ikke at komme i den situation ?

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Det er iøvrigt et godt eksempel som Zorglub kommer med på side 3.Angående 'SMAJ' der ikke skal nyde noget af at vennerne måske skulle tro at han havde været i Merlin og købe Sony-grej.

For nu ikke at beskylde SMAJ for en holdning han ikke har, må jeg nok lige rette dig. Det var SMAJ der anbefalede den udmærkede Sonyforstærker og BjarkeHedegård der ikke mente at der var prestige nok i en Sony. Når jeg viste eksemplet, var det dog ikke for at kritisere BjarkeHedegård (han var da i det mindste ærlig), men fordi jeg syntes at eksemplet passede perfekt i denne tråd.

Jeg mener nu at det er en generel udvikling idag at mange går uhyggeligt meget op i at have de rigtige mærkevarer for at udsende de rigtige signaler. Se bare på tøjbranchen, så er det vi oplever herinde jo ingenting i sammenligning. Jeg husker f.eks. en artikel jeg læste for et stykke tid siden om et "prestigemærke" der lavede tørklæder. Tørklæderne blev solgt for omkring 1200,-kr. hvilket tidligere havde udelukket en del fra at købe dem. Udviklingen med unge menneskers "mærkevareræs" havde betydet at firmaet også var begyndt at sælge mange tørklæder til unge mennesker, hvilket var et stort problem for dem. Det betød nemlig at der ikke længere var prestige nok i mærket blandt deres sædvanlige målgruppe. Tænk sig hvis direktørfruen ser at avisbudet bruger samme tørklæde som hun selv bruger. Firmaet måtte altså gøre noget selvom de solgte så mange tørklæder som aldrig før. Løsningen blev at hæve prisen til over 2000,- kr.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Tejs Dragheim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Suk!  og jeg som troed at HiFi var noget man nørdede for Musikkens skyld og ikke for syns, blærerøvs, potensforlængelsens skyld, eller for mærket på dine højtalere, mærket på din forstærker, eller længden på dine kabler!!!

Længe leve Go musik! ( og nej vi skal ikke diskutere hvad go musik er !!! )

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Stanley:Ups,tak for rettelsen Jeg retter straks oppe i teksten og beklager overfor 'SMAJ'....min fejl,jeg var for hurtig.
Dit eksempel med tørklæderne er godt nok vildt.Jeg har hørt noget tilsvarende om Nike.Det er godt at man er iskold mht kluns og biler

Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Det er rigtig svært at antage at andre er snobbede, uden at antagelsen automatisk gør en selv snobbet  

Hvad er fx mest  "snobbet"?

1) At købe et anlæg til 100.000, udelukkende på grund af mærket

eller

2) At købe det samme anlæg på grund af grundige lyttetest der viser, at dette anlæg er det rigtige for én, og antage at 1) er et udtryk for snobberi.

I bund og grund handler det vel egentlig om accept af og respekt for, at der findes andre måder at være Hi-fi-entusiast på, end lige ens egen.

Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
rane skrev:

Snobberiet kommer IMHO mest til udtryk herinde når "nybegyndere" eller "fattigrøve" spørger om hjælp men enten bliver ignoreret totalt eller får smidt den der "du får INGEN god lyd for de penge, makker" attitude i hovedet.  Så ser man virkelig at for at passe ind på siden, skal man åbenbart være nogenlunde velhavende og stille "spændende" og dyre spørgsmål.  Her er det temmelig misvisende at siden hedder hifi4ALL.

Det kan også ske at nogen får opgraderet deres anlæg så meget, at siden ikke længere er 'fin nok' at være på, og så daffer man af.

De der har opgraderet så meget, har således sat sig selv uden for det fællesskab, de tidligere var en del af. Synd for en god hobby, når det ender på den måde...

Jamen så finder man da bare et nyt fællesskab:

http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?s=&daysp rune=&f=86

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Maj 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
Spencer skrev:
rane skrev:

Snobberiet kommer IMHO mest til udtryk herinde når "nybegyndere" eller "fattigrøve" spørger om hjælp men enten bliver ignoreret totalt eller får smidt den der "du får INGEN god lyd for de penge, makker" attitude i hovedet.  Så ser man virkelig at for at passe ind på siden, skal man åbenbart være nogenlunde velhavende og stille "spændende" og dyre spørgsmål.  Her er det temmelig misvisende at siden hedder hifi4ALL.

Det kan også ske at nogen får opgraderet deres anlæg så meget, at siden ikke længere er 'fin nok' at være på, og så daffer man af.

De der har opgraderet så meget, har således sat sig selv uden for det fællesskab, de tidligere var en del af. Synd for en god hobby, når det ender på den måde...

Hmm... http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1024789& page=10

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
kimC skrev:
Spencer skrev:
rane skrev:

Hmm... http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1024789& page=10

Ja alting ender i skyttegravskrig og ævl og kævl der, moderatorerne holder lav profil.

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Noget af det allermest irriterende i dette forum, er den UDPRÆGEDE selvfedme, der lægges for dagen af "vinyl-folket". Jeg afholdt mig fra at anskaffe en CD-afspiller før 1993-94, så vidt jeg husker, af den simple årsag, at jeg ikke syntes lydkvaliteten ikke var god nok før da. Historien om den forskel i lydkvalitet, der faktisk var engang, er arvet, overleveret og er gået hen og blevet en "vedtaget sandhed" (i værste religiøst fundamentalistiske forstand). Men LP'en er IKKE CD'en overlegen længere, snarere tværtimod. Og med DVD-A og SACD går påstanden hen og bliver endnu mere bizar - at det så, i visse genrer, er ved at køre af sporet igen for at please den laveste MP3-fællesnævner er trist (min musiksmag gør, at det stort set ikke rigtigt går ud over mig). Men som alt andet i den tur, vi har fået her på planeten, er det et spørgsmål om kompromiser mellem fordele og ulemper. Jeg vil nu afslutningsvis lave en liste over fordele ved LP'er.

Fordele ved LP'er: Stort flot cover

Den liste er godt nok lang...

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:

Noget af det allermest irriterende i dette forum, er den UDPRÆGEDE selvfedme, der lægges for dagen af "vinyl-folket". Jeg afholdt mig fra at anskaffe en CD-afspiller før 1993-94, så vidt jeg husker, af den simple årsag, at jeg ikke syntes lydkvaliteten ikke var god nok før da. Historien om den forskel i lydkvalitet, der faktisk var engang, er arvet, overleveret og er gået hen og blevet en "vedtaget sandhed" (i værste religiøst fundamentalistiske forstand). Men LP'en er IKKE CD'en overlegen længere, snarere tværtimod. Og med DVD-A og SACD går påstanden hen og bliver endnu mere bizar - at det så, i visse genrer, er ved at køre af sporet igen for at please den laveste MP3-fællesnævner er trist (min musiksmag gør, at det stort set ikke rigtigt går ud over mig). Men som alt andet i den tur, vi har fået her på planeten, er det et spørgsmål om kompromiser mellem fordele og ulemper. Jeg vil nu afslutningsvis lave en liste over fordele ved LP'er.

Fordele ved LP'er: Stort flot cover

Den liste er godt nok lang...

den er god med dig, har du virkelig hørt en LP afspiller i god kvalitet

Jeg synes nu desværre at du selv kommer til at virke lidt for "selvfed"

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Lad dem lytte til LP'er, som kan overbevise sig selv om mediets overlegenhed, det kommer ikke mig ved, og jeg skal heller ikke leve med det til daglig. Selvfedmen kommer ind, der hvor lyden af UKOMPRIMEREDE digitale medier, uanset med hvor stor omhu den er indspillet, af "vinyl-eliten" omtales som en ækvivalent til negle der kradses henover en tavle. Jeg føler ingen trang til at nedgøre LP'en - mit foregående indlæg listede faktisk KUN fordele ved vinyl...

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

der er en på dette forum der har følgende kommentar tilknyttet sin profil. jeg mener der står:

MAN KAN IKKE ARGUMENTERE MOD SMAG

kloge ord..
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

den er god med dig, har du virkelig hørt en LP afspiller i god kvalitet

Har du hørt cd/digital afspilning i god kvalitet?

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Hør nu her. selv ikke folk der er uddannet i at slå ihjel kan se det fornuftige i skyttegravskrig

"ingen militærfolk med hjerne på mere end 5 milligram, har siden afslutningen af første verdenskrig argumenteret for regulær skyttegravs krig. Denne kampform fører kun til stistand og lidelse og kun til meget ringe militære resultater"

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:

Hør nu her. selv ikke folk der er uddannet i at slå ihjel kan se det fornuftige i skyttegravskrig

"ingen militærfolk med hjerne på mere end 5 milligram, har siden afslutningen af første verdenskrig argumenteret for regulær skyttegravs krig. Denne kampform fører kun til stistand og lidelse og kun til meget ringe militære resultater"

I skyttegravskrige reduceres det der kæmpes om, til en hullet mudderpøl, fyldt med gammelt forvredent jern. (På KSB kan der af og til dukke noget af det op )

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes