| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Kjeldsen skrev:
|
Du er efter min på dybt vand dr. Jeep. Jeg kan ikke se noget underlødigt i hiffyrens private besked til dig. Der er ikke nogen salgstale, han tilkendegiver blot, at han ikker er enig med dig når du siger NAD er et discount produkt. Han burde dog med det samme have bekendtgjort at han var fra hifi klubben.
Jeg er også langt fra enig med dig, NAD bevæger sig aldrig på samme lave niveau med eksempelvis Sony kan gøre det. Den billigste NAD cd-afspiller koster 2000 kr.
NAD's silverline serie er iøvrigt et ganske fint (dog ikke perfekt) match til Nautilus.
Hilsen
eks. hifiklubben ansat.
|
|
|
Du mener da vel ikke seriøst at du ville spænde NAD på Nautilus højttaler og andet high-end udstyr??
|
|
|
Jeg er ikke den store Nautilus-fan, men jeg mener klart at NAD's silverline effektforstærker er et fint bud til en Nautilus. Jeg mener ikke den kan udnytte Nautilus optimalt, men man skal jo starte et sted.
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan da godt være at han ikke tjener mere hvis HIFI Klubben sælger noget NAD, men det han skriver viser bare hvor hjernevaskede den slags "hifi-klub-diciple" er....
VIGTIG INFORMATION: HIFI-Klub bladet er en REKLAME med formål at promovere og sælge de produkter de fører i HIFI Klubben og ikke, som mange hifi-klub-diciple tror, et blad med objektiv information.
Og jeg mener stadig ikke NAD er high-end. Deres produkter strækker sig fra discount-skod til noget man kan kalde better-end... Og det at de ikke laver cd-afspillere til under 2000,- er jo ikke et kvalitets stempel i sig selv. Det er sgu' da klart at en NAD spille til 2000,- er bedre end en Sony til 700,- det kan enhver idiot da sige sig selv. Men hvad med produkter i samme prisklasse? Så bliver tingene nok noget mere lige. Det at producenter som Sony har meget billige maskiner i deres sortiment betyder jo heller ikke at de dyre er dårlige...
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
OBI
Det er sku da useriøst ...
|
|
|
Hvorfor er det useriøst???
Du mener ikke det er en mulighed at han synes NAD er fedt??? Det er muligt han er "hjernevasket" som i så uflatterende kalder det, men det er da sgu da mange der er, uanset hvor de er ansat.
Og nej, NAD er måske ikke "High End", men hvad fanden har det med sagen at gøre? Er det nu forbudt at anbefale noget der ikke er High end? Fri mig for den slags snobberi! __________________
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Du mener da vel ikke seriøst at du ville spænde NAD på Nautilus højttaler og andet high-end udstyr?? |
|
|
Hej Slips! Det ville jeg ikke tøve 10 sekunder med. Godt nok er Nautilus "High End", men jeg ser da ikke bedre muligheder umiddelbart til at få kæften lukket på den hvislende og sovsede metaldome end lige netop en NAD218 - endelig ikke en fra Silver serien. 218 er en betydeligt bedre forstærker end mange vil tro på. Prøv bare at kyle en rimelig netledning på, og prøv den så op imod din egen 331ér. Du vil blive overrasket over hvad du egentlig får for de penge du kunne have købt 10 ekstra 218ére for. I øvrigt er 218 nok det bedste produkt de nogensinde har lavet, måske sammen med 3020.
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Obi
"Og nej, NAD er måske ikke "High End", men hvad fanden har det med sagen at gøre? Er det nu forbudt at anbefale noget der ikke er High end? Fri mig for den slags snobberi!"
Det er ikke forbudt at anbefale ikke "high end" produkter. Men nu skrev HIFIFyren faktisk i de beskedder han sendte mig at NAD er High End....
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja, okay ku være jeg lige skulle have læst det en gang til. Indrømmet der lidt begrebsforvirring over det der. (temperamentet Obi - pas på temperamentet. Træk vejret stille og tæl til 10)
Men derudover kan jeg stadig ikke se problemet i at han anbefaler NAD hvis han syntes det er fedt (hvilket der tilsyneladende er andre der også synes) bare fordi han arbejder i hifiklubben. At han så måske ikke er den skarpeste kniv i skuffen......og at han underbygger sine argumenter med "jeg arbejder i hifiklubben, så jeg ved bedst"....det er jo en ganske anden sag __________________
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFIklubben og dermed HIFIklub alderen den er jeg vokset fra. HIFIklub komponenter er da oki indtil man får sans og ikke MINDST penge til det bedre grej. Ingen tvivl om at HIFIklubben kan tilbyde pris mæsse gode løsninger men HIGH end bliver det aldrig.
Har lige lyttet Dali og det meste B&W i weekenden til det der åbne hus hvor man kan vinde en plasma skærm og her hørte jeg intet "HIGH" end men det vækkede da sjove teenage minder at lytte denon og B&W igen som jeg selv engang har haft. Eneste overraskelse var den lille Dali suite 2.8 gennem bankede B&W højtalere til 3 gange prisen, den højtaler vil jeg sku låne hjem en dag måske den Blinde(øhh mener døve) Dali høne har fundet et korn ?
HIGHend for mig er tungt rørgrej, Tunge amerikanske mærker, Linn's topserie. Hifi-klubben har måske HIGHend i de store Dali og B&W højtalere i nogles øjne men de har INTET grej er kan trække dem efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var en gange inde i hifi-klubben i Aalborg, og jeg er ikke kommet der siden
Der fik jeg at vide at NAD engang har ejet JBL...og at det var Denon som Opfandt CD'en....så er det jeg tænker,,, jøsses ved han ingen ting, eller så ser jeg bare dum ud i dag
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Obi
Så tror jeg egentligt vi er enige... Det jeg ville med denne tråd var egentligt heller ikke at diskutere grej... Jeg blev bare sur over at han ikke fra start af gjorde det klart at han arbejde i hifi-klubben. 
Jeg har slet ikke noget imod branche folk deltager i debatten. Jeg vil bare gerne vide hvem de er da de umuligt kan have en helt objektiv holdning til sagerne.
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Maximusoptimus
måske har du bare misforstået, det de har sagt.
eller også har ekspedienten udtrykt sig uklart/været uvidende, men lyngdorf har ejet nad og denon var blandt pionererne af digitale optagelser.
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg misforstod ingen ting......MEN ved bare en ting. at det ikke var Denon som opfandt cd'en, (men det var også i 98 )
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Kjeldsen skrev:
|
Du er efter min på dybt vand dr. Jeep. Jeg kan ikke se noget underlødigt i hiffyrens private besked til dig. Der er ikke nogen salgstale, han tilkendegiver blot, at han ikker er enig med dig når du siger NAD er et discount produkt. Han burde dog med det samme have bekendtgjort at han var fra hifi klubben.
Jeg er også langt fra enig med dig, NAD bevæger sig aldrig på samme lave niveau med eksempelvis Sony kan gøre det. Den billigste NAD cd-afspiller koster 2000 kr.
NAD's silverline serie er iøvrigt et ganske fint (dog ikke perfekt) match til Nautilus.
Hilsen
eks. hifiklubben ansat.
|
|
|
Du mener da vel ikke seriøst at du ville spænde NAD på Nautilus højttaler og andet high-end udstyr??
|
|
|
Jeg er ikke den store Nautilus-fan, men jeg mener klart at NAD's silverline effektforstærker er et fint bud til en Nautilus. Jeg mener ikke den kan udnytte Nautilus optimalt, men man skal jo starte et sted.
|
|
|
Jamen jeg er skam heller ikke Nautilus fan,heller ikke nad fan for den sags skyld, men bortset fra det har ud da ret i at man skal starte et sted,men spørgsmålet er så bare HVOR man skal starte, jeg mener ikke man skal købe så dyre højtalere hvad enten vi så taler JBL eller B&W eller et helt andet mærke,der tror jeg pengene er givet bedre ud til en ordentlig forstærker i første omgang. Man kan nemlig meget hurtig få et helt forkert indtryk af en højtaler hvis man kobler den på udstyr der ikke matcher den, der plejer det at gå bedre den anden vej, da der faktisk laves mange gode pririmelige højtalere man kan få til at spille ganske godt med ordentlig gear, så kan man så opgradere højtalerne hen ad vejen, det er min mening og mange årrige erfaring __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Du mener da vel ikke seriøst at du ville spænde NAD på Nautilus højttaler og andet high-end udstyr?? |
|
|
Hej Slips! Det ville jeg ikke tøve 10 sekunder med. Godt nok er Nautilus "High End", men jeg ser da ikke bedre muligheder umiddelbart til at få kæften lukket på den hvislende og sovsede metaldome end lige netop en NAD218 - endelig ikke en fra Silver serien. 218 er en betydeligt bedre forstærker end mange vil tro på. Prøv bare at kyle en rimelig netledning på, og prøv den så op imod din egen 331ér. Du vil blive overrasket over hvad du egentlig får for de penge du kunne have købt 10 ekstra 218ére for. I øvrigt er 218 nok det bedste produkt de nogensinde har lavet, måske sammen med 3020. |
|
|
En spændene tanke, jeg kunne selvfølgelig også købe et bedre netkabel end madrigals tykke havslange som jeg bruger, så kunne det værre den 218ér fik endnu mere baghjul.
Jeg skal ikke gøre mig klog på om NAD kan dæmpe noget som helst, men i så fald undre det mig at du går ind for det.
Hvis du vidste hvad jeg har set af NAD der er gået i stykker (min svoger er stor fan) så holdt du dig væk fra det. Lyden når næppe op i ML klassen hvad opløsning angår, ellers er der sku noget galt med mine øre, men jeg bliver jo også ældre. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg trækker mig fra denne totalt tåbelige drejning denne tråd har taget. Tror ikke der kan komme noget godt ud af denne "debat".
NB! Dette er ikke svar til Ikke Slipsefyr, men generelt for tråden.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
JB: Hmmm, de har det ellers både Classé og Holfi som jeg umiddelbart ville betragte som High end ?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| JB: Hmmm, de har det ellers både Classé og Holfi som jeg umiddelbart ville betragte som High end ? |
|
|
Holfi ? HIGHend ? nope mere søvnigt kan det ikke blive for 8 år siden var Holfi helt med fremme men idag er de 6-7 år bagud.
Classé er da helt ude i skoven og husker jeg rigtigt læste jeg i en anden tråd noget med at Classé konstruktør har Densen hjemme i egen stue fordi Classé spiller som tørt pottemuld så er det mærke jo udelukket. Jeg har hørt Classé på B&W N SIG i klubben og dam en larm det dur altså ikke så forstår jeg godt ham konstruktøren vælger Densen hjemme selv.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nååjaaa, det er da også rigtigt, der findes jo ikke noget andet high end Linn, det er da rigtigt. Pis, min indoktrinering må være på retur. Må hellere skynde mig ind og bede til Ivor igen.
Vedr. det med Classé er det noget som du har noget link/beviser på eller ? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Bevis"
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1067&KW=Cla ss%E9&PN=0&TPN=1
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa, han har vel bare beholdt det grej han havde da han var ansat som salgschef for Densen i England.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |