Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 04:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Rock højttaler som også funker i surroun (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Nej, har ikke hørt Klipsch endnu  Synes desværre bare, de er så forfærdelig grimme.

Ney_: Ja, havde egentlig også tænkt på dem, og kan sagtens finde et par B&W DM604s2 måske S3, men ved bare satans krævende de er  Jeg ved at Dali concept 8 kan trækkes noget nemmere end DM604  Men holder lige øje med dem

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:

Nej, har ikke hørt Klipsch endnu  Synes desværre bare, de er så forfærdelig grimme.

Ney_: Ja, havde egentlig også tænkt på dem, og kan sagtens finde et par B&W DM604s2 måske S3, men ved bare satans krævende de er  Jeg ved at Dali concept 8 kan trækkes noget nemmere end DM604  Men holder lige øje med dem

Du har et par CV stående, men synes Klipsch er for grimme

Til den pris ville jeg finde et par JBL studio monitors eller noget i den dur...
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

virious skrev:

Du har et par CV stående, men synes Klipsch er for grimme

Til den pris ville jeg finde et par JBL studio monitors eller noget i den dur...

Sku ked af at sige det, men det er min ærlig mening  Ja, jeg har CV og synes de var rigtig fede da jeg købte dem, men nu synes jeg altså noget andet. Så derfor vil jeg også af med dem

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se at www.cinemagic.dk har et par JBL E100 tilsalg for 2500kr per styk? Er det billigt, og er de ikke super til rock?

Pugholms HiFi

Holck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:

Har selv CV, og når de skal skiftes ud, så skal der lyttes til Klipsch. Har hørt meget godt om dem! Og kan ikke forstå du synes de er grimme, klipsches orange enheder tiltaler mig en del faktisk - men smag og behag :)

Held og lykke på jagten efter højtaler.

C. Holck 

Til top Vis Holck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holck

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Jamen, det er jo smag og behag  Men nu har jeg lige smidt en Metallica DVD på fladskærmen, og synes det lyder rigtig godt i rock! Så vil bare have nogle der spiller godt i rock!

Så flere jeg har set af indlæggende, hvor de anbefaler Concept 8 til rock   Og er en af de mennesker, der elsker at få nye ting, hvorfor, ved jeg ikke

Pugholms HiFi

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg simpelthen droppet tankerne om nyt (vil dog stadig gerne have nyt), og vil GERNE købe brugt  Jeg har overvejet Dali 606/850 (dog skal Dali 850 være i SORT!) Men hvad kan i sige om hver højttalere?

Jeg har en Yamaha RX-V659, men godt 90-100 rigtige watt til hver højttaler, men det er vel ikke nok til Dali 850? Og hvilken surround receiver skal man så bruge?

Pugholms HiFi

kaczor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:

Men ja, jeg søger en en Solid god Rock højttaler, som må lyde godt i rock med trommerne!
Jeg har kigget på en del, Dali, B&W, JBl, System audio osv. Jeg har dog ikke så mange penge (6000kr maks til fronthøjttalere!), så det må godt gøres billigt  

Hej,

Ja, undskyld jeg kom lidt sent ind i debatten, men jeg ville lige anbefale dig også at lytte til Monitor Audio, enten BR5 eller gerne BR6, hvis du kan finde dem brugt. Jeg har selv et sæt Monitor Audio, og jeg synes at de fungerer genialt til såvel rock som surround!  

http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=28& amp;product_number=1028521

Synes bestemt, at de er et lyt værd, hvis du ikke har 100% fokuseret dig på Dali (der nu også laver gode højttalere). Angående forstærker overvejer jeg faktisk også at gå fra Denon og til Onkyo eller evt. seperat effektforstærker - jeg synes, at jeg mangler lidt styrke i min Denon...

Til top Vis kaczor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaczor

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Vil da bestemt tage et kig på Monitor Audio, men er de nemme at trække?
Kommer desværre ikke lige til Tapeconnection her det næste stykke tid

Men har selv overvejet noget NAD til Dali 606, eller noget Harman Kardon. Vil gerne have en forstærker med rimelig krafter i

Pugholms HiFi

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:

Nu har jeg simpelthen droppet tankerne om nyt (vil dog stadig gerne have nyt), og vil GERNE købe brugt  Jeg har overvejet Dali 606/850 (dog skal Dali 850 være i SORT!) Men hvad kan i sige om hver højttalere?

Jeg har en Yamaha RX-V659, men godt 90-100 rigtige watt til hver højttaler, men det er vel ikke nok til Dali 850? Og hvilken surround receiver skal man så bruge?

Hvis du har maks. 6000 kr til højttalere vil jeg foreslå dig følgende:

Dali 850 i sort (ca. 2500 kr) kombineret med en effektforstærker, som du kobler til din Yamaha, eksempelvis en Acurus A250 på 2x250 watt (faktisk målt til 2x316 watt i et tysk blad), kan findes til ca. 2500 kr. Så for ca. 5000 kr kan du virkelig få sat gang i dit surround anlæg.

Eksempler:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55170978

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55195063

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55003177

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55288076

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

kaczor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:

Vil da bestemt tage et kig på Monitor Audio, men er de nemme at trække?
Kommer desværre ikke lige til Tapeconnection her det næste stykke tid

Men har selv overvejet noget NAD til Dali 606, eller noget Harman Kardon. Vil gerne have en forstærker med rimelig krafter i

Mine Monitor Audio trækkes af en Denon 1906 - det lyder ok, men højttalerne skal helt sikkert have spændt en noget mere kraftig receiver for, før de yder perfekt. Men det gode er: De vokser med opgaven!  Eller: Det synes jeg i hvert fald (og det har jeg mødt flere andre, der har sagt om dem). Min strategi var at købe et par gode højttalere (forstå mig ret, Dali ER altså også gode) og så på sigt opgradere receiveren - men min Denon trækker dem fint lige nu, så længe jeg ikke giver dem for meget power...  Så kan jeg senere hen opgradere receiver, når økonomien er til det...

kaczor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

...om ikke andet, så bør denne test i Lyd & Bilde måske trække dig ned forbi Tape Connection, inden du køber dine Dali

http://www.tapeconnection.dk/news.aspx?id=28

Om Dali'en skriver de: "en fin all-rounder, men måske bedre egnet til de, som lytter meget til akustisk musik, jazz og klassisk. En meget god og billig all-round højttaler." Monitor Audio vinder testen - men tag selv ned og lyt og lad ørerne bestemme for dig - jeg undrede mig bare over, at ingen i tråden havde nævnt Monitor Audio...

Jeg vil lige for god ordens skyld nævne, at jeg har GS60, men de benytter begge metalenheder, og jeg har lyttet til flere af Monitor Audios modeller, og kan godt lide lyden - og jeg mener som sagt, at de vokser med opgaven: Jo bedre forstærker, jo bedre lyd, men de fungerer fint med min Denon 1906 lige nu, og det afgjorde det ligesom for mig, da jeg så kan opgradere forstærkeren senere!

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Ja, er blevet tilbudt et par B&W DM 602 S3 (standermodel). Jeg bytter over med mine cv'er med min bror, og får hans B&W. Jeg skal give 1000kr  Men ved ikke om jeg skal tage imod dem, eller jeg skal købe Dali 606 og en ny forstærker (H/K tror jeg)  Jeg tror bare at Dali 606 ville være bedre til rock end de små standere med en 7"

Pugholms HiFi

red_martians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2007
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Kan klart anbefale Monitor Audio bronze. Serien er desuden let at bygge videre på. Bl.a. findes der både store stander-højttalere (BR2) og ægte dipol-baghøjttalere i samme serie. Personligt finder jeg at de faktisk lyder bedre end B&W 683. Bassen er strammere og toppen er knap så skarp og iørefaldende som på en B&W. Og så koster den jo kun det halve leger selv lidt med Monitor Audio for tiden på Yamaha RXV-659, netop pga. prisen kontra ydelsen.
Til top Vis red_martians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af red_martians Besøg red_martians's Websted

kaczor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:
Ja, er blevet tilbudt et par B&W DM 602 S3 (standermodel). Jeg bytter over med mine cv'er med min bror, og får hans B&W. Jeg skal give 1000kr  Men ved ikke om jeg skal tage imod dem, eller jeg skal købe Dali 606 og en ny forstærker (H/K tror jeg)  Jeg tror bare at Dali 606 ville være bedre til rock end de små standere med en 7"

Jeg lyttede for nogen tid siden til DM603S3, mener jeg, at det var... Jeg var i sin tid ikke imponeret over dem - men har ikke hørt DM602... Mindes, at lyden var ret "indelukket" og ikke gav et særligt levende lydbillede... Dali var klart bedre her - men da jeg så tog i Tape Connection, blev jeg totalt solgt, da jeg lyttede til MA'en. Igen, det var ikke Bronzeserien, jeg hørte, men...

Men jeg går ud fra, at du har hørt en del på B&W'erne - eller i hvert fald har rig mulighed for at lytte til dem med din forstærker med en omgang rock og film på. Og tag derefter ned i HFK og lyt til Dali igen - gerne med samme musik, som du hørte på B&W'erne!

Husk: Det er dine ører, der ender med at skulle høre på dem i en del år fremover, så om det i sidste ende er Dali, B&W eller en helt tredje, kan du næsten kun selv bestemme  Men jeg ville nok vælge Dali over B&W'erne - og muligvis MA Bronze over Dali...

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2008 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

B&W DM 602 S3 har mellemtonen fra B&W DM 604S3  Men har bare slet ikke tid til at høre MA'erne, da jeg ikke lige kommer til Århus det næste stykke tid. Men jeg kan godt lide B&W, men kan virkelig også godt lide Dali!

Men jeg har hørt Dali concept 8, mod B&W DM 603S3. B&W vare mere detaljeret, men slet ikke så slagkraftig som Concept 8. Men kunne godt lide begge højttalere, men jeg hører kun rock og ser film. Så måske skulle jeg spare en masse penge lige nu, og så købe mine brors, eller købe Dali 606

Pugholms HiFi

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Godt nok lang tid siden jeg har skrevet i denne tråd, MEN har nu et par B&W DM602S3 

Er utrolig glad for denne højttalere, fordi den kan spille alt slags musik, og har nok bas
Men efter som jeg gerne vil have gulvhøjttalere igen, går jeg efter Monitor Audio BR6

Lyder til mange roser denne højttaler helt op til vejret Ville den passe med en Marantz SR4002?

Pugholms HiFi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes