Forfatter |
|
Revoc Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
F.Christians skrev:
Er eksperterne, med deres snæversynede vidensgrundlag, klogere end et almindelig naturligt tænkende menneske? |
|
|
Nu antyder du at alle der ikke er ekspert på området, er almindeligt naturligt tænkende mennesker. Det er sådan set netop dét udgangspunkt
jeg stiller spørgsmålstegn ved...
Edit: Jeg formulerede mig skidt her, det jeg mener er: Der findes fornuftige mennesker både blandt eksperter og blandt lægmænd, og der
findes ufornuftige mennesker både blandt eksperter og blandt lægmænd. Om man er ekspert eller ej, er ikke en undskyldning for at undlade at
bruge sin almindelige sunde fornuft. |
|
|
Man bør måske samtidig have den ydmyghed at erkende, at eksperten formentlig er - ja netop eksperten - indenfor sit område. Modsat hvad
mange øjensynligt tror, så skal man ikke fraskrive sig enhver sund fornuft for at blive ekspert. Og al ekspertise er ikke rent bogligt funderet.
Tvært i mod så lægger der ofte en betydelig empirisk erfaring som baggrund.
Det virker derfor besynderligt på mig, at vi er så mange der tror, at uvidenhed er den ultimative viden, og at intet kan måle sig med egen
fortræffelighed
|
Til top |
|
|
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
soka skrev:
Hmm.. Du urinerer så også i dit eget hjem? Stanken må være ulidelig i varmen. Men det er måske netop det, der gør så ondt på dig? |
|
|
Ja det gør jeg da, jeg har den der opfindelse der hedder toilet, hvor man kan forurette den slags ting, så stinker agten ikke så meget i resten af huset, den havde du nok os hørt om hvis ikke du havde brugt al energien på at surfe hifi tweaks, og blive tøse fornærmet, det er faktisk næsten lige så genial og originalt som cd kantskæren, men os kun næsten
|
|
|
Prøv at læse dine egne indlæg lidt tilbage i tråden, så vil det måske gå op for dig, hvad det er, der får mig til at skrive, som jeg gør. Jeg har ikke nævnt noget som helst om tweaks, så den kan du ikke køre af på mig.
Iøvrigt er du da den første jeg har hørt om, der har sine kabler liggende i lokummet. Og så endda NO....
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Revoc skrev:
Man bør måske samtidig have den ydmyghed at erkende, at eksperten formentlig er - ja netop eksperten - indenfor sit område. Modsat hvad mange øjensynligt tror, så skal man ikke fraskrive sig enhver sund fornuft for at blive ekspert. Og al ekspertise er ikke rent bogligt funderet. Tvært i mod så lægger der ofte en betydelig empirisk erfaring som baggrund. Det virker derfor besynderligt på mig, at vi er så mange der tror, at uvidenhed er den ultimative viden, og at intet kan måle sig med egen fortræffelighed
 |
|
|
Usigelig smuk formulering af dét jeg forsøgte at sige...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
soka skrev:
Per N skrev:
soka skrev:
Hmm.. Du urinerer så også i dit eget hjem? Stanken må være ulidelig i varmen. Men det er måske netop det, der gør så ondt på dig? |
|
|
Ja det gør jeg da, jeg har den der opfindelse der hedder toilet, hvor man kan forurette den slags ting, så stinker agten ikke så meget i resten af huset, den havde du nok os hørt om hvis ikke du havde brugt al energien på at surfe hifi tweaks, og blive tøse fornærmet, det er faktisk næsten lige så genial og originalt som cd kantskæren, men os kun næsten
|
|
|
Prøv at læse dine egne indlæg lidt tilbage i tråden, så vil det måske gå op for dig, hvad det er, der får mig til at skrive, som jeg gør. Jeg har ikke nævnt noget som helst om tweaks, så den kan du ikke køre af på mig.
Iøvrigt er du da den første jeg har hørt om, der har sine kabler liggende i lokummet. Og så endda NO....
|
|
|
Prøv at se mine smileys i indlæggende (og prøv derefter at se hvad tråden handler om, at grine af et tweak ) Der er slet ingen der har inviteret de sure tweakere med de enddog skægge forklaringer og bare de sure(hvis du skulle vise dig ikke at være tweaker )
(den tråd her er fra starten lagt op til at være skæg og sarkastisk, at så læser den hadsk er tjae...)
Men prøv at komme dine NO kabler der i en uges tid, det forandre dem virkeligt __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
soka skrev:
Per N skrev:
soka skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Prøv at se mine smileys i indlæggende (og prøv derefter at se hvad tråden handler om, at grine af et tweak ) Der er slet ingen der har inviteret de sure tweakere og bare de sure(hvis du skulle vise dig ikke at være tweaker )
(den tråd her er fra starten lagt op til at være skæg og sarkastisk, at så læser den hadsk er tjae...)
|
|
|
 Jamen det er da skønt, du kan more dig    . Hvis du så samtidig kunde finde ud af det, uden højt hævet at latterliggøre andre, ville det være ægte skønt (og skægt)      Kald det bare sarkasme, hvis det giver dig aflad min ven.     
Har du forresten set alle smileyerne?
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan i to holde så op med at hakke på hinanden?  Det her skal være sjøvt så...  vær nu søde begge to.  __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
kan i to holde så op med at hakke på hinanden? Det her skal være sjøvt så... vær nu søde begge to. |
|
|
Jeg må nok hellere være sød, så soka ikke selvantænder __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
panos skrev:
kan i to holde så op med at hakke på hinanden? Det her skal være sjøvt så... vær nu søde begge to. |
|
|
Jeg må nok hellere være sød, så soka ikke selvantænder
|
|
|
Ok panos, vi lader den falde.
Det ville være sødt af dig Per N.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes kun koncentreret sødhed i denne tråd.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan Spencer ind til kernen - Mææææh  (du dyrker ikke politik, vel  ) Venlig hilsen Finn __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
Til top |
|
|
Sound & Magic Lukket konto

Sound & Magic Odense
Bruger siden: 24 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
På opfordring kommer min kommentar på jeres spørgsmål og skeptis over for produktet.
Jeg ved ikke hvor mange der har prøvet den, men dem der har kan høre det, der i blandt Vassago/High End Sound, det som skæremaskinen gør er lidt som at afveje hjul på en bil, den køre bare ikke rigtigt før det er gjort, og der ved opnår man bedre arbejdsbetingelser for dit løbeværk, en prøve blev gjort hos Vassago hvor vi tog stockfish vol.1. Den fik en tur i skæremaskinen, den blev noget mere opløst i bassen, der med ikke sagt at det virker på alle cder men man kan jo maile for demo, jeg kommer gerne forbi med den og andre ting som vi kan afprøve hos dig/jer.Husk der er ikke to der lytter ens
Mvh Brian
Sound And Magic Odense
__________________ KaDo sound
|
Til top |
|
|
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sound & Magic skrev:
................ snip ...... man kan jo maile for demo, jeg kommer gerne forbi med den og andre ting som vi kan afprøve hos dig/jer.Husk der er ikke to der lytter ens
Mvh Brian
Sound And Magic Odense
|
|
|
Kære Hr. Brian, her i forum: der ikke må formidles salg af produkter eller ydelser (privat såvel som kommercielt) - reklame og salg er ikke tilladt! Venlig hilsen Finn
__________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at se at der er mulighed for en test, en test af et _noget_ omtalt produkt. Nu mangler der blot nogle der vil vil lægge øre og anlæg til en lille test. Hvis det er muligt, så vil jeg foretrække at få skåret et par af vores egne udvalgte plader, netop for at testen kan vise hvad en køber af produktet kan forvente sig med sin "tilfældige" CD samling.
Så er der nogle der er friske på en lille test  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Godt at se at der er mulighed for en test, en test af et _noget_ omtalt produkt. Nu mangler der blot nogle der vil vil lægge øre og anlæg til en lille test. Hvis det er muligt, så vil jeg foretrække at få skåret et par af vores egne udvalgte plader, netop for at testen kan vise hvad en køber af produktet kan forvente sig med sin "tilfældige" CD samling.
Så er der nogle der er friske på en lille test 
|
|
|
Altid et godt initiativ, med en rask lille test.
Pænt nej tak dog.
Jeg regner (tager chancen) med at "lydforbedringen" er så marginal (placebo), at:
1. Jeg hellere vil bruge de mange penge på en masse musik og nogen kolde øl 
2. Jeg bliver træt, bare af tanken om at skulle "skære" alle mine cd'er 
3. Den tid det vil tage at "skære" alle mine cd'er, kan jeg bruge på at høre musik (jeg kunne selvfølgelig "skære" samtidig, men så kan jeg ikke høre en s..... 
4. Fordi en cd er støbt ret præcist, er snakken om "ubalance", noget pjat. Hvis der var noget af betydning, kunne den splintre i et hurtigt drev. Den er derfor ganske pænt "afbalanceret".
Men jeg ser da frem til et evt. test-resultat, med spænding 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
Sådan Spencer ind til kernen - Mææææh (du dyrker ikke politik, vel )
Venlig hilsen Finn
|
|
|
Nææ, jeg er nok så upolitisk som nogen, og ikke medlem af noget parti. Det lille billedeksempel illustrerer dog, hvordan den menneskelige hukommelse kan spille sig selv et puds, så man lynhurtigt glemmer hvor søde de små lam var, for et øjeblik siden (klik på billedet). Det med før/efter sammenligninger af en behandlet CD, stiller jeg mig noget tvivlende overfor. Der skal en sammenligning imellem en behandlet og en ubehandlet CD til, med blindtest, før jeg kan tage det alvorligt. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
...Det med før/efter sammenligninger af en behandlet CD, stiller jeg mig noget tvivlende overfor.Der skal en sammenligning imellem en behandlet og en ubehandlet CD til, med blindtest, før jeg kan tage det alvorligt.
|
|
|
Det var naturligvis også min ide, nemlig at have sæt a' 2 "ens" CD'ere. Det står vist også i et af mine tidligere indlæg  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Spencer skrev:
...Det med før/efter sammenligninger af en behandlet CD, stiller jeg mig noget tvivlende overfor.Der skal en sammenligning imellem en behandlet og en ubehandlet CD til, med blindtest, før jeg kan tage det alvorligt.
|
|
|
Det var naturligvis også min ide, nemlig at have sæt a' 2 "ens" CD'ere. Det står vist også i et af mine tidligere indlæg  |
|
|
Man bør jo nok gøre et sådant eksperiment med to hjemmebrændte CD'er, så det er småpenge der er på spil. Min CD-afspiller har imidlertid en magnetisk pladepuck (uha - magnetisme), som vejer lidt til. Mon det gør en forskel, der evt. kan ophæve virkningen ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Revoc Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv prøvet det omtalte tweak med skæremaskinen. Endda med farvet kant.
For de der måtte være interesseret i at prøvelytte forskellen, så køb et par favorit cd'ere som i har et eksemplar af i forvejen, og kender indgående.
Send så de nye cd'ere til Svalander.se, og vupti modtager i de nye skiver retur skåret i smig. Jeg kan kun anbefale at tage i mod tilbuddet.
Intet kan være lettere end en AB eller ABX test når det drejer sig om cd'ere. Med lidt integritet over for jer selv, så kan i såmænd snildt udføre
testen selv. Og så er det jo bare om at nyde den gode musik i ro og mag, og overveje om skæremaskinen skal pryde hifi-hylde derhjemme.
Fortæl gerne her i tråden om i benytter jer af Svalanders tilbud, jeres erfaringer og om i efterfølgende greb fat i muldvarpen (nej ikke konen sgu da
http://www.svalander.se/cdsi/cdsi.htm#erbjudande
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og nu med et link der virker... __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sound & Magic skrev:
På opfordring kommer min kommentar på jeres spørgsmål og skeptis over for produktet.
Jeg ved ikke hvor mange der har prøvet den, men dem der har kan høre det, der i blandt Vassago/High End Sound, det som skæremaskinen gør er lidt som at afveje hjul på en bil, den køre bare ikke rigtigt før det er gjort, og der ved opnår man bedre arbejdsbetingelser for dit løbeværk, en prøve blev gjort hos Vassago hvor vi tog stockfish vol.1. Den fik en tur i skæremaskinen, den blev noget mere opløst i bassen, der med ikke sagt at det virker på alle cder men man kan jo maile for demo, jeg kommer gerne forbi med den og andre ting som vi kan afprøve hos dig/jer.Husk der er ikke to der lytter ens
Mvh Brian
Sound And Magic Odense
|
|
|
Hjul på motorkøretøjer o.l. bliver dynamisk afballanceret ved hjælp af vægte, hverken ved at reducere omkredsen eller ved affasning. Og præcisionen (eller mangel på samme) i et gennemsnitligt cd løbeværk til en flad 50'er (eller deromkring) tør jeg slet ikke tænke på.
|
Til top |
|
|