| Forfatter |
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon man skal ændre surround-forummets navn til "Onkyo4all"?  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 31 Maj 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
brasch skrev:
| det var nu ikke ment som et angreb, eller for at nedvurdere onkyo, men jeg synes bare "onkyo" er blevet et standard svar på spørgsmål om surroundreceiver. |
|
|
Men heller ikke uden grund.
Prøv eksempelvis at læs hvad Home Cinema (UK) skrev om Onkyo 605: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=7444
brasch skrev:
| Hvad man synes er bedst er nok en ret individuel ting. |
|
|
Ingen tvivl om det. Men derfor kan man godt se på, hvilken enhed der er mest anbefalet.
brasch skrev:
| Forskellen på de mest "ordinære" mærker synes jeg generelt ikke er specielt stor, bortset fra design og features, jeg synes ikke rigtigt at der er nogen der skiller sig specielt meget ud i kvaliteten |
|
|
Er det ud fra egen erfaring, eller blot ud fra hvad du læser om her?
/Lars
|
|
|
jeg giver normalt ikke tests ret meget vægt, da man med rimelig lethed kan finde to modstridende og ofte er der en prisfaktor indblandet også.
Det er min egen oplevelse at forskellen på de forskellige mellemklasse receivere ikke er specielt stor.
jeg siger ikke onkyo er dårlig, men jeg synes ikke de er så meget bedre end alle andre som det ind imellem bliver ophøjet til.
sikke da en diskussion jeg fik sat igang, iøvrigt lidt ot i forhold til tråden... __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 31 Maj 2008 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| Det er min egen oplevelse at forskellen på de forskellige mellemklasse receivere ikke er specielt stor. |
|
|
Jeg har ikke haft lejlighed til at sammenligne så mange igen, desværre. Måske det kommer.
Men jeg oplever stor forskel på de forskellige modeller fra samme fabrikant, selvom de alle falder indenfor den kategori du kalder "mellemklasse" (formoder jeg). Så alene af den grund, kan jeg ikke tilslutte mig den generalisering 
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 31 Maj 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Mellemklasse" er et vidtfavnende begreb, og kan referere til udstyr i prisklassen 5.000 til 50.000, alt efter hvem man spørger.
Det er bedst at I snævrer det ind, så I er på nogenlunde lige præmisser, og diskuterer samme segment.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 31 Maj 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke specielt flot, at den laver 5*30 watt @ 8ohm, men derfor kan den selvfølgelig sagtens være én god maskine, bare den får lov at forvrænge lidt mere. Og det ser det også ud til, at den er.
Til sammenligning måler man en Denon 1908 5*76 watt @ 8 ohm.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 31 Maj 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
|
Ikke specielt flot, at den laver 5*30 watt @ 8ohm, men derfor kan den selvfølgelig sagtens være én god maskine, bare den får lov at forvrænge lidt mere. Og det ser det også ud til, at den er.
Til sammenligning måler man en Denon 1908 5*76 watt @ 8 ohm.
|
|
|
denon'en har så ikke HD dekodning, hvis man føler det er vigtigt.
Men det er da nærmest skuffende ringe power. Har godt nok lige bestilt en selv i sidste uge, fordi min denon skal et smut til rep og ikke vil undvære lyd på tv'et imens (og så regner jeg med at skille den ad og lave noget diy ud af den bagefter) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 31 Maj 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| [denon'en har så ikke HD dekodning, hvis man føler det er vigtigt. |
|
|
Det er selvfølgelig rigtig, men den kan i det mindste modtage Multi PCM, så for PS3 ejere som der er mange af, så går det nok.
Det skulle vist komme nye Denon modeller efter sommer i mindre prisklasser. De kan sikkert dekode.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 31 Maj 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er ikke effekt i 8ohm uden faseforskydning et kvalitetsstempel i sig selv, hva effektmålinger angår vil jeg hellre anbefale det svenske magasinet Hemmabio, eller søstermagasinet Hifi&Musik. De måler ned til 1ohm og med faseforskydning sådan at man får en effektkube.
De måleresultatene om man kombinerer de med den gjeldende højtalers fase/impedanse forløb vil gi en god indikation om det er riktig forstærker til jobben hvad effekt angår.
Angående Evidence og RXV640. Det vil spille tilfredsstillende, men der vil fremdeles være stort rum for forbedring. Jeg har selv haft 470 med flere forskellige receivere, bla RXV1500, og der kom en helt anden kontrol på bassen når jeg byttede den ud med Pioneer VSX2014. 2014 målte så også langt, langt bedre i Hemmabios test.
Men om det er et surroundanlæg du har kan et alternativ være at beholde den receiveren du har og hellre købe en sub til at spille bunden __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |